reklama - zainteresowany?

Programowanie zorientowane obiektowo w języku JavaScript. Wydanie III - Helion

Programowanie zorientowane obiektowo w języku JavaScript. Wydanie III
Autor: Ved Antani, Stoyan Stefanov
Tytuł oryginału: Object Oriented JavaScript - Third Edition
Tłumaczenie: Lech Lachowski
ISBN: 978-83-283-3782-4
stron: 472, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2017-12-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 79,00 zł

Dodaj do koszyka Programowanie zorientowane obiektowo w języku JavaScript. Wydanie III

Tagi: JavaScript - Programowanie

Dziś JavaScript jest dojrzałym, wszechstronnym i potężnym językiem programowania, który świetnie się nadaje do programowania zorientowanego obiektowo. Pozwala przy tym na pisanie solidnego i efektywnego kodu. Stał się świetnym narzędziem do tworzenia bardzo złożonych, skalowalnych i łatwych w utrzymaniu aplikacji. Można zaobserwować, że JavaScript powoli nadaje kształt następnej generacji platform internetowych i serwerowych. Najnowsza specyfikacja tego języka, ES6, wprowadza ważne konstrukcje językowe, takie jak obietnice, klasy, funkcje strzałkowe.

Ta książka jest znakomitym podręcznikiem programowania obiektowego w JavaScripcie. Przedstawiono tu solidne podstawy języka oraz programowania obiektowego, co ułatwia zrozumienie zaawansowanych, nowoczesnych funkcjonalności ES6: iteratorów i generatorów. Wyjaśniono koncepcję prototypów i zasady dziedziczenia, a także zasady programowania asynchronicznego. Nie zabrakło kilku niezwykle przydatnych dodatków: listy słów zastrzeżonych, funkcji i obiektów wbudowanych w język, a także wprowadzenia do wyrażeń regularnych. Ponadto każdy rozdział zakończono zestawem przydatnych ćwiczeń do samodzielnego wykonania.

Niektóre zagadnienia omówione w książce:

  • Konfiguracja środowiska programistycznego
  • Środowisko przeglądarki, model BOM i DOM
  • Technika AJAX
  • Wzorce kodowania i wzorce projektowe
  • Framework Jasmine i projektowanie oparte na testach
  • Programowanie reaktywne i biblioteka React

JavaScript — najlepszy warsztat profesjonalisty!


Ved Antani od kilkunastu lat używa JavaScriptu, Go i Javy do tworzenia skalowalnych serwerów oraz mobilnych platform. Jest zapalonym czytelnikiem i autorem książek. Studiował informatykę. Mieszka w Bangalore w Indiach. Jest miłośnikiem muzyki klasycznej i uwielbia spędzać czas z synem.

Stoyan Stefanov pracuje w Facebooku, jest autorem książek i często zabiera głos na konferencjach poświęconych WWW. Obecnie mieszka w Los Angeles w Kalifornii. W wolnych chwilach gra na gitarze, lata lub po prostu leniuchuje wraz z rodziną na którejś z plaż Santa Monica.

Dodaj do koszyka Programowanie zorientowane obiektowo w języku JavaScript. Wydanie III

 

Osoby które kupowały "Programowanie zorientowane obiektowo w języku JavaScript. Wydanie III", wybierały także:

  • Matematyka dla programistów JavaScript
  • Vue.js 2. Wprowadzenie dla profesjonalistów
  • D3.js w akcji
  • Baw się kodem! Twoja własna gra. CoderDojo Nano
  • Tablice informatyczne. Node.js

Dodaj do koszyka Programowanie zorientowane obiektowo w języku JavaScript. Wydanie III

Spis treści

Programowanie zorientowane obiektowo w języku JavaScript. Wydanie III -- spis treści

O autorach (13)

O korektorze merytorycznym (14)

Przedmowa (15)

Rozdział 1. Obiektowy język JavaScript (19)

  • Trochę historii (20)
    • Wojny przeglądarkowe i renesans (21)
    • Teraźniejszość (22)
    • Przyszłość (23)
  • ECMAScript 5 (24)
    • Tryb ścisły w ES6 (24)
  • ECMAScript 6 (25)
    • Obsługa ES6 w przeglądarkach (25)
    • Babel (26)
  • Programowanie obiektowe (27)
    • Obiekty (28)
    • Klasy (28)
    • Hermetyzacja (29)
    • Agregacja (29)
    • Dziedziczenie (30)
    • Polimorfizm (30)
  • Programowanie obiektowe - podsumowanie (31)
  • Konfiguracja środowiska szkoleniowego (31)
    • Web Inspector dla silnika WebKit (32)
    • JavaScriptCore na komputerach Mac (33)
    • Inne konsole (34)
  • Podsumowanie (36)

