Profesjonalne zarządzanie barwą. Wydanie II - Helion
Tytuł oryginału: Real World Color Management
Tłumaczenie: Piotr Cieślak (rozdz. 10-12), Wiesław Gęściak (przedmowa, rozdz. 1-5, dod. C), Marcin Samodulski (rozdz. 6-9), Jakub Thiele-Wieczorek (rozdz. 13-18, dod. A, B)
ISBN: 83-7361-669-1
stron: 608, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2006-08-31
Księgarnia: Helion
Cena książki: 127,00 zł
Doskonała jakość barw na wydrukach to
gwarantowana satysfakcja Twoich klientów
- Fizyczne podstawy powstawania barwy
- Metody pomiaru barw
- Modele barw stosowane w grafice komputerowej
- Tworzenie profili barwnych dla urządzeń zewnętrznych
- Mechanizmy zarządzania barwą w aplikacjach graficznych
Prawidłowe odwzorowanie barw w procesie projektowania i drukowania publikacji to rzecz niezwykle istotna. Niewielkie niezgodności w ustawieniach urządzeń i oprogramowania mogą spowodować katastrofalne rezultaty -- wydruki z przebarwieniami i przekłamania w kolorystyce drukowanych prac.
Jednak niewiele da sama znajomość funkcji przypisanych poszczególnym przyciskom i ikonom -- w narzędziach do zarządzania kolorem w aplikacjach. Tu potrzebna jest znacznie szersza wiedza. Należy poznać modele matematyczne barw oraz mechanizmy stosowane przy ich reprodukcji na monitorach, drukarkach i maszynach poligraficznych. Trzeba także nauczyć się zasad tworzenia profili barwnych i opanować mechanizmy zarządzania barwą w aplikacjach wykorzystywanych w procesie projektowania i druku publikacji. Wszystkie te informacje znajdziesz w książce "Profesjonalne zarządzanie barwą".
- Barwa i fizyka; powstawanie barwy oraz metody jej mierzenia: kolorymetria, densytometria i spektrofotometria
- Barwa w komputerze; modele barw, punkty bieli i czerni, zależności pomiędzy modelami
- Profile barwne; opis urządzeń reprodukujących barwy
- Metody pomiaru i kalibracji urządzeń
- Tworzenie profili wyświetlania, profili wejściowych i wyjściowych
- Ocena jakości profili barwnych
- Zarządzanie kolorem w systemie operacyjnym i aplikacjach
Poznaj i zastosuj techniki stosowane
przez doświadczonych projektantów i poligrafów.
Osoby które kupowały "Profesjonalne zarządzanie barwą. Wydanie II ", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Profesjonalne zarządzanie barwą. Wydanie II -- spis treści
Przedmowa: Zagadka zarządzania barwą (19)
- Dlaczego to robimy? (20)
- Zrozumieć pełny obraz (21)
- Dopieszczając szczegóły (21)
- Niech wszystko płynie (21)
- Dlaczego sądziliśmy, że możemy to zrobić? (22)
- Jak zorganizowana jest książka? (22)
- Część 1. Wstęp do zarządzania barwą (23)
- Część 2. Tworzenie i korekcja profili (23)
- Część 3. Aplikacje i procesy zarządzania barwą (23)
- Część 4. Dodatki (24)
- Dziękujemy! (24)
- Kontakty i źródła (26)
CZĘŚĆ I Wprowadzenie do zarządzania barwą (27)
Rozdział 1: Czym jest barwa? Refleksje nad życiem (29)
- Gdzie jest barwa? (30)
- Światło a zjawisko powstawania barwy (32)
- Fotony i fale (32)
- Widmo (33)
- Krzywe spektralne (35)
- Źródła światła (36)
- Znormalizowane źródła światła (37)
- Przedmiot a zjawisko barwy (38)
- Kolor bieli (39)
- Odbicie i przepuszczanie światła (39)
- Fluorescencja (40)
- Obserwator a zjawisko barwy (42)
- Trójchromatyczność: czerwony, zielony, niebieski (42)
- Przeciwstawność barw: czerwony-zielony, niebieski-żółty (48)
- Metameryzm (51)
- Nieliniowość: intensywność i jasność (56)
