Poznaj Angular. Rzeczowy przewodnik po tworzeniu aplikacji webowych z u - Helion
Tytuł oryginału: Learning Angular: A no-nonsense guide to building web applications with Angular 15, 4th Edition
Tłumaczenie: Anna Mizerska
ISBN: 978-83-289-0386-9
stron: 384, Format: ebook
Data wydania: 2023-12-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 44,50 zł (poprzednio: 89,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-44,50 zł)
Osoby które kupowały "Poznaj Angular. Rzeczowy przewodnik po tworzeniu aplikacji webowych z u", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
Spis treści
Poznaj Angular. Rzeczowy przewodnik po tworzeniu aplikacji webowych z użyciem frameworku Angular 15. Wydanie IV eBook -- spis treści
O autorach
O recenzentach
Wstęp
Rozdział 1. Budowa pierwszej aplikacji opartej na Angularze
- Wymagania techniczne
- Czym jest Angular?
- Dlaczego warto wybrać Angular?
- Wsparcie dla różnych platform
- Narzędzia
- Rozpoczęcie pracy w Angularze
- Kto używa Angulara?
- Ustawienie obszaru roboczego CLI Angulara
- Wymagania
- Instalacja CLI Angulara
- Polecenia CLI
- Tworzenie nowego projektu
- Budowa aplikacji Angulara
- Komponenty
- Moduły
- Składnia szablonu
- Narzędzia edytora VS Code
- Angular Language Service
- Angular Snippets
- Nx Console
- Material Icon Theme
- EditorConfig
- Angular Evergreen
- Rename Angular Component
- Podsumowanie
Rozdział 2. Wprowadzenie do języka TypeScript
- Historia języka TypeScript
- Zalety języka TypeScript
- Źródła wiedzy o języku TypeScript
- Typy
- Łańcuch znaków
- Deklarowanie zmiennych
- Liczba
- Typ logiczny
- Tablica
- Typowanie dynamiczne bez typu
- Niestandardowe typy
- Typ wyliczeniowy
- Pusty typ danych
- Inferencja typów
- Funkcje, lambdy i przepływ wykonawczy
- Adnotacja typów w funkcjach
- Parametry funkcji w języku TypeScript
- Funkcje strzałkowe
- Najczęściej stosowane funkcjonalności języka TypeScript
- Parametr rozprzestrzeniania
- Szablonowe łańcuchy znaków
- Typy generyczne
- Łańcuch wywołania
- Wartości domyślne w przypadku wartości null
- Klasy, interfejsy i dziedziczenie
- Anatomia klasy
- Parametry konstruktora z metodami dostępu
- Interfejsy
- Dziedziczenie klasy
- Dekoratory
- Dekorator klasy
- Dekorator właściwości
- Dekorator metody
- Dekorator parametru
- Zaawansowane typy
- Typ Partial
- Typ Record
- Typ Union
- Moduły
- Podsumowanie
Rozdział 3. Organizowanie aplikacji w moduły
- Wymagania techniczne
- Wprowadzenie do modułów Angulara
- Tworzenie naszego pierwszego modułu
- Grupowanie funkcjonalności aplikacji w moduły
- Dodawanie modułów w głównym module aplikacji
- Eksponowanie modułów funkcyjnych
- Porządkowanie modułów według typu
- Wykorzystanie wbudowanych modułów Angulara
- Podsumowanie
Rozdział 4. Komponenty interfejsu użytkownika
- Wymagania techniczne
- Tworzenie naszego pierwszego komponentu
- Budowa komponentu Angulara
- Rejestrowanie komponentów w modułach
- Tworzenie odrębnych komponentów
- Interakcja z szablonem
- Wczytywanie szablonu komponentu
- Wyświetlanie danych z klasy komponentu
- Nadawanie stylu komponentowi
- Odczytywanie danych z szablonu
- Wzajemne porozumiewanie się komponentów
