reklama - zainteresowany?

Po prostu Premiere 6 - Helion

Po prostu Premiere 6
Autor: Anthony Bolante
Tytuł oryginału: Visual QuickStart Guide Premiere 6 for Macintosh and Windows
Tłumaczenie: Marek Korbecki
ISBN: 83-7197-602-X
stron: 592, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-01-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 60,00 zł

Dodaj do koszyka Po prostu Premiere 6

Tagi: Premiere | Video

Obecnie technika "domowej" obróbki wideo (DTV -- Dekstop Video) ujawnia swój potencjał. Podobnie, jak cyfrowe narzędzia zrewolucjonizowały przemysł publikacyjny kilka lat temu, nowa technologia uczyni to w montażu wideo. Wzrost mocy obliczeniowej urzeczywistnił ideę tworzenia cyfrowych filmów; innowacje, takie jak cyfrowy format DV, umożliwiają szerokiej rzeszy użytkowników rejestrację obrazów wysokiej jakości; szybko wzrastająca wydajność łączy internetowych otwiera nowe możliwości prezentacyjne.

Premiere już od dawna jest bardzo użytecznym narzędziem do edycji cyfrowego wideo, nieruchomych obrazów i tekstu. Kto śledzi rozwój tego programu w ostatniej dekadzie, ten wie, że program ten spełnia oczekiwania użytkowników bardziej niż kiedykolwiek dotąd. Bez względu na to, w jakim celu wybrałeś program Premiere, czy po to, by tworzyć multimedia, programy wideo, czy też w celu zastosowań sieciowych, sięgnij po niniejszą książkę.

Rozdziały książki zostały ułożone w takiej kolejności, by zaprezentować przebieg typowego procesu edycji projektu, choć ich format, a także odnośniki umożliwiają bezpośrednie docieranie do potrzebnych zagadnień.

Korzystanie z programu Premiere wiąże się, oczywiście, z wieloma innymi zagadnieniami: formatami, estetyką montażu, efektami specjalnymi, poprawianiem brzmienia dźwięku, przesyłaniem danych poprzez Internet i tak dalej. Wyjaśnienie podstaw tych wszystkich zagadnień wykracza daleko poza tematykę niniejszej książki (a nawet książek, które nie mają "Po prostu..." w tytule). Niemniej jednak, nasz przewodnik ma za zadanie skierować Czytelników na nowe ścieżki.

Dodaj do koszyka Po prostu Premiere 6

 

Osoby które kupowały "Po prostu Premiere 6", wybierały także:

  • Adobe Premiere Pro. Kurs video. Poziom pierwszy. Najważniejsze techniki montażu video
  • Adobe Premiere Pro CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II
  • Adobe Premiere Pro CC. Oficjalny podręcznik
  • Adobe Premiere Pro CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II
  • Blender 3D for Jobseekers

Dodaj do koszyka Po prostu Premiere 6

Spis treści

Po prostu Premiere 6 -- spis treści

Premiere - obraz ogólny (15)

  • Seria "Po prostu..." (16)
  • Korzystanie z książki (16)
  • Jak działa Premiere (17)
  • Strategia edycji: edycja pośrednia i bezpośrednia (18)
  • Nasz biurkowy stół montażowy (19)
  • Proces produkcyjny (20)
  • Nowe funkcje (21)
  • Pakiet Dynamic Media (22)
  • MacOS i Windows (23)
  • Minimalne wymagania systemowe (24)
  • Wymagania wbudowanej obsługi standardu DV (25)
  • Sugestie dotyczące systemu (26)
  • Dodatki do profesjonalnego systemu (27)
  • Konfiguracje sprzętowe (28)

Rozdział 1. Podstawowe wiadomości na temat Premiere (29)

  • Rzut oka na interfejs (30)
  • Rzut oka na pozostałe okna (31)
  • Korzystanie z palet (34)
  • Posługiwanie się menu kontekstowymi (37)
  • Korzystanie ze skrótów klawiaturowych (38)
  • Korzystanie z palety Commands (39)
  • Korygowanie błędów (44)
  • Posługiwanie się paletą History (46)

Rozdział 2. Tworzenie nowego projektu (49)