- Składnik achromatyczny: jasność (58)
- Co to jest logarytm i dlaczego w ogóle powinno mnie to interesować? (59)
- Składniki chromatyczne barwy: odcień i nasycenie (60)
- Pomiar barwy (62)
- Tak naprawdę nie możemy zmierzyć barwy, tylko światło (63)
- Densytometria (64)
- Kolorymetria (65)
- Spektrofotometria (69)
- Gdzie model się nie sprawdza? (70)
- Stałość barwy (71)
- Czynniki psychologiczne: nazwy barw i barwy pamięciowe (73)
- Prawdy o zarządzaniu barwą (74)
Rozdział 2: Komputery i barwa. Barwa według cyfr (77)
- Barwa według cyfr (78)
- Dlaczego CMYK? (79)
- Analogowe pochodzenie (79)
- Piksele, punkty i dithering (82)
- Cyfrowa ewolucja (83)
- Jak działają liczby? (85)
- Dlaczego 256 poziomów? (87)
- Miliony barw (87)
- Definicja barwy a barwa (89)
- Dlaczego wartości się zmieniają? (89)
- Koloranty (barwy składowe) (90)
- Punkt bieli i punkt czerni (91)
- Charakterystyka reprodukcji tonalnej (92)
- Modele barw zależne od urządzenia (93)
- Modele barw niezależne od urządzenia (95)
- Ograniczenia LAB (97)
- Mieszanka firmowa (98)
- Niedopasowanie - granice możliwości (98)
- Ograniczenia urządzeń - gamut i zakres dynamiki (98)
- Mapowanie wartości tonalnych i gamutu (99)
- Barwa to skomplikowane zagadnienie (103)
Rozdział 3: Zarządzanie barwą. Jak to działa? (105)
- Geneza powstania systemów zarządzania barwą (107)
- Składniki systemu zarządzania barwą (108)
- Mit WYSIWYG (109)
- PCS (110)
- Profile (110)
- ICC w perspektywie historycznej (111)
- CMM (112)
- Od czego pochodzi skrót CMM? (112)
- Dlaczego w ogóle potrzebujemy CMM? (113)
- Sposób odwzorowania barw (114)
- Zarządzanie barwą w działaniu (119)
- Przypisywanie i osadzanie profili (119)
- Konwersja z wykorzystaniem profili (120)
- Jak działa konwersja? (122)
- Konwersja i utrata danych (123)
- "Wysokobitowa" przewaga (124)
- Zarządzanie barwą jest proste (124)
Rozdział 4: Wszystko o profilach. Opisując urządzenia (125)
- Czym są profile urządzeń? (125)
- Rodzaje (klasy) profili (126)
- Profile ICC: macierzowe kontra tablicowe (129)
- Bodziec i reakcja (130)
- Ograniczenia profili (133)
- Używając profili - źródło i cel (134)
- Profile ogólne (ang. generic profiles) (134)
- Profile przestrzeni barw (135)
- Dobre profile (135)
CZĘŚĆ II Tworzenie i korekcja profili (137)
Rozdział 5: Pomiary, kalibracja i kontrola procesu. "Mapa to nie terytorium" (139)
- Kontrola niestabilności urządzeń (140)
- Bodziec i reakcja (141)
- Kontrola zmiennych (141)
- Kontrola zmienności (145)
- Różnorodne role pomiarów (145)
- Ocena urządzenia (146)
- Kalibracja urządzeń (146)
- Obserwując urządzenia (148)
- Działanie poza systemem (148)
Rozdział 6: Tworzenie profili wyświetlania. Twoje okno na kolor (149)
- Kalibrowanie systemu wyświetlania (150)
- Co należy ustawiać? (150)
- Narzędzia do kalibracji i profilowania (152)
- Mącenie wody (153)
- Przyrządy (156)
- Wybór ustawień kalibracyjnych (157)
- Docelowy punkt bieli (158)
- Docelowa wartość współczynnika gamma (159)
- Jak często należy kalibrować? (160)
- Przed kalibracją (160)
- Czas rozgrzewania (160)
- Rozdzielczość, częstotliwość odświeżania i inne ustawienia monitora (161)
- Czyszczenie ekranu (161)
- Kalibracja wstępna - regulacja analogowa (162)
- Ustawianie luminancji bieli (162)
- Ustawianie poziomu czerni (164)
- Ustawianie temperatury barwowej bieli (166)
