Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza - Helion
Autor: Andrew Hunt, David Thomas
Tytuł oryginału: The Pragmatic Programmer: From Journeyman to Master
ISBN: 978-83-283-3130-3
stron: 328, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2011-08-26
Księgarnia: Helion
Cena książki: 69,00 zł
Tytuł oryginału: The Pragmatic Programmer: From Journeyman to Master
ISBN: 978-83-283-3130-3
stron: 328, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2011-08-26
Księgarnia: Helion
Cena książki: 69,00 zł
Tagi: Inne - Programowanie | Kariera | Kompetencje osobiste | Prezenty dla Niego | Prezenty dla Niej | Techniki programowania
Od ambitnego do najlepszego - czyli jak stać się programistą wydajnym, dociekliwym i gotowym do wszelkich zawodowych wyzwań!
- Poznaj najlepsze praktyki i najczęstsze pułapki procesu wytwarzania oprogramowania
- Naucz się pisać elastyczny, dynamiczny i łatwy w dostosowywaniu kod
- Opanuj sprawdzone techniki efektywnego testowania oprogramowania
Osoby które kupowały "Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza", wybierały także:
- Java 9: Building Robust Modular Applications 332,22 zł, (29,90 zł -91%)
- Jira 8 Essentials 199,33 zł, (29,90 zł -85%)
- Practical Discrete Mathematics 186,88 zł, (29,90 zł -84%)
- Learn Grafana 7.0 186,88 zł, (29,90 zł -84%)
- Windows Presentation Foundation Development Cookbook 186,88 zł, (29,90 zł -84%)
Spis treści
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza -- spis treści
Słowo wstępne (9)
Przedmowa (13)
1. Filozofia pragmatyczna (21)
- Kot zjadÅ‚ mój kod źródÅ‚owy (22)
- Entropia oprogramowania (24)
- Zupa z kamieni i gotowane żaby (27)
- Odpowiednio dobre oprogramowanie (29)
- Portfolio wiedzy (32)
- Komunikuj siÄ™! (38)
2. Postawa pragmatyczna (45)
- Przekleństwo powielania (46)
- Ortogonalność (53)
- Odwracalność (63)
- Pociski smugowe (67)
- Prototypy i karteczki samoprzylepne (72)
- Języki dziedzinowe (76)
- Szacowanie (83)
3. Podstawowe narzędzia (89)
- Potęga zwykłego tekstu (91)
- Powłoki (95)
- Efektywna edycja (100)
- Kontrola kodu źródÅ‚owego (104)
- Diagnozowanie (107)
- Operowanie na tekście (116)
- Generatory kodu (120)
4. Pragmatyczna paranoja (125)
- Projektowanie kontraktowe (126)
- Martwe programy nie kłamią (138)
- Programowanie asertywne (140)
- Kiedy używać wyjÄ…tków (143)
- Jak zrównoważyć zasoby (147)
5. Zegnij lub złam (155)
- Izolacja i prawo Demeter (156)
- Metaprogramowanie (162)
- ZwiÄ…zki czasowe (167)
- To tylko widok (174)
- Tablice (181)
6. Kiedy kodujemy... (187)
- Programowanie przez koincydencjÄ™ (188)
- Szybkość algorytmu (193)
- Refaktoryzacja (200)
- Kod Å‚atwy do testowania (205)
- ZÅ‚e kreatory (213)
7. Przed projektem (217)
- Kopalnia wymagań (218)
- RozwiÄ…zywanie niemożliwych do rozwiÄ…zania Å‚amigÅ‚ówek (227)
- Nie, dopóki nie jesteÅ› gotowy (230)
- Pułapka specyfikacji (232)
- Okręgi i strzałki (235)
8. Pragmatyczne projekty (239)
- Pragmatyczne zespoły (240)
- Wszechobecna automatyzacja (246)
- Bezlitosne testy (252)
- Pisanie przede wszystkim (262)
- Wielkie oczekiwania (269)
- Duma i uprzedzenie (272)
A. Zasoby (275)
- Profesjonalne społeczności (276)
- Budowa biblioteki (276)
- Zasoby internetowe (279)
- Bibliografia (288)
B. Odpowiedzi do ćwiczeń (293)
Skorowidz (317)