reklama - zainteresowany?

Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu - Helion

Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu
Autor: Jack Gernsheimer
Tytuł oryginału: Designing Logos: The Process of Creating Symbols That Endure
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-4853-5
stron: 214, Format: 200x230, okładka: miękka
Data wydania: 2013-01-29
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,00 zł

Dodaj do koszyka Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu

Tagi: Inne | Web Design

Niezastąpione źródło wiedzy i inspiracji

Znaki logo stanowią niejednokrotnie najcenniejsze z aktywów firmy - i mówimy tu o astronomicznych kwotach. Nietrudno znaleźć przykłady, które potwierdzają ten fakt. Zastanawiasz się, jak zaprojektować logo, które będzie się kojarzyło z daną firmą, przetrwa próbę czasu i będzie stanowiło wartość samo w sobie? Książka ta odpowiada na podstawowe pytania: jak stworzyć projekt atrakcyjny wizualnie, poprawny technicznie i spełniający oczekiwania zamawiającego.

Co sprawia, że logo jest dobre albo złe? Dlaczego niektóre znaki towarowe, choć są w użytku od dziesięcioleci, nadal wyglądają znakomicie? Projektanci, wykładowcy, studenci, specjaliści od marketingu i fani dobrego designu nie muszą już w pocie czoła szukać odpowiedzi na te pytania, gdyż mają w ręku publikację, która rozwieje dręczące ich wątpliwości. Pełna przydatnych porad, bogato ilustrowana książka Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu jest przystępnym podręcznikiem projektowania i praktycznej implementacji logo. Każdy etap projektowania, od koncepcji i szkiców, przez proces doskonalenia, prezentację różnych wariantów znaku, aż do gotowego produktu, został opisany i opatrzony cennymi, przydatnymi uwagami. W trakcie lektury dowiesz się, jak wycenić koszt projektu i przygotować pierwszy szkic. Ponadto zobaczysz, jak wykonać prawną weryfikację symbolu i przygotować księgę znaku, oraz nauczysz się projektować wizytówki, koperty i papier firmowy. Jeżeli zajmujesz się projektowaniem logotypów zawodowo lub jest to Twoja pasja, nie możesz zignorować tej książki!

Dzięki niej:

  • dowiesz siÄ™, jak wycenić projekt dla klienta
  • przygotujesz atrakcyjnÄ… prezentacjÄ™ efektów Twojej pracy
  • zyskasz pewność w kwestiach prawnych zwiÄ…zanych z logo
  • zaprojektujesz dodatki spójne ze znakiem (papier firmowy, kopertÄ™ i wizytówkÄ™)

Zaskocz swoich klientów profesjonalnym podejściem do projektowania logo!



JACK GERNSHEIMER - otrzymał tytuł licencjata sztuk plastycznych na wydziale projektowania reklamowego na uniwersytecie w Syracuse w 1968 roku, po czym rozpoczął karierę u boku projektanta J. Waltera Thompsona w Nowym Jorku. W 1971 roku, wraz z bratem bliźniakiem, Jeffem, założył studio Partners Design, w którym odpowiada za projektowanie i kierownictwo artystyczne. W 1978 roku Jack przez pewien czas pracował w Oslo, wspólnie z uznanym na całym świecie projektantem Bruno Oldanim.

Jack zaprojektował blisko pół tysiąca logo dla różnych firm i instytucji, od koncernów notowanych na liście "Fortune 500" do jednoosobowych inicjatyw. Jego prace były prezentowane w wielu prestiżowych publikacjach o zasięgu międzynarodowym, takich jak "Communication Arts", "Graphics", "Print" czy "Novum". Jack prowadzi wykłady i warsztaty w Pennsylvania School of Art and Design oraz na Uniwersytecie Kutztown w Pensylwanii, a także publikuje teksty poświęcone projektowaniu. Mieszka z żoną, Nancy Wolff, w pensylwańskim Bernville oraz w Nowym Jorku.

Dodaj do koszyka Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu

 

Osoby które kupowały "Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w Å›wiecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym Å›rodowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Sztuka podst
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II

Dodaj do koszyka Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu

Spis treści

Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu -- spis treści

Przedmowa (V)

Podziękowania (VII)

Wstęp (IX)

Część 01. Z logo przez wieki (2)

Rozdział 01. W ujęciu historycznym (4)

  • Najstarsze znane symbole identyfikacyjne (5)
  • Przodkowie liter (5)
  • PoczÄ…tki logo (6)
  • Heraldyka: sposób na identyfikacjÄ™ walczÄ…cych (6)
  • Próby i pieczÄ™cie (7)
  • Współczesność (9)
  • Europa i Ameryka (9)
  • NarzÄ™dzia (12)
  • Pierwsze współczesne logo (12)
  • Papier, tusz i grafit (12)
  • Flamastry, farby i kolorowe kredki (12)
  • Letraset, kalkomanie i fotostaty (13)
  • A oto Twój nowy, najlepszy przyjaciel... (13)
  • Kilka słów o mitach (13)
  • Bezproblemowa integracja (16)
  • Uwaga na zwodniczy monitor... (16)