- Kalibracja i profilowanie (168)
- Zapisywanie profilu monitora (168)
- Kalibracja wizualna (169)
- Bułka z masłem (170)
Rozdział 7: Tworzenie profili wejściowych. Dobry początek (171)
- Podstawowe wiadomości o profilach wejściowych (172)
- Wzorniki do generowania profili wejściowych (172)
- Parametry urządzenia wejściowego (176)
- Tworzenie profilu skanera (177)
- Stabilizacja zachowania skanera (177)
- Optymalizacja działania skanera (178)
- Skanowanie wzornika (178)
- Generowanie profilu skanera (180)
- Tworzenie profili aparatów cyfrowych (181)
- Kontrolowanie zachowania aparatu (181)
- Fotografowanie wzornika (183)
- Generowanie profilu aparatu cyfrowego (183)
- Dobry początek (185)
Rozdział 8: Tworzenie profili wyjściowych. Ostateczny cel (187)
- Mierzenie ruchomego celu gumową linijką (188)
- Przyrządy pomiarowe (189)
- Geometria układu pomiarowego (189)
- Otwór pomiarowy (190)
- Filtry (191)
- Tło (192)
- Przyrządy ręczne (192)
- Plotery pomiarowe (194)
- Spektrofotometry paskowe (195)
- Zestawy oprogramowania do tworzenia profili (195)
- Obsługa przyrządów pomiarowych (196)
- Tworzenie profilu (197)
- Wzorniki (199)
- Uśrednianie danych (202)
- Linearyzacja (202)
- Ustawienia parametrów (203)
- Edycja profilu (206)
- Jak uzyskać poprawne dane? (206)
- Otwieranie i drukowanie wzornika (206)
- Otwieranie wzornika (207)
- Drukowanie wzornika (208)
- Profilowanie atramentowych drukarek RGB (208)
- Zanim utworzysz profil atramentowej drukarki RGB (209)
- Porównywanie barw (210)
- Tworzenie profili atramentowych drukarek RGB (214)
- Profilowanie "prawdziwych" drukarek RGB (215)
- Zanim wykonasz profilowanie "prawdziwej" drukarki RGB (215)
- Tworzenie profili "prawdziwych" drukarek RGB (216)
- Profilowanie 3-kolorowych drukarek termosublimacyjnych (216)
- Profilowanie kompozytowych drukarek CMYK (217)
- Zanim przeprowadzisz profilowanie kolorowej drukarki laserowej CMYK (218)
- Ograniczanie ilości nanoszonych barwników (ink limiting) (220)
- Tworzenie profili dla kolorowych drukarek laserowych CMYK (220)
- Generowanie czerni (221)
- Zanim wygenerujesz profil atramentowej drukarki CMYK (222)
- Tworzenie profili dla drukarek atramentowych CMYK (222)
- Zanim wygenerujesz profil dla drukarki stałoatramentowej (223)
- Tworzenie profili stałoatramentowych drukarek CMYK (224)
- Zanim dokonasz profilowania drukarki termosublimacyjnej CMYK (224)
- Tworzenie profili dla termosublimacyjnych drukarek CMYK (225)
- Profilowanie maszyny drukarskiej (225)
- Nie profilować maszyny?! (226)
- Zanim zaczniesz profilować maszynę drukarską (227)
- Profiluj maszynę drukarską tylko raz (227)
- Optymalne czy standardowe zachowanie maszyny drukarskiej (229)
- Tworzenie profili maszyny drukarskiej (229)
- Nieliniowość w zamyśle (230)
- Profilowanie wielokanałowych urządzeń drukujących (232)
- Sprawdzając mapę (232)
Rozdział 9: Ocena i edycja profili. Orientacja barw (233)
- Oceniając mapę (234)
- Miejsce obserwacji (234)
- Powierzchnie (235)
- Oświetlenie (236)
- Licząc fotony (237)
- Ocena profili (240)
- Kontrola monitora (241)
- Kalibracja monitora (241)
- Profil monitora (246)
- Profile wejściowe (248)
- Zamiana danych pomiarowych na piksele i odwrotnie (249)
- Podstawowy test dla profili wejściowych (249)
- Obiektywne testy profili wejściowych (250)
- Obiektywny obiektywizm (251)
- Subiektywne testy profili wejściowych (262)