  • Wybór początkowego obszaru roboczego (50)
  • Rozpoczęcie edycji nowego projektu (53)
  • Ustawienia ekranu startowego (55)
  • Określanie ustawień projektu (56)
  • Wybór wbudowanych wzorców (57)
  • Wybór własnych ustawień projektu (59)
  • Definiowanie ustawień ogólnych (61)
  • Definiowanie ustawień wideo (63)
  • Definiowanie ustawień audio (66)
  • Definiowanie ustawień klatek kluczowych oraz generowania produktu (69)
  • Zapisywanie we wzorcu ustawień użytkownika (71)
  • Korzystanie z ustawień sugerowanych dla multimediów (73)
  • Korzystanie z przeglądarki ustawień (74)
  • Zapisywanie projektów (75)
  • Automatyczne zapisywanie projektów (76)
  • Otwieranie projektów (77)
  • Odszukiwanie zagubionych i niedostępnych plików (79)

Rozdział 3. Importowanie klipów i zarządzanie nimi (83)

  • Praca z oknem Project (84)
  • Importowanie klipów (85)
  • Importowanie projektów (88)
  • Import cyfrowych plików dźwiękowych (90)
  • Import obrazów nieruchomych (92)
  • Importowanie plików programu Illustrator (94)
  • Import plików programu Photoshop (95)
  • Importowanie sekwencji nieruchomych obrazów (97)
  • Konfigurowanie okna Project (99)
  • Praca z trybami widoku w oknie Project (101)
  • Korzystanie z panelu podglądu okna Project (107)
  • Porządkowanie klipów w pojemnikach (109)
  • Zmiana nazw klipów (111)
  • Wyszukiwanie klipów (112)

Rozdział 4. Edycja klipów źródłowych (113)

  • Okno Monitor (114)
  • Modyfikowanie okna Monitor (117)
  • Bezpieczne obszary wideo (118)
  • Przeglądanie klipów (120)
  • Okna klipów (122)
  • Otwieranie klipów (123)
  • Okna klipów obrazów nieruchomych (124)
  • Okna klipów dźwiękowych (125)
  • Korzystanie z okien klipów dźwiękowych (126)
  • Ustawianie trybu wyświetlania czasu (128)
  • Sterowanie odtwarzaniem (130)
  • Numeryczne przewijanie klipów (132)
  • Klipy główne i klony klipów (134)
  • Ustawianie znaczników edycyjnych (135)
  • Korzystanie ze znaczników źródłowych (136)
  • Definiowanie punktów początku i końca (139)
  • Skoki pomiędzy znacznikami (142)
  • Dokładne ustawianie punktów początku klipu audio (144)
  • Użycie subklipów (146)

Rozdział 5. Tworzenie programu (149)

  • Przeciąganie a kontrolki okna Monitor (150)
  • Wybór ścieżek źródłowych i docelowych (151)
  • Edycja metodą przeciągania (154)
  • Edycja za pomocą kontrolek w oknie Monitor (157)
  • Edycja trójpunktowa (158)
  • Edycja czteropunktowa (160)
  • Wstawianie i nadpisywanie (161)
  • Zasady edycji metodą wstawiania (162)
  • Przeprowadzanie edycji (164)
  • Przerywanie i usuwanie (168)
  • Edycja scenariusza obrazkowego (171)
  • Edycja scenariusza w oknie Project (172)
  • Okno Storyboard (174)
  • Opcje funkcji Automate to Timeline (178)
  • Synchronizowanie widoku źródłowego i programu (181)
  • Tworzenie lidera (182)

Rozdział 6. Edycja w oknie Timeline (185)