Rozdział 2. Proste typy danych, tablice, pętle i warunki (37)

  • Zmienne (37)
    • Wielkość liter w nazwach zmiennych ma znaczenie (39)
  • Operatory (40)
  • Proste typy danych (43)
    • Ustalanie typu danych - operator typeof (43)
    • Liczby (44)
    • Łańcuchy znaków (49)
    • Typ boolean (54)
    • Undefined i null (59)
    • Symbole (60)
  • Proste typy danych - podsumowanie (61)
  • Tablice (62)
    • Dodawanie i aktualizacja elementów tablicy (63)
    • Usuwanie elementów (63)
    • Tablice tablic (64)
  • Warunki i pętle (65)
    • Bloki kodu (65)
    • Pętle (71)
  • Komentarze (75)
  • Ćwiczenia (76)
  • Podsumowanie (77)

Rozdział 3. Funkcje (79)

  • Czym jest funkcja? (80)
    • Wywoływanie funkcji (80)
    • Parametry (80)
  • Parametry domyślne (82)
  • Parametry reszty (83)
  • Operator rozwijania (84)
  • Funkcje predefiniowane (85)
    • parseInt() (85)
    • parseFloat() (86)
    • isNaN() (87)
    • isFinite() (88)
    • encodeURI() i encodeURIComponent() (88)
    • eval() (88)
  • Zakres zmiennych (89)
    • Wynoszenie zmiennych (91)
  • Zakres bloku (92)
  • Funkcje są danymi (93)
    • Funkcje anonimowe (95)
    • Wywołania zwrotne (95)
    • Funkcje natychmiastowe (98)
    • Funkcje wewnętrzne (prywatne) (99)
    • Funkcje, które zwracają funkcje (100)
    • Funkcjo, przepiszże się! (101)
  • Domknięcia (102)
    • Łańcuch zakresów (103)
    • Przerwanie łańcucha za pomocą domknięcia (103)
    • Funkcje dostępowe (109)
    • Iterator (110)
  • IIFE a bloki (111)
  • Funkcje strzałkowe (111)
  • Ćwiczenia (112)
  • Podsumowanie (113)

Rozdział 4. Obiekty (115)

  • Od tablic do obiektów (115)
    • Elementy, właściwości, metody i składowe (117)
    • Tablice asocjacyjne (118)
    • Dostęp do właściwości obiektu (118)
    • Wywoływanie metod obiektu (119)
    • Modyfikacja właściwości i metod (120)
    • Wartość this (121)
    • Konstruktory (122)
    • Obiekt globalny (123)
    • Właściwość constructor (124)
    • Operator instanceof (125)
    • Funkcje zwracające obiekty (125)
    • Przekazywanie obiektów (126)
    • Porównywanie obiektów (127)
    • Obiekty w konsoli silnika WebKit (128)
    • Literały obiektowe ES6 (129)
  • Właściwości i atrybuty obiektów (131)
  • Metody obiektów w ES6 (132)
    • Kopiowanie właściwości za pomocą Object.assign (132)
    • Porównywanie właściwości za pomocą Object.is (133)
  • Destrukturyzacja (133)
  • Obiekty wbudowane (136)
    • Object (136)
    • Array (137)
    • Function (143)
    • Inferencja typów obiektów (150)
    • Boolean (151)
    • Number (152)
    • String (153)
    • Math (157)
    • Date (159)
    • RegExp (163)
    • Obiekty Error (168)
  • Ćwiczenia (171)
  • Podsumowanie (173)

Rozdział 5. Iteratory i generatory ES6 (175)

  • Pętla for...of (175)
  • Iteratory i obiekty iterowalne (176)
    • Iteratory (176)
    • Obiekty iterowalne (177)
  • Generatory (178)
    • Iterowanie przez generatory (181)
  • Kolekcje (182)
    • Map (182)
    • Set (185)
    • WeakMap i WeakSet (186)
  • Podsumowanie (186)

Rozdział 6. Prototypy (189)

