reklama - zainteresowany?

Programowanie w systemie Windows. Wydanie IV - Helion

Programowanie w systemie Windows. Wydanie IV
Autor: Johnson M. Hart
Tytuł oryginału: Windows System Programming (4th Edition)
TÅ‚umaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-246-2780-6
stron: 752, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2010-10-29
Księgarnia: Helion

Cena książki: 109,00 zł

Dodaj do koszyka Programowanie w systemie Windows. Wydanie IV

Tagi: Inne - Programowanie | programowanie-kupon | Windows 7 | Windows Vista | Windows XP

  • Wykorzystaj paralelizm i maksymalizuj wydajność w systemach wielordzeniowych
  • Zapewnij przenoÅ›ność miÄ™dzy Å›rodowiskami 64- i 32-bitowymi
  • Popraw skalowalność za pomocÄ… wÄ…tków, pul wÄ…tków i mechanizmu IOCP

Wybierając system Windows jako docelową platformę rozwijanych aplikacji, programiści na całym świecie sugerują się najczęściej jego dużą funkcjonalnością i wymogami biznesowymi. System ten jest bowiem zgodny z wieloma kluczowymi standardami. Obsługuje między innymi biblioteki standardowe języków C i C+ oraz uwzględnia wiele otwartych standardów współdziałania. Dlatego gniazda systemu Windows są standardowym interfejsem programowania rozwiązań sieciowych z dostępem do TCP/IP i innych protokołów sieciowych. W dodatku każda nowa wersja tego systemu jest coraz bardziej zintegrowana z dodatkowymi technologiami z obszaru multimediów, sieci bezprzewodowych, usług Web Service, platformy .NET i usługi plug-and-play. Niewątpliwym atutem Windows jest także zawsze uważany za stabilny, a jednak ciągle wzbogacany o ważne dodatki interfejs API.

Jeśli zatem szukasz kompletnego, rzetelnego i aktualnego podręcznika do nauki programowania za pomocą interfejsu Windows API, właśnie go znalazłeś! Książka ta w praktyczny sposób przedstawia wszystkie mechanizmy systemu Windows potrzebne programistom, pokazując, w jaki sposób działają funkcje tego systemu i jak wchodzą w interakcje z aplikacjami. Skoncentrowano się tu na podstawowych usługach systemu, w tym na systemie plików, zarządzaniu procesami i wątkami, komunikacji między procesami, programowaniu sieciowym i synchronizacji. Autor tej książki nie zamierza jednak obciążać Cię zbędną teorią i nieistotnymi szczegółami. Podaje Ci wiedzę opartą na prawdziwych przykładach, dzięki czemu szybko i sprawnie opanujesz poruszane tu zagadnienia. Wiadomości, które tu znajdziesz, pozwolą Ci zrozumieć interfejs Windows API w takim stopniu, byś zdobył solidne podstawy do rozwijania programów na platformę .NET Microsoftu.

W książce znajdziesz omówienie między innymi takich kwestii, jak:

  • wprowadzenie do rodziny systemów operacyjnych Windows
  • wykorzystanie paralelizmu i maksymalizowanie wydajnoÅ›ci w systemach wielordzeniowych
  • używanie 64-bitowej przestrzeni adresowej oraz zapewnianie przenoÅ›noÅ›ci miÄ™dzy Å›rodowiskami 64- i 32-bitowymi
  • zagadnienia zwiÄ…zane z systemami plików, operacjami wejÅ›cia-wyjÅ›cia w konsoli, blokowaniem dostÄ™pu do plików i zarzÄ…dzaniem katalogami
  • wprowadzenie do obsÅ‚ugi wyjÄ…tków w systemie Windows, w tym do mechanizmu SEH
  • zarzÄ…dzanie i synchronizacja procesów systemu Windows
  • zarzÄ…dzanie pamiÄ™ciÄ… i biblioteki DLL
  • szczegółowe omówienie synchronizacji wÄ…tków systemu Windows, pul wÄ…tków i wydajnoÅ›ci
  • przeksztaÅ‚canie aplikacji serwerowych na usÅ‚ugi systemu Windows
  • zapewnianie przenoÅ›noÅ›ci kodu źródÅ‚owego oraz współdziaÅ‚ania aplikacji z systemów Windows, Linux i UNIX
  • zabezpieczanie obiektów w systemie Windows
  • poprawiajÄ…ce wydajność funkcje interfejsu Windows API — blokady SRW i zmienne warunkowe

Oto kompletny, aktualny przewodnik po programowaniu
przy użyciu interfejsu Windows API!

