reklama - zainteresowany?

Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine - Helion

Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine
Autor: Jesmond Allen, James Chudley
Tytuł oryginału: Smashing UX Design: Foundations for Designing Online User Experiences
TÅ‚umaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-246-6349-1
stron: 456, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2013-05-13
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine

Tagi: Funkcjonalność stron i UX

Smashing Magazine to marka znana w branży webowej na całym świecie. Profesjonalny blog o technologiach i projektowaniu stron, oferujący setki merytorycznych i aktualnych artykułów opartych na realnych przykładach, podbił serca milionów użytkowników. Jest obowiązkową lekturą każdego projektanta stron WWW!

Projektowanie User eXperience to jeden z najgorętszych tematów w ostatnim czasie. Jeżeli Twój produkt nie wywrze odpowiedniego wrażenia na użytkowniku oraz nie będzie dla niego łatwy w obsłudze, nie masz szans odnieść sukcesu. Dlatego właśnie specjaliści od UX są wprost rozchwytywani na rynku pracy. Jednak dzięki tej niezwykłej książce całkiem sporo będziesz w stanie zrobić we własnym zakresie. Znajdziesz w niej najlepsze porady, które pozwolą Ci osiągnąć cel. W trakcie lektury nauczysz się badać użyteczność strony, odkrywać zachowania użytkowników czy projektować interfejs pod kątem urządzeń mobilnych oraz sklepów internetowych. Książka ta jest nieocenionym źródłem informacji, wartym każdych pieniędzy!

Sprawdź, jak zaprojektować:

  • głównÄ… stronÄ™
  • stronÄ™ produktu, kategorii i koszyka
  • stronÄ™ z artykuÅ‚ami i innymi treÅ›ciami
  • wyglÄ…d tabel, wykresów i danych
  • interfejs dla urzÄ…dzeÅ„ mobilnych

Obowiązkowa lektura dla projektantów stron internetowych i aplikacji mobilnych!

Dodaj do koszyka Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine

 

Osoby które kupowały "Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine", wybierały także:

  • Tkinter GUI Application Development Blueprints, Second Edition
  • Mastering SVG
  • Fixing Bad UX Designs
  • Python Web Scraping Cookbook
  • Hands-On Chatbots and Conversational UI Development

Dodaj do koszyka Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine

Spis treści

Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine -- spis treści

Wprowadzenie (27)

CZĘŚĆ I. PROCESY I PROJEKTY Z OBSZARU USER EXPERIENCE (31)

Rozdział 1. Wprowadzenie do projektowania skoncentrowanego na użytkowniku (33)

  • Wzorcowy cykl (34)
    • Badania (34)
    • Projektowanie (34)
    • Ponowne badania (35)
  • User experience i rozwijanie produktu (35)
    • Model wodospadu (36)
    • Programowanie zwinne (36)
  • Analizy przypadków - projektowanie skoncentrowane na użytkowniku w praktyce (38)
    • Prosty projekt z obszaru user experience - poprawa istniejÄ…cej witryny (38)
    • Projektowanie skoncentrowane na użytkowniku przy gruntownej zmianie projektu istniejÄ…cej witryny (40)
    • Projektowanie mobilnej wersji nowej witryny agencji turystycznej (46)
  • MateriaÅ‚y (51)

Rozdział 2. Planowanie projektów z obszaru user experience (53)

  • Wprowadzenie do planowania user experience (54)
  • Przekonywanie klientów do zastosowania projektowania skoncentrowanego na użytkowniku (56)
  • Jak wyglÄ…da projekt z obszaru user experience? (57)
    • Czym sÄ… wymagania biznesowe? (57)
    • Czym sÄ… wymagania użytkownika? (59)
    • Jakie rozwiÄ…zanie projektowe jest najlepsze? (61)
  • Ile czasu i Å›rodków należy przeznaczyć na prace nad user experience? (62)
  • Wybór narzÄ™dzi i technik z obszaru user experience (62)
  • Planowanie prac nad user experience - analizy przypadków (66)
    • Prace nad user experience przy ograniczonym budżecie (66)
    • Modyfikowanie projektu z wykorzystaniem projektowania skoncentrowanego na użytkowniku (67)
    • Nowa witryna nie zapewnia oczekiwanej liczby konwersji (68)
    • UdostÄ™pnianie nowego produktu (70)
  • Wskazówki przydatne w pracy z... (71)
    • Menedżerowie produktu (71)
    • Menedżerowie projektu (72)
    • Projektanci grafiki (73)
    • ProgramiÅ›ci (74)
    • Eksperci od user experience (75)
    • Eksperci od pozycjonowania (76)
    • SpecjaliÅ›ci od treÅ›ci (76)
  • MateriaÅ‚y (77)

CZĘŚĆ II. NARZĘDZIA I TECHNIKI BADAŃ ORAZ OCENY W DZIEDZINIE USER EXPERIENCE (79)

Rozdział 3. Planowanie i przeprowadzanie skutecznych rozmów z interesariuszami (81)

  • Dlaczego rozmowy z interesariuszami sÄ… ważne? (82)
  • Kiedy przeprowadzać rozmowy z interesariuszami? (82)
    • Kim sÄ… interesariusze? (82)
    • Z kim powinieneÅ› porozmawiać? (83)
  • Jak przeprowadzać rozmowy z interesariuszami? (85)
    • Planowanie rozmów z interesariuszami (85)
    • Prowadzenie rozmów z interesariuszami (85)
  • Prowadzenie analiz i informowanie o odkryciach (88)
    • Przedstaw klientom podsumowanie odpowiedzi (88)
    • Tworzenie wspólnej wizji (89)
  • MateriaÅ‚y (89)

Rozdział 4. Organizowanie i przeprowadzanie udanych warsztatów ze zbierania wymagań (91)