  • Właściwość prototype (189)
    • Dodawanie metod i właściwości przy użyciu prototypu (190)
  • Korzystanie z metod i właściwości obiektu prototype (191)
    • Właściwości własne a właściwości prototypu (192)
    • Nadpisywanie właściwości prototypu właściwością własną (193)
    • Korzystanie z metody isPrototypeOf() (196)
    • Ukryte powiązanie __proto__ (197)
  • Rozszerzanie obiektów wbudowanych (199)
    • Rozszerzanie obiektów wbudowanych - kontrowersje (200)
    • Pułapki związane z prototypami (201)
  • Ćwiczenia (203)
  • Podsumowanie (203)

Rozdział 7. Dziedziczenie (205)

  • Łańcuchy prototypów (205)
    • Przykładowy łańcuch prototypów (206)
    • Przenoszenie wspólnych właściwości do prototypu (209)
  • Dziedziczenie samego prototypu (211)
    • Konstruktor tymczasowy - new F() (212)
  • Uber: dostęp do obiektu nadrzędnego z obiektu potomnego (214)
  • Zamknięcie dziedziczenia wewnątrz funkcji (215)
  • Kopiowanie właściwości (216)
  • Uwaga na kopiowanie przez referencję! (218)
  • Obiekty dziedziczą z obiektów (221)
  • Głębokie kopiowanie (222)
  • Korzystanie z metody object() (224)
  • Połączenie dziedziczenia prototypowego z kopiowaniem właściwości (225)
  • Dziedziczenie wielokrotne (227)
    • Domieszki (228)
  • Dziedziczenie pasożytnicze (229)
  • Wypożyczanie konstruktora (230)
    • Pożyczanie konstruktora i kopiowanie jego prototypu (232)
  • Studium przypadku: rysujemy kształty (232)
    • Analiza (233)
    • Implementacja (233)
    • Testowanie (237)
  • Ćwiczenia (238)
  • Podsumowanie (238)

Rozdział 8. Klasy i moduły (243)

  • Definiowanie klas (245)
    • Konstruktor (247)
    • Metody prototypowe (247)
    • Metody statyczne (248)
    • Właściwości statyczne (248)
    • Metody generatora (248)
  • Podklasy (249)
    • Domieszki (251)
  • Moduły (252)
    • Listy eksportów (254)
  • Podsumowanie (255)

Rozdział 9. Obietnice i obiekty proxy (257)

  • Asynchroniczny model programowania (259)
  • Stos wywołań JavaScriptu (261)
    • Kolejka komunikatów (262)
    • Pętla zdarzeń (262)
    • Timery (262)
  • Obietnice (264)
    • Tworzenie obietnic (266)
    • Metaprogramowanie i obiekty proxy (268)
    • Obiekt pośredniczący proxy (269)
    • Pułapki na funkcje (270)
  • Podsumowanie (271)

Rozdział 10. Środowisko przeglądarki (273)

  • Załączanie JavaScriptu na stronie HTML (273)
  • BOM i DOM - przegląd (274)
  • BOM (275)
    • Ponownie odkrywamy obiekt window (275)
    • Korzystanie z właściwości window.navigator (276)
    • Konsola jako ściąga (276)
    • Korzystanie z właściwości window.location (277)
    • Korzystanie z właściwości window.history (278)
    • Korzystanie z właściwości window.frames (279)
    • Korzystanie z właściwości window.screen (281)
    • Metody window.open() i window.close() (281)
    • Metody window.moveTo() i window.resizeTo() (282)
    • Metody window.alert(), window.prompt() i window.confirm() (282)
    • Metody window.setTimeout() i window.setInterval() (284)
    • Właściwość window.document (286)
  • DOM (286)
    • Core DOM i HTML DOM (288)
    • Dostęp do węzłów DOM (289)
    • Modyfikacja węzłów DOM (297)
    • Tworzenie nowych węzłów (300)
    • Usuwanie węzłów (303)
    • Obiekty DOM istniejące tylko w HTML (304)
  • Zdarzenia (308)
    • Kod obsługi zdarzeń wpleciony w atrybuty HTML (308)
    • Właściwości elementów (308)
    • Nasłuchiwacze zdarzeń DOM (309)
    • Przechwytywanie i bąbelkowanie (311)
    • Zatrzymanie propagacji (312)
    • Anulowanie zachowania domyślnego (314)
    • Obsługa zdarzeń w różnych przeglądarkach (314)
    • Typy zdarzeń (316)
  • XMLHttpRequest (317)
    • Wysłanie żądania (317)
    • Przetworzenie odpowiedzi (318)
    • Tworzenie obiektów XHR w IE w wersjach starszych niż 7 (319)
    • A jak asynchroniczny (320)
    • X jak XML (321)
    • Przykład (321)
  • Ćwiczenia (323)
  • Podsumowanie (325)

