Po prostu Java 2 - Helion
Tytuł oryginału: Java 2 for the World Wide Web VQG
Tłumaczenie: Mikołaj Szczepaniak
ISBN: 83-7197-686-0
stron: 360, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-12-17
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,00 zł
Java jest jednym z najpopularniejszych języków programowania na świecie wykorzystywanym przy tworzeniu popularnych aplikacji. Język ten dla początkujących programistów jest często pierwszym poznanym językiem programowania. Dzięki przemyślanej architekturze obiektowej Javy łatwiej Ci będzie nabrać prawidłowych nawyków programistycznych, z kolei funkcjonalność tego języka sprawi, że nauka nie pójdzie na marne, a zdobytą wiedzę wykorzystasz w praktyce. W Javie można bowiem napisać prawie każdą aplikację, od prostej gry działającej w telefonie komórkowym, po skomplikowany system uruchamiany na potężnym serwerze.
"Po prostu Java 2" to książka, dzięki której nauczysz się pisać programy w tym języku, nawet jeśli programowanie było Ci do tej pory zupełnie obce. Książka jest pozbawiona zbędnego balastu teorii. Prezentuje ona wiele zastosowań Javy.
Dzięki książce nauczysz się:
- Składni Javy oraz podstawowych instrukcji
- Korzystać z obiektów i rozpoznawać ich metody
- Tworzyć interfejs użytkownika dla aplikacji Javy
- Pisać aplety i osadzać je w stronach WWW
- Łączyć Javę z JavaScript
- Pisać servlety i strony JSP
- Korzystać z XML z poziomu Javy
Osoby które kupowały "Po prostu Java 2", wybierały także:
- Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII 193,23 zł, (59,90 zł -69%)
- Maven. Kurs video. Automatyzacja tworzenia aplikacji w Javie 98,98 zł, (39,59 zł -60%)
- Metoda dziel i zwyci 89,00 zł, (35,60 zł -60%)
- Język C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania 98,98 zł, (39,59 zł -60%)
- JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
Spis treści
Po prostu Java 2 -- spis treści
Wstęp (11)
Rozdział 1. Czym jest Java? (17)
- Krótka lekcja historii (18)
- Dlaczego uczyć się Javy? (20)
- Rozpowszechnione mity o Javie (21)
- Co będzie Ci potrzebne (24)
- Wersje Javy (25)
Rozdział 2. Podstawy Javy (27)
- Wprowadzenie w niesamowity świat Wirtualnej Maszyny Javy (28)
- Bezpieczeństwo Javy (29)
- Pliki Javy (30)
- Gra w Buzzword Bingo (31)
Rozdział 3. Używanie Javy na stronach WWW (37)
- Znacznik APPLET (38)
- Znacznik OBJECT (40)
- Znacznik OBJECT połączony ze znacznikiem EMBED (43)
- Wyświetlanie komunikatów w przeglądarkach nie obsługujących Javy (45)
- Ustawianie położenia apletów Javy na stronach WWW (47)
- Znajdowanie apletów w Internecie (49)
- Przekazywanie parametrów do apletu (51)
Rozdział 4. Twoje pierwsze aplety (55)
- "Witaj świecie!" (56)
- Posługiwanie się czcionkami (58)
- Ustawianie koloru tła (59)
- Przekazywanie parametrów z pliku HTML do apletu Javy (60)
- Dodawanie komentarzy (62)
- Zmiana stylu czcionki (63)
- Zmiana kolorów (64)
Rozdział 5. Łańcuchy (65)
- Zmienne łańcuchowe (66)
- Więcej o łańcuchach (68)
- Zasięg deklaracji zmiennych (70)
- Metody klasy String (72)
- Wszystkie typy liczbowe (74)
- Wzajemne przekształcanie łańcuchów i liczb (77)
- Przekształcenia typów liczbowych (79)
- Przekształcanie przez rzutowanie (81)
- Tablice obiektów (83)
Rozdział 6. Podejmowanie decyzji (85)
- Instrukcje warunkowe - if (86)
- Przechwytywanie błędów (89)
- Więcej o instrukcjach warunkowych - if...else (93)
- Powtarzanie czynności za pomocą pętli (96)
- Inny rodzaj pętli - while (98)
- Ostatni rodzaj pętli - do...while (100)
- Przerywanie działania pętli (102)
- Konstrukcja switch...case (104)
Rozdział 7. Współpraca z użytkownikiem (109)
- Rysowanie za pomocą myszy (110)
- Rysowanie w dwóch wymiarach (113)
- Swobodne rysowanie (116)
- Przechwytywanie naciskania klawiszy (118)
- Przemieszczanie obrazów (120)
- Używanie klawiszy modyfikujących (122)
Rozdział 8. Budowa interfejsu użytkownika (125)
- Strony chronione hasłem (126)
- Wpisywanie i wyświetlanie tekstu (129)
- Praca z polami wyboru (131)
- Używanie przycisków opcji (134)
- Elementy rozwijanego menu (137)
