Procedury graficzne dla kart EGA, VGA i SVGA - Helion
ISBN: 83-85701-09-5
stron: 120, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion
Cena książki: 12,00 zł
Książka jest przeznaczona dla użytkowników komputerów standardu PC, zainteresowanych architekturą sterowników graficznych oraz ich samodzielnym programowaniem. Książka szczegółowo omawiazagadnienia związane z realizacją procedur graficznych dla kart EGA i VGA, zarówno od strony techniczno-sprzętowej (opis odpowiednich rejestrów i trybów graficznych) jak i programowej (rozbudowane przykłady programowe demonstrujące rozwiązania wielu zagadnień praktycznych. Ostatni rozdział zaiwera podstawowe informacje dotyczące programowania sterowników graficznych, określanych mianem SVGA. Omówiono w nim powszechnie obowiązujący standard VESA.
Osoby które kupowały "Procedury graficzne dla kart EGA, VGA i SVGA", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Procedury graficzne dla kart EGA, VGA i SVGA -- spis treści
1. Wstęp
2. Podstawy architektury kart EGA i VGA
- 2.1. Tryby graficzne i organizacja pamięci obrazu
- 2.1.1. Tryby 04h i 05h
- 2.1.2. Tryb 06h
- 2.1.3. Tryb 11h
- 2.1.4. Tryb 0Fh
- 2.1.5. Tryby 0Dh, 0Eh, 10h i 12h
- 2.1.6. Tryb 256-kolorowy 13h
- 2.2. Tryby zapisu i odczytu pamięci obrazu
- 2.2.1. Tryb zapisu 0
- 2.2.2. Tryb zapisu 1
- 2.2.3. Tryb zapisu 2
- 2.2.4. Tryb zapisu 3 (tylko VGA)
- 2.2.5. Tryb odczytu 0
- 2.2.6. Tryb odczytu 1
- 2.3. Rejestry wewnętrzne
- 2.3.1. Rejestry ogólnego przeznaczenia
- 2.3.2. Kontroler CRT
- 2.3.3. Sekwencer
- 2.3.4. Kontroler graficzny
- 2.3.5. Kontroler atrybutów
- 2.3.6. Blok przetworników C/A
3. Realizacja podstawowych procedur i tricków graficznych
- 3.1. Inicjowanie i odczyt trybu pracy
- 3.2. Kreślenie i odczyt punktu oraz zmiana stron pamięci obrazu
- 3.3. Szybkie kreślenie linii poziomych i prostokątów w trybach płatowych
- 3.4. Efekty specjalne - płynne przewijanie i podgląd obrazu większego niż ekran
- 3.5. Odczyt i zapis rejestrów RGB, synteza barw
- 3.6. Animacja - sprite'y w trybie 13h
- 3.7. Nakładanie napisów w dowolnym miejscu obrazu
4. Wprowadzenie do programowania kart SVGA
- 4.1. Komunikacja z pamięcią obrazu
- 4.2. Standard VESA
- 4.3. Programowanie sterowników SVGA w trybach graficznych przy użyciu funkcji VESA - przykłady
- 4.3.1. Sprawdzanie obecności rozszerzonego BIOS-u i odczyt parametrów trybów.
- 4.3.2. Przełączanie trybów
- 4.3.3. Kreślenie punktu
- 4.3.4. PÅ‚ynne przesuwanie ekranu
Dodatek: Funkcje video-BIOS
Literatura