reklama - zainteresowany?

Programowanie obiektowe w Visual Basic .NET dla każdego - Helion

Programowanie obiektowe w Visual Basic .NET dla każdego
Autor: Richard Simon, Leslie Koorhan, Ken Cox
Tytuł oryginału: TY Object Oriented Programming with Visual Basic.NET in 21 Days
Tłumaczenie: Jadwiga Gnybek
ISBN: 83-7197-783-2
stron: 376, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-01-29
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,00 zł

Dodaj do koszyka Programowanie obiektowe w Visual Basic .NET dla każdego

Tagi: .NET - Programowanie | Visual Basic - Programowanie

Visual Basic to język programowania pozwalający nawet początkującym programistom pisać zaawansowane aplikacje wykorzystujące wszystkie możliwości systemów operacyjnych z rodziny Windows. Jego kolejne wersje w coraz większym stopniu korzystały z technik programowania zorientowanego obiektowo (OOP). Najnowsza z nich, Visual Basic .NET jest uwieńczeniem tej ewolucji.

Jeśli chcesz tworzyć aplikacje w VB .NET, musisz nauczyć się programować obiektowo. Z pewnością pomoże Ci w tym książka "Programowanie obiektowe w Visual Basic .NET". Informacje w niej zawarte przydadzą się także, gdy zaczniesz używać innych języków programowania opartych na obiektach, takich jak C++, C# czy Java.

Ten podręcznik, łączący praktyczne ćwiczenia z niezbędną dawką przydatnej teorii, nauczy Cię samodzielnie tworzyć aplikacje używające obiektów, dziedziczenia, poliformizmu i sterowania za pomocą zdarzeń. Dowiesz się również jak obsługiwać błędy. Odrębne rozdziały poświęcono obiektom zdalnym (aplikacjom klient-serwer), udostępnianiu aplikacji poprzez Internet tworzeniu atrakcyjnego interfejsu użytkownika oraz językowi XML. Poznasz także środowisko projektowe Visual Studio .NET. Swoją wiedzę będziesz mógł sprawdzić za pomocą licznych quizów.

Książka zawiera:

  • Wprowadzenie do programowania obiektowego w Visual Basic .NET
  • Wyjaśnienie terminologii związanej z programowaniem obiektowym
  • Omówienie środowiska Visual Studio .NET oraz tworzenia interfejsów użytkownika za pomocą Windows Forms i WebForms
  • Praktyczne ćwiczenia i quizy sprawdzające wiedzę

Dodaj do koszyka Programowanie obiektowe w Visual Basic .NET dla każdego

 

Osoby które kupowały "Programowanie obiektowe w Visual Basic .NET dla każdego", wybierały także:

  • Domain-Driven Design dla .NET Core. Jak rozwiązywać złożone problemy podczas projektowania architektury aplikacji
  • Gray Hat C#. Język C# w kontroli i łamaniu zabezpieczeń
  • PowerShell. Kurs video. Zarz
  • ASP .NET Core. Kurs video. Rozwijanie dodatkowych funkcjonalności Web API
  • Programowanie asynchroniczne i równoległe w C#. Kurs video. Poziom podstawowy

Dodaj do koszyka Programowanie obiektowe w Visual Basic .NET dla każdego

Spis treści

Programowanie obiektowe w Visual Basic .NET dla każdego -- spis treści

O Autorze (11)

Wstęp (13)

  • Jak zorganizowana jest ta książka? (14)
  • Konwencje użyte w książce (15)

Rozdział 1. Programowanie zorientowane obiektowo - budowa aplikacji sterowanej zadaniami (17)

  • Tworzenie projektu (18)
  • Definiowanie obiektu SimpleMsg (19)
    • Tworzenie obiektów w Visual Basic .NET (19)
    • Dodawanie właściwości (20)
  • Tworzenie klasy SmartMsg (22)
    • Dziedziczenie w Visual Basic .NET (22)
    • Dodanie metody Write() (23)
    • Dodanie metody Read() (24)
  • Budowa obiektu MsgReader (25)
    • Tworzenie okna formularza (26)
    • Wywołanie obiektu SmartMsg (28)
    • Wyświetlanie obiektu SmartMsg (29)
    • Obsługa zdarzeń OK i Anuluj (30)
  • Łączymy wszystko w całość (31)
    • Sub main() (31)
    • Ustawianie parametrów startowych (31)
  • Podsumowanie (32)
  • Pytania i odpowiedzi (32)
  • Warsztaty (33)
    • Quiz (33)
    • Ćwiczenie (33)