- Ustawianie menu czcionki w Javie (139)
- Używanie wieloliniowych pól tekstowych (141)
- Używanie list przewijanych (144)
Rozdział 9. Rozmieszczanie elementów interfejsu użytkownika (147)
- Brak rozmieszczenia - FlowLayout (148)
- Używanie menadżera FlowLayout (150)
- Wstawianie wolnych przestrzeni w obszarze apletu (152)
- Używanie menadżera BorderLayout (154)
- Używanie menadżera GridLayout (156)
- Używanie wkładek (158)
- Dodawanie komponentów z wykorzystaniem paneli (160)
- Używanie menadżera CardLayout (162)
- Używanie menadżera GridBagLayout (165)
Rozdział 10. Manipulowanie obrazami i animacje (169)
- Wyświetlanie obrazu (170)
- Wyświetlanie fragmentu obrazu (172)
- Rysowanie ramki wokół apletu (174)
- Wyświetlanie wielu obrazów (176)
- Wątki i animacja (179)
- Podwójnie buforowane animacje (183)
- Wyświetlanie nieskończonej liczby obrazów (186)
- Kontrola animacji (188)
Rozdział 11. Java i JavaScript (191)
- Sprawdzanie obsługi Javy przez przeglądarkę (192)
- JavaScript i publiczne metody Javy (194)
- Przekazywanie danych z JavaScriptu do Javy (197)
- Przekazywanie danych z Javy do JavaScriptu (200)
Rozdział 12. Projektowanie interfejsu użytkownika z komponentami Swing (203)
- Twój pierwszy aplet wykorzystujący komponent Swing (204)
- Ustawianie czcionek dla komponentów Swing (206)
- Pola wyboru Swing (208)
- Przyciski opcji Swing (211)
- Wygląd apletu zgodny z preferencjami użytkownika (214)
- Animacja i Swing (219)
- Swing w akcji (223)
Rozdział 13. JavaServer Pages i Serwlety Javy (231)
- Twoja pierwsza strona JSP (232)
- JSP i formularze (234)
- Instrukcje warunkowe w JSP (236)
- Zapisywanie cookies za pomocą JSP (238)
- Odczytywanie cookies za pomocą JSP (240)
- XML i JSP (243)
- Twój pierwszy serwlet (245)
- Ankieta i serwlety (248)
Rozdział 14. Java i narzędzia wizualne (257)
- Wstawianie znacznika applet w programie Dreamweaver (258)
- Wstawianie znacznika object w programie Dreamweaver (261)
- Wstawianie znacznika applet w programie GoLive (263)
- Wstawianie znacznika object w programie GoLive (265)
Rozdział 15. Kółko i krzyżyk (267)
- Gra w kółko i krzyżyk (268)
Rozdział 16. Prosty kalkulator (283)
- Aplet z prostym kalkulatorem (284)
Rozdział 17. Prawdziwy świat Javy - hierarchiczne menu (291)
- Java i hierarchiczne menu (292)
Dodatek A Gdzie szukać dodatkowych informacji? (307)
- Java w Internecie (308)
- Czasopisma internetowe (311)
- Zintegrowane środowiska oprogramowania (312)
- Książki o Javie (314)
- Grupy dyskusyjne (316)
- Witryny internetowe a przenośność Javy (317)
Dodatek B Zarezerwowane słowa kluczowe (319)
- Zarezerwowane słowa kluczowe Javy (320)
Dodatek C Hierarchia obiektów Javy (323)
- Pakiet java.applet (324)
- Pakiet java.awt (324)
- Pakiet java.awt.color (wprowadzony w JDK 1.2) (325)
- Pakiet java.awt.datatransfer (wprowadzony w JDK 1.1) (326)
- Pakiet java.awt.dnd (wprowadzony w JDK 1.2) (326)
- Pakiet java.awt.event (wprowadzony w JDK 1.1) (327)
- Pakiet java.awt.font (wprowadzony w JDK 1.2) (327)
- Pakiet java.awt.geom (wprowadzony w JDK 1.2) (328)
- Pakiet java.awt.im (wprowadzony w JDK 1.2) (328)
- Pakiet java.awt.image (wprowadzony w JDK 1.2) (329)
- Pakiet java.awt.image.renderable (wprowadzony w JDK 1.2) (330)
- Pakiet java.awt.peer (od wersji JDK 1.1, nie powinno się bezpośrednio używać interfejsów tego pakietu) (330)
- Pakiet java.awt.print (wprowadzony w JDK 1.2) (331)
- Pakiet java.beans (wprowadzony w JDK 1.1) (331)
- Pakiet java.beans.beancontext (wprowadzony w JDK 1.2) (332)
- Pakiet java.io (333)
- Pakiet java.lang (334)
- Pakiet java.lang.ref (wprowadzony w JDK 1.2) (335)
- Pakiet java.lang.reflect (wprowadzony w JDK 1.1) (335)
- Pakiet java.math (wprowadzony w JDK 1.1) (336)
- Pakiet java.net (336)
- Pakiet java.text (wprowadzony w JDK 1.1) (336)
- Pakiet java.util (337)
- Pakiet java.util.jar (wprowadzony w JDK 1.2) (337)
- Pakiet java.util.zip (wprowadzony w JDK 1.1) (338)
Dodatek D Różnice pomiędzy JDK 1.0, 1.1, 1.2 i 1.3 (339)
- "Stary" model zdarzeń (340)
Skorowidz (347)