  • Istota listwy czasowej i obszaru roboczego (186)
  • Konfigurowanie listwy czasowej (187)
  • Konfigurowanie podziałki czasowej (189)
  • Dodawanie i usuwanie ścieżek oraz nadawanie im nazw (190)
  • Monitorowanie ścieżek (193)
  • Blokowanie i odblokowywanie ścieżek (194)
  • Rozwijanie i zwijanie ścieżek (195)
  • Użycie ścieżek ukrytych (196)
  • Otwieranie klipów na listwie czasowej (197)
  • Poruszanie się po listwie czasowej (198)
  • Odtwarzanie programu ułożonego na listwie czasowej (201)
  • Zaznaczanie klipów na listwie czasowej (203)
  • Usuwanie klipów i luk z listwy czasowej (204)
  • Włączanie i wyłączanie klipów (205)
  • Blokowanie i odblokowywanie klipów (206)
  • Korzystanie z klipów łączonych (207)
  • Ustawianie opcji synchronizacji (208)
  • Przemieszczanie klipów na listwie czasowej (209)
  • Funkcja przyciągania do krawędzi (212)
  • Dzielenie klipów (214)
  • Wycinanie, kopiowanie i wklejanie klipów (216)
  • Zmiana prędkości odtwarzania klipu (220)
  • Użycie znaczników programowych (222)
  • Blokowe przesuwanie znaczników programowych (224)

Rozdział 7. Udoskonalanie programu (225)

  • Wybór metody przycinania (226)
  • Korzystanie z funkcji widoku klatek krawędziowych (227)
  • Przycinanie klipów na listwie czasowej (228)
  • Edycja kaskadowa i przesuwna (230)
  • Wykonywanie edycji Slip i Slide (233)
  • Użycie trybu przycinania (235)
  • Montaż w trybie przycinania (237)
  • Podgląd edycji przesuwnej w trybie przycinania i zatwierdzanie zmian (240)
  • Dostosowywanie trybu przycinania (242)
  • Praca z łączami (243)
  • Edycja rozdzielna (244)
  • Zrywanie i tworzenie łączy (247)
  • Utrzymywanie synchronizacji (248)
  • Odszukiwanie klipów głównych (249)
  • Odszukiwanie pasującej klatki (251)

Rozdział 8. Przejścia (253)

  • Korzystanie z palety Transitions (254)
  • Rozwijanie i zwijanie folderów palety (255)
  • Wyświetlanie i ukrywanie elementów na palecie (256)
  • Tworzenie, usuwanie i zmiana nazw folderów (258)
  • Przejścia w trybie montażu A/B i trybie jednościeżkowym (261)
  • Tworzenie przejść w trybie A/B (263)
  • Przejścia w trybie jednościeżkowym (265)
  • Korygowanie przejść (269)
  • Regulacje przejść jednościeżkowych (270)
  • Użycie przejścia domyślnego (272)
  • Modyfikowanie ustawień przejścia (274)
  • Regulowanie ustawień przejścia (275)
  • Tworzenie przejść specjalnych (281)
  • Użycie klipów wirtualnych (282)

Rozdział 9. Podgląd przejść i efektów (285)

  • Metody przygotowywania podglądu (287)
  • Podgląd poprzez przesuwanie linii edycyjnej (288)
  • Podgląd obszaru roboczego (289)
  • Zapis podglądu na dysk (292)
  • Podgląd z pamięci RAM (292)
  • Podgląd ekranowy (293)
  • Korzystanie z plików podglądu (294)
  • Projekty i pliki podglądu (297)

Rozdział 10. Miksowanie dźwięku (299)

  • Wyświetlanie informacji o dźwięku (300)
  • Regulacja ogólnego poziomu dźwięku w klipie (302)
  • Zmiany poziomu dźwięku i jego panoramowanie (303)
  • Korzystanie z kontrolek poziomu i panoramy dźwięku (304)
  • Zmiany poziomu dźwięku (304)
  • Panoramowanie i balansowanie (305)
  • Regulacja zmian poziomu dźwięku (306)
  • Używanie pozostałych narzędzi regulacji uchwytów (308)
  • Tworzenie przenikania (309)
  • Przenikanie dźwięku połączonego z wideo (310)
  • Panoramowanie i balansowanie (312)
  • Korzystanie ze stereofonicznych klipów audio (314)
  • Korzystanie z miksera audio (316)
  • Przygotowanie przestrzeni roboczej do miksowania dźwięku (317)
  • Dostosowywanie miksera audio (318)
  • Monitorowanie kanałów miksera audio (319)
  • Korzystanie z opcji automatyki (320)
  • Sprzęganie regulatorów poziomu (322)
  • Miksowanie dźwięku i jego odtwarzanie w oknie miksera audio (323)
  • Efekty audio (327)