  • Dlaczego warsztaty ze zbierania wymagaÅ„ sÄ… ważne? (92)
  • Kiedy warto przeprowadzić warsztaty ze zbierania wymagaÅ„? (92)
  • Jak prowadzić warsztaty ze zbierania wymagaÅ„? (93)
    • Planowanie warsztatów ze zbierania wymagaÅ„ (93)
    • Prowadzenie warsztatów (103)
  • Po warsztatach (103)
  • MateriaÅ‚y (104)

Rozdział 5. Planowanie, prowadzenie i analizowanie testów użyteczności (105)

  • Kiedy przeprowadzać testy użytecznoÅ›ci? (106)
    • Jak oceniać istniejÄ…ce projekty, aplikacje mobilne, papierowe formularze i inne rozwiÄ…zania? (106)
    • Jak zbierać wymagania użytkowników? (107)
    • Dlaczego rozwiÄ…zanie nie dziaÅ‚a tak dobrze, jak powinno? (107)
    • Jak dobre sÄ… produkty konkurencji? (108)
    • Prace nad projektem utknęły w martwym punkcie - nikt nie może zdecydować, co robić! (108)
    • Klient poprosiÅ‚ o "innowacyjne", godne nagrody rozwiÄ…zanie (109)
    • Masz pomysÅ‚, ale nie jesteÅ› pewien, czy siÄ™ sprawdzi (110)
  • Dlaczego testy użytecznoÅ›ci sÄ… ważne? (110)
  • Jak prowadzić testy użytecznoÅ›ci? (111)
    • Planowanie testów użytecznoÅ›ci (111)
    • Przeprowadzanie testów użytecznoÅ›ci (116)
    • Analizowanie odkryć i opisywanie ich w raportach (120)
  • Typowy harmonogram testów użytecznoÅ›ci (123)
    • Trzy tygodnie przed testami (123)
    • Dwa tygodnie przed testami (123)
    • TydzieÅ„ przed testami (123)
    • TydzieÅ„ przeprowadzania testów (124)
    • DzieÅ„ testów (przy zaÅ‚ożeniu, że testy trwajÄ… tylko jeden dzieÅ„) (124)
    • TydzieÅ„ po testach (124)
  • Różne rodzaje testów użytecznoÅ›ci (125)
    • Laboratoryjne testy użytecznoÅ›ci (125)
    • Zdalne testy użytecznoÅ›ci (126)
    • "Partyzanckie" testy użytecznoÅ›ci (127)
  • MateriaÅ‚y (128)

Rozdział 6. Wyciąganie przydatnych wniosków z oceny konkurencji (129)

  • Kiedy należy przeprowadzać ocenÄ™ konkurencji? (130)
  • Dlaczego ocena konkurencji jest ważna? (130)
    • Scenariusz 1. Klient nie ma gotowych produktów ani usÅ‚ug (130)
    • Scenariusz 2. Klient ma istniejÄ…cy produkt (131)
    • Generowanie pomysłów (131)
  • Jak przeprowadzić ocenÄ™ konkurencji? (132)
    • Jasno okreÅ›l, czego chcesz siÄ™ dowiedzieć (132)
    • Kogo należy uwzglÄ™dnić w ocenach? (132)
    • W jaki sposób porównywać poszczególne firmy? (133)
  • Jak wyglÄ…da ocena konkurencji? (134)
    • Lista kontrolna w arkuszu kalkulacyjnym (134)
    • Szczegółowe analizy (134)
    • Zrzuty z komentarzami (136)
  • MateriaÅ‚y (136)

Rozdział 7. Skuteczne badania kontekstowe (137)

  • Kiedy należy przeprowadzać badania kontekstowe? (138)
  • Dlaczego badania kontekstowe sÄ… ważne? (139)
    • Zrozumienie kontekstu, w jakim użytkownicy korzystajÄ… z produktu (139)
    • Obserwowanie bardziej naturalnych zachowaÅ„ użytkowników (139)
    • Rezygnacja z zaÅ‚ożeÅ„ (139)
    • Odkrywanie Å›ciÄ…gawek, sposobów obchodzenia problemów i artefaktów (140)
    • Odwiedziny u użytkownika sprawiajÄ…, że nie musi on tracić czasu na dojazd do firmy (141)
  • Jak prowadzić badania kontekstowe? (141)
    • Ustalanie jasnych celów (141)
    • Rekrutowanie uczestników (141)
    • Przygotowania do badaÅ„ (142)
    • Prowadzenie badaÅ„ (142)
    • Robienie zdjęć (143)
    • Informowanie o odkryciach (143)
  • MateriaÅ‚y (144)

Rozdział 8. Odkrywanie ciekawych zachowań użytkowników poprzez analitykę (145)

  • Dlaczego analityka jest ważna? (146)
  • Kiedy stosować analitykÄ™? (146)
    • Zmiana projektu istniejÄ…cych produktów lub usÅ‚ug (147)
    • Projektowanie nowego produktu lub propozycji (147)
    • Poprawianie konkretnych komponentów produktu (np. procesu pÅ‚acenia w witrynie) (147)
    • Przeprowadzanie oceny eksperckiej (148)
  • Stosowanie analiz przy tworzeniu materiałów z obszaru user experience (149)
    • Stosowanie analiz do pomocy przy zbieraniu wymagaÅ„ (149)
    • Stosowanie analiz do pomocy przy tworzeniu modeli zadaÅ„ (150)
    • Stosowanie analiz do pomocy przy tworzeniu postaci (150)
    • Stosowanie analiz do pomocy przy tworzeniu szkieletów i prototypów (151)
    • Stosowanie analiz do pomocy przy badaniach z udziaÅ‚em użytkowników (152)
  • Różne odmiany analityki (153)
    • Klasyczna analityka internetowa (153)
    • Analizy dzienników wyszukiwania (153)
    • Testy A/B i wielu zmiennych (154)
  • Jak wykorzystać analitykÄ™ do odkrywania zachowaÅ„ użytkowników? (155)
    • Ustal cele możliwe do zrealizowania w dostÄ™pnym czasie (155)
    • Poznaj narzÄ™dzie analityczne (156)
    • Co należy mierzyć? (156)
    • Opracowywanie danych i przedstawianie ich klientom (158)
  • MateriaÅ‚y (159)

