reklama - zainteresowany?

Procedury graficzne dla kart EGA, VGA i SVGA - Helion

Procedury graficzne dla kart EGA, VGA i SVGA
Autor: Jarosław Skolimowski
ISBN: 83-85701-09-5
stron: 120, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 12,00 zł

Dodaj do koszyka Procedury graficzne dla kart EGA, VGA i SVGA

Tagi: Inne | Inne - Programowanie

Książka jest przeznaczona dla użytkowników komputerów standardu PC, zainteresowanych architekturą sterowników graficznych oraz ich samodzielnym programowaniem. Książka szczegółowo omawiazagadnienia związane z realizacją procedur graficznych dla kart EGA i VGA, zarówno od strony techniczno-sprzętowej (opis odpowiednich rejestrów i trybów graficznych) jak i programowej (rozbudowane przykłady programowe demonstrujące rozwiązania wielu zagadnień praktycznych. Ostatni rozdział zaiwera podstawowe informacje dotyczące programowania sterowników graficznych, określanych mianem SVGA. Omówiono w nim powszechnie obowiązujący standard VESA.

Dodaj do koszyka Procedury graficzne dla kart EGA, VGA i SVGA

 

Osoby które kupowały "Procedury graficzne dla kart EGA, VGA i SVGA", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w Å›wiecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym Å›rodowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II
  • Gra bez koÅ„ca

Dodaj do koszyka Procedury graficzne dla kart EGA, VGA i SVGA

Spis treści

Procedury graficzne dla kart EGA, VGA i SVGA -- spis treści

1. Wstęp

2. Podstawy architektury kart EGA i VGA

  • 2.1. Tryby graficzne i organizacja pamiÄ™ci obrazu
    • 2.1.1. Tryby 04h i 05h
    • 2.1.2. Tryb 06h
    • 2.1.3. Tryb 11h
    • 2.1.4. Tryb 0Fh
    • 2.1.5. Tryby 0Dh, 0Eh, 10h i 12h
    • 2.1.6. Tryb 256-kolorowy 13h
  • 2.2. Tryby zapisu i odczytu pamiÄ™ci obrazu
    • 2.2.1. Tryb zapisu 0
    • 2.2.2. Tryb zapisu 1
    • 2.2.3. Tryb zapisu 2
    • 2.2.4. Tryb zapisu 3 (tylko VGA)
    • 2.2.5. Tryb odczytu 0
    • 2.2.6. Tryb odczytu 1
  • 2.3. Rejestry wewnÄ™trzne
    • 2.3.1. Rejestry ogólnego przeznaczenia
    • 2.3.2. Kontroler CRT
    • 2.3.3. Sekwencer
    • 2.3.4. Kontroler graficzny
    • 2.3.5. Kontroler atrybutów
    • 2.3.6. Blok przetworników C/A

3. Realizacja podstawowych procedur i tricków graficznych

  • 3.1. Inicjowanie i odczyt trybu pracy
  • 3.2. KreÅ›lenie i odczyt punktu oraz zmiana stron pamiÄ™ci obrazu
  • 3.3. Szybkie kreÅ›lenie linii poziomych i prostokÄ…tów w trybach pÅ‚atowych
  • 3.4. Efekty specjalne - pÅ‚ynne przewijanie i podglÄ…d obrazu wiÄ™kszego niż ekran
  • 3.5. Odczyt i zapis rejestrów RGB, synteza barw
  • 3.6. Animacja - sprite'y w trybie 13h
  • 3.7. NakÅ‚adanie napisów w dowolnym miejscu obrazu

4. Wprowadzenie do programowania kart SVGA

  • 4.1. Komunikacja z pamiÄ™ciÄ… obrazu
  • 4.2. Standard VESA
  • 4.3. Programowanie sterowników SVGA w trybach graficznych przy użyciu funkcji VESA - przykÅ‚ady
    • 4.3.1. Sprawdzanie obecnoÅ›ci rozszerzonego BIOS-u i odczyt parametrów trybów.
    • 4.3.2. PrzeÅ‚Ä…czanie trybów
    • 4.3.3. KreÅ›lenie punktu
    • 4.3.4. PÅ‚ynne przesuwanie ekranu

Dodatek: Funkcje video-BIOS

Literatura

Dodaj do koszyka Procedury graficzne dla kart EGA, VGA i SVGA

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.