reklama - zainteresowany?

Programowanie w Pythonie dla bystrzaków. Wydanie II - Helion

Programowanie w Pythonie dla bystrzaków. Wydanie II
Autor: John Paul Mueller
Tytuł oryginału: Beginning Programming with Python For Dummies, 2nd Edition
Tłumaczenie: Agnieszka Górczyńska
ISBN: 978-83-283-5905-5
stron: 416, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2020-02-03
Księgarnia: Helion

Cena książki: 35,40 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-23,60 zł)

Dodaj do koszyka Programowanie w Pythonie dla bystrzaków. Wydanie II

Tagi: Python - Programowanie

Utworzenie i uruchomienie pierwszej aplikacji

Rozwiązywanie problemów i usuwanie błędów

Praca z Anacondą i używanie funkcji magicznych

Programowanie w Pythonie jest łatwe i sprawia mnóstwo radości!

Oferujący potężne możliwości i dynamiczny Python jest używany do tworzenia wielu różnych aplikacji. Został opracowany jako prawdziwie niezależny od platformy - dzięki temu jest doskonałym narzędziem dla początkujących programistów, zwłaszcza tych, którzy chcą szybko poznać nowy język. Zamieszczone w książce polecenia pozwalają w dość krótkim czasie krok po kroku opanować podstawy Pythona.

W książce:

  • Pobieranie i instalowanie Pythona
  • Używanie powłoki
  • Jupyter Notebook i jego zastosowanie
  • Używanie różnych typów danych
  • Praca z pakietami

Dodaj do koszyka Programowanie w Pythonie dla bystrzaków. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "Programowanie w Pythonie dla bystrzaków. Wydanie II", wybierały także:

  • Receptura na Python. Kurs Video. 54 praktyczne porady dla programist
  • Złam ten kod z Pythonem. Jak tworzyć, testować i łamać szyfry
  • NLP. Kurs video. Analiza danych tekstowych w j
  • Web scraping w Data Science. Kurs video. Uczenie maszynowe i architektura splotowych sieci neuronowych
  • Python dla administrator

Dodaj do koszyka Programowanie w Pythonie dla bystrzaków. Wydanie II

Spis treści

Programowanie w Pythonie dla bystrzaków. Wydanie II -- spis treści


O autorze 15

Podziękowania od autora 17

Wprowadzenie 19

CZĘŚĆ I: ROZPOCZĘCIE PRACY Z PYTHONEM 25

Rozdział 1: Komunikowanie się z komputerem 27

  • Powody, dla których chciałbyś komunikować się z komputerem 28
  • Aplikacja to forma komunikacji 29
    • Zastanów się nad procedurami używanymi codziennie 29
    • Zapisywanie procedury 30
  • Traktowanie aplikacji jak każdej innej procedury 31
    • Komputer traktuje zadania dosłownie 31
  • Definiowanie aplikacji 32
    • Komputer używa języka specjalnego 32
    • Pomoc człowiekowi w rozmowie z komputerem 33
  • Dlaczego Python jest tak świetny? 34
    • Powody, dla których warto wybrać Pythona 35
    • Jak możesz skorzystać na stosowaniu Pythona? 36
    • Organizacje stosujące Pythona 37
    • Wyszukiwanie użytecznych aplikacji Pythona 37
    • Porównanie Pythona z innymi językami programowania 39

Rozdział 2: Instalowanie Pythona 41

  • Pobieranie niezbędnej wersji Pythona 41
  • Instalowanie Pythona 44
    • Praca z systemem Windows 45
    • Praca z systemem macOS 47
    • Praca z systemem Linux 49
  • Uzyskanie dostępu do Pythona w systemie 52
    • Używanie systemu Windows 52
    • Używanie systemu macOS 55
    • Używanie systemu Linux 56
  • Sprawdzanie poprawności instalacji 56

Rozdział 3: Praca z Pythonem 59

  • Praca w powłoce 60
    • Uruchamianie Pythona 60
    • Wykorzystanie zalet powłoki 61
    • Wykorzystanie zmiennych środowiskowych Pythona 63
  • Wydawanie polecenia 65
    • Wydawanie poleceń komputerowi 65
    • Zakończenie wydawania polecenia 66
    • Wyświetlenie wyniku 66
  • Korzystanie z pomocy 67
    • Tryb pomocy 68
    • Prośba o pomoc 69
    • Wyjście z trybu pomocy 72
    • Pomoc bezpośrednia 72
  • Zakończenie pracy z powłoką Pythona 74

