Programowanie obiektowe w PHP 5 - Helion
Tytu艂 orygina艂u: Object-Oriented Programming with PHP5
T艂umaczenie: Robert G贸rczy艅ski
ISBN: 978-83-246-4741-5
stron: 264, Format: ebook
Data wydania: 2011-12-20
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 27,75 z艂 (poprzednio: 37,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 25% (-9,25 z艂)
- Naucz si臋 definiowa膰 w艂a艣ciwo艣ci obiekt贸w
- Stw贸rz kod, kt贸ry b臋dzie 艂atwy w zarz膮dzaniu
- Zbuduj wydajn膮 i bezpieczn膮 aplikacj臋
Programowanie obiektowe (OOP) wci膮偶 zyskuje rzesze nowych zwolennik贸w. Poniewa偶 opiera si臋 ono na klasach i obiektach, jest znacznie bardziej intuicyjne ni偶 programowanie strukturalne. Do jego podstawowych zalet zaliczy膰 nale偶y tak偶e 艂atwo艣膰 modyfikowania oraz mo偶liwo艣膰 wielokrotnego wykorzystania klas. PHP 5 udost臋pnia wiele r贸偶norodnych mechanizm贸w (na przyk艂ad obs艂ug臋 wyj膮tk贸w czy zbi贸r interfejs贸w znacznie rozszerzaj膮cych mo偶liwo艣ci klas u偶ytkownika) oraz pe艂ny modu艂 obs艂uguj膮cy styl programowania OOP, dzi臋ki czemu jest doskona艂ym narz臋dziem, pozwalaj膮cym tworzy膰 wydajne, bezpieczne i dynamiczne aplikacje z wykorzystaniem programowania obiektowego.
Ksi膮偶ka "Programowanie obiektowe w PHP 5" jest doskona艂ym 藕r贸d艂em informacji, kt贸re pomo偶e Ci zrozumie膰 najistotniejsze koncepcje programowania zorientowanego obiektowo w PHP 5. Podr臋cznik zawiera om贸wienie zagadnie艅 podstawowych oraz bardziej zaawansowanych, takich jak architektura Model-View-Controller (MVC) oraz testy jednostkowe. Znajdziesz tu tak偶e praktyczne wskaz贸wki i przyk艂ady dotycz膮ce m.in. u偶ycia biblioteki Standard PHP Library. Dowiesz si臋, jak u偶ywa膰 odpowiedniego wzorca, aby zwi臋kszy膰 wydajno艣膰 kodu, czym jest testowanie jednostkowe i dlaczego stanowi ono zasadnicz膮 cz臋艣膰 tworzenia dobrego oraz stabilnego projektu programu. Nauczysz si臋 tworzy膰 wydajne, bezpieczne i 艂atwe w zarz膮dzaniu aplikacje.
