reklama - zainteresowany?

Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS - Helion

Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS
Autor: Mark A. Lassoff (Author), Tom Stachowitz (Contributor)
Tytuł oryginału: Swift Fundamentals: The Language of iOS Development
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-283-1912-7
stron: 232, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2016-03-18
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,00 zł

Dodaj do koszyka Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS

Tagi: Inne - Programowanie | iPhone | Objective-C/Swift - Programowanie

JÄ™zyk Swift, uważany za nastÄ™pcÄ™ Objective-C, bardzo szybko staÅ‚ popularny wÅ›ród programistów tworzÄ…cych aplikacje na platformÄ™ iOS. Dzieje siÄ™ tak z wielu przyczyn: Swift w porównaniu ze swoim poprzednikiem charakteryzuje siÄ™ dużo bardziej zwiÄ™zÅ‚Ä… i przejrzystÄ… skÅ‚adniÄ…, a kod napisany w tym jÄ™zyku jest znacznie krótszy i czytelniejszy. Ponadto Swift Å‚Ä…czy wiele elementów takich jÄ™zyków, jak: JavaScript, Python, Ruby czy C#, dziÄ™ki czemu osoby posÅ‚ugujÄ…ce siÄ™ tymi jÄ™zykami nie powinny mieć trudnoÅ›ci z opanowaniem Swifta.

Swift jest językiem kompilowanym o dużej wydajności, z kompilatorem typu LLVM (ang. Low Level Virtual Machine). Oferuje on liczne funkcje wspomagające programowanie, przy tym jest elastyczny, jeśli chodzi o typy danych. Dzięki swej strukturze umożliwia wykorzystywanie paradygmatu programowania funkcyjnego.

Autor tej książki, uznany autorytet w dziedzinie programowania, w przystÄ™pny sposób przedstawiÅ‚ podstawy programowania w Swifcie i przygotowaÅ‚ caÅ‚y zestaw utrwalajÄ…cych tÄ™ wiedzÄ™ ćwiczeÅ„ i przykÅ‚adów.
Z racji tego, że Swift jest bardzo nowym i bardzo obiecujÄ…cym jÄ™zykiem programowania, umiejÄ™tność tworzenia w nim może wkrótce stać siÄ™ Twoim atutem — zacznij naukÄ™ już dziÅ›!

Dzięki tej książce:

  • Bez problemów rozpoczniesz pracÄ™ ze Swiftem
  • Poznasz typy zmiennych
  • Opanujesz polecenia i pÄ™tle
  • Nauczysz siÄ™ tworzyć i uaktualniać tablice oraz sÅ‚ownik
  • Poznasz rodzaje i metody wykorzystywania funkcji, klas i protokoÅ‚ów
  • Stworzysz interfejs aplikacji na iOS8 z użyciem Swifta

Dodaj do koszyka Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS

 

Osoby które kupowały "Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie

Dodaj do koszyka Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS

Spis treści

Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS -- spis treści

Rozdział 1. Rozpoczęcie pracy (9)

  • 1.1. Aplikacja typu "Witaj, Å›wiecie!" w jÄ™zyku Swift (9)
  • 1.2. Praca w Å›rodowisku Xcode (17)
  • Ćwiczenia do rozdziaÅ‚u 1. (26)
  • Podsumowanie (27)

Rozdział 2. Zmienne (29)

  • 2.1. Tworzenie zmiennych i staÅ‚ych (29)
  • 2.2. Typy zmiennej (35)
  • 2.3. Operatory arytmetyczne (39)
  • 2.4. Rzutowanie typu (44)
  • 2.5. Interpolacja ciÄ…gu tekstowego (46)
  • Ćwiczenia do rozdziaÅ‚u 2. (50)
  • Podsumowanie (50)

Rozdział 3. Przepływ kontroli działania programu (53)

  • 3.1. Polecenie if (53)
  • 3.2. ZÅ‚ożone i skomplikowane polecenia if (59)
  • 3.3. Konstrukcja switch (67)
  • 3.4. PÄ™tla while (71)
  • 3.5. PÄ™tla for (76)
  • 3.6. PÄ™tla for-in (79)
  • Ćwiczenia do rozdziaÅ‚u 3. (82)
  • Podsumowanie (83)

Rozdział 4. Tablice i słowniki (85)

  • 4.1. Tworzenie i uaktualnianie tablic (85)
  • 4.2. Funkcje array.count() i array.slice() (89)
  • 4.3. Funkcje tablicy (95)
  • 4.4. Utworzenie sÅ‚ownika (103)
  • 4.5. Funkcje sÅ‚ownika (106)
  • Ćwiczenia do rozdziaÅ‚u 4. (112)
  • Podsumowanie (113)

Rozdział 5. Funkcje (115)

  • 5.1. Definicja i wywoÅ‚anie funkcji (115)
  • 5.2. Funkcje pobierajÄ…ce argumenty (119)
  • 5.3. Funkcje zwracajÄ…ce wartość (124)
  • 5.4. Funkcje i zasiÄ™g zmiennej lub staÅ‚ej (129)
  • 5.5. Funkcje zagnieżdżone (133)
  • Ćwiczenia do rozdziaÅ‚u 5. (136)
  • Podsumowanie (137)

Rozdział 6. Klasy i protokoły (139)

  • 6.1. Typy wyliczeniowe (139)
  • 6.2. Tworzenie klasy i jej egzemplarza (146)
  • 6.3. Podklasy i nadpisywanie metod (154)
  • 6.4. ProtokoÅ‚y (161)
  • Ćwiczenia do rozdziaÅ‚u 6. (166)
  • Podsumowanie (167)

Rozdział 7. Więcej konstrukcji języka Swift (169)

  • 7.1. Rozszerzenia (169)
  • 7.2. Przeciążanie operatora (173)
  • 7.3. Funkcje generyczne (176)
  • 7.4. Emotikony (179)
  • Ćwiczenia do rozdziaÅ‚u 7. (182)
  • Podsumowanie (183)

Rozdział 8. Aplikacja iOS 8 w języku Swift (185)

  • 8.1. Utworzenie interfejsu użytkownika aplikacji (185)
  • 8.2. Utworzenie outletów i akcji (194)
  • 8.3. Uruchomienie i przetestowanie aplikacji (203)
  • Ćwiczenia do rozdziaÅ‚u 8. (208)
  • Podsumowanie (212)

Odpowiedzi (213)

Dodatek (225)

Skorowidz (229)

Dodaj do koszyka Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.