Rozdział 4: Tworzenie pierwszej aplikacji 77

  • Dlaczego środowisko IDE ma duże znaczenie? 78
    • Tworzenie kodu lepszej jakości 78
    • Debugowanie 79
    • Dlaczego notatnik jest użyteczny? 79
  • Pobieranie dystrybucji Anaconda 80
    • Pobieranie oprogramowania 80
    • Instalowanie dystrybucji Anaconda w systemie Linux 81
    • Instalowanie dystrybucji Anaconda w systemie macOS 82
    • Instalowanie dystrybucji Anaconda w systemie Windows 83
  • Pobieranie zbiorów danych i przykładowych fragmentów kodu 87
    • Używanie Jupyter Notebook 87
    • Definiowanie repozytorium kodu źródłowego 88
  • Utworzenie aplikacji 93
    • Poznajemy komórki 93
    • Dodawanie komórek dokumentujących 95
    • Inna treść w komórce 97
  • Znaczenie wcięć w kodzie 97
  • Dodawanie komentarzy 99
    • Poznajemy komentarze 99
    • Używanie komentarzy jako notatek dla siebie 101
    • Używanie komentarzy do uniemożliwienia uruchomienia kodu 101
  • Zakończenie pracy z Jupyter Notebook 102

Rozdział 5: Praca z dystrybucją Anaconda 105

  • Pobieranie kodu źródłowego 106
  • Praca z punktami kontrolnymi 107
    • Definiowanie użycia punktów kontrolnych 108
    • Zapisywanie punktu kontrolnego 109
    • Przywracanie punktu kontrolnego 109
  • Operowanie komórkami notatnika 109
    • Dodawanie komórek różnych typów 109
    • Dzielenie i łączenie komórek 110
    • Przenoszenie komórki 110
    • Uruchamianie komórki 111
    • Włączanie i wyłączanie danych wyjściowych 112
  • Zmiana wyglądu Jupyter Notebook 113
    • Wyszukiwanie poleceń za pomocą paska poleceń 114
    • Praca z numerami wierszy 115
    • Używanie funkcji Cell Toolbar 115
  • Praca z jądrem 117
  • Uzyskiwanie pomocy 118
  • Używanie funkcji magicznych 120
  • Wyświetlanie uruchomionego procesu 121

CZĘŚĆ II: KOMUNIKACJA 125

Rozdział 6: Przechowywanie i modyfikowanie informacji 127

  • Przechowywanie informacji 128
    • Zmienna jako pojemnik 128
    • Używanie odpowiedniego pojemnika do przechowywania danych 128
  • Definiowanie podstawowych typów danych w Pythonie 129
    • Umieszczanie informacji w zmiennej 129
    • Typy liczbowe 130
    • Wartość boolowska 134
    • Ciąg tekstowy 135
  • Data i godzina 136

Rozdział 7: Zarządzanie informacją 139

  • Określanie sposobu postrzegania danych przez Pythona 140
    • Porównywanie 140
    • Jak komputer przeprowadza porównania? 141
  • Praca z operatorami 141
    • Definiowanie operatorów 142
    • Kolejność operatorów 149
  • Tworzenie i używanie funkcji 150
    • Funkcja jako pakiet kodu 150
    • Wielokrotne używanie kodu 150
    • Definiowanie funkcji 151
    • Uzyskiwanie dostępu do funkcji 153
    • Przekazywanie informacji do funkcji 153
    • Zwrot informacji przez funkcję 157
    • Porównywanie danych wyjściowych funkcji 158
  • Pobieranie danych wejściowych od użytkownika 159

Rozdział 8: Podejmowanie decyzji 161

  • Podejmowanie prostych decyzji za pomocą konstrukcji if 162
    • Konstrukcja if 162
    • Używanie konstrukcji if w aplikacji 163
  • Wybór alternatywy za pomocą konstrukcji if...else 167
    • Konstrukcja if...else 168
    • Używanie konstrukcji if...else w aplikacji 168
    • Używanie konstrukcji if...elif w aplikacji 169
  • Używanie zagnieżdżonych konstrukcji warunkowych 172
    • Używanie wielu konstrukcji if lub if...else 172
    • Łączenie różnych typów konstrukcji warunkowych 174

