Praktyczny kurs Java - Helion
ISBN: 83-7361-395-1
stron: 384, Format: B5, ok艂adka: mi臋kka
Data wydania: 2004-04-15
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 39,90 z艂
Poznaj tajniki najpopularniejszego j臋zyka programowania
w erze Internetu
Chyba wszyscy u偶ytkownicy internetu spotkali si臋 z Jav膮, cz臋sto nawet o tym nie wiedz膮c. W ci膮gu ostatnich 10 lat zyska艂a ona ogromn膮 popularno艣膰, szczeg贸lnie w艣r贸d programist贸w aplikacji sieciowych. Jednak偶e kojarzenie jej z j臋zykiem przeznaczonym wy艂膮cznie do tworzenia takich program贸w jest du偶ym b艂臋dem. Java to w pe艂ni funkcjonalny i doskonale dopracowany j臋zyk programowania, nadaj膮cy si臋 do tworzenia r贸偶nych aplikacji, a nie tylko aplet贸w dzia艂aj膮cych na stronach internetowych.
W Javie pisane s膮 gry sieciowe, systemy bankowo艣ci elektronicznej, pakiety wspomagaj膮ce sprzeda偶 i obs艂ug臋 klienta, a nawet aplikacje dzia艂aj膮ce w telefonach kom贸rkowych i komputerach przeno艣nych. Podstawow膮 zalet膮 j臋zyka Java jest przeno艣no艣膰 kodu -- raz napisany program mo偶na uruchomi膰 na ka偶dym urz膮dzeniu, na kt贸rym zainstalowane jest odpowiednie 艣rodowisko uruchomieniowe, zwane JRE.
Ksi膮偶ka "Praktyczny kurs Java" przeznaczona jest dla os贸b rozpoczynaj膮cych swoj膮 przygod臋 z programowaniem w tym j臋zyku. Opisuje podstawy j臋zyka, zasady programowania obiektowego i tworzenia w艂asnych aplet贸w i aplikacji. Czytaj膮c kolejne rozdzia艂y, dowiesz si臋:
- Jakie typy danych wykorzystywane s膮 w Javie
- Jak deklarowa膰 zmienne i wyprowadza膰 ich warto艣ci na ekran
- W jaki spos贸b sterowa膰 przebiegiem wykonywania programu
- Jakie zasady rz膮dz膮 programowaniem obiektowym
- Czym s膮 klasy, obiekty, argumenty i metody
- Co to s膮 wyj膮tki i jak je obs艂ugiwa膰 w programie
- Jak wykorzysta膰 zaawansowane techniki programowania obiektowego w swoich aplikacjach
- W jaki spos贸b uzyskiwa膰 dost臋p do systemu plik贸w z poziomu swojej aplikacji
- Jak tworzy膰 aplety i samodzielne aplikacje
Osoby kt贸re kupowa艂y "Praktyczny kurs Java", wybiera艂y tak偶e:
- Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie 39,67 z艂, (11,90 z艂 -70%)
- Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII 193,23 z艂, (59,90 z艂 -69%)
- Java. Najlepsze rozwi膮zania zada艅 programistycznych. Receptury. Wydanie IV 115,81 z艂, (35,90 z艂 -69%)
- Programowanie w Javie. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie XI 173,87 z艂, (53,90 z艂 -69%)
- JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne 79,00 z艂, (31,60 z艂 -60%)
Spis tre艣ci
Praktyczny kurs Java -- spis tre艣ci
Wst臋p (5)
Rozdzia艂 1. Podstawy (7)
- Lekcja 1. Struktura programu, kompilacja i wykonanie (7)
- Lekcja 2. Podstawy obiektowo艣ci i typy danych (9)
- Lekcja 3. Komentarze (12)
Rozdzia艂 2. Instrukcje j臋zyka (17)
- Zmienne (17)
- Lekcja 4. Deklaracje i przypisania (18)
- Lekcja 5. Wyprowadzanie danych na ekran (21)
- Lekcja 6. Operacje na zmiennych (27)
- Instrukcje steruj膮ce (39)
- Lekcja 7. Instrukcja warunkowa if...else (39)
- Lekcja 8. Instrukcja switch i operator warunkowy (45)
- Lekcja 9. P臋tle (49)
- Lekcja 10. Instrukcje break i continue (56)
- Tablice (63)
- Lekcja 11. Podstawowe operacje na tablicach (64)
- Lekcja 12. Tablice wielowymiarowe (68)
Rozdzia艂 3. Programowanie obiektowe (79)
- Podstawy (79)
- Lekcja 13. Klasy, pola i metody (80)
- Lekcja 14. Argumenty i przeci膮偶anie metod (87)
- Lekcja 15. Konstruktory (98)
- Dziedziczenie (110)
- Lekcja 16. Klasy potomne (110)
- Lekcja 17. Specyfikatory dost臋pu i pakiety (118)
- Lekcja 18. Przes艂anianie metod i sk艂adowe statyczne (132)
- Lekcja 19. Klasy i sk艂adowe i finalne (145)
Rozdzia艂 4. Wyj膮tki (153)
- Lekcja 20. Blok try...catch (153)
- Lekcja 21. Wyj膮tki to obiekty (162)
- Lekcja 22. W艂asne wyj膮tki (169)
Rozdzia艂 5. Programowanie obiektowe II (181)
- Polimorfizm (181)
- Lekcja 23. Konwersje typ贸w i rzutowanie obiekt贸w (181)
- Lekcja 24. P贸藕ne wi膮zanie i wywo艂ywanie metod klas pochodnych (190)
- Lekcja 25. Konstruktory oraz klasy abstrakcyjne (199)
- Interfejsy (209)
- Lekcja 26. Tworzenie interfejs贸w (209)
- Lekcja 27. Wiele interfejs贸w (216)
- Klasy wewn臋trzne (226)
- Lekcja 28. Klasa w klasie (226)
- Lekcja 29. Rodzaje klas wewn臋trznych i dziedziczenie (235)
- Lekcja 30. Klasy anonimowe i zagnie偶d偶one (244)
Rozdzia艂 6. System wej艣cia-wyj艣cia (253)
- Lekcja 31. Standardowe wej艣cie (253)
- Lekcja 32. Standardowe wej艣cie i wyj艣cie (263)
- Lekcja 33. System plik贸w (273)
- Lekcja 34. Operacje na plikach (283)
Rozdzia艂 7. Aplikacje i aplety (301)
- Aplety (301)
- Lekcja 35. Podstawy aplet贸w (301)
- Lekcja 36. Czcionki i kolory (310)
- Lekcja 37. Grafika (319)
- Lekcja 38. D藕wi臋ki i obs艂uga myszy (330)
- Aplikacje (340)
- Lekcja 39. Tworzenie aplikacji (340)
- Lekcja 40. Komponenty (359)
Skorowidz (375)