Po prostu Premiere 6 - Helion
Tytuł oryginału: Visual QuickStart Guide Premiere 6 for Macintosh and Windows
TÅ‚umaczenie: Marek Korbecki
ISBN: 83-7197-602-X
stron: 592, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-01-14
Księgarnia: Helion
Cena książki: 60,00 zł
Obecnie technika "domowej" obróbki wideo (DTV -- Dekstop Video) ujawnia swój potencjał. Podobnie, jak cyfrowe narzędzia zrewolucjonizowały przemysł publikacyjny kilka lat temu, nowa technologia uczyni to w montażu wideo. Wzrost mocy obliczeniowej urzeczywistnił ideę tworzenia cyfrowych filmów; innowacje, takie jak cyfrowy format DV, umożliwiają szerokiej rzeszy użytkowników rejestrację obrazów wysokiej jakości; szybko wzrastająca wydajność łączy internetowych otwiera nowe możliwości prezentacyjne.
Premiere już od dawna jest bardzo użytecznym narzędziem do edycji cyfrowego wideo, nieruchomych obrazów i tekstu. Kto śledzi rozwój tego programu w ostatniej dekadzie, ten wie, że program ten spełnia oczekiwania użytkowników bardziej niż kiedykolwiek dotąd. Bez względu na to, w jakim celu wybrałeś program Premiere, czy po to, by tworzyć multimedia, programy wideo, czy też w celu zastosowań sieciowych, sięgnij po niniejszą książkę.
Rozdziały książki zostały ułożone w takiej kolejności, by zaprezentować przebieg typowego procesu edycji projektu, choć ich format, a także odnośniki umożliwiają bezpośrednie docieranie do potrzebnych zagadnień.
Korzystanie z programu Premiere wiąże się, oczywiście, z wieloma innymi zagadnieniami: formatami, estetyką montażu, efektami specjalnymi, poprawianiem brzmienia dźwięku, przesyłaniem danych poprzez Internet i tak dalej. Wyjaśnienie podstaw tych wszystkich zagadnień wykracza daleko poza tematykę niniejszej książki (a nawet książek, które nie mają "Po prostu..." w tytule). Niemniej jednak, nasz przewodnik ma za zadanie skierować Czytelników na nowe ścieżki.
Osoby które kupowały "Po prostu Premiere 6", wybierały także:
- Adobe Premiere Pro. Kurs video. Poziom pierwszy. Najważniejsze techniki montażu video 79,00 zł, (35,55 zł -55%)
- Adobe Premiere Pro CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II 89,00 zł, (44,50 zł -50%)
- Adobe Premiere Pro CC. Oficjalny podręcznik 89,00 zł, (44,50 zł -50%)
- Adobe Premiere Pro CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II 89,00 zł, (57,85 zł -35%)
- Blender 3D for Jobseekers 84,60 zł, (71,91 zł -15%)
Spis treści
Po prostu Premiere 6 -- spis treści
Premiere - obraz ogólny (15)
- Seria "Po prostu..." (16)
- Korzystanie z książki (16)
- Jak działa Premiere (17)
- Strategia edycji: edycja pośrednia i bezpośrednia (18)
- Nasz biurkowy stół montażowy (19)
- Proces produkcyjny (20)
- Nowe funkcje (21)
- Pakiet Dynamic Media (22)
- MacOS i Windows (23)
- Minimalne wymagania systemowe (24)
- Wymagania wbudowanej obsługi standardu DV (25)
- Sugestie dotyczÄ…ce systemu (26)
- Dodatki do profesjonalnego systemu (27)
- Konfiguracje sprzętowe (28)
Rozdział 1. Podstawowe wiadomości na temat Premiere (29)
- Rzut oka na interfejs (30)
- Rzut oka na pozostałe okna (31)
- Korzystanie z palet (34)