Rozdział 9. Projektowanie, przeprowadzanie i analizowanie skutecznej ankiety (161)

  • Kiedy warto przeprowadzić ankietÄ™? (162)
  • Jak zaprojektować ankietÄ™ internetowÄ…? (163)
    • Wady i zalety pytaÅ„ różnego rodzaju (164)
  • Jak zbudować ankietÄ™ za pomocÄ… narzÄ™dzi internetowych? (166)
    • Tworzenie nowej ankiety (166)
  • W jaki sposób udostÄ™pnić ankietÄ™? (170)
  • Jak analizować wyniki ankiety? (171)
    • Tworzenie raportów dla klientów (173)

Rozdział 10. Przeprowadzanie przydatnej oceny eksperckiej (175)

  • Dlaczego ocena ekspercka jest ważna? (176)
  • Kiedy warto przeprowadzać ocenÄ™ eksperckÄ…? (177)
  • Jak przeprowadzać ocenÄ™ eksperckÄ…? (177)
    • Kim sÄ… docelowi użytkownicy? (177)
    • Jakie sÄ… najważniejsze zadania wykonywane przez użytkowników? (178)
    • Kontekst użycia (178)
    • Wytyczne z obszaru user experience (179)
    • Prowadzenie badaÅ„ (182)
  • Analizowanie obserwacji i tworzenie raportu (183)
    • Potrzebny czas (184)
  • MateriaÅ‚y (185)

CZĘŚĆ III. NARZĘDZIA I TECHNIKI Z OBSZARU PROJEKTOWANIA USER EXPERIENCE (187)

Rozdział 11. Planowanie i prowadzenie udanych warsztatów z generowania pomysłów (189)

  • Dlaczego warsztaty z generowania pomysłów sÄ… ważne? (190)
  • Kiedy należy przeprowadzać warsztaty z generowania pomysłów? (190)
  • Jak prowadzić warsztaty z generowania pomysłów? (191)
    • Planowanie warsztatów (191)
    • Ćwiczenia warsztatowe (191)
    • Kogo zaprosić na warsztaty? (201)
    • Przed warsztatami (202)
    • Prowadzenie warsztatów (203)
    • Po warsztatach (203)
  • MateriaÅ‚y (204)

Rozdział 12. Tworzenie modeli zadań i ścieżek użytkowników zgodnych z rzeczywistymi zachowaniami (205)

  • Dlaczego modele zadaÅ„ i Å›cieżki użytkowników sÄ… ważne? (206)
  • Kiedy należy tworzyć modele zadaÅ„ i Å›cieżki użytkowników? (206)
  • Jak tworzyć modele zadaÅ„? (207)
    • Jak zrozumieć zadania użytkowników? (207)
    • Identyfikowanie wzorców (209)
    • Tworzenie diagramu modelu zadaÅ„ (211)
    • Co dalej? (213)
  • Jak tworzyć Å›cieżki użytkowników? (214)
    • Analizy Å›cieżek użytkowników dla istniejÄ…cego produktu (215)
    • Åšcieżki użytkowników a architektura informacji (217)
    • Diagram Å›cieżek użytkowników dla nowych architektur informacji (218)
  • MateriaÅ‚y (218)

Rozdział 13. Tworzenie map doświadczeń użytkowników w celu wizualizacji user experience (221)

  • Kiedy warto tworzyć mapy doÅ›wiadczeÅ„ użytkowników? (222)
    • Chcesz lepiej zrozumieć, jak użytkownicy wykonujÄ… konkretnÄ… czynność (223)
    • Chcesz zrozumieć, w jakim stopniu witryna zaspokaja potrzeby użytkowników (223)
    • Chcesz opracować strategiczny dokument lub plan prac okreÅ›lajÄ…cy dalszy rozwój witryny lub usÅ‚ugi (223)
  • Dlaczego mapy doÅ›wiadczeÅ„ klientów sÄ… ważne? (224)
    • PomagajÄ… projektować bardziej użyteczne produkty i usÅ‚ugi (224)
    • PomagajÄ… zrozumieć punkt widzenia innych osób (225)
    • PomagajÄ… porównywać różne kanaÅ‚y (225)
    • PomagajÄ… wykrywać braki w treÅ›ci i funkcjach (225)
  • Jak tworzyć mapy doÅ›wiadczeÅ„ użytkowników? (225)
    • Etap 1. Badania z udziaÅ‚em reprezentatywnej grupy użytkowników (226)
    • Etap 2. Analizowanie danych i tworzenie warstwy dotyczÄ…cej użytkowników (227)
    • Etap 3. Analizowanie wyników i tworzenie warstwy biznesowej (228)
    • Etap 4. Zapisywanie mapy w formacie umożliwiajÄ…cym edycjÄ™ i udostÄ™pnianie (229)
  • MateriaÅ‚y (230)

Rozdział 14. Tworzenie przydatnych profili postaci (231)

  • Dlaczego profile postaci sÄ… ważne? (232)
  • Kiedy należy tworzyć profile postaci? (232)
    • Kiedy profile postaci siÄ™ nie sprawdzajÄ…? (233)
  • Jak tworzyć profile postaci? (233)
    • Dane używane do tworzenia profili (234)
    • Budowanie profili postaci (235)
    • Jakie informacje należy ująć w profilach? (237)
  • Korzystanie z postaci (239)
    • Projektowanie (239)
    • Strategia i priorytety (239)
    • Tworzenie treÅ›ci (240)
    • Ocena (241)
  • MateriaÅ‚y (241)

Rozdział 15. Projektowanie użytecznej architektury informacji (243)