Dodaj do koszyka Programowanie w systemie Windows. Wydanie IV

 

Osoby które kupowały "Programowanie w systemie Windows. Wydanie IV", wybierały także:

  • DevOps w praktyce. Kurs video. Jenkins, Ansible, Terraform i Docker
  • Wyrażenia regularne od podstaw
  • Projektowanie systemów rozproszonych. Wzorce i paradygmaty dla skalowalnych, niezawodnych usÅ‚ug
  • Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa

Dodaj do koszyka Programowanie w systemie Windows. Wydanie IV

Spis treści

Programowanie w systemie Windows. Wydanie IV -- spis treści

Rysunki (13)

Tabele (15)

Listingi (17)

Przebiegi programów (21)

Wstęp (23)

O autorze (33)

Rozdział 1. Wprowadzenie do systemu Windows (35)

  • Podstawy systemów operacyjnych (36)
  • Ewolucja systemu Windows (37)
  • Wersje systemu Windows (37)
  • Pozycja systemu Windows na rynku (40)
  • System Windows, standardy i systemy o otwartym dostÄ™pie do kodu źródÅ‚owego (41)
  • Podstawy systemu Windows (43)
  • PrzenoÅ›ność 32- i 64-bitowego kodu źródÅ‚owego (46)
  • Biblioteka standardowa jÄ™zyka C - kiedy korzystać z niej do przetwarzania plików? (47)
  • Co jest potrzebne do korzystania z tej książki? (48)
  • PrzykÅ‚ad - proste sekwencyjne kopiowanie pliku (50)
  • Podsumowanie (58)
  • Ćwiczenia (61)

Rozdział 2. Korzystanie z systemu plików i znakowych operacji wejścia-wyjścia w systemie Windows (63)

  • Systemy plików w systemie Windows (64)
  • ReguÅ‚y tworzenia nazw plików (65)
  • Otwieranie, wczytywanie, zapisywanie i zamykanie plików (66)
  • Przerywnik - Unicode i znaki ogólne (74)
  • Strategie zwiÄ…zane z kodowaniem Unicode (77)
  • PrzykÅ‚ad - przetwarzanie bÅ‚Ä™dów (78)
  • UrzÄ…dzenia standardowe (81)
  • PrzykÅ‚ad - kopiowanie wielu plików do standardowego wyjÅ›cia (82)
  • PrzykÅ‚ad - proste szyfrowanie pliku (85)
  • ZarzÄ…dzanie plikami i katalogami (88)
  • Operacje wejÅ›cia-wyjÅ›cia konsoli (94)
  • PrzykÅ‚ad - wyÅ›wietlanie danych i instrukcji (96)
  • PrzykÅ‚ad - wyÅ›wietlanie bieżącego katalogu (99)
  • Podsumowanie (100)
  • Ćwiczenia (101)

Rozdział 3. Zaawansowane przetwarzanie plików i katalogów oraz rejestr (103)

  • 64-bitowy system plików (104)
  • Wskaźniki do plików (104)
  • Pobieranie rozmiaru plików (109)
  • PrzykÅ‚ad - bezpoÅ›rednie aktualizowanie rekordów (111)
  • Atrybuty plików i przetwarzanie katalogów (115)
  • PrzykÅ‚ad - wyÅ›wietlanie atrybutów plików (121)
  • PrzykÅ‚ad - ustawianie znaczników czasu dla plików (125)
  • Strategie przetwarzania plików (126)
  • Blokowanie dostÄ™pu do plików (128)
  • Rejestr (134)
  • ZarzÄ…dzanie rejestrem (137)
  • PrzykÅ‚ad - wyÅ›wietlanie kluczy i zawartoÅ›ci rejestru (141)
  • Podsumowanie (145)
  • Ćwiczenia (146)