- Edycja profili wejściowych (266)
- Kalibracja w formacie RAW (273)
- Profile wyjściowe (279)
- Obiektywne testy profili wyjściowych (280)
- ColorThink Pro (286)
- Testy subiektywne dla profili wyjściowych (287)
- Edycja profili wyjściowych (288)
- Edytować, profilować ponownie czy uaktualnić profil? (290)
- Profilowanie jest procesem iteracyjnym (292)
- Dokąd skierujesz teraz swoje kroki? (292)
CZĘŚĆ III Aplikacje i procesy zarządzania barwą (293)
Rozdział 10: Procesy zarządzania barwą. Ruszamy do akcji (295)
- Na czym polegają procesy zarządzania barwą? (296)
- Przekształcenia związane z wyświetlaniem obrazu (298)
- Kiedy przekształcać? (299)
- Zalety wczesnego przetwarzania barw (300)
- Wady wczesnego przetwarzania barw (300)
- Zalety późnego przetwarzania barw (301)
- Wady późnego przetwarzania barw (301)
- Uniknąć skrajności (301)
- Przestrzenie edycyjne (302)
- Zalety stosowania przestrzeni edycyjnych (305)
- Nadawanie znaczenia liczbom (305)
- Profile osadzone (306)
- Przedwczesne przetwarzanie barw (306)
- Nazewnictwo: znakowanie, przypisywanie, osadzanie i profile domyślne (307)
- Profile domyślne (308)
- Procesy hybrydowe (309)
- Procesy zarządzania barwą w obrębie jednego programu (310)
- Otwieranie dokumentów nieoznakowanych (311)
- Otwieranie dokumentów oznakowanych (312)
- Zarządzanie barwą pomiędzy dokumentami (313)
- Przypisywanie, przekształcanie i ekranowe próby barwne (314)
- Podstawy przygotowania ekranowej próby barwnej (317)
- Drukowanie i próby barwne (318)
- Procesy zarządzania barwą z wykorzystaniem wielu programów (321)
- Procesy związane z przenoszeniem danych spoza środowiska z zarządzaniem barwą i z powrotem (322)
- Wprowadzanie materiałów z zewnątrz do środowiska z zarządzaniem barwą (322)
- Kiedy zaczyna się zarządzanie barwą? (325)
- Granice poznawalnego (325)
- Przygotowanie materiałów do druku w środowisku bez zarządzania barwą (326)
- Lęk przed znakowaniem (327)
- Przygotowanie materiałów do umieszczenia w internecie (328)
- Procesy przetwarzania obrazów przeznaczonych do umieszczenia w internecie (329)
- Zrozumieć procesy zarządzania barwą (330)
Rozdział 11: Zarządzanie barwą w systemie operacyjnym. Co, kiedy, dlaczego? (331)
- Zarządzanie barwą na poziomie systemu operacyjnego, aplikacji i sterowników (332)
- Technologie ColorSync i ICM (333)
- Co to jest? I jak to działa? (333)
- System Mac OS 9 (334)
- Ustawienia panelu sterowania ColorSync (335)
- Ustawienia monitora (336)
- System Mac OS X Panther (10.3.x) (337)
- Zasady aktywacji zarządzania barwą (338)
- Ustawienia w panelu Displays (340)
- Profile standardowe (341)
- Położenie profili (341)
- Położenie mechanizmów CMM (342)
- Program ColorSync Utility (342)
- QuickDRAW, GDI i Quartz (343)
- System Windows (348)
- Ustalenie bieżącego profilu wyświetlania (348)
- Preview (349)
- Zarządzanie barwą w aplikacjach (350)
- Aplikacje obsługujące zarządzanie barwą (350)
- CUPS (351)
- Aplikacje nieobsługujące zarządzania barwą (352)
- Zarządzanie barwą w sterownikach drukarek (353)
- Zachowanie domyślne (354)
- Założenia dotyczące profili źródłowych (354)
- Sterowniki rastrowe (355)
- Sterowniki PostScript (361)
- Zarządzanie barwą w sterownikach skanerów (364)
- Och, Wschód to Wschód, a Zachód to Zachód (366)
Rozdział 12: Architektura zarządzania barwą w aplikacjach firmy Adobe. Zarządzanie barwą w programach Adobe Photoshop, InDesign i Illustrator (367)