Rozdział 2. Terminologia wykorzystywana w OOP (35)

  • Obiekt (35)
  • Klasa (36)
  • Pola i zakresy (37)
    • Prywatne (38)
    • Chronione (39)
    • Publiczne (39)
    • Pola statyczne (40)
    • Klasy finalne i abstrakcyjne (41)
  • Właściwości (43)
  • Metody i ich działanie (44)
  • Zdarzenia i delegaty (45)
  • Konstruktory (47)
  • Destruktory (48)
  • Interfejsy (49)
  • Podsumowanie (50)
  • Pytania i odpowiedzi (50)
  • Warsztaty (51)
    • Quiz (51)
    • Ćwiczenie (51)

Rozdział 3. Zawieranie danych i cech w obiekcie (53)

  • Projektowanie publicznego interfejsu klasy (54)
  • Ochrona pól klas (55)
  • Definiowanie prywatnych pól klasy (56)
  • Zastosowanie hermetyzacji w projektowaniu obiektów (58)
  • Podsumowanie (64)
  • Pytania i odpowiedzi (64)
  • Warsztaty (65)
    • Quiz (65)
    • Ćwiczenie (65)

Rozdział 4. Tworzenie nowych obiektów na bazie obiektów już istniejących (67)

  • Mechanizm dziedziczenia (68)
    • Klasa bazowa (68)
    • Dziedziczenie klas (69)
    • Dodawanie danych (70)
    • Dodawanie funkcji (70)
  • Optymalizacja klas (70)
    • Nadpisywanie - zmiana funkcjonalności istniejących metod (71)
    • Wykorzystanie klas abstrakcyjnych (72)
    • Wykorzystanie pól chronionych (73)
    • Wykorzystanie pól współdzielonych (73)
    • Tworzenie klas finalnych (74)
  • Wykorzystanie dziedziczenia w Visual Basic .NET (75)
    • Proste dziedziczenie klas - tworzenie klasy MailMsg (75)
    • Dziedziczenie - tworzenie formularza transakcji (77)
  • Podsumowanie (81)
  • Pytania i odpowiedzi (82)
  • Warsztaty (83)
    • Quiz (83)
    • Ćwiczenie (83)

Rozdział 5. Nadawanie obiektom cech polimorficznych (85)

  • Zalety polimorfizmu (85)
  • Wykorzystanie polimorfizmu w Visual Basic .NET (86)
    • Dziedziczenie polimorfizmu (86)
    • Klasy abstrakcyjne a polimorfizm (90)
    • Polimorfizm interfejsu (92)
  • Podsumowanie (94)
  • Pytania i odpowiedzi (95)
  • Warsztaty (95)
    • Quiz (95)
    • Ćwiczenie (96)

Rozdział 6. Budowa obiektów złożonych poprzez łączenie obiektów (97)

  • Różnica pomiędzy kompozycją a dziedziczeniem (97)
    • Asocjacja (99)
    • Agregacja (99)
    • Kompozycja (99)
  • Projektowanie obiektów przy użyciu kompozycji (100)
  • Podsumowanie (105)
  • Pytania i odpowiedzi (105)
  • Warsztaty (106)
    • Quiz (106)
    • Ćwiczenie (106)

Rozdział 7. Poznajemy środowisko programistyczne Visual Basic .NET (107)

  • Praca w Microsoft .NET Framework (108)
    • Common Language Runtime (CLR) (108)
    • Biblioteka klas .NET (109)
  • Praca z Visual Basic .NET IDE (109)
    • Wykorzystanie okna Solution Explorer (111)
    • Project (112)
    • Referencje (113)
    • Referencje WWW (113)
    • Toolbox (114)
    • Form Designer (115)
  • Uruchamianie i debugowanie aplikacji (117)
  • Wykorzystywanie systemu pomocy Help Online (118)
  • Podsumowanie (120)
  • Pytania i odpowiedzi (120)
  • Warsztaty (121)
    • Quiz (121)
    • Ćwiczenie (121)