Rozdział 4. Obsługa wyjątków (149)

  • WyjÄ…tki i procedury do ich obsÅ‚ugi (150)
  • WyjÄ…tki zmiennoprzecinkowe (157)
  • BÅ‚Ä™dy i wyjÄ…tki (159)
  • PrzykÅ‚ad - traktowanie bÅ‚Ä™dów jak wyjÄ…tków (161)
  • Procedury obsÅ‚ugi zakoÅ„czenia (163)
  • PrzykÅ‚ad - stosowanie procedur obsÅ‚ugi zakoÅ„czenia do poprawy jakoÅ›ci programów (167)
  • PrzykÅ‚ad - stosowanie funkcji filtrujÄ…cej (170)
  • Procedury sterujÄ…ce konsoli (175)
  • PrzykÅ‚ad - procedura sterujÄ…ca konsoli (176)
  • Wektorowa obsÅ‚uga wyjÄ…tków (178)
  • Podsumowanie (180)
  • Ćwiczenia (181)

Rozdział 5. Zarządzanie pamięcią, pliki odwzorowane w pamięci i biblioteki DLL (183)

  • Architektura zarzÄ…dzania pamiÄ™ciÄ… w systemie Windows (184)
  • Sterty (187)
  • ZarzÄ…dzanie pamiÄ™ciÄ… na stercie (191)
  • PrzykÅ‚ad - sortowanie plików za pomocÄ… binarnego drzewa wyszukiwaÅ„ (198)
  • Pliki odwzorowane w pamiÄ™ci (203)
  • PrzykÅ‚ad - sekwencyjne przetwarzanie pliku za pomocÄ… plików odwzorowanych (212)
  • PrzykÅ‚ad - sortowanie pliku odwzorowanego w pamiÄ™ci (215)
  • PrzykÅ‚ad - stosowanie wskaźników z bazÄ… (218)
  • Biblioteki DLL (224)
  • PrzykÅ‚ad - doÅ‚Ä…czanie w czasie wykonywania programu funkcji do konwersji plików (231)
  • Punkt wejÅ›cia do biblioteki DLL (232)
  • ZarzÄ…dzanie wersjami bibliotek DLL (234)
  • Podsumowanie (236)
  • Ćwiczenia (237)

Rozdział 6. Zarządzanie procesem (241)

  • Procesy i wÄ…tki w systemie Windows (241)
  • Tworzenie procesu (244)
  • Dane identyfikacyjne procesów (251)
  • Powielanie uchwytów (252)
  • Wychodzenie z procesu i koÅ„czenie jego dziaÅ‚ania (254)
  • Oczekiwanie na zakoÅ„czenie dziaÅ‚ania procesu (256)
  • Bloki i Å‚aÅ„cuchy znaków Å›rodowiska (258)
  • PrzykÅ‚ad - równolegÅ‚e wyszukiwanie wzorca (260)
  • Procesy w Å›rodowisku wieloprocesorowym (264)
  • Czas wykonywania procesu (265)
  • PrzykÅ‚ad - czas wykonywania procesu (265)
  • Generowanie zdarzeÅ„ sterujÄ…cych konsoli (267)
  • PrzykÅ‚ad - proste zarzÄ…dzanie zadaniem (268)
  • PrzykÅ‚ad - korzystanie z obiektów zadaÅ„ (279)
  • Podsumowanie (283)
  • Ćwiczenia (284)

Rozdział 7. Wątki i szeregowanie (287)