  • Co obejmuje architektura informacji? (244)
    • Zbieranie wymagaÅ„ (244)
    • UwzglÄ™dnianie użytkowników (244)
    • Definiowanie i projektowanie procesów (245)
    • Planowanie treÅ›ci (245)
    • Projektowanie struktur informacji (245)
    • Projektowanie nawigacji (245)
    • Projektowanie stron, komponentów stron i elementów powiÄ…zanych z funkcjami (246)
    • Projektowanie wyszukiwania (246)
  • Dlaczego architektura informacji jest ważna? (247)
  • Jak zaprojektować użytecznÄ… architekturÄ™ informacji? (248)
    • Techniki zbierania informacji (248)
    • Projektowanie (255)
    • Dokumentowanie architektury informacji za pomocÄ… mapy witryny (262)
    • Tworzenie szkiców i szkieletów na podstawie mapy (265)
    • Testowanie interfejsów (267)
    • "Opiekowanie siÄ™" architekturÄ… informacji na etapie projektowania i programowania rozwiÄ…zania (267)
    • Zadania wykonywane po udostÄ™pnieniu produktu (267)
  • MateriaÅ‚y (268)

Rozdział 16. Generowanie i przedstawianie pomysłów za pomocą szkiców (269)

  • Kiedy należy tworzyć szkice? (270)
    • Szkicowanie w celu szybkiego generowania pomysłów (270)
    • Szkicowanie w celu wczesnego przedstawiania pomysłów (270)
    • Szkicowanie w ramach pracy nad szkieletami (272)
    • Tanie projektowanie user experience z wykorzystaniem szkiców (273)
  • Dlaczego szkice sÄ… ważne? (273)
  • Jak tworzyć szkice? (274)
    • Nie bój siÄ™ (274)
    • NarzÄ™dzia (274)
    • Szybkie tworzenie szkiców (276)
  • MateriaÅ‚y (276)

Rozdział 17. Projektowanie szkieletów wysokiej jakości (279)

  • Dlaczego szkielety sÄ… ważne? (280)
    • WczeÅ›nie przeprowadzaj testy (280)
    • Przedstawianie szkieletów klientom (280)
    • Przedstawianie streszczenia zespoÅ‚om projektantów i programistów (281)
  • Kiedy należy tworzyć szkielety? (281)
  • Jak projektować szkielety? (282)
    • Zanim zaczniesz (282)
    • Pierwsze kroki (282)
    • Tworzenie szkieletów (285)
  • Tworzenie szkieletów w praktyce (291)
    • Najlepsze wskazówki z obszaru tworzenia szkieletów (292)
  • MateriaÅ‚y (294)

Rozdział 18. Ożywianie pomysłów za pomocą prototypów (297)

  • Czym sÄ… prototypy? (298)
  • Kiedy należy tworzyć prototypy? (298)
  • Wady i zalety prototypów (299)
    • Prototypy sÄ… szybkie i Å‚atwe do przygotowania (299)
    • Prototypy umożliwiajÄ… pokazanie czegoÅ› użytkownikom (299)
    • DziÄ™ki prototypom klienci wiedzÄ…, co otrzymajÄ… (300)
    • Charakter prototypów zachÄ™ca do przedstawiania użytecznych informacji zwrotnych (301)
    • Prototypy pozwalajÄ… siÄ™ upewnić, że rozwiÄ…zanie siÄ™ sprawdzi (301)
    • Prototypy ujawniajÄ… problemy projektowe (301)
    • Prototypy sÄ… niezbÄ™dne w trakcie projektowania dynamicznych interfejsów (301)
    • Axure i podobne narzÄ™dzia pozwalajÄ… "za darmo" uzyskać szkielety i prototyp (302)
    • DostÄ™pnych jest wiele gotowych szablonów prototypów (302)
    • Rozwijanie prototypów bywa czasochÅ‚onne (302)
    • Poprawianie prototypów bywa czasochÅ‚onne (303)
    • Dla innych czÅ‚onków zespoÅ‚u szacowanie czasu projektowania i programowania na podstawie prototypów może być trudne (304)
    • Prototypy nie zawsze wyglÄ…dajÄ… elegancko (304)
  • Jak tworzyć prototypy? (304)
    • Prototypy w wersji papierowej (305)
    • Ogólne prototypy cyfrowe (305)
    • Szczegółowe prototypy cyfrowe (306)
    • Tworzenie prototypów rozwiÄ…zaÅ„ mobilnych (307)
    • Tworzenie prototypów za pomocÄ… kodu (308)
  • MateriaÅ‚y (308)

CZĘŚĆ IV. ANALIZA USER EXPERIENCE KOMPONENTÓW (309)

Rozdział 19. Wszystko o user experience w nawigacji (311)

  • Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (312)
  • Typowe cele biznesowe (312)
  • PrzykÅ‚adowy szkielet nawigacji (313)
  • Najważniejsze wskazówki dotyczÄ…ce nawigacji (316)
    • Zaangażuj użytkowników w projektowanie nawigacji (316)
    • Poszukaj wzorców w witrynach konkurencji (316)
    • Etykiety w nawigacji twórz na podstawie czÄ™sto szukanych zwrotów (316)
    • Projektowanie pod kÄ…tem wzajemnego wykluczania (317)
    • UwzglÄ™dnij wszystkie scenariusze zwiÄ…zane z nawigacjÄ… (317)
    • Wykorzystaj nawigacjÄ™ do osiÄ…gania głównych celów stawianych projektowanemu produktowi (317)
    • Nawigacja powinna wyglÄ…dać jak nawigacja (317)
    • Czy nawigacja zdaje test? (318)
  • CzÄ™sto popeÅ‚niane bÅ‚Ä™dy (318)
    • Stosowanie w nawigacji firmowego żargonu (318)
    • Nawigacja, która nie okreÅ›la, gdzie przechodzisz (318)
    • Brak udziaÅ‚u użytkowników w procesie projektowania (319)
    • Niestosowanie siÄ™ do konwencji zwiÄ…zanych z nawigacjÄ… (319)
    • Sprawdź, jak firma zarzÄ…dza odnoÅ›nikami (319)
    • Ogólne etykiety w nawigacji (319)
  • MateriaÅ‚y (320)

