reklama - zainteresowany?

Po prostu FreeHand 10 - Helion

Po prostu FreeHand 10
Autor: Sandee Cohen
Tytuł oryginału: FreeHand 10 for Windows and Macintosh. Visual QuickStart Guide
Tłumaczenie: Przemysław Czuba, Kazimierz Gajewski
ISBN: 83-7197-598-8
stron: 420, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-06-05
Księgarnia: Helion

Cena książki: 45,00 zł

Dodaj do koszyka Po prostu FreeHand 10

Tagi: Inne

Dzięki książce "Po prostu FreeHand 10":

  • Poznasz zasady rządzące tworzeniem grafiki wektorowej -- dowiesz się, czym są węzły, uchwyty kontrolne, krzywe, obiekty i obwiednie.
  • Opanujesz narzędzia rysunkowe FreeHanda -- stworzysz linie proste, obiekty geometryczne, obrysujesz rysunki bitmapowe.
  • Przypiszesz tworzonym obiektom fantastyczne kontury i wypełnienia -- nauczysz się korzystać z palet Stroke i Fill, stosować wypełnienia i kontury specjalne oraz efekty soczewkowe.
  • Umieścisz w dokumencie tekst i sformatujesz go -- wybierzesz czcionkę, wyrównanie i inne atrybuty tekstu.
  • Poznasz modele barw stosowane przy tworzeniu grafiki komputerowej -- dowiesz się, kiedy korzystać z modelu RGB, kiedy z modelu CMYK, a kiedy z HLS i jak używać gotowych wzorników barw.
  • Przygotujesz swoją pracę do druku na drukarce oraz w profesjonalnej drukarni -- dowiesz się, czym są spady, nadlewki, nauczysz się przygotowywać prace do naświetlania i druku offsetowego.
  • Użyjesz FreeHanda do stworzenia animacji w formacie Macromedia Flash.
  • Dowiesz się, jak zautomatyzować pracę FreeHanda i dostosować jego środowisko robocze do swoich potrzeb.
Program ten, przy całej swojej prostocie, jest jednym z najlepszych programów komputerowych przeznaczonych do tworzenia grafiki wektorowej. Umożliwia ponadto tworzenie różnych prac graficznych (jak rysunki, znaki firmowe, ilustracje), a także wprowadzanie zeskanowanych obrazów z programów takich jak Adobe Photoshop, Corel PhotoPaint, Picture Publisher i innych, zwanych programami do grafiki rastrowej.

Wszystkie te możliwości powodują, że jest to doskonałe narzędzie do przygotowywania folderów reklamowych, projektowania okładek książek, plakatów i wykonywania wielu innych projektów graficznych. FreeHand pozwala także przygotowywać wielorakie dokumenty, np. biuletyny informacyjne, ulotki oraz wielostronicowe prezentacje o różnych rozmiarach stron.

Książka "Po prostu FreeHand 10" pomoże Ci opanować podstawowe funkcje programu, a także wskaże, jak wykorzystać talent twórczy za pomocą takiego narzędzia jak FreeHand.

Dodaj do koszyka Po prostu FreeHand 10

 

Osoby które kupowały "Po prostu FreeHand 10", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Twoja firma w social mediach. Podr
  • Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdoby

Dodaj do koszyka Po prostu FreeHand 10

Spis treści

Po prostu FreeHand 10 -- spis treści

Wstęp (13)

Rozdział 1. Podstawy FreeHanda (17)

  • Instalacja FreeHanda (18)
  • Elementy interfejsu (20)
  • Praca z elementami interfejsu (27)
  • Wykorzystywanie elementów interfejsu (31)
  • Panel Tools i skróty klawiszowe do narzędzi (34)

Rozdział 2. Podstawy pracy z dokumentem (35)

  • Podstawowe polecenia menu (36)
  • Korzystanie z okien kreatorów (40)
  • Korzystanie z systemu pomocy (41)

Rozdział 3. Opcje wyświetlania (43)

  • Ustawianie trybów wyświetlania elementów (44)
  • Praca z linijkami (47)
  • Praca z liniami pomocniczymi (49)
  • Praca z siatkami (52)
  • Ustawianie opcji powiększenia (54)
  • Poruszanie się po dokumencie (56)

Rozdział 4. Praca ze stronami (59)

  • Regulacja wielkości i orientacji strony (60)
  • Powielanie i dodawanie stron (63)
  • Rozmieszczenie stron (64)
  • Poruszanie się pomiędzy stronami (65)
  • Zaznaczanie i usuwanie stron (66)
  • Ustawianie obszaru spadów (67)
  • Użycie stron wzorcowych (68)

Rozdział 5. Narzędzia do tworzenia ścieżek (73)