- Praca z OOP -- tworzenie obiekt贸w
- Funkcje dostarczaj膮ce informacje o klasie
- Iteratory
- Automatyczne wczytywanie klas
- Serializacja
- Wzorce projektowe
- Refleksja i testy jednostkowe
- Biblioteka Standard PHP Library
- Obs艂uga baz danych z u偶yciem stylu OOP
- U偶ywanie architektury MVC
Osoby kt贸re kupowa艂y "Programowanie obiektowe w PHP 5", wybiera艂y tak偶e:
- PHP 8 Programming Tips, Tricks and Best Practices 157,37 z艂, (29,90 z艂 -81%)
- Domain-Driven Design in PHP 135,91 z艂, (29,90 z艂 -78%)
- PHP Microservices 135,91 z艂, (29,90 z艂 -78%)
- Drupal 8 Module Development. Second edition 124,58 z艂, (29,90 z艂 -76%)
- Mastering The Faster Web with PHP, MySQL, and JavaScript 124,58 z艂, (29,90 z艂 -76%)
Spis tre艣ci
Programowanie obiektowe w PHP 5 eBook -- spis tre艣ci
O autorze (9)
O recenzentach (11)
Wprowadzenie (13)
- Co zawiera ta ksi膮偶ka? (13)
- Dla kogo jest przeznaczona ksi膮偶ka? (15)
- Konwencje zastosowane w ksi膮偶ce (15)
- U偶ycie przyk艂adowych kod贸w (16)
Rozdzia艂 1. Styl OOP kontra programowanie proceduralne (17)
- Wprowadzenie do PHP (18)
- Zaczynamy (18)
- Kr贸tka historia stylu programowania OOP w PHP (19)
- Proceduralny styl kodowania kontra OOP (19)
- Zalety u偶ywania stylu OOP (20)
- Wnikliwa analiza obiektu (22)
- R贸偶nice mi臋dzy stylem OOP w PHP 4 i PHP 5 (23)
- Niekt贸re podstawowe poj臋cia z zakresu OOP (25)
- Og贸lne konwencje programowania (26)
- Podsumowanie (27)
Rozdzia艂 2. Rozpocz臋cie pracy z OOP (29)
- Tworzenie obiekt贸w (29)
- Dost臋p do w艂a艣ciwo艣ci i metod z wewn膮trz klasy (31)
- U偶ywanie obiektu (31)
- Modyfikatory dost臋pu (32)
- Konstruktory i destruktory (34)
- Sta艂e klasy (36)
- Rozszerzanie klasy (dziedziczenie) (38)
- Nadpisywanie metod (40)
- Uniemo偶liwianie nadpisywania (40)
- Uniemo偶liwianie rozszerzania (40)
- Polimorfizm (41)
- Interfejs (42)
- Klasa abstrakcyjna (44)
- Metody i w艂a艣ciwo艣ci statyczne (45)
- Metody akcesor贸w (48)
- U偶ywanie metod magicznych do pobierania i ustalania warto艣ci w艂a艣ciwo艣ci klasy (49)
- Metody magiczne s艂u偶膮ce do przeci膮偶ania metod klasy (51)
- Wizualne przedstawienie klasy (52)
- Podsumowanie (52)
Rozdzia艂 3. Jeszcze wi臋cej OOP (55)
- Funkcje dostarczaj膮ce informacje o klasie (55)
- Sprawdzanie, czy dana klasa istnieje (55)
- Okre艣lanie aktualnie wczytanej klasy (56)
- Sprawdzanie, czy istniej膮 podane metody i w艂a艣ciwo艣ci (56)
- Okre艣lanie rodzaju klasy (57)
- Okre艣lanie nazwy klasy (57)
- Obs艂uga wyj膮tk贸w (58)
- Zebranie wszystkich b艂臋d贸w PHP jako wyj膮tku (62)
- Iteratory (63)
- Obiekt ArrayObject (65)
- Konwersja tablicy na obiekt (66)
- Dost臋p do obiekt贸w z zastosowaniem stylu tablicy (67)
- Serializacja (68)
- Metody magiczne w serializacji (70)
- Klonowanie obiektu (72)
- Automatyczne wczytywanie klas, czyli klasy na 偶膮danie (73)
- 艁a艅cuchowe wi膮zanie metod (74)
- Cykl 偶ycia obiektu w PHP oraz buforowanie obiektu (75)
- Podsumowanie (77)
Rozdzia艂 4. Wzorce projektowe (79)
- Jak to zosta艂o zrobione wcze艣niej? (79)
- Wzorzec Strategia (80)
- Wzorzec Fabryka (82)
- Wzorzec Fabryka abstrakcyjna (85)