Rozdział 8. Typy danych w Visual Basic .NET (123)

  • Poznajemy typy danych Visual Basic .NET (124)
    • Typ Object (124)
    • Synonimy typów Common Numeric Data. (125)
    • Używanie zmiennych typu łańcuch znaków (String) (126)
    • Praca z danymi typu Data (127)
    • Używanie zmiennych typu Boolean (128)
    • Tworzenie struktur (128)
    • Praca ze zmiennymi typu wyliczeniowego (129)
    • Używanie tablic (131)
  • Podsumowanie (132)
  • Pytania i odpowiedzi (132)
  • Warsztaty (133)
    • Quiz (133)
    • Ćwiczenie (133)

Rozdział 9. Organizowanie klas w grupy (135)

  • Przestrzenie nazw (136)
    • Praca z przestrzeniami nazw .NET (137)
    • Używanie przestrzeni nazw (138)
    • Tworzenie przestrzeni nazw (140)
  • Podsumowanie (141)
  • Pytania i odpowiedzi (141)
  • Warsztaty (142)
    • Quiz (142)
    • Ćwiczenie (142)

Rozdział 10. Tworzenie interfejsu użytkownika (143)

  • Wybieramy właściwy formularz (144)
  • Używanie formularzy Windows (145)
    • Formularze Windows (145)
    • Tworzenie formularza Windows (149)
    • Rozbudowa formularza Windows (152)
  • Formularze WWW (153)
    • Praca z formularzem WWW i ASP.NET (153)
    • Tworzenie formularza WWW ASP.NET (154)
  • Podsumowanie (158)
  • Pytania i odpowiedzi (158)
  • Warsztaty (159)
    • Quiz (159)
    • Ćwiczenie (159)

Rozdział 11. Tworzenie i używanie komponentów (161)

  • Tworzenie klas komponentów Visual Basic .NET (161)
    • Komponenty (162)
    • Projektowanie i implementacja komponentów (164)
  • Programowanie klas do użycia w trakcie pracy aplikacji (166)
    • Klasy Reflection (167)
    • Programowanie obiektów nieznanych (168)
  • Podsumowanie (170)
  • Pytania i odpowiedzi (171)
  • Warsztaty (171)
    • Quiz (171)
    • Ćwiczenie (171)

Rozdział 12. Budowa aplikacji WWW (173)

  • Zorientowane obiektowo aplikacje ASP.NET w Visual Basic .NET (173)
    • Tworzenie projektu WWW (174)
    • Tworzenie interfejsu użytkownika (174)
  • Serwisy WWW (181)
    • Tworzenie serwisów WWW (182)
    • Używanie serwisów WWW (183)
  • Podsumowanie (185)
  • Pytania i odpowiedzi (186)
  • Warsztaty (186)
    • Quiz (186)
    • Ćwiczenie (186)

Rozdział 13. Instalacja projektów Visual Basic .NET (187)

  • Asemblacje (188)
  • Użycie asemblacji (189)
  • Instalowanie asemblacji (190)
    • Asemblacje lokalne (190)
    • Asemblacje WWW (192)
  • Podsumowanie (195)
  • Pytania i odpowiedzi (196)
  • Warsztaty (197)
    • Quiz (197)
    • Ćwiczenie (197)

Rozdział 14. Praca z interfejsami obiektów (199)

  • Interfejsy i OOP (199)
    • Wielokrotne dziedziczenie (200)
    • Polimorfizm interfejsów (201)
  • Tworzenie interfejsu Contract (202)
  • Programowanie interfejsów (204)
  • Implementacja interfejsów (205)
    • Metody (205)
    • Właściwości (206)
    • Zdarzenia (207)
  • Użycie interfejsu jako wywołania zwrotnego (208)
  • Podsumowanie (210)
  • Pytania i odpowiedzi (210)
  • Warsztaty (211)
    • Quiz (211)
    • Ćwiczenie (211)

Rozdział 15. Obsługa zdarzeń, komunikatów i powiadomień (213)