- Ustawienia kolorów - centrum dowodzenia barwami (368)
- Ustawienia (369)
- Profile domyślne - przestrzenie robocze (370)
- Zasady zarządzania kolorem (370)
- Ostrzeżenia, czyli każdy plik traktujemy indywidualnie (373)
- Opcje zaawansowane - standardowe ustawienia przekształcania (380)
- Ręczne przypisywanie profili i konwersje barw (383)
- Przypisanie profilu (383)
- Konwersja do profilu (385)
- Zarządzanie barwą w importowanych obiektach graficznych (387)
- Importowane obiekty graficzne w programie Photoshop (387)
- Importowane obiekty graficzne w programie InDesign (387)
- Importowane obiekty graficzne w programie Illustrator (390)
- Ekranowe próby barwne i ich ustawienia (392)
- Ekranowe próby barwne w programie Illustrator (393)
- Ekranowe próby barwne w programie InDesign (394)
- Ekranowe próby barwne w programie Photoshop (395)
- Pułapki i zalety ekranowych prób barwnych (397)
- Drukowanie (399)
- Program Adobe Camera Raw (404)
- Digital Raw (404)
- Camera Raw i barwa (405)
- Takie same, lecz jednak odmienne (408)
Rozdział 13: Zarządzanie barwą w programie Macromedia FreeHand. Duże możliwości i dziwne rozwiązania (409)
- Ustawienia barw w programie FreeHand (410)
- Metody zarządzania barwą (410)
- Systemy Kodak Digital Science i Apple ColorSync (412)
- Ręczne przypisywanie profili (415)
- Paleta Object (416)
- Eksport (416)
- TIFF (417)
- EPS i PDF (417)
- Drukowanie (419)
- Błędy (419)
- Bądź uważny (421)
Rozdział 14: Zarządzanie barwą w programie CorelDRAW 12. Zarządza wszystkim, poza własnymi plikami (423)
- Właściwości zarządzania barwą (424)
- Internal RGB (wewnętrzny format RGB) (425)
- Monitor (426)
- Composite Printer (drukarka pełnokolorowa) (427)
- Import/Export (import/eksport) (427)
- Scanner/Digital Camera (skaner/kamera cyfrowa) (428)
- Separations Printer (drukarka wyciągów barwnych) (428)
- Import (429)
- Kontrola manualna (430)
- Eksport (431)
- Osadzanie profili (432)
- Drukowanie (432)
- Mocne i słabe strony (434)
Rozdział 15: Zarządzanie barwą w programie QuarkXPress. Stopniowa poprawa (435)
- Wyłączanie zarządzania barwą (436)
- Wyłączanie systemu zarządzania barwą w programie QuarkXPress 3 (tylko w systemie Mac OS) (436)
- Wyłączanie systemu zarządzania barwą w programie QuarkXPress 4, 5 i 6 (437)
- Wbudowane zarządzanie barwą (437)
- QuarkXPress 4 (437)
- QuarkXPress 5 (438)
- QuarkXPress 6 (440)
- Właściwości zarządzania barwą (441)
- Kontrola ręczna (444)
- Okno Get Picture (444)
- Okno Profile Information (446)
- Drukowanie (446)
- Przygotowanie próby barwnej (hard proofing) (449)
- Compass Pro XT (449)
- 400-kilogramowy goryl (451)
Rozdział 16: Zarządzanie barwą i format PDF. Powiew przyszłości (453)
- Odmiany formatu PDF (454)
- Wersje formatu PDF (454)
- Zarządzanie barwą w języku PostScript (455)
- PDF/X (457)
- Distiller 5 (460)
- Kompatybilność (460)
- Ustawienia zarządzania barwą (461)
- Tworzenie plików PDF (464)
- Acrobat 5 (468)
- Właściwości zarządzania barwą (468)
- Drukowanie (469)
- Program Distiller 6 (471)
- PDF/X-1a i PDF/X-3 (472)
- Acrobat 6 (474)
- Właściwości zarządzania barwą (474)
- Okna Proof Setup i Proof Colors (475)
- Preflight (475)
- Drukowanie (478)
- Eksportowanie plików PDF w programie InDesign CS (479)
- Okno PDF Export Presets (480)
- Okno Export PDF (481)
