reklama - zainteresowany?

Python. Projekty do wykorzystania - Helion

Python. Projekty do wykorzystania
ebook
Autor: James O. Knowlton
Tytuł oryginału: Python: Create - Modify - Reuse
Tłumaczenie: Marek Pętlicki
ISBN: 978-83-246-8374-1
stron: 264, Format: ebook
Data wydania: 2013-08-26
Księgarnia: Helion

Cena książki: 21,45 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 45% (-17,55 zł)

Dodaj do koszyka Python. Projekty do wykorzystania

Tagi: programowanie-kupon | Python - Programowanie

Poznaj moc Pythona!

  • Jak przygotować Å›rodowisko pracy?
  • Jak wykorzystać usÅ‚ugi systemu operacyjnego?
  • Jak testować kod?

Historia języka Python sięga początku lat 90. Od tego czasu zdobył on sobie ogromną popularność i jest stosowany w wielu rozwiązaniach. Jego wydajność została doceniona również przez firmę Google podczas tworzenia platformy Google App Engine. Python w przeciwieństwie do wielu innych języków nie wymusza jednego sposobu programowania. Używając go, możesz programować obiektowo, strukturalnie i funkcjonalnie. Jeżeli do tego dodać automatyczny system zarządzania pamięcią oraz dynamicznie sprawdzane typy, rozwiązanie to nabiera kuszących rumieńców.

Dzięki tej książce dowiesz się, jak przygotować swoje środowisko pracy i rozpocząć przygodę z językiem Python. Autor zagwarantuje Ci, że będzie to kształcąca przygoda. Na konkretnych, praktycznych projektach pokaże Ci, jak wykorzystać potencjał drzemiący w tym języku. Wśród przykładów znajdziesz opis takich zagadnień, jak wykonywanie migawek katalogów i plików, projektowanie katalogu filmów i systemu testującego wydajność WWW czy też tworzenie systemu gromadzenia opinii. Najważniejsze jest jednak to, że każde z tych rozwiązań możesz bez trudu zaadaptować do potrzeb Twojego projektu. Książka ta stanowi świetną lekturę zarówno dla zaawansowanych programistów Pythona, jak i tych, którzy chcą dopiero rozpocząć z nim pracę!

  • Instalacja Å›rodowiska
  • SkÅ‚adnia jÄ™zyka
  • Operatory, wyrażenia, instrukcje
  • Sterowanie przebiegiem programu
  • Wykorzystanie modułów
  • Praca z systemem plików
  • PoÅ‚Ä…czenie z bazÄ… danych
  • Uruchomienie serwera WWW w Pythonie
  • Konfiguracja mod_python dla serwera Apache
  • Interakcja z systemem operacyjnym
  • Testowanie

UÅ‚atwiaj sobie pracÄ™ — korzystaj z bogactwa praktycznych projektów!

Dodaj do koszyka Python. Projekty do wykorzystania

 

Osoby które kupowały "Python. Projekty do wykorzystania", wybierały także:

  • Ruby on Rails. Ćwiczenia
  • Zen Steve'a Jobsa
  • ASP.NET MVC. Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual Studio
  • TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu
  • Linux. Programowanie systemowe

Dodaj do koszyka Python. Projekty do wykorzystania

Spis treści

Python. Projekty do wykorzystania eBook -- spis treści

O autorze (11)

Podziękowania (13)

Wstęp (15)

Rozdział 1. Wstęp do Pythona (21)

  • Pierwsze kroki (21)
    • Pobranie i instalacja Pythona (21)
    • Interpreter Pythona (22)
    • Åšrodowisko edycyjno-wykonawcze (22)
  • Struktura skÅ‚adniowa (23)
    • SÅ‚owa kluczowe (24)
    • Wiersze i wciÄ™cia (24)
    • Typy danych i identyfikatory (24)
  • Operatory (26)
  • Wyrażenia i instrukcje (27)
    • Wyrażenia (27)
    • Instrukcje (28)
  • Iteracje i podejmowanie decyzji (28)
    • Iteracje (29)
    • Podejmowanie decyzji (30)
  • Funkcje (31)
    • Definicja funkcji (31)
  • ModuÅ‚y (32)
    • Importowanie modułów (32)
    • W jaki sposób Python wyszukuje Å‚adowane moduÅ‚y (33)
  • Klasy (34)
  • Podsumowanie (35)