  • Powtórka wiadomości o zdarzeniach i delegatach (214)
    • Obsługa prostych zdarzeń (214)
    • Obsługa zdarzeń dynamicznych za pośrednictwem delegatów (215)
  • Użycie zdarzeń i operacji asynchronicznych (216)
  • Tworzenie i użycie własnych zdarzeń i delegatów (219)
    • Tworzenie własnych zdarzeń z wykorzystaniem delegatów .NET Framework (219)
    • Deklarowanie i użycie własnych delegatów (219)
    • Klasy delegatów (221)
  • Użycie zdarzeń do powiadamiania (221)
  • Podsumowanie (226)
  • Pytania i odpowiedzi (226)
  • Warsztaty (226)
    • Quiz (227)
    • Ćwiczenie (227)

Rozdział 16. Przechwytywanie błędów (229)

  • Strukturalna obsługa wyjątków (230)
    • Używanie poleceń Try i Catch (230)
    • Zagnieżdżona obsługa błędów (232)
    • Użycie bloku Finally (233)
    • Generowanie wyjątków (235)
  • Tworzenie i użycie własnych klas wyjątków (238)
  • Podsumowanie (239)
  • Pytania i odpowiedzi (239)
  • Warsztaty (240)
    • Quiz (240)
    • Ćwiczenia (240)

Rozdział 17. Projektowanie i używanie obiektów zdalnych (241)

  • Filozofia obiektów zdalnych (241)
    • Obiekty zdalne (242)
    • Obiekty proxy (243)
    • Aktywacja obiektu (244)
    • Cykl życia zdalnego obiektu (244)
    • Dynamiczne publikowanie obiektów zdalnych (245)
  • Wybór pomiędzy kopią a referencją (245)
  • Użycie kanałów w procesie komunikacji (246)
  • Budowa klienta i serwera połączonych za pośrednictwem TCP (247)
    • Aplikacja serwera dla obiektów zdalnych (247)
    • Budowanie klienta wykorzystującego zdalny obiekt (250)
  • Podsumowanie (253)
  • Pytania i odpowiedzi (253)
  • Warsztaty (254)
    • Quiz (254)
    • Ćwiczenia (254)

Rozdział 18. Projektowanie aplikacji zarządzającej projektem (255)

  • Spotkanie z klientem (255)
    • Domeny (256)
    • Dekompozycja modelu domen (257)
  • Projektowanie zgodne z wymaganiami (258)
    • Tworzenie projektu interakcji (258)
    • Tworzenie klas programowych z klas konceptualnych (259)
  • Podsumowanie (264)
  • Pytania i odpowiedzi (264)
  • Warsztaty (264)
    • Quiz (265)
    • Ćwiczenia (265)

Rozdział 19. Tworzenie aplikacji zarządzającej projektem (267)

  • Tworzenie modułów klas (267)
  • Tworzenie interfejsu (268)
  • Tworzenie klas (269)
    • Klasa Employee (270)
    • Klasy potomne (274)
    • Pozostałe klasy (277)
  • Podsumowanie (283)
  • Pytania i odpowiedzi (283)
  • Warsztaty (283)
    • Quiz (284)
    • Ćwiczenia (284)

Rozdział 20. Dodawanie cech funkcjonalnych do aplikacji (285)

  • Projektowanie klas wizualnych (286)
  • Tworzenie klas wizualnych (287)
    • Komponowanie formularza (287)
    • Przeglądanie kodu generowanego (290)
  • Tworzenie formularza (291)
    • Rozmieszczanie elementów formularza pracownika (292)
    • Przegląd kodu formularza pracownika (294)
    • Rozmieszczanie elementów formularza produktu (298)
    • Przeglądanie kodu formularza produktu (299)
    • Rozmieszczanie elementów formularza projektu (301)
    • Przeglądanie kodu formularza projektu (302)
    • Rozmieszczanie elementów formularza elementu projektu (305)
    • Przeglądanie kodu formularza elementu projektu (305)
  • Podsumowanie (306)
  • Pytania i odpowiedzi (307)
  • Warsztaty (307)
    • Quiz (307)
    • Ćwiczenia (307)

Rozdział 21. Rozszerzanie funkcjonalności aplikacji (309)