Rozdział 20. Wszystko o user experience stron głównych (321)

  • Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (322)
    • Wiem, czego szukam. Czy jest to dostÄ™pne? (322)
    • Jestem staÅ‚ym klientem i szukam pomocy (322)
    • ChcÄ™ siÄ™ z wami skontaktować (322)
    • ZgubiÅ‚em siÄ™ - pomocy! (322)
    • Kim jesteÅ›cie i co robicie? (322)
    • Czy witryna jest godna zaufania? (322)
    • ChcÄ™ wykonać w witrynie konkretnÄ… operacjÄ™ - pozwólcie mi to zrobić! (323)
    • Pokażcie mi najnowsze spersonalizowane treÅ›ci! (323)
    • ChcÄ™ zobaczyć najnowsze informacje (323)
    • Zainteresuj mnie i pokaż, co jest popularne (323)
  • Typowe cele biznesowe stawiane stronom głównym (323)
    • Promowanie nowych produktów, usÅ‚ug i informacji o kampanii (323)
    • Zapewnianie wielu Å›cieżek do treÅ›ci za pomocÄ… nawigacji, wyszukiwarki i odnoÅ›ników w stopce (324)
    • WyÅ›wietlanie reklam (324)
    • WyÅ›wietlanie dostosowanych informacji zalogowanym użytkownikom (324)
    • Wspomaganie modelu biznesowego witryny (324)
    • DoskonaÅ‚e pierwsze wrażenie (324)
    • UÅ‚atwianie użytkownikom wykonywania zadaÅ„ (324)
    • Przedstawianie oferty i wyjaÅ›nianie, co jest w niej wyjÄ…tkowego (325)
    • Pokazywanie, że witryna ma wielu użytkowników i jest regularnie aktualizowana (325)
    • Wzbudzenie w użytkownikach zaufania (325)
    • Wspomaganie wykonywania podstawowego zadania (325)
    • Umożliwianie użytkownikom promowania witryny w sieciach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych (325)
  • PrzykÅ‚adowy szkielet strony głównej (326)
  • Najlepsze wskazówki dotyczÄ…ce strony głównej (327)
    • Upewnij siÄ™, że masz zatwierdzonÄ… listÄ™ wymagaÅ„ dotyczÄ…cych strony (327)
    • Ustal, jakie zdobyte już informacje pomogÄ… Ci w zaprojektowaniu strony głównej (327)
    • Zanim usiÄ…dziesz do komputera, naszkicuj pomysÅ‚y (327)
    • CzÄ™sto wracaj do celów użytkowników i celów biznesowych (328)
    • Unikaj stosowania tekstu Lorem ipsum (328)
    • Na bieżąco przeprowadzaj testy (328)
    • UsuÅ„ możliwie wiele elementów (328)
  • Typowe bÅ‚Ä™dy popeÅ‚niane przy tworzeniu stron głównych (328)
    • Traktowanie strony głównej jako najważniejszej strony witryny (328)
    • NieuwzglÄ™dnianie zalogowanych użytkowników (329)
    • Ignorowanie potrzeb użytkowników (329)
    • Brak jasno przedstawionej oferty (329)
    • Dodawanie zbyt wielu elementów (329)
    • Brak możliwoÅ›ci zmian w projekcie (329)
    • NieumiejÄ™tne przedstawianie nowych, popularnych i ważnych treÅ›ci (329)
  • MateriaÅ‚y (330)

Rozdział 21. Wszystko o user experience stron kategorii (331)

  • Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (332)
  • Typowe cele biznesowe stawiane stronie kategorii (332)
  • PrzykÅ‚adowe szkielety stron kategorii (332)
    • Strony kategorii peÅ‚niÄ…ce funkcjÄ™ drogowskazu (333)
    • Strony kategorii z listÄ… produktów (334)
  • Najlepsze wskazówki z dziedziny projektowania stron kategorii (335)
    • Modele zadaÅ„ sÄ… bezcenne (335)
    • ZrozumiaÅ‚y dla użytkowników jÄ™zyk (336)
  • Typowe bÅ‚Ä™dy popeÅ‚niane w trakcie projektowania stron kategorii (336)
    • Nieodpowiednie reklamy (336)
    • Niska funkcjonalność (336)
  • MateriaÅ‚y (336)

Rozdział 22. Wszystko o user experience w procesie wyszukiwania (337)

  • Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (338)
    • Pomóż użytkownikom znaleźć to, czego szukajÄ… (338)
    • Pomóż użytkownikom, jeÅ›li nie posiadasz szukanych przez nich informacji (338)
    • Pokaż użytkownikom, jak poprawnie pisać (338)
    • Wykonaj część pracy za użytkowników (338)
    • Pomóż użytkownikom filtrować dÅ‚ugie listy wyników wyszukiwania (339)
    • Informuj, ile treÅ›ci powiÄ…zanych z danym tematem obejmuje witryna (339)
    • Pomóż użytkownikom wybrać, który wynik wyszukiwania jest najlepszy (339)
    • Pomóż użytkownikom zrozumieć kontekst wyszukiwania (339)
    • Wyszukiwanie zaawansowane (339)
  • Typowe cele biznesowe zwiÄ…zane z user experience w procesie wyszukiwania (340)
    • Priorytetowe traktowanie odnoÅ›ników prowadzÄ…cych do promowanych i przynoszÄ…cych zyski treÅ›ci (340)
    • Promowanie powiÄ…zanych treÅ›ci (340)
    • Promowanie konkretnych stron wejÅ›ciowych (340)
    • Jak najszybsze udostÄ™pnianie wyników (340)
    • Naprawianie bÅ‚Ä™dów popeÅ‚nionych przez użytkowników (341)
    • WyÅ›wietlanie powiÄ…zanych reklam (341)
    • WyÅ›wietlanie produktów, które ostatecznie kupiÅ‚y osoby szukajÄ…ce danego wyrażenia (341)
    • Pozwalanie użytkownikom na porównywanie funkcji na listach produktów (341)
    • WyÅ›wietlanie użytkownikom przydatnych, ale nieznanych im informacji (341)
  • PrzykÅ‚adowy szkielet z wynikami wyszukiwania (342)
  • Najlepsze wskazówki dotyczÄ…ce user experience w procesie wyszukiwania (343)
    • Współpracuj z programistami, aby siÄ™ upewnić, że potrafiÄ… utworzyć zaprojektowane rozwiÄ…zanie (343)
    • Testuj wymyÅ›lone rozwiÄ…zania (343)
    • Zadbaj o to, aby użytkownicy mogli usunąć wszystkie filtry i zacząć od nowa je dodawać (344)
    • Użytkownicy spodziewajÄ… siÄ™ wydajnoÅ›ci podobnej jak w wyszukiwarce Google - nie zawiedź ich oczekiwaÅ„ (344)
    • JeÅ›li jest to uzasadnione, pozwól użytkownikom wyÅ›wietlać wyniki na liÅ›cie i w siatce (344)
    • Kieruj szukajÄ…cych do najlepszych wyników (344)
  • Typowe bÅ‚Ä™dy w user experience w procesie wyszukiwania (345)
    • Brak zapobiegania nadmiernemu filtrowaniu (345)
    • Brak przydatnej strony dla pustej listy wyników (345)
    • Niezgodność z oczekiwaniami odnoÅ›nie do wyszukiwarek (np. brak automatycznego uzupeÅ‚niania) (345)
    • Brak informacji o liczbie wyników wyszukiwania (345)
    • Brak modyfikacji w szablonowych narzÄ™dziach do wyszukiwania (345)
    • Brak przydatnych informacji w wynikach wyszukiwania (346)
    • Brak domyÅ›lnego sortowania wyników wedÅ‚ug adekwatnoÅ›ci (346)
    • Utrudnianie wyÅ›wietlania wszystkich wyników na jednej stronie (346)
  • MateriaÅ‚y (347)

Rozdział 23. Wszystko o user experience stron produktów (349)

  • Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (350)
    • Czy wÅ‚aÅ›nie tego użytkownik potrzebuje? (350)
    • Ile to kosztuje? Czy oferta jest korzystna dla użytkowników? (350)
    • Czy towar jest dostÄ™pny w magazynie? (350)
    • Jakie sÄ… koszty dostawy? (350)
    • Pozwól użytkownikom dobrze przyjrzeć siÄ™ produktowi (350)
    • WyjaÅ›nij użytkownikom, jak korzystać z produktu i dlaczego mogÄ… go potrzebować (351)
    • Czy użytkownicy muszÄ… kupić coÅ› jeszcze, aby móc korzystać z produktu? (351)
    • Czy w danej witrynie można bezpiecznie dokonywać zakupów? (351)
    • Jaka jest jakość produktu? (351)
    • Czy dostÄ™pne sÄ… różne kolory? Czy produkt jest dostÄ™pny w szukanym rozmiarze? (351)
    • Jak wyglÄ…da polityka zwrotów? (351)
    • Użytkownik chce kupić produkt (351)
    • Co inne osoby myÅ›lÄ… o danym produkcie? (352)
    • Osoby, które oglÄ…daÅ‚y dany produkt, ostatecznie kupiÅ‚y... (352)
    • Pozwól użytkownikom przejrzeć podobne produkty (352)
    • Jakie sÄ… dostÄ™pne formy pÅ‚atnoÅ›ci? (352)
    • Pomocy! (352)
  • Typowe cele biznesowe (352)
    • Spraw, aby można byÅ‚o Å‚atwo dokonać zakupu (352)
    • Zadbaj o to, aby produkt wyglÄ…daÅ‚ jak najatrakcyjniej (353)
    • Przedstaw korzyÅ›ci (353)
    • Spraw, aby klienci mieli wrażenie, że uzyskali dobrÄ… cenÄ™ (353)
    • Wykorzystaj opinie innych do wywierania wpÅ‚ywu na klientów (353)
    • Sprzedawaj dodatkowe akcesoria lub droższe odpowiedniki (353)
    • Zapewnij klientom dodatkowÄ… wartość (353)
    • Pozwól klientom na Å‚atwe i szybkie zakupy w internecie (353)
    • ZachÄ™caj do zakupu przez stosowanie zasady maÅ‚ej dostÄ™pnoÅ›ci (354)
    • Stosuj oferty ograniczone czasowo, aby zwiÄ™kszyć sprzedaż (354)
    • Likwiduj powody powstrzymujÄ…ce klientów przed zakupem (354)
  • PrzykÅ‚adowy szkielet strony produktu (354)
  • Najlepsze wskazówki dotyczÄ…ce projektowania doskonaÅ‚ego user experience stron produktów (355)
    • Przed rozpoczÄ™ciem szkicowania zapisz wymagania użytkowników i wymagania biznesowe (355)
    • UwzglÄ™dnij w projekcie najgorszy możliwy przypadek (356)
    • WczeÅ›nie przeprowadzaj testy (356)
    • W trakcie projektowania ukÅ‚adu strony uwzglÄ™dnij produkt (356)
    • UwzglÄ™dnij wÄ…tpliwoÅ›ci klientów i rozwiej je (356)
  • Typowe bÅ‚Ä™dy (357)
    • UdostÄ™pnianie zwykÅ‚ym użytkownikom materiałów zrozumiaÅ‚ych tylko dla ekspertów (357)
    • Niejasne wezwanie do dziaÅ‚ania (357)
    • Bezużyteczne zdjÄ™cia (maÅ‚e, niepokazujÄ…ce, jak używać produktu, bez możliwoÅ›ci przybliżania) (357)
    • Brak wyróżnionych najważniejszych cech produktu (357)
    • Brak filmu, gdy jest naprawdÄ™ potrzebny (357)
    • Brak jasno okreÅ›lonego źródÅ‚a opinii (358)
    • Brak informacji o dostÄ™pnoÅ›ci lub dostawie (358)
    • Brak powodów do zaufania sprzedawcy (358)
    • Brak podstawowych informacji, np. o rozmiarze, kolorze i wadze (358)
  • MateriaÅ‚y (358)