- Wzorzec Adapter (87)
- Wzorzec Singleton (91)
- Wzorzec Iterator (93)
- Wzorzec Obserwator (96)
- Wzorzec Proxy, czyli mechanizm Lazy Loading (98)
- Wzorzec Dekorator (100)
- Wzorzec Active Record (103)
- Wzorzec Fasada (103)
- Podsumowanie (106)
Rozdzia艂 5. Refleksja i testy jednostkowe (109)
- Refleksja (109)
- ReflectionClass (110)
- Klasa ReflectionMethod (115)
- Klasa ReflectionParameter (117)
- Klasa ReflectionProperty (119)
- Testy jednostkowe (121)
- Korzy艣ci p艂yn膮ce z test贸w jednostkowych (121)
- Kr贸tkie wprowadzenie do niebezpiecznych b艂臋d贸w (122)
- Przygotowanie do przeprowadzania test贸w jednostkowych (123)
- Rozpocz臋cie przeprowadzania test贸w jednostkowych (124)
- Testowanie obiektu EmailValidator (127)
- Testy jednostkowe dla zwyk艂ych skrypt贸w (130)
- Podej艣cie Test Driven Development (TDD) (134)
- PHPUnit API (139)
- Podsumowanie (147)
Rozdzia艂 6. Biblioteka Standard PHP Library (149)
- Obiekty dost臋pne w SPL (149)
- Klasa ArrayObject (150)
- Klasa ArrayIterator (155)
- Klasa DirectoryIterator (157)
- Klasa RecursiveDirectoryIterator (161)
- Klasa RecursiveIteratorIterator (162)
- Klasa AppendIterator (162)
- Klasa FilterIterator (164)
- Klasa LimitIterator (165)
- Klasa NoRewindIterator (166)
- Interfejs SeekableIterator (167)
- Interfejs RecursiveIterator (168)
- Obiekt SPLFileObject (169)
- Obiekt SPLFileInfo (170)
- Obiekt SPLObjectStorage (172)
- Podsumowanie (174)
Rozdzia艂 7. Obs艂uga baz danych z u偶yciem stylu OOP (175)
- Wprowadzenie do MySQLi (175)
- Nawi膮zywanie po艂膮czenia z MySQL w stylu zgodnym z OOP (176)
- Pobieranie danych w stylu zgodnym z OOP (177)
- Uaktualnianie danych w stylu zgodnym z OOP (177)
- Zapytania preinterpretowane (178)
- U偶ywanie obiektu BLOB w zapytaniach preinterpretowanych (180)
- Wykonanie procedury sk艂adowanej za pomoc膮 MySQLi i PHP (182)
- PDO (183)
- Konfiguracja DSN dla r贸偶nych silnik贸w baz danych (185)
- U偶ywanie zapyta艅 preinterpretowanych za pomoc膮 PDO (185)
- Wywo艂ywanie procedur sk艂adowanych (187)
- Inne ciekawe funkcje (187)
- Wprowadzenie do Data Abstraction Layers (188)
- ADOdb (189)
- MDB2 (197)
- Wprowadzenie do ActiveRecord (200)
- Tworzenie nowego rekordu za pomoc膮 ActiveRecord (200)
- Wyb贸r lub uaktualnienie danych (201)
- Podsumowanie (201)
Rozdzia艂 8. U偶ywanie j臋zyka XML w stylu zgodnym z OOP (203)
- Format dokumentu XML (203)
- Wprowadzenie do SimpleXML (204)
- Przetwarzanie dokument贸w (205)
- Uzyskiwanie dost臋pu do atrybut贸w (206)
- Przetwarzanie 藕r贸de艂 Flickr za pomoc膮 SimpleXML (206)
- Zarz膮dzanie sekcjami CDATA za pomoc膮 SimpleXML (209)
- XPath (210)
- DOM API (212)
- Modyfikacja istniej膮cych dokument贸w (213)
- Inne u偶yteczne funkcje (214)
- Podsumowanie (214)
Rozdzia艂 9. U偶ywanie architektury MVC (215)
- Co to jest MVC? (215)
- Rozplanowanie projektu (216)
- Projekt pliku rozruchowego (216)
- Dodanie obs艂ugi bazy danych (232)
- Sterowniki (235)
- Tworzenie aplikacji na podstawie gotowej struktury (245)
- Kontroler uwierzytelniania (246)
- Podsumowanie (252)
Skorowidz (253)