Rozdział 02. Logo w szerszym kontekście (18)

  • Co stanowi o jakoÅ›ci logo? (19)
  • Dziesięć cech ponadczasowego logo (19)
  • DrugorzÄ™dne cechy dobrego logo (27)
  • Studiowanie klasyków (28)
  • Kluczowy element wizerunku (28)
  • Odpowiednie dać rzeczy logo (28)

Rozdział 03. Pierwszy krok (30)

  • Wywiad z klientem (31)
  • Im wiÄ™cej informacji, tym lepiej (33)
  • Szacowanie kosztów projektu (35)
  • DoÅ›wiadczenie jest ważne (37)
  • (Ostrożne) poszukiwanie inspiracji (37)

Rozdział 04. Przymiarki (40)

  • Pierwsze kroki z projektem (41)
  • Nie mów hop, póki nie zobaczysz (41)
  • PamiÄ™taj o zewnÄ™trznym obrysie (42)
  • Rozpocznij od czerni i bieli (43)
  • Eksperymentowanie z kolorystykÄ… (44)
  • Raz jest Å‚atwo, a raz pod górkÄ™ (47)
  • Daj siÄ™ ponieść wenie (47)
  • WielopÅ‚aszczyznowość koncepcji (48)

Rozdział 05. W zastępstwie symbolu (50)

  • Eksploracja logotypów (51)
  • Projektowanie niestandardowych słów i znaków (53)
  • OdÅ›wieżanie starych logo (56)
  • Logo nawiÄ…zujÄ…ce do okreÅ›lonego stylu lub epoki (61)

Rozdział 06. Przygotowanie do prezentacji (64)

  • "Bobby! Bobby! Bobby!" (65)
  • Edycja i wybór dostÄ™pnych wariantów (65)
  • Wypróbuj wiele, przedstaw kilka (66)
  • Angażowanie klienta w proces projektowania (66)
  • Doskonalenie i upraszczanie (67)
  • TwarzÄ… w twarz (67)
  • Kolejność prezentowania wariantów (67)
  • Prezentowanie projektów w jak najlepszym Å›wietle (68)
  • WstÄ™pne zestawienia logo i tekstu (69)

Rozdział 07. Pierwsza prezentacja dla klienta (70)

  • Przygotuj klienta na wstÄ™pnÄ… prezentacjÄ™ (71)
  • Uwaga na niespeÅ‚nione oczekiwania! (71)
  • Przedstaw zalety dobrego logo (71)
  • WsÅ‚uchuj siÄ™ w reakcje odbiorców (72)
  • Budowanie suspensu (72)
  • OglÄ…danie różnych wariantów (73)
  • A co z ewentualnymi kombinacjami? (73)
  • Omówienie celów drugiej prezentacji (74)

Rozdział 08. Kolejne prezentacje (76)

  • ZapoczÄ…tkowanie drugiej tury poprawek (77)
  • Od czasu do czasu spójrz na wszystko z dystansem (77)
  • UwzglÄ™dnianie nowych wytycznych (78)
  • Udoskonalanie logotypu (78)
  • Analiza aranżacji logo i logotypu (79)
  • Dobieranie palety krojów (80)
  • Budowanie palety kolorów (80)
  • Druga prezentacja (81)
  • Zadbaj o stosownÄ… oprawÄ™ (81)

Rozdział 09. Po dokonaniu wyboru (82)

  • Prawna weryfikacja symbolu (83)
  • Przygotuj ostatecznÄ… wersjÄ™ projektu (84)
  • Konwersja barw z CMYK na RGB i Pantone(r) (84)
  • Przygotowanie plików w różnych formatach (84)
  • Kampania wizerunkowa zaczyna siÄ™ od wizytówki (85)
  • Projektowanie kopert (86)
  • Projektowanie papieru firmowego (87)
  • Projektowanie reklam (87)
  • Projektowanie innych elementów identyfikacji wizualnej (88)
  • Projektowanie na potrzeby internetu, TV i mediów interaktywnych (89)

Rozdział 10. Księga znaku (90)

  • Zabezpieczanie inwestycji (91)
  • Konstrukcja logo i obszary chronione (91)
  • ZależnoÅ›ci miÄ™dzy logo a logotypem oraz kwestie kolorystyczne (92)
  • Przestrzeganie zasad stosowania krojów pisma i kolorów (92)
  • CoÅ› namacalnego dla klienta (93)
  • Daj szanse na zmiany (93)
  • Podsumowanie (93)

Część 02. Klasyczne logo (98)

Część 03. Ewolucja projektów (140)

Skorowidz (211)

Dodaj do koszyka Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.