Rozdział 24. Wszystko o user experience w koszyku zakupów i procesie płacenia (359)

  • Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (360)
  • Typowe cele biznesowe (360)
  • PrzykÅ‚adowy szkielet koszyka zakupów (361)
  • PrzykÅ‚adowe szkielety procesu pÅ‚acenia (362)
  • PrzykÅ‚adowy szkielet strony z potwierdzeniem (366)
  • Najlepsze wskazówki dotyczÄ…ce stron z koszykiem zakupów i do obsÅ‚ugi pÅ‚atnoÅ›ci (367)
    • Wiarygodność (367)
    • Koszyki zakupów sÄ… używane jak krótkie listy (368)
    • Prostota (368)
    • Najlepsze praktyki dotyczÄ…ce formularzy (369)
  • Typowe bÅ‚Ä™dy zwiÄ…zane z procesem pÅ‚acenia (369)
    • WywoÅ‚ywanie strachu (369)
    • ZaÅ‚ożenia dotyczÄ…ce kontekstu użytkowania (370)
  • MateriaÅ‚y (370)

Rozdział 25. Wszystko o user experience stron z artykułami i innymi treściami (371)

  • Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (372)
  • Typowe cele biznesowe (372)
  • PrzykÅ‚adowy szkielet strony z artykuÅ‚em (373)
  • Najlepsze wskazówki dotyczÄ…ce projektowania stron z treÅ›ciami (374)
    • Pisz z myÅ›lÄ… o czytaniu z ekranu (374)
    • Na koÅ„cu artykuÅ‚u pokaż użytkownikom, gdzie mogÄ… przejść (375)
    • Projektuj z myÅ›lÄ… o zapisywaniu i udostÄ™pnianiu (375)
  • Typowe bÅ‚Ä™dy (375)
    • Nieodpowiednie reklamy (375)
    • Problemy z dodawaniem komentarzy i innych treÅ›ci autorstwa użytkowników (376)
  • MateriaÅ‚y (376)

Rozdział 26. Wszystko o user experience związanym z grafiką (377)

  • Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (378)
    • Co jest doÅ‚Ä…czone do produktu? (378)
    • Jak produkt dziaÅ‚a i jakie korzyÅ›ci zapewnia? (378)
    • Czy produkt dobrze wyglÄ…da i czy chcÄ™ go kupić? (378)
    • Czy warto zapÅ‚acić wiÄ™cej? (378)
    • Czy produkt jest odpowiedni i czy bÄ™dzie pasowaÅ‚? (378)
    • Jak korzystać z produktu? (378)
  • Typowe cele biznesowe (379)
    • Ukazywanie produktu z jak najlepszej strony (379)
    • Sprzedawanie stylu życia (379)
    • Pokazywanie powiÄ…zanych akcesoriów i tego, jak wzbogacajÄ… główny produkt (379)
    • Pomaganie w wyobrażeniu sobie posiadania i używania produktu (379)
    • Pokazywanie najważniejszych mocnych stron (379)
    • Pokazywanie jakoÅ›ci i wartoÅ›ci (379)
  • PrzykÅ‚ady znakomitego user experience zwiÄ…zanego ze zdjÄ™ciami (380)
  • Najlepsze wskazówki dotyczÄ…ce user experience zwiÄ…zanego ze zdjÄ™ciami (382)
  • Typowe bÅ‚Ä™dy zwiÄ…zane z user experience w kontekÅ›cie zdjęć (383)
  • MateriaÅ‚y (384)

Rozdział 27. Wszystko o user experience systemu pomocy i list FAQ (385)

  • Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (386)
  • Typowe cele biznesowe stawiane stronie obsÅ‚ugi klienta (386)
  • PrzykÅ‚adowy szkielet systemu pomocy (386)
  • Najlepsze wskazówki dotyczÄ…ce stron obsÅ‚ugi klienta (388)
    • Czy na pewno jej potrzebujesz? (388)
    • Terminologia (388)
    • Aktualne informacje (388)
    • Model spoÅ‚ecznoÅ›ciowy (388)
  • Typowe bÅ‚Ä™dy dotyczÄ…ce stron obsÅ‚ugi klienta (389)
    • Pytania i pytania (389)
    • Spójne wrażenie (389)
  • MateriaÅ‚y (390)

Rozdział 28. Wszystko o user experience formularzy (391)

  • Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (392)
  • Typowe cele biznesowe (392)
  • PrzykÅ‚adowe szkielety formularzy (393)
  • Najlepsze wskazówki zwiÄ…zane z projektowaniem formularzy (397)
    • Formularz sÅ‚uży do rozmowy z użytkownikami (398)
    • JeÅ›li to potrzebne, pozwól na zapisywanie danych (398)
  • Typowe bÅ‚Ä™dy zwiÄ…zane z projektowaniem formularzy (398)
    • Surowe komunikaty o bÅ‚Ä™dach (398)
    • Za dużo pytaÅ„ (399)
    • Zbyt dużo jÄ™zyka prawniczego (399)
  • MateriaÅ‚y (400)

Rozdział 29. Wszystko o user experience tabel, wykresów i danych (403)

  • Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (404)
  • Typowe cele biznesowe (404)
  • PrzykÅ‚adowy szkielet tabeli (404)
  • Najlepsze wskazówki dotyczÄ…ce projektowania wykresów i tabel (405)
    • PomyÅ›l o formie (405)
    • Uważaj na wiedzÄ™ eksperckÄ… (406)
    • Ustal priorytety (406)
    • Przeprowadź testy (406)
  • Typowe bÅ‚Ä™dy popeÅ‚niane w trakcie projektowania tabel i wykresów (406)
    • WyÅ›wietlanie wszystkich możliwych danych (406)
    • PrzeÅ‚adowany projekt (407)
  • MateriaÅ‚y (407)

Rozdział 30. User experience optymalny dla klientów (409)

  • Po co klient CiÄ™ zatrudniÅ‚? (410)
    • Klient wie, czego chce, ale nie potrafi tego osiÄ…gnąć (410)
    • Klient nie ma Å›rodków na zatrudnienie specjalisty na staÅ‚e (410)
    • Klient nie zajmowaÅ‚ siÄ™ wczeÅ›niej user experience i nie rozumie tej dziedziny (410)
    • Klient sÅ‚yszaÅ‚ Å›wietne opinie na Twój temat! (410)
    • Klient szuka nowych, Å›wieżych i innowacyjnych pomysłów (410)
  • Najlepsze wskazówki zwiÄ…zane z usÅ‚ugami z obszaru user experience (411)
    • PoÅ›więć czas na dobre zrozumienie firmy (411)
    • Ustal ostateczny cel klienta (411)
    • Ustal relacje (411)
    • Przygotuj siÄ™ do zarzÄ…dzania kontaktami z klientem (411)
    • Poznaj istotÄ™ firmy (411)
    • Uzgodnij, jakie sÄ… Twoje zadania, i wykonaj je (412)
    • PoÅ›więć czas na ocenÄ™ postÄ™pów prac (412)
  • Czego klienci potrzebujÄ… od materiałów zwiÄ…zanych z user experience? (412)
    • Jakość (412)
    • Atrakcyjność wizualna i przywiÄ…zywanie wagi do szczegółów (412)
    • Adekwatność (413)
    • Oznaki postÄ™pów (413)
    • MateriaÅ‚y muszÄ… być zrozumiaÅ‚e w izolacji (413)
  • Typowe bÅ‚Ä™dy usÅ‚ugodawców, które irytujÄ… klientów (413)
    • Uważanie siebie za lepszego od klienta (413)
    • Brak profesjonalizmu (414)
    • Brak jednoznacznych odpowiedzi na jasne pytania (414)
    • Brak wiedzy o kliencie (414)
    • Brak szybkich odpowiedzi (414)
    • Niewykonane zadanie (414)
  • MateriaÅ‚y (415)

Rozdział 31. Projektowanie pod kątem zmian zachowania (417)

  • Stosowanie wzorców projektowych na niekorzyść użytkowników (418)
  • Zasady perswazji stosowane do zmiany zachowania (418)
    • Zasada spoÅ‚ecznego dowodu sÅ‚usznoÅ›ci (419)
    • Wzajemność (420)
    • Zasada ograniczonej dostÄ™pnoÅ›ci (420)
    • Autorytet, dowody kompetencji i przynależność do organizacji (421)
    • Zaufanie (421)
    • Rozwiewanie wÄ…tpliwoÅ›ci (422)
    • Up-selling i cross-selling powiÄ…zanych produktów (423)
    • Personalizacja (423)
  • MateriaÅ‚y (424)

Rozdział 32. Projektowanie pod kątem internacjonalizacji (425)

  • Najlepsze wskazówki dotyczÄ…ce internacjonalizacji (426)
    • JÄ™zyk (426)
    • Proces pÅ‚acenia i kwestie prawne (428)
    • Czas, data, waluta i inne (428)
    • Pobieranie danych w lokalnym formacie (429)
  • Typowe bÅ‚Ä™dy popeÅ‚niane w trakcie projektowania pod kÄ…tem internacjonalizacji (430)
    • ZÅ‚e tÅ‚umaczenie (430)
  • Przewidywalność różnic zwiÄ…zanych z lokalizacjÄ… (430)
    • Zadanie (430)
    • Infrastruktura (431)
    • Kwestie prawne (431)
    • Rynek (431)
    • TÅ‚umaczenie (432)
    • Kultura (432)
  • MateriaÅ‚y (433)

Rozdział 33. Projektowanie pod kątem urządzeń mobilnych (435)

  • Poznaj użytkowników i ich kontekst pracy (436)
    • Użytkownicy mogÄ… być w ruchu (436)
    • Użytkownicy mogÄ… znajdować siÄ™ w domu lub w pracy (437)
    • UwzglÄ™dnij w projekcie rozproszonÄ… uwagÄ™ (437)
  • WielokanaÅ‚owe Å›cieżki użytkowników (437)
    • Pomaganie w korzystaniu z wielu kanałów (438)
  • Różne podejÅ›cia do tworzenia produktów na urzÄ…dzenia przenoÅ›ne (439)
  • Priorytety, priorytety, priorytety (440)
  • Najlepsze wskazówki na temat projektowania rozwiÄ…zaÅ„ mobilnych (441)
    • Kreatywnie wykorzystaj czas na opracowanie projektu (442)
    • UwzglÄ™dnianie ekranu dotykowego (442)
    • Znaczenie wydajnoÅ›ci (442)
    • Optymalizowanie formularzy (443)
    • Testowanie projektów (443)
  • Typowe bÅ‚Ä™dy popeÅ‚niane w trakcie projektowania rozwiÄ…zaÅ„ mobilnych (444)
    • Wymuszanie pobierania aplikacji (444)
    • Witryny mobilne z ograniczonymi możliwoÅ›ciami (444)
    • Formularze zoptymalizowane pod kÄ…tem komputerów stacjonarnych (445)
    • Kontrolki niewygodne w obsÅ‚udze za pomocÄ… dotyku (445)
  • MateriaÅ‚y (445)

Skorowidz (347)

Dodaj do koszyka Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.