- Formaty EPS, PDF i AI (483)
- Dodatki dostarczane przez niezależne firmy (483)
- Enfocus PitStop Pro (483)
- Inne produkty (485)
- Powiew przyszłości (485)
Rozdział 17: Automatyzacja i skrypty. Sprytny sposób na bycie leniwym (487)
- Do czego potrzebna jest automatyzacja? (487)
- Serwery przetwarzania barw (488)
- Zalety serwerów przetwarzania barw (489)
- Wady serwerów przetwarzania barw (490)
- Przykłady (491)
- Pytania dotyczące serwerów przetwarzania barw (493)
- Profile DeviceLink (494)
- Więcej o profilach DeviceLink (494)
- Dlaczego powinno się używać profili DeviceLink? (495)
- Tworzenie profili DeviceLink (496)
- Jak używać tych przeklętych rzeczy? (497)
- Rozwiązania dedykowane dla prepressu (497)
- Kto powinien rozważyć możliwość korzystania z rozwiązań dedykowanych dla prepressu? (498)
- Wady (499)
- Przykłady (500)
- Ważne pytania (501)
- Zarządzanie barwą w procesorze obrazów rastrowych (RIP) (503)
- Dobry (503)
- Zły (i brzydki) (504)
- Skrypty (504)
- Czym są skrypty? (504)
- Co można zrobić za pomocą skryptów? (505)
- Zalety korzystania ze skryptów (505)
- Wady korzystania ze skryptów (506)
- Przykłady skryptów (506)
- Skrypty hybrydowe i zdalny dostęp do profili (510)
- Kompromisy w procesie automatyzacji (511)
Rozdział 18: Budowanie procesów wykorzystujących zarządzanie barwą. Łączenie wszystkiego w jedną całość (513)
- Cztery etapy zarządzania barwą (514)
- Definiowanie znaczenia kolorów (515)
- Normalizacja barw (517)
- Konwersja na potrzeby urządzenia wyjściowego (518)
- Próby barwne (proofing) (519)
- Zarządzanie barwą krok po kroku (520)
- Określanie potrzeb (520)
- Oprogramowanie, formaty plików i urządzenia (520)
- Na jakie urządzenia wyjściowe wyślesz swoją pracę? (521)
- Automatyzacja i jakość (523)
- Narzędzia (524)
- Profile osadzone i profile domyślne (524)
- Normalizacja i przestrzenie edycyjne (526)
- Policja u drzwi - ostrzeżenia (527)
- LAB - wielki normalizator (527)
- Ochrona kanału czerni i dane zależne od urządzeń (528)
- Systemy kolorów specjalnych (528)
- Ekranowa próba barwna - soft proof (530)
- Próba barwna - hard proof (530)
- Konwersje wyjściowe (531)
- Analiza końcowa (532)
- Podróż jednego piksela ... (532)
- Rejestracja piksela (533)
- Definiowanie barw (533)
- Normalizacja barw (534)
- Symulacja końcowego efektu (534)
- Optymalizacja dla urządzenia wyjściowego (535)
- Konwersja do przestrzeni wyjściowej (535)
- Przygotowanie próby barwnej (536)
- Nie dotykać barw (536)
- Diabeł tkwi w szczegółach (537)
CZĘŚĆ IV Dodatki (539)
Dodatek A: Anatomia profilu (541)
- Struktura profilu (542)
- Profile Header (nagłówek profilu) (542)
- Tabela znaczników (545)
- Dane odpowiadające znacznikom (545)
- Znaczniki wymagane (545)
- profileDescriptionTag (545)
- mediaWhitePointTag (545)
- chromaticAdaptationTag (546)
- copyrightTag (546)
- Profile urządzeń wejściowych (546)
- Profile macierzowe (546)
- Profile tablicowe (546)
- Profile hybrydowe (547)
- Profile wyświetlania (547)
- BtoA0Tag (547)
- Profile urządzeń wyjściowych (547)
- AtoBTag i BtoATag (548)
- gamutTag (548)
- Dodatkowe klasy profili (548)
- Sposoby odwzorowania barw i konwersje (549)
- Profile DeviceLink (549)
- Profile konwersji przestrzeni barw (550)
- Profile abstrakcyjne (550)
- Profile kolorów specjalnych (550)
Dodatek B: Szablony procesów (551)
Dodatek C: Słownik (561)
Skorowidz (587)