Rozdział 9: Wykonywanie powtarzających się czynności 177

  • Przetwarzanie danych przy użyciu konstrukcji for 178
    • Polecenie for 179
    • Tworzenie prostej pętli for 179
    • Używanie polecenia break w kodzie 180
    • Używanie polecenia continue w kodzie 182
    • Używanie polecenia pass w kodzie 183
    • Używanie polecenia else w kodzie 184
  • Przetwarzanie danych przy użyciu konstrukcji while 186
    • Polecenie while 186
    • Używanie polecenia while w aplikacji 187
  • Pętle zagnieżdżone 188

Rozdział 10: Obsługa błędów 191

  • Dlaczego Python Cię nie rozumie? 192
  • Źródła błędów 193
    • Klasyfikacja błędów 194
    • Rozróżnianie typów błędów 195
  • Przechwytywanie wyjątków 197
    • Podstawowa obsługa wyjątków 197
    • Obsługa wyjątków od bardziej ogólnych do bardziej szczegółowych 208
    • Zagnieżdżona obsługa błędów 210
  • Zgłaszanie wyjątków 214
    • Zgłoszenie wyjątku w sytuacji szczególnej 214
    • Przekazywanie informacji o błędzie 215
  • Tworzenie i używanie własnych wyjątków 216
  • Używanie klauzuli finally 218

CZĘŚĆ III: NAJCZĘŚCIEJ WYKONYWANE ZADANIA 221

Rozdział 11: Interakcje z pakietami 223

  • Grupowanie kodu 224
    • Typy pakietów 226
    • Bufor pakietów 227
  • Importowanie pakietów 229
    • Polecenie import 230
    • Polecenie from...import 232
  • Wyszukiwanie pakietów na dysku 234
  • Pobieranie pakietów z innych źródeł 235
    • Otwieranie powłoki Anacondy 236
    • Praca z pakietami conda 236
    • Instalowanie pakietów za pomocą narzędzia pip 241
  • Wyświetlanie zawartości pakietu 243
  • Wyświetlanie dokumentacji pakietu 246
    • Uruchamianie Pydoc 246
    • Używanie łączy szybkiego dostępu 248
    • Wpisywanie szukanego wyrażenia 249
    • Wyświetlanie wyników 250

Rozdział 12: Praca z ciągami tekstowymi 253

  • Warto pamiętać, że ciągi tekstowe są różne 254
    • Definiowanie znaku przy użyciu liczb 254
    • Używanie znaków do tworzenia ciągów tekstowych 255
  • Tworzenie ciągów tekstowych wraz ze znakami specjalnymi 257
  • Wybór poszczególnych znaków 259
  • Wycinanie 261
  • Odszukiwanie wartości w ciągu tekstowym 265
  • Formatowanie ciągu tekstowego 267

Rozdział 13: Zarządzanie listą 271

  • Organizowanie informacji w aplikacji 272
    • Porządkowanie danych przy użyciu listy 272
    • W jaki sposób Python wyświetla listę? 273
  • Tworzenie listy 274
  • Dostęp do listy 276
  • Iteracja przez listę 277
  • Modyfikowanie listy 278
  • Przeszukiwanie listy 281
  • Sortowanie listy 283
  • Wyświetlanie listy 284
  • Praca z obiektem Counter 286

Rozdział 14: Kolekcje wszystkich typów danych 289

  • Poznajemy kolekcje 290
  • Praca z krotką 291
  • Praca ze słownikiem 294
    • Tworzenie i używanie słownika 295
    • Zastępowanie konstrukcji switch słownikiem 298
  • Tworzenie stosu przy użyciu listy 301
  • Praca z kolejką 303
  • Praca z kolejką dwukierunkową 306

Rozdział 15: Tworzenie i używanie klasy 309

  • Klasa jako metoda pakowania 310
  • Części klasy 312
    • Tworzenie definicji klasy 312
    • Wbudowane atrybuty klasy 313
    • Praca z metodami 314
    • Praca z konstruktorami 316
    • Praca ze zmiennymi 318
    • Przeciążanie operatorów 322
  • Tworzenie klasy 324
    • Definiowanie klasy MyClass 324
    • Zapisywanie klasy na dysku 325
  • Używanie klasy w aplikacji 326
  • Tworzenie nowej klasy poprzez rozszerzenie już istniejącej 327
    • Tworzenie klasy potomnej 327
    • Testowanie klasy w aplikacji 329