Część I: Projekty (37)

Rozdział 2. Program do wykonywania migawek katalogów i plików (39)

  • Używanie programu (40)
    • Tworzenie migawki (40)
    • WyÅ›wietlanie nazw plików migawek (41)
    • Porównywanie migawek (41)
    • Pomoc (43)
    • Koniec pracy (43)
    • Podsumowanie funkcji programu (43)
  • Projekt (44)
    • Elementy aplikacji (45)
    • Program główny (46)
    • ModuÅ‚y (46)
  • Analiza kodu (47)
    • Snapshot.py (47)
    • snapshothelper.py (54)
  • Testowanie (60)
  • MożliwoÅ›ci rozbudowy programu (61)
  • Podsumowanie (61)

Rozdział 3. System katalogu filmów DVD (63)

  • Wykorzystanie programu (64)
    • Instalacja bazy danych MySQL (64)
    • Dodawanie filmu do bazy (65)
    • Przeszukiwanie bazy filmów (66)
    • Modyfikacja rekordu w bazie (69)
    • UsuniÄ™cie rekordu (73)
    • Eksport rekordów do pliku CSV (74)
  • Projekt (74)
    • Elementy aplikacji (75)
    • ModuÅ‚y (75)
  • Omówienie kodu (77)
    • dvd.py (78)
    • add_dvd.py (80)
    • lookup_dvds.py (82)
    • modify_dvd.py (86)
    • delete_dvd.py (91)
    • csvreport_dvd.py (94)
  • Testowanie (96)
  • Potencjalna rozbudowa programu (96)
  • Podsumowanie (96)

Rozdział 4. Program testujący wydajność WWW (97)

  • Używanie programu (98)
    • Uruchamianie serwera WWW w Pythonie (98)
    • Uruchomienie klienta testujÄ…cego wydajność (99)
    • Testowanie poÅ‚Ä…czeÅ„ klienckich ze zdalnymi adresami WWW (100)
    • Testowanie wydajnoÅ›ci wbudowanego serwera WWW (101)
    • WyÅ›wietlenie dziennika (102)
  • Projekt (103)
    • Elementy aplikacji (104)
    • ModuÅ‚y (104)
  • Analiza kodu (105)
    • webserver.py (106)
    • webperf.py (108)
    • webclient.py (110)
    • Pliki pomocnicze (116)
  • Testowanie (116)
  • Możliwe modyfikacje programu (117)
  • Podsumowanie (117)

Rozdział 5. System gromadzenia opinii użytkowników (119)

  • Wykorzystanie programu (119)
    • Wymagania wstÄ™pne (120)
    • Uruchomienie programu (127)
  • Projekt (129)
    • Elementy aplikacji (129)
    • ModuÅ‚y (130)
  • Analiza kodu (130)
    • form.html (130)
    • form.py (132)
  • Testowanie (136)
  • Modyfikowanie programu (137)
  • Podsumowanie (137)

Rozdział 6. System zarządzania testami (139)

  • Używanie programu (139)
    • Uruchamianie testów (140)
    • WyÅ›wietlanie listy wywoÅ‚aÅ„ testów (143)
    • WyÅ›wietlanie wyników testów (143)
    • Zapis raportu w formacie HTML (144)
    • Sprawdzanie zawartoÅ›ci pliku HTML (145)
    • WyÅ›wietlenie ekranu pomocy (145)
  • Projekt (146)
    • ModuÅ‚y (146)
  • Analiza kodu (148)
    • test_manager.py (148)
    • Program główny (149)
    • test_run.py (152)
    • test_list.py (159)
    • test_results.py (160)
    • test_html.py (162)
  • Testowanie (165)
  • MożliwoÅ›ci modyfikacji programu (166)
  • Podsumowanie (166)
    • Kilka informacji na temat moduÅ‚u minidom (166)