- Posługiwanie się menu kontekstowymi (37)
- Korzystanie ze skrótów klawiaturowych (38)
- Korzystanie z palety Commands (39)
- Korygowanie błędów (44)
- Posługiwanie się paletą History (46)
Rozdział 2. Tworzenie nowego projektu (49)
- Wybór początkowego obszaru roboczego (50)
- Rozpoczęcie edycji nowego projektu (53)
- Ustawienia ekranu startowego (55)
- Określanie ustawień projektu (56)
- Wybór wbudowanych wzorców (57)
- Wybór własnych ustawień projektu (59)
- Definiowanie ustawień ogólnych (61)
- Definiowanie ustawień wideo (63)
- Definiowanie ustawień audio (66)
- Definiowanie ustawień klatek kluczowych oraz generowania produktu (69)
- Zapisywanie we wzorcu ustawień użytkownika (71)
- Korzystanie z ustawień sugerowanych dla multimediów (73)
- Korzystanie z przeglądarki ustawień (74)
- Zapisywanie projektów (75)
- Automatyczne zapisywanie projektów (76)
- Otwieranie projektów (77)
- Odszukiwanie zagubionych i niedostępnych plików (79)
Rozdział 3. Importowanie klipów i zarządzanie nimi (83)
- Praca z oknem Project (84)
- Importowanie klipów (85)
- Importowanie projektów (88)
- Import cyfrowych plików dźwiękowych (90)
- Import obrazów nieruchomych (92)
- Importowanie plików programu Illustrator (94)
- Import plików programu Photoshop (95)
- Importowanie sekwencji nieruchomych obrazów (97)
- Konfigurowanie okna Project (99)
- Praca z trybami widoku w oknie Project (101)
- Korzystanie z panelu podglÄ…du okna Project (107)
- Porządkowanie klipów w pojemnikach (109)
- Zmiana nazw klipów (111)
- Wyszukiwanie klipów (112)
Rozdział 4. Edycja klipów źródłowych (113)
- Okno Monitor (114)
- Modyfikowanie okna Monitor (117)
- Bezpieczne obszary wideo (118)
- Przeglądanie klipów (120)
- Okna klipów (122)
- Otwieranie klipów (123)
- Okna klipów obrazów nieruchomych (124)
- Okna klipów dźwiękowych (125)
- Korzystanie z okien klipów dźwiękowych (126)
- Ustawianie trybu wyświetlania czasu (128)
- Sterowanie odtwarzaniem (130)
- Numeryczne przewijanie klipów (132)
- Klipy główne i klony klipów (134)
- Ustawianie znaczników edycyjnych (135)
- Korzystanie ze znaczników źródłowych (136)
- Definiowanie punktów początku i końca (139)
- Skoki pomiędzy znacznikami (142)
- Dokładne ustawianie punktów początku klipu audio (144)
- Użycie subklipów (146)
Rozdział 5. Tworzenie programu (149)
- PrzeciÄ…ganie a kontrolki okna Monitor (150)
- Wybór ścieżek źródłowych i docelowych (151)
- Edycja metodÄ… przeciÄ…gania (154)
- Edycja za pomocÄ… kontrolek w oknie Monitor (157)
- Edycja trójpunktowa (158)
- Edycja czteropunktowa (160)
- Wstawianie i nadpisywanie (161)
- Zasady edycji metodÄ… wstawiania (162)
- Przeprowadzanie edycji (164)
- Przerywanie i usuwanie (168)
- Edycja scenariusza obrazkowego (171)
- Edycja scenariusza w oknie Project (172)
- Okno Storyboard (174)
- Opcje funkcji Automate to Timeline (178)
- Synchronizowanie widoku źródłowego i programu (181)
- Tworzenie lidera (182)
Rozdział 6. Edycja w oknie Timeline (185)
- Istota listwy czasowej i obszaru roboczego (186)
- Konfigurowanie listwy czasowej (187)
- Konfigurowanie podziałki czasowej (189)
