Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy - Helion
ISBN: 978-83-283-5695-5
stron: 240, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2019-08-06
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,90 zł
Przyszli inżynierowie i programiści na start!
Programowanie to wspaniaÅ‚a, peÅ‚na przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie siÄ™ o tym przekonać dziÄ™ki tej wyjÄ…tkowej książce. Przedstawione w niej treÅ›ci zostaÅ‚y opracowane na bazie kilkuletnich doÅ›wiadczeÅ„ zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i mÅ‚odzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej.
Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 8 lat, ale znakomicie nadaje siÄ™ również dla dzieci starszych i dorosÅ‚ych rozpoczynajÄ…cych przygodÄ™ informatycznÄ…. Szczególny nacisk poÅ‚ożono na przedstawienie trudnych zagadnieÅ„ w sposób przystÄ™pny dla każdego dziecka.
- Prosty i przyjemny w nauce język programowania Lua
- Efektywna nauka przez zabawę w świecie Minecrafta
- Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych jÄ™zyków programowania
- Rozwój myÅ›lenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych
- Elementy matematyki
- Rozwiązanie każdego zadania
Z nami i Minecraftem nauka programowania to przyjemność!
Osoby które kupowały "Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy", wybierały także:
- Java 9: Building Robust Modular Applications 332,22 zł, (29,90 zł -91%)
- Jira 8 Essentials 199,33 zł, (29,90 zł -85%)
- Practical Discrete Mathematics 186,88 zł, (29,90 zł -84%)
- Learn Grafana 7.0 186,88 zł, (29,90 zł -84%)
- Windows Presentation Foundation Development Cookbook 186,88 zł, (29,90 zł -84%)
Spis treści
Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy -- spis treści
Wstęp 9
Ważne informacje 11
Rozdział 1. Co to jest programowanie i kto może programować? 13
- Podstawowe pojęcia w programowaniu 14
Rozdział 2. Co będzie nam potrzebne? 15
- Zakup i instalacja gry Minecraft 15
- Pobieranie narzędzia Forge 22
- Instalacja ComputerCraftEdu 24
RozdziaÅ‚ 3. Å»óÅ‚w w akcji 27
- Pierwsze uruchomienie gry Minecraft 27
- Tworzenie świata w trybie kreatywnym 29
- Poruszanie siÄ™ 31
- Poznaj żóÅ‚wie 31
- Sterowanie żóÅ‚wiem 36
- BÅ‚Ä™dy żóÅ‚wia i kopanie 38
- Ekwipunek żóÅ‚wia 40
- Funkcja Place 42
Rozdział 4. Zaczynamy programowanie 45
- Twoje pierwsze programy 45
- Cofanie programów 49
- Grupowanie funkcji 50
RozdziaÅ‚ 5. Å»óÅ‚w budowniczy 51
- Różne kierunki stawiania bloków 54
- Różne kierunki kopania 58
Rozdział 6. Instrukcja Repeat 65
Rozdział 7. Funkcja Select Slot 71
- Wyszukiwanie w ekwipunku rzadko używanych bloków 73
Rozdział 8. Zmienne liczbowe 79
Rozdział 9. Funkcja Say i zmienne tekstowe 85
- Zmienne mogą przechowywać napisy 89
Rozdział 10. Liczby losowe 93
Rozdział 11. Prawda czy fałsz 99
- Wartości true i false 100
Rozdział 12. Instrukcja warunkowa if 103
Rozdział 13. Instrukcja warunkowa else 111
Rozdział 14. Funkcja Detect 117
Rozdział 15. Instrukcja else if 123
Rozdział 16. Pętla while 129
Rozdział 17. Operatory logiczne 135
Rozdział 18. Funkcja Inspect Block 139
Rozdział 19. Funkcja Detect Redstone 145
Rozdział 20. Funkcja Set Redstone 153
RozdziaÅ‚ 21. PodziaÅ‚ kodu na kilka programów 163
Rozdział 22. Funkcja Item Count 169
Rozdział 23. Funkcja Inspect Item 173
Rozdział 24. Funkcje Drop Items i Take Items 181
Rozdział 25. Funkcja Compare 187
Rozdział 26. Funkcja Random Boolean 193
Rozdział 27. Pętla for 197
Rozdział 28. Podsumowanie 201
Rozdział 29. Rozwiązania zadań 203
Twoja lista wykonanych zadań 235