  • Wprowadzenie do wÄ…tków (287)
  • Podstawowe informacje o wÄ…tkach (290)
  • ZarzÄ…dzanie wÄ…tkami (291)
  • Stosowanie biblioteki jÄ™zyka C w wÄ…tkach (296)
  • PrzykÅ‚ad - wielowÄ…tkowe wyszukiwanie wzorca (298)
  • WpÅ‚yw na wydajność (301)
  • WÄ…tki główne i robocze oraz inne modele dziaÅ‚ania wÄ…tków (303)
  • PrzykÅ‚ad - sortowanie przez scalanie z wykorzystaniem wielu procesorów (304)
  • Wprowadzenie do paralelizmu w programach (311)
  • Pamięć TLS (312)
  • Priorytety oraz szeregowanie procesów i wÄ…tków (314)
  • Stany wÄ…tków (317)
  • PuÅ‚apki i czÄ™sto popeÅ‚niane bÅ‚Ä™dy (319)
  • Oczekiwanie z pomiarem czasu (321)
  • Włókna (322)
  • Podsumowanie (325)
  • Ćwiczenia (326)

Rozdział 8. Synchronizowanie wątków (329)

  • Dlaczego trzeba synchronizować wÄ…tki? (330)
  • Obiekty synchronizacji wÄ…tków (339)
  • Obiekty CRITICAL_SECTION (340)
  • Obiekty CRITICAL_SECTION do zabezpieczania współużytkowanych zmiennych (343)
  • PrzykÅ‚ad - prosty system z producentem i konsumentem (345)
  • Muteksy (351)
  • Semafory (358)
  • Zdarzenia (361)
  • PrzykÅ‚ad - system z producentem i konsumentem (364)
  • WiÄ™cej wskazówek na temat muteksów i obiektów CRITICAL_SECTION (369)
  • Inne funkcje Interlocked (371)
  • Wydajność przy zarzÄ…dzaniu pamiÄ™ciÄ… (373)
  • Podsumowanie (374)
  • Ćwiczenia (375)

Rozdział 9. Blokowanie, wydajność i dodatki w systemach NT6 (377)

  • WpÅ‚yw synchronizacji na wydajność (378)
  • Program do badania wydajnoÅ›ci (383)
  • Dopracowywanie wydajnoÅ›ci systemów wieloprocesorowych za pomocÄ… liczby powtórzeÅ„ pÄ™tli obiektów CS (384)
  • Blokady SRW w systemach NT6 (387)
  • Zmniejszanie rywalizacji za pomocÄ… puli wÄ…tków (390)
  • Porty koÅ„czenia operacji wejÅ›cia-wyjÅ›cia (393)
  • Pule wÄ…tków z systemów NT6 (394)
  • Podsumowanie - wydajność blokowania (403)
  • Paralelizm po raz wtóry (404)
  • Koligacja procesora (409)
  • Wskazówki i puÅ‚apki z obszaru wydajnoÅ›ci (411)
  • Podsumowanie (413)
  • Ćwiczenia (414)

Rozdział 10. Zaawansowana synchronizacja wątków (417)

  • Model zmiennej warunkowej i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci zwiÄ…zane z bezpieczeÅ„stwem (418)
  • Stosowanie funkcji SignalObjectAndWait (426)
  • PrzykÅ‚ad - obiekt bariery z progiem (428)
  • Obiekt kolejki (432)
  • PrzykÅ‚ad - wykorzystanie kolejek w wieloetapowym potoku (436)
  • Zmienne warunkowe z systemów Windows NT6 (446)
  • Asynchroniczne wywoÅ‚ania procedur (451)
  • Kolejkowanie asynchronicznych wywoÅ‚aÅ„ procedur (452)
  • Oczekiwanie z obsÅ‚ugÄ… alertów (454)
  • Bezpieczne anulowanie wÄ…tków (456)
  • WÄ…tki Pthreads i przenoÅ›ność aplikacji (457)
  • Stosy wÄ…tków i liczba wÄ…tków (457)
  • Wskazówki z obszaru projektowania, diagnozowania i testowania (458)
  • Poza interfejs Windows API (461)
  • Podsumowanie (462)
  • Ćwiczenia (463)