  • Użycie narzędzia Rectangle (75)
  • Użycie narzędzia Ellipse (77)
  • Użycie narzędzia Line (78)
  • Użycie narzędzia Polygon (79)
  • Użycie narzędzia Pencil (81)
  • Użycie narzędzia Spiral (86)
  • Użycie narzędzia Arc (87)
  • Użycie narzędzia Trace (88)
  • Użycie narzędzi Pen i Bézigon (92)

Rozdział 6. Narzędzia Pen i Bézigon (93)

  • Praca z narzędziem Pen (94)
  • Tworzenie ścieżek przy użyciu narzędzia Bézigon (97)
  • Dodawanie segmentów do ścieżki (99)

Rozdział 7. Praca z węzłami (101)

  • Typy węzłów (102)
  • Zaznaczanie węzłów (104)
  • Modyfikacja węzłów i uchwytów (106)
  • Węzły na ścieżce (108)

Rozdział 8. Praca ze ścieżkami (111)

  • Zaznaczanie i przemieszczanie obiektów (112)
  • Kopiowanie i powielanie obiektów (115)
  • Praca z grupami (117)
  • Zamykanie i otwieranie ścieżek (119)
  • Użycie ustawień Contact Sensitive (120)

Rozdział 9. Zaawansowana edycja ścieżek (121)

  • Łączenie ścieżek (122)
  • Maskowanie (123)
  • Definiowanie kierunku ścieżki (124)
  • Użycie narzędzia Knife (125)
  • Użycie narzędzia Freeform (126)
  • Polecenia kontrolujące ścieżki (129)

Rozdział 10. Przemieszczanie i transformacja (137)

  • Podgląd transformacji (138)
  • Przemieszczanie obiektów (139)
  • Obracanie obiektów (141)
  • Skalowanie obiektów (143)
  • Ukosowanie obiektów (145)
  • Lustrzane odbicia obiektów (147)
  • Stosowanie techniki Power Duplicating (149)
  • Użycie uchwytów transformacji (150)
  • Oś konstrukcyjna i transformacje (152)
  • Wyrównywanie obiektów (153)

Rozdział 11. Obwiednie i perspektywy (155)

  • Praca z obwiedniami (156)
  • Siatka perspektywy (160)

Rozdział 12. Warstwy i kolejność obiektów (163)

  • Polecenia porządkujące grafikę (164)
  • Użycie poleceń Paste in Front lub Paste in Back (165)
  • Blokowanie i odblokowywanie obiektów (166)
  • Praca z warstwami (167)

Rozdział 13. Praca w kolorze (173)

  • Definiowanie kolorów (174)
  • Użycie panelu Swatches (177)
  • Odcienie kolorów (182)
  • Praca z bibliotekami kolorów (183)
  • Użycie poleceń Xtra Color (185)
  • Wprowadzanie nadlewek (188)

Rozdział 14. Wypełnienia obiektów (189)

  • Praca z podstawowymi wypełnieniami (190)
  • Praca z wypełnieniami gradientowymi (193)
  • Praca z wypełnieniami soczewkowymi (198)
  • Tworzenie i stosowanie wypełnień kafelkowych (202)
  • Używanie wypełnień Custom i Textured (204)
  • Praca z wypełnieniami deseniem (205)

Rozdział 15. Kontury obiektów (207)

  • Ustawianie koloru konturu (208)
  • Modyfikacja szerokości konturu (210)
  • Modyfikacja zakończeń i łączeń (211)
  • Tworzenie linii przerywanych (213)
  • Praca z grotami strzałek (215)
  • Kontury specjalne (216)

Rozdział 16. Pędzle (219)

  • Tworzenie grafiki dla pędzla (220)
  • Praca z pędzlami (224)

Rozdział 17. Metamorfozy (227)

  • Czym są metamorfozy? (228)
  • Metamorfozy ścieżek (229)
  • Metamorfozy ścieżek złożonych (231)
  • Modyfikowanie metamorfoz (232)
  • Układanie metamorfozy wzdłuż ścieżki (233)
  • Drukowanie metamorfoz (234)

Rozdział 18. Wprowadzanie tekstu (235)

  • Praca z blokami tekstowymi (236)
  • Zaznaczanie tekstu (240)
  • Zmiana atrybutów czcionki (241)
  • Określanie atrybutów akapitu (244)
  • Zmiana parametrów odstępów (246)
  • Zmiana wielkości liter (248)
  • Tabulacje (249)
  • Praca z wierszami i kolumnami (251)
  • Dopasowywanie tekstu (252)
  • Łączenie tekstu (253)
  • Importowanie i eksportowanie tekstu (254)

Rozdział 19. Narzędzia tekstowe (255)

  • Użycie edytora tekstu (256)
  • Praca ze znakami specjalnymi (257)
  • Sprawdzanie pisowni (259)
  • Zastępowanie tekstu (261)
  • Problemy z brakującymi czcionkami (262)

Rozdział 20. Efekty tekstowe (263)