- Przekazywanie danych za pomocą wiązania wejścia
- Nasłuchiwanie wydarzeń za pomocą wiązania wyjścia
- Lokalne zmienne odwołania w szablonach
- Enkapsulacja stylów CSS
- Wybór strategii wykrywania zmian
- Wprowadzenie do cyklu życia komponentu
- Inicjalizacja komponentu
- Czyszczenie zasobów komponentu
- Wykrywanie zmian wiązania wejścia
- Dostęp do komponentów podrzędnych
- Podsumowanie
Rozdział 5. Wzbogacanie aplikacji za pomocą potoków i dyrektyw
- Wymagania techniczne
- Wprowadzenie dyrektyw
- Przekształcanie elementów za pomocą dyrektyw
- Warunkowe wyświetlanie danych
- Przechodzenie przez dane w pętli
- Przełączanie się między szablonami
- Manipulowanie danymi przy użyciu potoków
- Tworzenie niestandardowych potoków
- Sortowanie danych za pomocą potoków
- Wykrywanie zmian z potokami
- Tworzenie odrębnych potoków
- Tworzenie niestandardowych dyrektyw
- Wyświetlanie dynamicznych danych
- Wiązanie właściwości i reagowanie na zdarzenia
- Dynamiczne tworzenie komponentów
- Dynamiczne przełączanie szablonów
- Tworzenie odrębnych dyrektyw
- Podsumowanie
Rozdział 6. Obsługa złożonych zadań z wykorzystaniem usług
- Wymagania techniczne
- Wprowadzenie do mechanizmu wstrzykiwania zależności
- Tworzenie naszej pierwszej usługi Angulara
- Zapewnianie zależności w całej aplikacji
- Wstrzykiwanie usług w drzewie komponentów
- Udostępnianie zależności przez komponenty
- Główny wstrzykiwacz i wstrzykiwacze komponentów
- Izolowanie komponentów z wieloma instancjami
- Ograniczenie wstrzykiwania zależności w dół drzewa komponentów
- Ograniczenie wyszukiwania dostawcy
- Przysłanianie dostawców w hierarchii wstrzykiwania
- Przysłanianie implementacji usługi
- Warunkowe dostarczanie usługi
- Przekształcanie obiektów w usługach Angulara
- Podsumowanie
Rozdział 7. Uzyskanie reaktywności za pomocą klasy Observable i biblioteki RxJS
- Wymagania techniczne
- Strategie obsługi asynchronicznych informacji
- Przejście od piekła wywołań zwrotnych do obietnic
- Obiekty Observable w pigułce
- Programowanie reaktywne w Angularze
- Biblioteka RxJS
- Tworzenie obiektów Observable
- Przekształcanie obiektów Observable
- Obiekty Observable wyższego rzędu
- Subskrypcja obiektów Observable
- Anulowanie subskrypcji obiektów Observable
- Niszczenie komponentu
- Zastosowanie potoku async
- Podsumowanie
Rozdział 8. Komunikacja z usługami danych przez HTTP
- Wymagania techniczne
- Komunikacja przez HTTP
- Wprowadzenie klienta HTTP wbudowanego w Angularze
- Ustawienie API backendu
- Obsługa danych CRUD w Angularze
- Pobieranie danych przez HTTP
- Zmiana danych przez HTTP
- Uwierzytelnianie i nadawanie upoważnień z użyciem HTTP
- Uwierzytelnianie za pomocą API backendu
- Nadanie dostępów użytkownikowi
- Upoważnienie żądań HTTP
- Podsumowanie
Rozdział 9. Nawigowanie po aplikacji za pomocą routingu
- Wymagania techniczne
- Wprowadzenie do routera Angulara
- Określenie podstawowej ścieżki
- Importowanie modułu routera
- Konfiguracja routera
- Renderowanie komponentów
- Tworzenie aplikacji w Angularze z użyciem routera
- Budowa rusztowania aplikacji z wykorzystaniem routingu
- Konfiguracja trasowania w naszej aplikacji