Rozdział 11. Dodawanie efektów (329)

  • Procedury plugin After Effects (330)
  • Efekty starszej generacji (331)
  • Korzystanie z przestrzeni roboczej Effects (332)
  • Nakładanie efektów statycznych i animowanych (333)
  • Korzystanie z palety Effect Controls (334)
  • Nakładanie efektów (335)
  • Regulowanie ustawień efektów (337)
  • Usuwanie efektów i ich wyłączanie (340)
  • Nakładanie wielu efektów (342)
  • Porządek efektów (343)
  • Efekty wideo a rozmiary obrazu (344)
  • Animowanie efektów (345)
  • Wyświetlanie klatek kluczowych (346)
  • Animowanie efektów za pomocą klatek kluczowych (348)
  • Modyfikowanie klatek kluczowych efektów (351)
  • Usuwanie klatek kluczowych (353)
  • Kopiowanie i wklejanie efektów (355)

Rozdział 12. Tworzenie napisów (357)

  • Okno napisów i menu (358)
  • Tworzenie nowego napisu (359)
  • Dodawanie napisów do projektu (361)
  • Modyfikowanie napisów (362)
  • Opcje okna napisów (363)
  • Obszar roboczy i jego proporcje (364)
  • Tworzenie napisów dla telewizji (367)
  • Kolor tła (369)
  • Krycie tła (370)
  • Klipy w tle (371)
  • Obiekty i atrybuty (373)
  • Tryb roboczy (373)
  • Obiekty tekstowe (374)
  • Zaznaczanie tekstu (376)
  • Ramka wyboru tekstu (377)
  • Rozciąganie tekstu (378)
  • Czcionka, styl i rozmiar (379)
  • Kopiowanie atrybutów tekstu (381)
  • Wyrównywanie tekstu (383)
  • Ustalanie orientacji tekstu (384)
  • Kerning (385)
  • Interlinia (386)
  • Przewijane i przepływające napisy (387)
  • Sterowanie przewijaniem i przepływaniem (389)
  • Obiekty graficzne (390)
  • Grubość linii (395)
  • Użycie obiektów wypełnionych i konturowych (396)
  • Zaznaczanie obiektów (398)
  • Przemieszczanie obiektów (399)
  • Kolejność ułożenia (401)
  • Tworzenie cieni (402)
  • Kolor (404)
  • Inne sposoby wybierania kolorów (405)
  • Krycie (406)
  • Gradienty (408)

Rozdział 13. Nakładanie klipów (411)

  • Hierarchia ścieżek (412)
  • Przenikanie i kluczowanie (413)
  • Sterowanie przenikaniem (414)
  • Kluczowanie (417)
  • Sterowanie kluczowaniem (419)
  • Podgląd dowolnego klucza (420)
  • Wykorzystanie kluczy działających na podstawie luminancji (422)
  • Korzystanie z kluczy Multiply oraz Screen (424)
  • Klucze działające na podstawie chrominancji (426)
  • Korzystanie z klucza Chroma (427)
  • Pozostałe klucze chrominancji (429)
  • Klucze Alpha (430)
  • Korzystanie z klucza Alpha Channel (430)
  • Użycie kluczy Black Alpha Matte oraz White Alpha Matte (432)
  • Klucze Matte (434)
  • Użycie klucza Image Matte (435)
  • Użycie klucza Track Matte (437)
  • Klucz Difference Matte (439)
  • Tworzenie masek z użyciem opcji Mask Only (439)
  • Maski obcinające (439)

Rozdział 14. Ustawienia ruchu (441)

