reklama - zainteresowany?

Projektowanie oprogramowania dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie IV - Helion

Projektowanie oprogramowania dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie IV
Autor: Tony Gaddis
Tytuł oryginału: Starting Out with Programming Logic and Design (4th Edition)
Tłumaczenie: Krzysztof Brauner
ISBN: 978-83-283-4067-1
stron: 696, Format: 164x239, okładka: miękka
Księgarnia: Helion

Cena książki: 99,00 zł

Książka będzie dostępna od kwietnia 2019

Tagi: Inne - Programowanie | Techniki programowania

Niejeden programista rozpoczyna swoją przygodę z tworzeniem kodu od zapoznania się z wybranym językiem programowania. Później pisze mniej lub bardziej rozbudowane programy, być może za pomocą któregoś frameworku. W ten sposób można pracować w przypadku prostych aplikacji, jednak nauczenie się, jak projektować trochę bardziej złożone oprogramowanie, wymaga nieco innego podejścia. Konieczne jest zrozumienie sposobu działania komputera, przetwarzania danych, a także poznanie różnych podejść do projektowania aplikacji. Dopiero po ugruntowaniu sobie takiej wiedzy można zacząć tworzyć kod prawdziwie skalowalny, efektywny i łatwy w utrzymaniu.

Ten doskonale napisany podręcznik jest przeznaczony dla tych, którzy nie mają jeszcze praktycznego doświadczenia w projektowaniu i tworzeniu oprogramowania. Niezbędna wiedza jest tu przekazywana za pomocą łatwego do zrozumienia pseudokodu czy schematów blokowych. Omówiono takie zagadnienia jak typy danych, zmienne, operacje wejścia - wyjścia, struktury sterujące, moduły, funkcje, tablice i pliki, jak również programowanie obiektowe, tworzenie graficznych interfejsów użytkownika i programów sterowanych zdarzeniami. W każdym rozdziale znalazło się wiele przykładowych projektów programów, ułatwiających utrwalenie zdobytej wiedzy.

Najważniejsze zagadnienia przedstawione w książce:

  • Zwięzłe podstawy działania komputera i przetwarzania danych
  • Moduły, funkcje, struktury warunkowe i cykliczne
  • Algorytmy sortowania
  • Wywołania rekurencyjne i przetwarzanie tekstu
  • Programowanie zorientowane obiektowo i wykorzystanie języka UML
  • Tworzenie GUI za pomocą edytorów takich jak Visual Studio czy NetBeans

Spis treści

[ERROR]

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.