CZĘŚĆ IV: WYKONYWANIE ZADAŃ ZAAWANSOWANYCH 331

Rozdział 16: Przechowywanie danych w pliku 333

  • W jaki sposób działa trwały magazyn danych? 334
  • Tworzenie treści dla trwałego magazynu danych 336
  • Tworzenie pliku 339
  • Odczytywanie zawartości pliku 343
  • Uaktualnianie zawartości pliku 345
  • Usuwanie pliku 349

Rozdział 17: Wysyłanie wiadomości e-mail 351

  • Co się dzieje, gdy wysyłasz wiadomość e-mail? 352
    • Wyświetlanie widomości e-mail przypomina odczytywanie listu 352
    • Definiowanie elementów koperty 354
    • Definiowanie elementów listu 359
  • Tworzenie wiadomości e-mail 363
    • Praca z wiadomością w formacie zwykłego tekstu 364
    • Praca z wiadomością w formacie HTML 365
  • Wyświetlanie otrzymanej wiadomości e-mail 366

CZĘŚĆ V: DEKALOGI 369

Rozdział 18: Dziesięć świetnych zasobów programistycznych 371

  • Praca z dokumentacją Pythona w internecie 372
  • Używanie narzędzia LearnPython.org 373
  • Tworzenie aplikacji internetowych za pomocą Pythona 374
  • Pobieranie bibliotek dodatkowych 374
  • Szybsze tworzenie aplikacji za pomocą środowiska IDE 376
  • Znacznie łatwiejsze sprawdzanie składni 377
  • Wykorzystanie zalet XML-a 377
  • Poznanie najczęściej popełnianych błędów w Pythonie przez początkujących programistów 379
  • Poznanie Unicode 379
  • Zwiększenie szybkości działania aplikacji 380

Rozdział 19: Dziesięć sposobów na zarabianie pieniędzy za pomocą Pythona 383

  • Praca w dziale zapewnienia jakości 384
  • Pracownik działu IT w mniejszej organizacji 385
  • Tworzenie skryptów Pythona dla aplikacji 386
  • Administrowanie siecią 387
  • Nauka programowania 387
  • Pomaganie ludziom w lokalizacji 388
  • Eksploracja danych 388
  • Praca z systemami osadzonymi 389
  • Wykonywanie zadań naukowych 389
  • Analiza danych w czasie rzeczywistym 390

Rozdział 20: Dziesięć narzędzi usprawniających pracę z Pythonem 391

  • Śledzenie błędów za pomocą Roundup Issue Tracker 392
  • Utworzenie środowiska wirtualnego za pomocą VirtualEnv 393
  • Instalowanie aplikacji za pomocą PyInstaller 395
  • Przygotowanie dokumentacji programistycznej za pomocą pdoc 396
  • Opracowanie kodu aplikacji za pomocą Komodo Edit 396
  • Debugowanie aplikacji za pomocą pydbgr 398
  • Środowisko interaktywne dzięki użyciu IPythona 399
  • Testowanie aplikacji Pythona za pomocą PyUnit 399
  • Uporządkowanie kodu za pomocą Isort 400
  • Kontrola wersji z użyciem Mercuriala 400

Rozdział 21: Dziesięć bibliotek, które powinieneś znać 403

  • Przygotowanie bezpiecznego środowiska za pomocą PyCrypto 404
  • Praca z bazą danych za pomocą SQLAlchemy 404
  • Oglądanie świata za pomocą Map Google 405
  • Dodawanie graficznego interfejsu użytkownika za pomocą TkIntera 406
  • Dostarczanie eleganckiej prezentacji danych tabelarycznych za pomocą PrettyTable 406
  • Usprawnienie dźwięku w aplikacji za pomocą PyAudio 406
  • Przeprowadzanie operacji na grafice za pomocą PyQtGraph 408
  • Wyszukiwanie informacji za pomocą IRLib 409
  • Tworzenie za pomocą JPype środowiska współdziałającego z Javą 409
  • Uzyskanie za pomocą Twisted Matrix dostępu do zasobów sieci lokalnej 410
  • Używanie dostępu do zasobów internetu za pomocą bibliotek 411

Dodaj do koszyka Programowanie w Pythonie dla bystrzaków. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.