Rozdział 11. Komunikacja między procesami (467)

  • Potoki anonimowe (468)
  • PrzykÅ‚ad - przekierowywanie wejÅ›cia-wyjÅ›cia za pomocÄ… potoku anonimowego (469)
  • Potoki nazwane (472)
  • Funkcje do obsÅ‚ugi transakcji z wykorzystaniem potoku nazwanego (479)
  • PrzykÅ‚ad - system klient-serwer do przetwarzania wiersza poleceÅ„ (483)
  • Komentarze na temat programu klient-serwer do przetwarzania wiersza poleceÅ„ (489)
  • Szczeliny pocztowe (491)
  • Tworzenie i nazywanie potoków oraz szczelin pocztowych i nawiÄ…zywanie poÅ‚Ä…czeÅ„ z nimi (496)
  • PrzykÅ‚ad - serwer możliwy do znalezienia przez klienty (496)
  • Podsumowanie (499)
  • Ćwiczenia (500)

Rozdział 12. Programowanie sieciowe z wykorzystaniem gniazd systemu Windows (503)

  • Gniazda systemu Windows (504)
  • Funkcje do obsÅ‚ugi gniazd serwera (507)
  • Funkcje do obsÅ‚ugi gniazd klienta (513)
  • Porównanie potoków nazwanych i gniazd (515)
  • PrzykÅ‚ad - funkcja do odbierania komunikatów w gnieździe (516)
  • PrzykÅ‚ad - klient oparty na gniazdach (517)
  • PrzykÅ‚ad - oparty na gniazdach serwer z nowymi mechanizmami (519)
  • Serwery wewnÄ…trzprocesowe (529)
  • Komunikaty oparte na wierszach, punkty wejÅ›cia bibliotek DLL i pamięć TLS (531)
  • PrzykÅ‚ad - bezpieczna ze wzglÄ™du na wÄ…tki biblioteka DLL do obsÅ‚ugi komunikatów w gniazdach (533)
  • PrzykÅ‚ad - inna strategia tworzenia bibliotek DLL bezpiecznych ze wzglÄ™du na wÄ…tki (538)
  • Datagramy (541)
  • Gniazda Berkeley a gniazda systemu Windows (543)
  • Operacje nakÅ‚adanego wejÅ›cia-wyjÅ›cia oparte na gniazdach systemu Windows (544)
  • Dodatkowe funkcje gniazd systemu Windows (544)
  • Podsumowanie (545)
  • Ćwiczenia (546)

Rozdział 13. Usługi systemu Windows (549)

  • Tworzenie usÅ‚ug systemu Windows - przeglÄ…d (550)
  • Funkcja main() (551)
  • Funkcje ServiceMain() (552)
  • Procedura sterujÄ…ca usÅ‚ugi (557)
  • Rejestrowanie zdarzeÅ„ (558)
  • PrzykÅ‚ad - nakÅ‚adka na usÅ‚ugi (558)
  • ZarzÄ…dzanie usÅ‚ugami systemu Windows (565)
  • Podsumowanie - dziaÅ‚anie usÅ‚ug i zarzÄ…dzanie nimi (569)
  • PrzykÅ‚ad - powÅ‚oka do sterowania usÅ‚ugÄ… (569)
  • Współużytkowanie obiektów jÄ…dra przy użyciu usÅ‚ugi (574)
  • Uwagi na temat diagnozowania usÅ‚ug (575)
  • Podsumowanie (576)
  • Ćwiczenia (577)

Rozdział 14. Asynchroniczne operacje wejścia-wyjścia i IOCP (579)