- Dodawanie i usuwanie ścieżek oraz nadawanie im nazw (190)
- Monitorowanie ścieżek (193)
- Blokowanie i odblokowywanie ścieżek (194)
- Rozwijanie i zwijanie ścieżek (195)
- Użycie ścieżek ukrytych (196)
- Otwieranie klipów na listwie czasowej (197)
- Poruszanie siÄ™ po listwie czasowej (198)
- Odtwarzanie programu ułożonego na listwie czasowej (201)
- Zaznaczanie klipów na listwie czasowej (203)
- Usuwanie klipów i luk z listwy czasowej (204)
- Włączanie i wyłączanie klipów (205)
- Blokowanie i odblokowywanie klipów (206)
- Korzystanie z klipów łączonych (207)
- Ustawianie opcji synchronizacji (208)
- Przemieszczanie klipów na listwie czasowej (209)
- Funkcja przyciągania do krawędzi (212)
- Dzielenie klipów (214)
- Wycinanie, kopiowanie i wklejanie klipów (216)
- Zmiana prędkości odtwarzania klipu (220)
- Użycie znaczników programowych (222)
- Blokowe przesuwanie znaczników programowych (224)
Rozdział 7. Udoskonalanie programu (225)
- Wybór metody przycinania (226)
- Korzystanie z funkcji widoku klatek krawędziowych (227)
- Przycinanie klipów na listwie czasowej (228)
- Edycja kaskadowa i przesuwna (230)
- Wykonywanie edycji Slip i Slide (233)
- Użycie trybu przycinania (235)
- Montaż w trybie przycinania (237)
- PodglÄ…d edycji przesuwnej w trybie przycinania i zatwierdzanie zmian (240)
- Dostosowywanie trybu przycinania (242)
- Praca z Å‚Ä…czami (243)
- Edycja rozdzielna (244)
- Zrywanie i tworzenie Å‚Ä…czy (247)
- Utrzymywanie synchronizacji (248)
- Odszukiwanie klipów głównych (249)
- Odszukiwanie pasujÄ…cej klatki (251)
Rozdział 8. Przejścia (253)
- Korzystanie z palety Transitions (254)
- Rozwijanie i zwijanie folderów palety (255)
- Wyświetlanie i ukrywanie elementów na palecie (256)
- Tworzenie, usuwanie i zmiana nazw folderów (258)
- Przejścia w trybie montażu A/B i trybie jednościeżkowym (261)
- Tworzenie przejść w trybie A/B (263)
- Przejścia w trybie jednościeżkowym (265)
- Korygowanie przejść (269)
- Regulacje przejść jednościeżkowych (270)
- Użycie przejścia domyślnego (272)
- Modyfikowanie ustawień przejścia (274)
- Regulowanie ustawień przejścia (275)
- Tworzenie przejść specjalnych (281)
- Użycie klipów wirtualnych (282)
Rozdział 9. Podgląd przejść i efektów (285)
- Metody przygotowywania podglÄ…du (287)
- PodglÄ…d poprzez przesuwanie linii edycyjnej (288)
- PodglÄ…d obszaru roboczego (289)
- Zapis podglÄ…du na dysk (292)
- Podgląd z pamięci RAM (292)
- PodglÄ…d ekranowy (293)
- Korzystanie z plików podglądu (294)
- Projekty i pliki podglÄ…du (297)
Rozdział 10. Miksowanie dźwięku (299)
- Wyświetlanie informacji o dźwięku (300)
- Regulacja ogólnego poziomu dźwięku w klipie (302)
- Zmiany poziomu dźwięku i jego panoramowanie (303)
- Korzystanie z kontrolek poziomu i panoramy dźwięku (304)
- Zmiany poziomu dźwięku (304)
- Panoramowanie i balansowanie (305)
- Regulacja zmian poziomu dźwięku (306)
- Używanie pozostałych narzędzi regulacji uchwytów (308)
- Tworzenie przenikania (309)
- Przenikanie dźwięku połączonego z wideo (310)
- Panoramowanie i balansowanie (312)
- Korzystanie ze stereofonicznych klipów audio (314)
- Korzystanie z miksera audio (316)