Rozdział 7. System weryfikacji wersji oprogramowania (167)

  • Używanie programu (168)
    • Konfiguracja zdalnych komputerów (168)
    • Uruchamianie programu: skÅ‚adnia wiersza poleceÅ„ (168)
  • Projekt (171)
    • ModuÅ‚y (171)
  • Analiza kodu (173)
    • version_checker.py (173)
    • check_versions.py (176)
    • csv_report.py (181)
  • Testowanie (182)
  • Możliwe modyfikacje programu (182)
    • Kwestie bezpieczeÅ„stwa (182)
  • Podsumowanie (183)

Rozdział 8. System zarządzania treścią (185)

  • Ogólne informacje o Plone (185)
    • Czym jest Plone? (185)
  • Instalacja i konfiguracja Plone (186)
    • Pobieranie pakietu instalacyjnego Plone (186)
    • Rozpakowanie pakietu instalacyjnego (187)
    • Uruchomienie instalatora Plone (189)
    • Uruchomienie Plone (189)
    • HasÅ‚o konta admin serwera Plone (189)
    • Zalogowanie na konto admin (190)
    • Konfiguracja poczty e-mail (190)
    • Dodanie konta użytkownika (192)
    • Zalogowanie na koncie nowo utworzonego użytkownika (193)
  • Projekt (194)
  • Nawigacja (196)
  • ZarzÄ…dzanie treÅ›ciÄ… (196)
    • Tworzenie strony (196)
    • Tworzenie kolekcji (198)
  • Uprawnienia użytkowników (202)
  • Podsumowanie (202)

Część II: Zagadnienia zaawansowane (203)

Rozdział 9. Interakcja z systemem operacyjnym (205)

  • Podstawowe usÅ‚ugi systemu operacyjnego (206)
    • ModuÅ‚ os (206)
    • ModuÅ‚ time - formatowanie i przeksztaÅ‚canie czasu systemowego (207)
    • ModuÅ‚ optparse - obsÅ‚uga parametrów wywoÅ‚ania (209)
    • ModuÅ‚ platform - informacje o platformie systemowej (209)
    • ModuÅ‚ getpass - generowanie i weryfikacja haseÅ‚ (210)
    • MożliwoÅ›ci, jakie daje moduÅ‚ (210)
  • Wykorzystanie usÅ‚ug systemu Windows (211)
    • ModuÅ‚ winreg - dostÄ™p do Rejestru Windows (211)
    • ModuÅ‚ winsound (211)
    • ModuÅ‚ win32serviceutil - zarzÄ…dzanie usÅ‚ugami systemu Windows (213)
    • ModuÅ‚ win32net - wykorzystanie funkcji sieciowych systemu Windows (214)
    • Inne możliwoÅ›ci (216)
  • Wykorzystanie usÅ‚ug systemów Unix i Linux (216)
    • ModuÅ‚ termios - uniksowy interfejs TTY (216)
    • ModuÅ‚ resource - zarzÄ…dzanie zasobami systemów Unix (217)
    • ModuÅ‚ syslog - zapis i odczyt uniksowego dziennika systemowego syslog (219)
    • ModuÅ‚ commands - wywoÅ‚ywanie poleceÅ„ i przechwytywanie wyników (221)
    • Inne możliwoÅ›ci (222)
  • Podsumowanie (223)

Rozdział 10. Usuwanie błędów i testowanie (225)

  • Debuger Pythona (225)
    • Uruchamianie debugera (225)
    • Graficzny debuger wbudowany w IDLE (227)
  • Åšrodowiska testowe Pythona (229)
    • Dlaczego warto testować (229)
    • Testy jednostkowe (230)
  • Podsumowanie (239)
  • Uwagi na zakoÅ„czenie (239)

Dodatek A: Co dalej - zasoby, które mogą być pomocne (241)

Dodatek B: Instalacja dodatkowego oprogramowania (243)

Skorowidz (253)

Dodaj do koszyka Python. Projekty do wykorzystania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.