  • Praca z tekstem na ścieżce (264)
  • Specjalne efekty tekstowe (266)
  • Linie rozdzielające akapity (269)
  • Praca z tekstem i grafiką (270)

Rozdział 21. Style (273)

  • Definiowanie stylów (274)
  • Przypisywanie i edycja stylów (276)
  • Użycie stylów Parent i Child (278)
  • Importowanie i eksportowanie stylów (279)
  • Wyświetlanie stylów (280)

Rozdział 22. Symbole (281)

  • Tworzenie symboli (282)
  • Praca z klonami (instances) (283)
  • Modyfikowanie symboli (284)
  • Organizowanie symboli (286)
  • Importowanie i eksportowanie symboli (287)
  • Zmiana sposobu wyświetlania zawartości biblioteki (288)

Rozdział 23. Automatyzacja pracy FreeHanda (289)

  • Wyszukiwanie i zastępowanie grafiki (290)
  • Zaznaczanie grafiki (294)
  • Kopiowanie i wklejanie atrybutów (298)
  • Nadawanie nazw obiektom (298)

Rozdział 24. Narzędzia Xtra Tools (299)

  • Użycie narzędzia 3D Rotation (300)
  • Praca z narzędziem Fisheye Lens (302)
  • Użycie narzędzia Smudge (303)
  • Praca z narzędziem Shadow (304)
  • Użycie narzędzia Roughen (305)
  • Użycie narzędzia Mirror (306)
  • Praca z narzędziem Graphic Hose (308)
  • Praca z narzędziem Bend (310)
  • Kontrolowanie dodatków (311)

Rozdział 25. Tabele i wykresy (313)

  • Tworzenie tabel i wykresów (314)
  • Formatowanie wykresów słupkowych (316)
  • Praca z wykresami kołowymi (319)
  • Praca z piktogramami (320)

Rozdział 26. Obrazy rastrowe (321)

  • Importowanie obrazów rastrowych (322)
  • Modyfikowanie obrazów rastrowych (323)
  • Przekształcanie ilustracji FreeHanda na obrazki rastrowe (326)
  • Łączenie i osadzanie obrazków w dokumencie (327)
  • Edycja obrazków rastrowych (329)

Rozdział 27. Eksportowanie (331)

  • Podstawy eksportowania (332)
  • Eksportowanie grafiki jako obrazów rastrowych (334)
  • Eksportowanie grafiki jako obrazów wektorowych (336)
  • Eksportowanie do innych formatów wektorowych (339)

Rozdział 28. Kierunek: Sieć (341)

  • Praca z kolorami bezpiecznymi dla przeglądarki (web-safe colors) (342)
  • Eksportowanie do grafiki internetowej (344)
  • Dodawanie łącz (348)
  • Tworzenie stron WWW w języku HTML (350)

Rozdział 29. Animacje Flash (353)

  • Wklejanie do Flasha (354)
  • Tworzenie animacji opartych na warstwach (355)
  • Tworzenie animacji opartych na stronach (357)
  • Animacje oparte na stronach i warstwach (358)
  • Dodawanie akcji Flasha (359)
  • Testowanie i kontrolowanie odtwarzania filmów (361)
  • Eksportowanie pliku Flash (SWF) (364)

Rozdział 30. Podstawy druku (365)

  • Ustawianie podstawowych opcji druku (366)
  • Drukowanie zaznaczonych obiektów (369)

Rozdział 31. Zaawansowane opcje druku (371)

  • Parametry druku (372)
  • Ustawianie opcji odwzorowania (373)
  • Ustawianie opcji rozbarwień (376)
  • Zapisywanie ustawień druku (379)
  • Gromadzenie informacji do druku (380)

Rozdział 32. Ustawienia programu FreeHand (383)

  • Zmiana pasków narzędzi (384)
  • Zmiana skrótów klawiszowych (386)
  • Ustawienia w pliku Defaults (388)
  • Definiowanie preferencji (389)

Dodatek A Skróty klawiszowe (391)

  • Skróty klawiaturowe (392)

Dodatek B Wygląd wypełnień i konturów (395)

  • Wypełnienie Custom (396)
  • Wypełnienia Textured (397)
  • Wypełnienie i kontury Pattern (398)
  • Kontury Custom (399)

Dodatek C Preferencje (401)

  • Zakładka General okna Preferences (402)
  • Zakładka Object okna Preferences (403)
  • Zakładka Text okna Preferences (404)
  • Zakładka Dokument okna Preferences (405)
  • Zakładka Import okna Preferences (406)
  • Zakładka Export okna Preferences (407)
  • Zakładka Spelling okna Preferences (407)
  • Zakładka Colors okna Preferences (408)
  • Zakładka Panels okna Preferences (408)
  • Zakładka Redraw okna Preferences (409))

Skorowidz (411)

Dodaj do koszyka Po prostu FreeHand 10

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.