- Przygotowanie przestrzeni roboczej do miksowania dźwięku (317)
- Dostosowywanie miksera audio (318)
- Monitorowanie kanałów miksera audio (319)
- Korzystanie z opcji automatyki (320)
- Sprzęganie regulatorów poziomu (322)
- Miksowanie dźwięku i jego odtwarzanie w oknie miksera audio (323)
- Efekty audio (327)
Rozdział 11. Dodawanie efektów (329)
- Procedury plugin After Effects (330)
- Efekty starszej generacji (331)
- Korzystanie z przestrzeni roboczej Effects (332)
- Nakładanie efektów statycznych i animowanych (333)
- Korzystanie z palety Effect Controls (334)
- Nakładanie efektów (335)
- Regulowanie ustawień efektów (337)
- Usuwanie efektów i ich wyłączanie (340)
- Nakładanie wielu efektów (342)
- Porządek efektów (343)
- Efekty wideo a rozmiary obrazu (344)
- Animowanie efektów (345)
- Wyświetlanie klatek kluczowych (346)
- Animowanie efektów za pomocą klatek kluczowych (348)
- Modyfikowanie klatek kluczowych efektów (351)
- Usuwanie klatek kluczowych (353)
- Kopiowanie i wklejanie efektów (355)
Rozdział 12. Tworzenie napisów (357)
- Okno napisów i menu (358)
- Tworzenie nowego napisu (359)
- Dodawanie napisów do projektu (361)
- Modyfikowanie napisów (362)
- Opcje okna napisów (363)
- Obszar roboczy i jego proporcje (364)
- Tworzenie napisów dla telewizji (367)
- Kolor tła (369)
- Krycie tła (370)
- Klipy w tle (371)
- Obiekty i atrybuty (373)
- Tryb roboczy (373)
- Obiekty tekstowe (374)
- Zaznaczanie tekstu (376)
- Ramka wyboru tekstu (377)
- RozciÄ…ganie tekstu (378)
- Czcionka, styl i rozmiar (379)
- Kopiowanie atrybutów tekstu (381)
- Wyrównywanie tekstu (383)
- Ustalanie orientacji tekstu (384)
- Kerning (385)
- Interlinia (386)
- Przewijane i przepływające napisy (387)
- Sterowanie przewijaniem i przepływaniem (389)
- Obiekty graficzne (390)
- Grubość linii (395)
- Użycie obiektów wypełnionych i konturowych (396)
- Zaznaczanie obiektów (398)
- Przemieszczanie obiektów (399)
- Kolejność ułożenia (401)
- Tworzenie cieni (402)
- Kolor (404)
- Inne sposoby wybierania kolorów (405)
- Krycie (406)
- Gradienty (408)
Rozdział 13. Nakładanie klipów (411)
- Hierarchia ścieżek (412)
- Przenikanie i kluczowanie (413)
- Sterowanie przenikaniem (414)
- Kluczowanie (417)
- Sterowanie kluczowaniem (419)
- PodglÄ…d dowolnego klucza (420)
- Wykorzystanie kluczy działających na podstawie luminancji (422)
- Korzystanie z kluczy Multiply oraz Screen (424)
- Klucze działające na podstawie chrominancji (426)
- Korzystanie z klucza Chroma (427)
- Pozostałe klucze chrominancji (429)
- Klucze Alpha (430)
- Korzystanie z klucza Alpha Channel (430)
- Użycie kluczy Black Alpha Matte oraz White Alpha Matte (432)
- Klucze Matte (434)
- Użycie klucza Image Matte (435)
- Użycie klucza Track Matte (437)
- Klucz Difference Matte (439)
- Tworzenie masek z użyciem opcji Mask Only (439)
- Maski obcinajÄ…ce (439)
Rozdział 14. Ustawienia ruchu (441)
- Definiowanie ruchu - informacje ogólne (444)
- Podgląd ustawień ruchu (448)
- Tworzenie klatek kluczowych (451)
- Zaznaczanie i usuwanie klatek kluczowych (454)
- Opcje wyświetlania w polu ścieżki ruchu (455)
