Ponadczasowy hit. O sztuce tworzenia i marketingu dzieł, które przetrwają próbę czasu - Helion
Tytuł oryginału: Perennial Seller: The Art of Making and Marketing Work that Lasts
Tłumaczenie: Przemysław Janicki
ISBN: 978-83-283-4412-9
stron: 242, Format: ebook
Data wydania: 2018-12-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 26,94 zł (poprzednio: 44,90 zł)
Oszczędzasz: 40% (-17,96 zł)
Jak to możliwe, że film Skazani na Shawshank nie osiÄ…gnÄ…Å‚ sukcesu w momencie premiery, lecz z czasem zarobiÅ‚ 100 milionów dolarów i staÅ‚ siÄ™ obrazem kultowym?
Jak to możliwe, że książka 48 praw wÅ‚adzy nie trafia na listy bestsellerów od ponad dekady, a mimo to jej sprzedaż przekroczyÅ‚a milion egzemplarzy?
Jak to możliwe, że czÅ‚onkowie grupy Iron Maiden nadal sÄ… w stanie wypeÅ‚niać stadiony fanami swojej twórczoÅ›ci, choć od 40 lat nie mogÄ… liczyć na szerszÄ… obecność w radiu czy telewizji?
Jak stworzyć coś, co z czasem będzie zyskiwać na wartości?
PrzeważajÄ…ca część nowoÅ›ci znika z rynku równie szybko, jak siÄ™ na nim pojawia. Dotyczy to wszystkich branż, od książek poczÄ…wszy, na narzÄ™dziach skoÅ„czywszy. JeÅ›li już jakiÅ› produkt odnosi sukces, najczęściej jest gwiazdÄ… jednego sezonu — po piÄ™ciu latach nikt o niej nie pamiÄ™ta. Mimo to każdy potrafi wymienić książkÄ™ lub film, do którego wraca mimo upÅ‚ywu czasu. Co ciekawe, te ponadczasowe hity czÄ™sto w momencie premiery nie cieszyÅ‚y siÄ™ dużą popularnoÅ›ciÄ…. Ich wartość raczej rosÅ‚a stopniowo, z upÅ‚ywem lat. Każdy, kto chciaÅ‚by doÅ‚Ä…czyć efekt swojej pracy do tego elitarnego grona, powinien zadać sobie pytanie: jakie mechanizmy rzÄ…dzÄ… tworzeniem takich dzieÅ‚?
W tej książce nie znajdziesz prostej recepty na krótki sukces. Dowiesz siÄ™ natomiast, jak pracowaÅ‚y najwybitniejsze umysÅ‚y naszych czasów stojÄ…ce za powodzeniem najwiÄ™kszych bestsellerów ostatnich lat. Przekonasz siÄ™, że nie istnieje jedna metoda kreowania dzieÅ‚, które mogÅ‚yby zdobyć wiernych odbiorców na dekady. Istnieje za to bardzo ważny sposób postrzegania relacji miÄ™dzy dzieÅ‚em a jego odbiorcÄ…. MiÄ™dzy fazÄ… projektowania czy kreowania a fazÄ… marketingu nie może być wyraźnej granicy. Cel, któremu ma sÅ‚użyć produkt, oraz wizja docelowych odbiorców towarzyszÄ… myÅ›lom i dziaÅ‚aniom autora od pierwszego dnia pracy nad dzieÅ‚em. Innymi sÅ‚owy, holistyczne traktowanie tego procesu zwiÄ™ksza szansÄ™ dzieÅ‚a na przetrwanie próby czasu. I do takiego wÅ‚aÅ›nie holistycznego podejÅ›cia zainspiruje CiÄ™ ta książka.
Dzięki tej książce dowiesz się, jak:
- tworzyć z myÅ›lÄ… o trwaÅ‚oÅ›ci dzieÅ‚a — jak Rick Rubin, wspóÅ‚autor sukcesu Adele, Jay-Z czy Red Hot Chili Peppers
- rygorystycznie kontrolować każdy ważny dla odbiorcy element dzieÅ‚a — jak Tim Ferriss, autor uwielbianych od lat książek
- uchwycić nie tylko ducha swoich czasów, ale także to, co ponadczasowe — jak Jerry Seinfeld, którego znakomity sitcom wszedÅ‚ do wspóÅ‚czesnego kanonu
- wykorzystać wsparcie zespoÅ‚u i otrzymywane informacje zwrotne na możliwie wczesnym etapie — jak Harper Lee, która zmieniÅ‚a sÅ‚aby rÄ™kopis w klasykÄ™ wspóÅ‚czesnej literatury
- budować platformÄ™ wiernych i oddanych zwolenników — jak Winston Churchill, Stefan Zweig czy Lady Gaga
Osoby które kupowały "Ponadczasowy hit. O sztuce tworzenia i marketingu dzieł, które przetrwają próbę czasu", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Ponadczasowy hit. O sztuce tworzenia i marketingu dzieł, które przetrwają próbę czasu eBook -- spis treści
Wprowadzenie 9
Część I. Proces twórczy. Od sposobu myÅ›lenia, przez dziaÅ‚anie, do magii 23
Część II. Pozycjonowanie. Od szlifowania, przez ulepszanie, po dbałość o wizerunek 75
Część III. Marketing. Od zalotów do pokrycia, od nagabywania do promocji 125
Część IV. Platforma. Od fanów, przez przyjacióÅ‚, aż po budowÄ™ imperium 199
Konkluzje. Co ma do tego szczęście? 249
Posłowie 259
PodziÄ™kowania i źródÅ‚a 261