  • Dane utrwalone (309)
  • Wprowadzenie do XML-a (310)
    • Zasady poprawnego formatowania dokumentu XML (311)
    • Dodatkowe narzędzia (312)
  • Document Object Model i XPath (313)
    • DOM (313)
    • Odpytywanie DOM (313)
    • Model obiektów DOM (314)
  • Kodowanie modułów klas (315)
    • Metoda Save() (315)
    • Metoda Read() (320)
    • Metoda Delete() (322)
    • Klasa Resource (322)
  • Przeglądanie danych (323)
  • Klasy Product, Project i ProjectItem (324)
  • Podsumowanie (325)
  • Pytania i odpowiedzi (325)
  • Warsztaty (325)
    • Quiz (326)
    • Ćwiczenia (326)

Dodatek A Odpowiedzi na pytania quizu (327)

  • Rozdział 1., "Programowanie zorientowane obiektowo - budowa aplikacji sterowanej zadaniami" (327)
    • Quiz (327)
    • Ćwiczenia (327)
  • Rozdział 2., "Terminologia wykorzystywana w OOP" (330)
    • Quiz (330)
    • Ćwiczenia (331)
  • Rozdział 3., "Zawieranie danych i cech w obiekcie" (331)
    • Quiz (331)
    • Ćwiczenia (331)
  • Rozdział 4., "Tworzenie nowych obiektów na bazie obiektów już istniejących" (332)
    • Quiz (332)
    • Ćwiczenia (332)
  • Rozdział 5., "Nadawanie obiektom cech polimorficznych" (334)
    • Quiz (334)
    • Ćwiczenia (334)
  • Rozdział 6., "Budowa obiektów złożonych poprzez łączenie obiektów" (336)
    • Quiz (336)
    • Ćwiczenia (336)
  • Rozdział 7., "Poznajemy środowisko programistyczne Visual Basic .NET" (337)
    • Quiz (337)
    • Ćwiczenia (337)
  • Rozdział 8., "Typy danych w Visual Basic .NET" (338)
    • Quiz (338)
    • Ćwiczenia (338)
  • Rozdział 9., "Organizowanie klas w grupy" (339)
    • Quiz (339)
    • Ćwiczenia (339)
  • Rozdział 10., "Tworzenie interfejsu użytkownika" (339)
    • Quiz (339)
    • Ćwiczenia (340)
  • Rozdział 11., "Tworzenie i używanie komponentów" (340)
    • Quiz (340)
    • Ćwiczenia (341)
  • Rozdział 12., "Budowa aplikacji WWW" (342)
    • Quiz (342)
    • Ćwiczenia (342)
  • Rozdział 13., "Instalowanie projektów .NET Visual Basic" (343)
    • Quiz (343)
    • Ćwiczenia (343)
  • Rozdział 14., "Praca z interfejsami obiektów" (344)
    • Quiz (344)
    • Ćwiczenia (344)
  • Rozdział 15., "Obsługa zdarzeń, komunikatów i powiadomień" (344)
    • Quiz (344)
    • Ćwiczenia (345)
  • Rozdział 16., "Przechwytywanie błędów" (346)
    • Quiz (346)
    • Ćwiczenia (346)
  • Rozdział 17., "Projektowanie i używanie obiektów zdalnych" (347)
    • Quiz (347)
    • Ćwiczenia (347)
  • Rozdział 18., "Projektowanie aplikacji zarządzającej projektem" (348)
    • Quiz (348)
    • Ćwiczenia (349)
  • Rozdział 19., "Tworzenie aplikacji zarządzającej projektem" (350)
    • Quiz (350)
    • Ćwiczenia (350)
  • Rozdział 20., "Dodawanie cech funkcjonalnych do aplikacji" (351)
    • Quiz (351)
    • Ćwiczenia (351)
  • Rozdział 21., "Rozszerzanie funkcjonalności aplikacji" (352)
    • Quiz (352)
    • Ćwiczenia (352)

Dodatek B Pies... z klasą (355)

  • Tworzenie klasy bazowej (356)
  • Wykorzystanie klasy bazowej (357)
  • Rozwijając "pieską logikę" (358)
  • Podsumowanie (360)

Skorowidz (361)

Dodaj do koszyka Programowanie obiektowe w Visual Basic .NET dla każdego

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.