reklama - zainteresowany?

Podstawy tworzenia interfejsu graficznego aplikacji desktopowych w języku Java - Helion

Podstawy tworzenia interfejsu graficznego aplikacji desktopowych w języku Java
ebook
Autor: Sylwester Pięta, Marcin Ścibisz, Michał Wiśniewski
ISBN: 978-83-7814-948-4
stron: 130, Format: ebook
Data wydania: 2020-10-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 14,28 zł (poprzednio: 20,40 zł)
Oszczędzasz: 30% (-6,12 zł)

Dodaj do koszyka Podstawy tworzenia interfejsu graficznego aplikacji desktopowych w języku Java

Tagi: Java - Programowanie

W skrypcie przedstawiono praktyczne aspekty implementacji aplikacji desktopowych w jÄ™zyku Java, wyposażony w graficzny interfejs użytkownika, zbudowany w oparciu o bibliotekÄ™ Swing. Omówiono podstawowe elementy skÅ‚adowe wspomnianej biblioteki wraz z mechanizmami programowymi obsÅ‚ugi zdarzeÅ„ wysokopoziomowych oraz zdarzeÅ„ zwiÄ…zanych z klawiaturÄ… i myszkÄ…. Osobne rozdziaÅ‚y poÅ›wiÄ™cono aplikacjom wielowÄ…tkowym oraz przechowywaniu danych w plikach. Na zakoÅ„czenie poruszono zÅ‚ożone problemy dystrybucji aplikacji do ich użytkowników. Liczne przykÅ‚ady kodów źródÅ‚owych ilustrujÄ…cych omówione zagadnienia powinny uÅ‚atwić czytelnikom przyswojenie zawartoÅ›ci opracowania.

Dodaj do koszyka Podstawy tworzenia interfejsu graficznego aplikacji desktopowych w języku Java

 

Osoby które kupowały "Podstawy tworzenia interfejsu graficznego aplikacji desktopowych w języku Java", wybierały także:

  • Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
  • Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze
  • Metoda dziel i zwyci
  • JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne
  • Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform

Dodaj do koszyka Podstawy tworzenia interfejsu graficznego aplikacji desktopowych w języku Java

Spis treści

Podstawy tworzenia interfejsu graficznego aplikacji desktopowych w języku Java eBook -- spis treści

1. Wstęp 7

2. Tworzenie GUI aplikacji 11

2.1. Tworzenie okna i uruchamianie aplikacji 12

2.2. Kontenery zawartości okna 14

2.2.1. Panele 15

2.2.2. Panele dzielone 16

2.2.3. Panele z zakładkami 18

2.3. Etykiety i pola tekstowe 19

2.3.1. Etykiety 19

2.3.2. Pola i obszary tekstowe 21

2.4. Listy, pola opcji i pola wyboru 27

2.4.1. Listy rozwijane 27

2.4.2. Listy wyboru 28

2.4.3. Pole opcji 31

2.4.4. Pole wyboru 33

2.5. Przyciski poleceń 35

2.6. Paski przewijania i postępu 36

2.6.1. Pasek przewijania 36

2.6.2. Pasek postępu 38

2.7. Napisy i elementy graficzne 40

2.8. Okna dialogowe 43

3. Rozmieszczanie komponentów w kontenerach 50

3.1. Menedżer FlowLayout 50

3.2. Menedżer BoxLayout 51

3.3. Menedżer BorderLayout 53

3.4. Menedżer GridLayout 55

3.5. Menedżer GridBagLayout 56

3.6. Menedżer SpringLayout 58

 

4. Obsługa zdarzeń 61

4.1. Zdarzenia klasy ActionEvent 62

4.2. Zdarzenia klawiatury 67

4.3. Zdarzenia myszki 69

 

5. Zaawansowane komponenty GUI 72

5.1. Menu 72

5.1.1. Pasek menu 72

5.1.2. Menu kontekstowe 76

5.1.3. Pasek narzędziowy 78

5.2. Pasek stanu 82

6. Dostęp do danych 84

6.1. Strumienie binarne 85

6.2. Strumienie typów prostych 90

6.3. Strumienie obiektów – serializacja 93

6.4. Strumienie znakowe (tekstowe) 97

7. WÄ…tki 105

7.1. Tworzenie i uruchamianie wÄ…tków 105

7.2. Synchronizacja wÄ…tków 107

7.3. WÄ…tki w aplikacjach Swing 111

7.3.1. WÄ…tki poczÄ…tkowe 111

7.3.2. Wątek obsługujący zdarzenia 112

7.3.3. WÄ…tki robocze 112

8. Pliki JAR 113

8.1. Tworzenie i przeglÄ…danie archiwum JAR 113

8.2. Uruchamialne archiwum JAR 114

8.3. Archiwum JAR w IDE Eclipse 115

9. Przykłady aplikacji 116

9.1. Edytor plików tekstowych 116

9.2. Konwerter temperatur 119

9.3. Gra „Å»ycie” 123

Literatura rozszerzająca treść skryptu 130

Bibliografia 130

 

Dodaj do koszyka Podstawy tworzenia interfejsu graficznego aplikacji desktopowych w języku Java

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.