Praktyczny kurs Java - Helion
ISBN: 83-7361-395-1
stron: 384, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-04-15
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,90 zł
Poznaj tajniki najpopularniejszego języka programowania
w erze Internetu
Chyba wszyscy użytkownicy internetu spotkali się z Javą, często nawet o tym nie wiedząc. W ciągu ostatnich 10 lat zyskała ona ogromną popularność, szczególnie wśród programistów aplikacji sieciowych. Jednakże kojarzenie jej z językiem przeznaczonym wyłącznie do tworzenia takich programów jest dużym błędem. Java to w pełni funkcjonalny i doskonale dopracowany język programowania, nadający się do tworzenia różnych aplikacji, a nie tylko apletów działających na stronach internetowych.
W Javie pisane są gry sieciowe, systemy bankowości elektronicznej, pakiety wspomagające sprzedaż i obsługę klienta, a nawet aplikacje działające w telefonach komórkowych i komputerach przenośnych. Podstawową zaletą języka Java jest przenośność kodu -- raz napisany program można uruchomić na każdym urządzeniu, na którym zainstalowane jest odpowiednie środowisko uruchomieniowe, zwane JRE.
Książka "Praktyczny kurs Java" przeznaczona jest dla osób rozpoczynających swoją przygodę z programowaniem w tym języku. Opisuje podstawy języka, zasady programowania obiektowego i tworzenia własnych apletów i aplikacji. Czytając kolejne rozdziały, dowiesz się:
- Jakie typy danych wykorzystywane sÄ… w Javie
- Jak deklarować zmienne i wyprowadzać ich wartości na ekran
- W jaki sposób sterować przebiegiem wykonywania programu
- Jakie zasady rzÄ…dzÄ… programowaniem obiektowym
- Czym sÄ… klasy, obiekty, argumenty i metody
- Co to są wyjątki i jak je obsługiwać w programie
- Jak wykorzystać zaawansowane techniki programowania obiektowego w swoich aplikacjach
- W jaki sposób uzyskiwać dostęp do systemu plików z poziomu swojej aplikacji
- Jak tworzyć aplety i samodzielne aplikacje
Osoby które kupowały "Praktyczny kurs Java", wybierały także:
- Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII 193,23 zł, (59,90 zł -69%)
- Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze 129,00 zł, (51,60 zł -60%)
- Metoda dziel i zwyci 89,00 zł, (35,60 zł -60%)
- JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
Spis treści
Praktyczny kurs Java -- spis treści
Wstęp (5)
Rozdział 1. Podstawy (7)
- Lekcja 1. Struktura programu, kompilacja i wykonanie (7)
- Lekcja 2. Podstawy obiektowości i typy danych (9)
- Lekcja 3. Komentarze (12)
Rozdział 2. Instrukcje języka (17)
- Zmienne (17)
- Lekcja 4. Deklaracje i przypisania (18)
- Lekcja 5. Wyprowadzanie danych na ekran (21)
- Lekcja 6. Operacje na zmiennych (27)
- Instrukcje sterujÄ…ce (39)
- Lekcja 7. Instrukcja warunkowa if...else (39)
- Lekcja 8. Instrukcja switch i operator warunkowy (45)
- Lekcja 9. Pętle (49)
- Lekcja 10. Instrukcje break i continue (56)
- Tablice (63)
- Lekcja 11. Podstawowe operacje na tablicach (64)
- Lekcja 12. Tablice wielowymiarowe (68)
Rozdział 3. Programowanie obiektowe (79)
- Podstawy (79)
- Lekcja 13. Klasy, pola i metody (80)
- Lekcja 14. Argumenty i przeciążanie metod (87)
- Lekcja 15. Konstruktory (98)
- Dziedziczenie (110)
- Lekcja 16. Klasy potomne (110)
- Lekcja 17. Specyfikatory dostępu i pakiety (118)
- Lekcja 18. Przesłanianie metod i składowe statyczne (132)
- Lekcja 19. Klasy i składowe i finalne (145)
Rozdział 4. Wyjątki (153)
- Lekcja 20. Blok try...catch (153)
- Lekcja 21. WyjÄ…tki to obiekty (162)
- Lekcja 22. WÅ‚asne wyjÄ…tki (169)
Rozdział 5. Programowanie obiektowe II (181)
- Polimorfizm (181)
- Lekcja 23. Konwersje typów i rzutowanie obiektów (181)
- Lekcja 24. Późne wiązanie i wywoływanie metod klas pochodnych (190)
- Lekcja 25. Konstruktory oraz klasy abstrakcyjne (199)
- Interfejsy (209)
- Lekcja 26. Tworzenie interfejsów (209)
- Lekcja 27. Wiele interfejsów (216)
- Klasy wewnętrzne (226)
- Lekcja 28. Klasa w klasie (226)
- Lekcja 29. Rodzaje klas wewnętrznych i dziedziczenie (235)
- Lekcja 30. Klasy anonimowe i zagnieżdżone (244)
Rozdział 6. System wejścia-wyjścia (253)
- Lekcja 31. Standardowe wejście (253)
- Lekcja 32. Standardowe wejście i wyjście (263)
- Lekcja 33. System plików (273)
- Lekcja 34. Operacje na plikach (283)
Rozdział 7. Aplikacje i aplety (301)
- Aplety (301)
- Lekcja 35. Podstawy apletów (301)
- Lekcja 36. Czcionki i kolory (310)
- Lekcja 37. Grafika (319)
- Lekcja 38. Dźwięki i obsługa myszy (330)
- Aplikacje (340)
- Lekcja 39. Tworzenie aplikacji (340)
- Lekcja 40. Komponenty (359)
Skorowidz (375)