  • Definiowanie ruchu - informacje ogólne (444)
  • Podgląd ustawień ruchu (448)
  • Tworzenie klatek kluczowych (451)
  • Zaznaczanie i usuwanie klatek kluczowych (454)
  • Opcje wyświetlania w polu ścieżki ruchu (455)
  • Wyświetlanie czasu na linii czasowej ruchu (456)
  • Definiowanie właściwości klatek kluczowych (457)
  • Definiowanie pozycji (458)
  • Ustawienia obrotu obrazu, jego powiększenia i opóźnienia (459)
  • Ustawienia odkształceń (461)
  • Resetowanie atrybutów (462)
  • Wygładzanie ruchu za pomocą opcji interpolacyjnych (463)
  • Przyspieszanie i zwalanie ruchu klipu (465)
  • Wybór koloru wypełnienia (466)
  • Wybór opcji kanału alfa (467)
  • Zapisywanie i wczytywanie ustawień ruchu (468)

Rozdział 15. Generowanie gotowego programu (471)

  • Wybór opcji i ustawień eksportu (472)
  • Formaty eksportu plików (474)
  • Zapis na taśmie (475)
  • Zapis na taśmę wideo (478)
  • Tworzenie filmu (480)
  • Określanie ogólnych ustawień eksportu (483)
  • Wykorzystanie opcji przetwarzania specjalnego (485)
  • Zmiana wymiarów (486)
  • Kadrowanie (486)
  • Filtr redukcji szumu (487)
  • Filtr usuwania przeplotu (488)
  • Regulacja współczynnika gamma (488)
  • Eksport sekwencji nieruchomych obrazów (489)
  • Eksportowanie sekwencji i animowanych obrazów GIF (491)
  • Eksport plików taśmy filmowej (493)
  • Eksport pojedynczych obrazów nieruchomych (495)
  • Korzystanie z modułów eksportu (497)
  • Eksport listy edycyjnej (499)

Rozdział 16. Przechwytywanie wideo (501)

  • Podstawowe informacje o procesie przechwytywania (502)
  • Przechwytywanie z DV a digitalizacja sygnału analogowego (503)
  • Przygotowanie do przechwytywania (504)
  • Korzystanie z okna Movie Capture (505)
  • Znaczenie opcji przechwytywania (507)
  • Wybór dysku roboczego (509)
  • Wybór ustawień przechwytywania (511)
  • Ustawienia opcjonalne (515)
  • Ustawienia zależne od sprzętu (516)
  • Przechwytywanie bez użycia funkcji sterowania urządzeniem (517)
  • Wykorzystanie funkcji sterowania urządzeniem (519)
  • Przechwytywanie przy użyciu funkcji sterowania urządzeniem (522)
  • Tworzenie listy wsadowej (524)
  • Edycja listy wsadowej (528)
  • Dołączanie ustawień przechwytywania do pozycji listy wsadowej (531)
  • Przechwytywanie wsadowe (533)
  • Ręczne dopisywanie kodu czasowego (535)
  • Przechwytywanie analogowego sygnału audio (537)

Rozdział 17. Praca bezpośrednia (541)

  • Usuwanie zbędnych klipów (543)
  • Tworzenie listy plików (544)
  • Przycinanie projektu (545)
  • Ręczne tworzenie listy wsadowej (547)
  • Zastępowanie odwołań do klipów (548)

Rozdział 18. Ustawienia wideo i audio (551)

  • Wybieranie ustawień (552)
  • Podstawa czasowa (553)
  • Szybkość wyświetlania klatek (554)
  • Kod czasowy (555)
  • Kod czasowy z odrzucaniem klatek i bez ich odrzucania (556)
  • Wyświetlacze czasu (557)
  • Przeplatane i progresywne wyświetlanie obrazu (558)
  • Problemy z przeplotem (559)
  • Rozwiązywanie problemów z przeplotem (560)
  • Zwężony obszar wyświetlania i strefy bezpieczne (562)
  • Bezpieczne kolory (563)
  • Wymiary klatki (564)
  • Proporcje obrazu (565)
  • Proporcje pikseli (566)
  • Głębia bitowa obrazu (567)
  • Kompresja (568)
  • Kodeki (569)
  • Szybkości przepływu danych (571)
  • Klatki kluczowe (571)
  • Częstotliwość próbkowania dźwięku (572)
  • Głębia bitowa dźwięku i kanały (573)
  • Przeplot dźwięku (574)
  • Zmiany poziomu dźwięku (574)
  • Kompresja dźwięku (575)

Skorowidz (577)

Dodaj do koszyka Po prostu Premiere 6

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.