- Tworzenie modułów routujących funkcjonalności
- Obsługa nieznanych ścieżek
- Ustawienie domyślnej ścieżki
- Imperatywne przechodzenie do trasy
- Upiększanie linków routera za pomocą stylów
- Przekazywanie parametrów do tras
- Budowa strony ze szczegółami z użyciem parametrów trasy
- Ponowne użycie komponentów przy użyciu tras podrzędnych
- Właściwość snapshot parametrów trasy
- Filtrowanie danych za pomocą parametrów zapytania
- Wzbogacenie nawigacji przy użyciu zaawansowanych funkcjonalności
- Kontrola dostępu do ścieżki
- Zapobieganie wyjściu z trasy
- Wstępne pobieranie danych trasy
- Trasy leniwie wczytywane
- Podsumowanie
Rozdiał 10. Zbieranie danych użytkownika za pomocą formularzy
- Wymagania techniczne
- Dodawanie formularzy do aplikacji webowych
- Wiązanie danych z formularzami opartymi na szablonie
- Zastosowanie wzorców reaktywnych w formularzach Angulara
- Praca z formularzami reaktywnymi
- Informacja zwrotna o statusie formularza
- Tworzenie hierarchii zagnieżdżonych formularzy
- Tworzenie eleganckich formularzy reaktywnych
- Reaktywna walidacja kontrolek
- Budowa niestandardowej walidacji
- Dynamiczne wprowadzanie zmian do formularzy
- Przekształcanie danych formularza
- Obserwacja i reagowanie na zmiany statusów
- Podsumowanie
Rozdział 11. Wprowadzenie do biblioteki Angular Material
- Wymagania techniczne
- Wprowadzenie do Material Design
- Wprowadzenie do Angular Material
- Dodawanie biblioteki Angular Material do aplikacji
- Dodawanie kontrolek z biblioteki Angular Material
- Motywy komponentów biblioteki Angular Material
- Dodawanie kluczowych kontrolek interfejsu użytkownika
- Przyciski
- Kontrolki formularza
- Układ
- Wyskakujące okna i modalne okna dialogowe
- Tabele danych
- Kontrolki integracji
- Wprowadzenie do Angular CDK
- Schowek
- Przeciąganie
- Podsumowanie
Rozdział 12. Testy jednostkowe aplikacji napisanej w Angularze
- Wymagania techniczne
- Dlaczego testy są potrzebne?
- Anatomia testów jednostkowych
- Wprowadzenie do testów jednostkowych
- Testowanie komponentów
- Testowanie komponentów z zależnościami
- Testowanie komponentów z wejściem i wyjściem
- Testowanie z jarzmem komponentu
- Testowanie usług
- Testowanie metody synchronicznej
- Testowanie metody asynchronicznej
- Testowanie usług z zależnościami
- Testowanie potoków
- Testowanie dyrektyw
- Testowanie formularzy
- Podsumowanie
Rozdział 13. Wprowadzanie aplikacji do środowiska produkcyjnego
- Wymagania techniczne
- Kompilacja aplikacji napisanej w Angularze
- Kompilacja dla różnych środowisk
- Kompilacja dla obiektu window
- Ograniczenie rozmiaru pliku pakietu aplikacji
- Optymalizacja pakietu aplikacji
- Wdrażanie aplikacji napisanej w Angularze
- Podsumowanie
Rozdział 14. Obsługa błędów i debugowanie aplikacji
- Wymagania techniczne
- Obsługa błędów aplikacji
- Wyłapywanie błędów żądań HTTP
- Tworzenie globalnej obsługi błędów
- Odpowiedź na błąd 401 Unauthorized
- Demistyfikacja błędów frameworku
- Debugowanie aplikacji napisanych w Angularze
- Użycie API konsoli przeglądarki
- Dodawanie punktów przerwania w kodzie źródłowym
- Stosowanie rozszerzenia Angular DevTools
- Podsumowanie