- Wyświetlanie czasu na linii czasowej ruchu (456)
- Definiowanie właściwości klatek kluczowych (457)
- Definiowanie pozycji (458)
- Ustawienia obrotu obrazu, jego powiększenia i opóźnienia (459)
- Ustawienia odkształceń (461)
- Resetowanie atrybutów (462)
- Wygładzanie ruchu za pomocą opcji interpolacyjnych (463)
- Przyspieszanie i zwalanie ruchu klipu (465)
- Wybór koloru wypełnienia (466)
- Wybór opcji kanału alfa (467)
- Zapisywanie i wczytywanie ustawień ruchu (468)
Rozdział 15. Generowanie gotowego programu (471)
- Wybór opcji i ustawień eksportu (472)
- Formaty eksportu plików (474)
- Zapis na taśmie (475)
- Zapis na taśmę wideo (478)
- Tworzenie filmu (480)
- Określanie ogólnych ustawień eksportu (483)
- Wykorzystanie opcji przetwarzania specjalnego (485)
- Zmiana wymiarów (486)
- Kadrowanie (486)
- Filtr redukcji szumu (487)
- Filtr usuwania przeplotu (488)
- Regulacja współczynnika gamma (488)
- Eksport sekwencji nieruchomych obrazów (489)
- Eksportowanie sekwencji i animowanych obrazów GIF (491)
- Eksport plików taśmy filmowej (493)
- Eksport pojedynczych obrazów nieruchomych (495)
- Korzystanie z modułów eksportu (497)
- Eksport listy edycyjnej (499)
Rozdział 16. Przechwytywanie wideo (501)
- Podstawowe informacje o procesie przechwytywania (502)
- Przechwytywanie z DV a digitalizacja sygnału analogowego (503)
- Przygotowanie do przechwytywania (504)
- Korzystanie z okna Movie Capture (505)
- Znaczenie opcji przechwytywania (507)
- Wybór dysku roboczego (509)
- Wybór ustawień przechwytywania (511)
- Ustawienia opcjonalne (515)
- Ustawienia zależne od sprzętu (516)
- Przechwytywanie bez użycia funkcji sterowania urządzeniem (517)
- Wykorzystanie funkcji sterowania urzÄ…dzeniem (519)
- Przechwytywanie przy użyciu funkcji sterowania urządzeniem (522)
- Tworzenie listy wsadowej (524)
- Edycja listy wsadowej (528)
- Dołączanie ustawień przechwytywania do pozycji listy wsadowej (531)
- Przechwytywanie wsadowe (533)
- Ręczne dopisywanie kodu czasowego (535)
- Przechwytywanie analogowego sygnału audio (537)
Rozdział 17. Praca bezpośrednia (541)
- Usuwanie zbędnych klipów (543)
- Tworzenie listy plików (544)
- Przycinanie projektu (545)
- Ręczne tworzenie listy wsadowej (547)
- Zastępowanie odwołań do klipów (548)
Rozdział 18. Ustawienia wideo i audio (551)
- Wybieranie ustawień (552)
- Podstawa czasowa (553)
- Szybkość wyświetlania klatek (554)
- Kod czasowy (555)
- Kod czasowy z odrzucaniem klatek i bez ich odrzucania (556)
- Wyświetlacze czasu (557)
- Przeplatane i progresywne wyświetlanie obrazu (558)
- Problemy z przeplotem (559)
- Rozwiązywanie problemów z przeplotem (560)
- Zwężony obszar wyświetlania i strefy bezpieczne (562)
- Bezpieczne kolory (563)
- Wymiary klatki (564)
- Proporcje obrazu (565)
- Proporcje pikseli (566)
- Głębia bitowa obrazu (567)
- Kompresja (568)
- Kodeki (569)
- Szybkości przepływu danych (571)
- Klatki kluczowe (571)
- Częstotliwość próbkowania dźwięku (572)
- Głębia bitowa dźwięku i kanały (573)
- Przeplot dźwięku (574)
- Zmiany poziomu dźwięku (574)
- Kompresja dźwięku (575)
Skorowidz (577)