Rozdział 11. Wzorce kodowania i wzorce projektowe (327)

  • Wzorce kodowania (328)
    • Izolowanie zachowania (328)
    • Przestrzenie nazw (331)
    • Rozgałęzianie kodu w czasie inicjowania (333)
    • Leniwe definicje (335)
    • Obiekt konfiguracyjny (335)
    • Prywatne właściwości i metody (337)
    • Metody uprzywilejowane (338)
    • Funkcje prywatne w roli metod publicznych (339)
    • Funkcje natychmiastowe (339)
    • Moduły (340)
    • Łańcuchowanie (341)
    • JSON (342)
    • Funkcje wyższego rzędu (343)
  • Wzorce projektowe (345)
    • Singleton (345)
    • Singleton 2 (346)
    • Fabryka (347)
    • Dekorator (349)
    • Obserwator (351)
  • Podsumowanie (354)

Rozdział 12. Testowanie i debugowanie (355)

  • Testy jednostkowe (356)
    • Programowanie sterowane testami (357)
    • Programowanie oparte na zachowaniach (357)
    • Mocha, Chai i Sinon (362)
  • Debugowanie kodu JavaScript (363)
    • Błędy składniowe (363)
    • Wyjątki w trakcie wykonywania programu (364)
  • Podsumowanie (371)

Rozdział 13. Programowanie reaktywne i biblioteka React (373)

  • Programowanie reaktywne (373)
    • Dlaczego warto rozważyć programowanie reaktywne? (376)
  • Biblioteka React (376)
  • Wirtualny DOM (377)
  • Instalacja i uruchomienie React (378)
    • Komponenty i ich parametry wejściowe (381)
    • Stan (382)
    • Zdarzenia cyklu życia (384)
  • Podsumowanie (386)

Dodatek A. Słowa zarezerwowane (387)

  • Słowa kluczowe (387)
  • Słowa zarezerwowane w ES6 (388)
    • Słowa zarezerwowane dla przyszłych implementacji (389)
  • Poprzednio zarezerwowane słowa (389)

Dodatek B. Funkcje wbudowane (391)

Dodatek C. Obiekty wbudowane (395)

  • Object (395)
    • Składowe konstruktora Object (396)
    • Składowe Object.prototype (396)
    • Dodatki do obiektów w ECMAScript 5 (398)
  • Dodatki do obiektów w ES6 (402)
    • Skrócona składnia właściwości (402)
    • Obliczane nazwy właściwości (403)
    • Object.assign (403)
  • Array (403)
    • Składowe Array.prototype (404)
    • Dodatki do Array w ECMAScript 5 (406)
    • Dodatki do tablic w ES6 (409)
  • Function (410)
    • Składowe Function.prototype (411)
    • Dodatki do Function w ECMAScript 5 (412)
    • Dodatki do Function w ES6 (412)
  • Boolean (413)
  • Number (413)
    • Składowe konstruktora Number (414)
    • Składowe Number.prototype (414)
  • String (415)
    • Składowe konstruktora String (416)
    • Składowe String.prototype (416)
    • Dodatki do String w ECMAScript 5 (418)
    • Dodatki do String w ES6 (419)
  • Date (419)
    • Składowe konstruktora Date (420)
    • Składowe Date.prototype (420)
    • Dodatki do Date w ECMAScript 5 (423)
  • Math (424)
    • Składowe obiektu Math (424)
  • RegExp (426)
    • Składowe RegExp.prototype (426)
  • Obiekty Error (427)
    • Składowe Error.prototype (428)
  • JSON (428)
    • Składowe obiektu JSON (428)

Dodatek D. Wyrażenia regularne (431)

Dodatek E. Odpowiedzi do ćwiczeń (437)

Skorowidz (467)

Dodaj do koszyka Programowanie zorientowane obiektowo w języku JavaScript. Wydanie III

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.