  • PrzeglÄ…d asynchronicznych operacji wejÅ›cia-wyjÅ›cia w systemie Windows (580)
  • Operacje nakÅ‚adanego wejÅ›cia-wyjÅ›cia (581)
  • PrzykÅ‚ad - synchronizacja z wykorzystaniem uchwytu pliku (586)
  • PrzykÅ‚ad - przeksztaÅ‚canie pliku za pomocÄ… operacji nakÅ‚adanego wejÅ›cia-wyjÅ›cia i wielu buforów (587)
  • Wzbogacone operacje wejÅ›cia-wyjÅ›cia z procedurami zakoÅ„czenia (591)
  • PrzykÅ‚ad - przeksztaÅ‚canie plików za pomocÄ… wzbogaconych operacji wejÅ›cia-wyjÅ›cia (597)
  • Asynchroniczne operacje wejÅ›cia-wyjÅ›cia z wykorzystaniem wÄ…tków (600)
  • Zegary oczekujÄ…ce (602)
  • PrzykÅ‚ad - korzystanie z zegarów oczekujÄ…cych (605)
  • Mechanizm IOCP (607)
  • PrzykÅ‚ad - serwer oparty na mechanizmie IOCP (612)
  • Podsumowanie (619)
  • Ćwiczenia (620)

Rozdział 15. Zabezpieczanie obiektów systemu Windows (623)

  • Atrybuty zabezpieczeÅ„ (623)
  • PrzeglÄ…d zabezpieczeÅ„ - deskryptor zabezpieczeÅ„ (624)
  • Flagi kontrolne deskryptora zabezpieczeÅ„ (628)
  • Identyfikatory zabezpieczeÅ„ (628)
  • ZarzÄ…dzanie listami ACL (630)
  • PrzykÅ‚ad - uprawnienia w stylu UNIX-a do plików NTFS (632)
  • PrzykÅ‚ad - inicjowanie atrybutów zabezpieczeÅ„ (636)
  • Wczytywanie i modyfikowanie deskryptorów zabezpieczeÅ„ (641)
  • PrzykÅ‚ad - odczytywanie uprawnieÅ„ do pliku (643)
  • PrzykÅ‚ad - modyfikowanie uprawnieÅ„ do plików (645)
  • Zabezpieczanie obiektów jÄ…dra i komunikacji (645)
  • PrzykÅ‚ad - zabezpieczanie procesu i jego wÄ…tków (648)
  • PrzeglÄ…d dodatkowych mechanizmów zabezpieczeÅ„ (648)
  • Podsumowanie (650)
  • Ćwiczenia (651)

Dodatek A: Używanie przykładowych programów (655)

  • UkÅ‚ad plików w pakiecie PrzykÅ‚ady (656)

Dodatek B: Przenośność kodu źródłowego - Windows, UNIX i Linux (659)

  • Strategie tworzenia przenoÅ›nego kodu źródÅ‚owego (660)
  • UsÅ‚ugi systemu Windows dla systemu UNIX (660)
  • PrzenoÅ›ność kodu źródÅ‚owego z funkcjami systemu Windows (661)
  • RozdziaÅ‚y 2. i 3. - zarzÄ…dzanie plikami i katalogami (667)
  • RozdziaÅ‚ 4. - obsÅ‚uga wyjÄ…tków (672)
  • RozdziaÅ‚ 5. - zarzÄ…dzanie pamiÄ™ciÄ…, pliki odwzorowane w pamiÄ™ci i biblioteki DLL (674)
  • RozdziaÅ‚ 6. - zarzÄ…dzanie procesem (675)
  • RozdziaÅ‚ 7. - wÄ…tki i szeregowanie (677)
  • RozdziaÅ‚y od 8. do 10. - synchronizowanie wÄ…tków (679)
  • RozdziaÅ‚ 11. - komunikacja miÄ™dzy procesami (681)
  • RozdziaÅ‚ 14. - asynchroniczne operacje wejÅ›cia-wyjÅ›cia (684)
  • RozdziaÅ‚ 15. - zabezpieczanie obiektów systemu Windows (685)

Dodatek C: Wyniki pomiarów wydajności (687)

  • Konfiguracje testowe (687)
  • Pomiary wydajnoÅ›ci (690)
  • Przeprowadzanie testów (703)

Bibliografia (705)

Skorowidz (709)

Dodaj do koszyka Programowanie w systemie Windows. Wydanie IV

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.