reklama - zainteresowany?

Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS - Helion


ebook
Autor: Mark A. Lassoff (Author), Tom Stachowitz (Contributor)
Tytuł oryginału: Swift Fundamentals: The Language of iOS Development
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-283-1915-8
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2016-03-18
Księgarnia: Helion

Cena książki: 24,50 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-24,50 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Inne - Programowanie | iPhone | Objective-C/Swift - Programowanie

Język Swift, uważany za następcę Objective-C, bardzo szybko stał popularny wśród programistów tworzących aplikacje na platformę iOS. Dzieje się tak z wielu przyczyn: Swift w porównaniu ze swoim poprzednikiem charakteryzuje się dużo bardziej zwięzłą i przejrzystą składnią, a kod napisany w tym języku jest znacznie krótszy i czytelniejszy. Ponadto Swift łączy wiele elementów takich języków, jak: JavaScript, Python, Ruby czy C#, dzięki czemu osoby posługujące się tymi językami nie powinny mieć trudności z opanowaniem Swifta.

Swift jest językiem kompilowanym o dużej wydajności, z kompilatorem typu LLVM (ang. Low Level Virtual Machine). Oferuje on liczne funkcje wspomagające programowanie, przy tym jest elastyczny, jeśli chodzi o typy danych. Dzięki swej strukturze umożliwia wykorzystywanie paradygmatu programowania funkcyjnego.

Autor tej książki, uznany autorytet w dziedzinie programowania, w przystępny sposób przedstawił podstawy programowania w Swifcie i przygotował cały zestaw utrwalających tę wiedzę ćwiczeń i przykładów.
Z racji tego, że Swift jest bardzo nowym i bardzo obiecującym językiem programowania, umiejętność tworzenia w nim może wkrótce stać się Twoim atutem — zacznij naukę już dziś!

Dzięki tej książce:

  • Bez problemów rozpoczniesz pracę ze Swiftem
  • Poznasz typy zmiennych
  • Opanujesz polecenia i pętle
  • Nauczysz się tworzyć i uaktualniać tablice oraz słownik
  • Poznasz rodzaje i metody wykorzystywania funkcji, klas i protokołów
  • Stworzysz interfejs aplikacji na iOS8 z użyciem Swifta

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS", wybierały także:

  • Sterowniki Siemens. Kurs video. Programowanie PLC w praktyce
  • Ansible. Kurs video. Automatyzacja w IT od podstaw
  • Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform

Dodaj do koszyka

Spis treści

Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS eBook -- spis treści

Rozdział 1. Rozpoczęcie pracy (9)

  • 1.1. Aplikacja typu "Witaj, świecie!" w języku Swift (9)
  • 1.2. Praca w środowisku Xcode (17)
  • Ćwiczenia do rozdziału 1. (26)
  • Podsumowanie (27)

Rozdział 2. Zmienne (29)

  • 2.1. Tworzenie zmiennych i stałych (29)
  • 2.2. Typy zmiennej (35)
  • 2.3. Operatory arytmetyczne (39)
  • 2.4. Rzutowanie typu (44)
  • 2.5. Interpolacja ciągu tekstowego (46)
  • Ćwiczenia do rozdziału 2. (50)
  • Podsumowanie (50)

Rozdział 3. Przepływ kontroli działania programu (53)

  • 3.1. Polecenie if (53)
  • 3.2. Złożone i skomplikowane polecenia if (59)
  • 3.3. Konstrukcja switch (67)
  • 3.4. Pętla while (71)
  • 3.5. Pętla for (76)
  • 3.6. Pętla for-in (79)
  • Ćwiczenia do rozdziału 3. (82)
  • Podsumowanie (83)

Rozdział 4. Tablice i słowniki (85)

  • 4.1. Tworzenie i uaktualnianie tablic (85)
  • 4.2. Funkcje array.count() i array.slice() (89)
  • 4.3. Funkcje tablicy (95)
  • 4.4. Utworzenie słownika (103)
  • 4.5. Funkcje słownika (106)
  • Ćwiczenia do rozdziału 4. (112)
  • Podsumowanie (113)

Rozdział 5. Funkcje (115)

  • 5.1. Definicja i wywołanie funkcji (115)
  • 5.2. Funkcje pobierające argumenty (119)
  • 5.3. Funkcje zwracające wartość (124)
  • 5.4. Funkcje i zasięg zmiennej lub stałej (129)
  • 5.5. Funkcje zagnieżdżone (133)
  • Ćwiczenia do rozdziału 5. (136)
  • Podsumowanie (137)

Rozdział 6. Klasy i protokoły (139)

  • 6.1. Typy wyliczeniowe (139)
  • 6.2. Tworzenie klasy i jej egzemplarza (146)
  • 6.3. Podklasy i nadpisywanie metod (154)
  • 6.4. Protokoły (161)
  • Ćwiczenia do rozdziału 6. (166)
  • Podsumowanie (167)

Rozdział 7. Więcej konstrukcji języka Swift (169)

  • 7.1. Rozszerzenia (169)
  • 7.2. Przeciążanie operatora (173)
  • 7.3. Funkcje generyczne (176)
  • 7.4. Emotikony (179)
  • Ćwiczenia do rozdziału 7. (182)
  • Podsumowanie (183)

Rozdział 8. Aplikacja iOS 8 w języku Swift (185)

  • 8.1. Utworzenie interfejsu użytkownika aplikacji (185)
  • 8.2. Utworzenie outletów i akcji (194)
  • 8.3. Uruchomienie i przetestowanie aplikacji (203)
  • Ćwiczenia do rozdziału 8. (208)
  • Podsumowanie (212)

Odpowiedzi (213)

Dodatek (225)

Skorowidz (229)

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.