Po prostu FreeHand 10 - Helion
Tytuł oryginału: FreeHand 10 for Windows and Macintosh. Visual QuickStart Guide
Tłumaczenie: Przemysław Czuba, Kazimierz Gajewski
ISBN: 83-7197-598-8
stron: 420, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-06-05
Księgarnia: Helion
Cena książki: 45,00 zł
Dzięki książce "Po prostu FreeHand 10":
- Poznasz zasady rządzące tworzeniem grafiki wektorowej -- dowiesz się, czym są węzły, uchwyty kontrolne, krzywe, obiekty i obwiednie.
- Opanujesz narzędzia rysunkowe FreeHanda -- stworzysz linie proste, obiekty geometryczne, obrysujesz rysunki bitmapowe.
- Przypiszesz tworzonym obiektom fantastyczne kontury i wypełnienia -- nauczysz się korzystać z palet Stroke i Fill, stosować wypełnienia i kontury specjalne oraz efekty soczewkowe.
- Umieścisz w dokumencie tekst i sformatujesz go -- wybierzesz czcionkę, wyrównanie i inne atrybuty tekstu.
- Poznasz modele barw stosowane przy tworzeniu grafiki komputerowej -- dowiesz się, kiedy korzystać z modelu RGB, kiedy z modelu CMYK, a kiedy z HLS i jak używać gotowych wzorników barw.
- Przygotujesz swoją pracę do druku na drukarce oraz w profesjonalnej drukarni -- dowiesz się, czym są spady, nadlewki, nauczysz się przygotowywać prace do naświetlania i druku offsetowego.
- Użyjesz FreeHanda do stworzenia animacji w formacie Macromedia Flash.
- Dowiesz się, jak zautomatyzować pracę FreeHanda i dostosować jego środowisko robocze do swoich potrzeb.
Wszystkie te możliwości powodują, że jest to doskonałe narzędzie do przygotowywania folderów reklamowych, projektowania okładek książek, plakatów i wykonywania wielu innych projektów graficznych. FreeHand pozwala także przygotowywać wielorakie dokumenty, np. biuletyny informacyjne, ulotki oraz wielostronicowe prezentacje o różnych rozmiarach stron.
Książka "Po prostu FreeHand 10" pomoże Ci opanować podstawowe funkcje programu, a także wskaże, jak wykorzystać talent twórczy za pomocą takiego narzędzia jak FreeHand.
Osoby które kupowały "Po prostu FreeHand 10", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Po prostu FreeHand 10 -- spis treści
Wstęp (13)
Rozdział 1. Podstawy FreeHanda (17)
- Instalacja FreeHanda (18)
- Elementy interfejsu (20)
- Praca z elementami interfejsu (27)
- Wykorzystywanie elementów interfejsu (31)
- Panel Tools i skróty klawiszowe do narzędzi (34)
Rozdział 2. Podstawy pracy z dokumentem (35)
- Podstawowe polecenia menu (36)
- Korzystanie z okien kreatorów (40)
- Korzystanie z systemu pomocy (41)
Rozdział 3. Opcje wyświetlania (43)
- Ustawianie trybów wyświetlania elementów (44)
- Praca z linijkami (47)
- Praca z liniami pomocniczymi (49)
- Praca z siatkami (52)
- Ustawianie opcji powiększenia (54)
- Poruszanie się po dokumencie (56)
Rozdział 4. Praca ze stronami (59)
- Regulacja wielkości i orientacji strony (60)
- Powielanie i dodawanie stron (63)
- Rozmieszczenie stron (64)
- Poruszanie się pomiędzy stronami (65)
- Zaznaczanie i usuwanie stron (66)
- Ustawianie obszaru spadów (67)
- Użycie stron wzorcowych (68)
Rozdział 5. Narzędzia do tworzenia ścieżek (73)
- Użycie narzędzia Rectangle (75)
- Użycie narzędzia Ellipse (77)
- Użycie narzędzia Line (78)
- Użycie narzędzia Polygon (79)
- Użycie narzędzia Pencil (81)
- Użycie narzędzia Spiral (86)
- Użycie narzędzia Arc (87)
- Użycie narzędzia Trace (88)
- Użycie narzędzi Pen i Bézigon (92)
Rozdział 6. Narzędzia Pen i Bézigon (93)
- Praca z narzędziem Pen (94)
- Tworzenie ścieżek przy użyciu narzędzia Bézigon (97)
- Dodawanie segmentów do ścieżki (99)
Rozdział 7. Praca z węzłami (101)
- Typy węzłów (102)
- Zaznaczanie węzłów (104)
- Modyfikacja węzłów i uchwytów (106)
- Węzły na ścieżce (108)
Rozdział 8. Praca ze ścieżkami (111)
- Zaznaczanie i przemieszczanie obiektów (112)
- Kopiowanie i powielanie obiektów (115)
- Praca z grupami (117)
- Zamykanie i otwieranie ścieżek (119)
- Użycie ustawień Contact Sensitive (120)
Rozdział 9. Zaawansowana edycja ścieżek (121)
- Łączenie ścieżek (122)
- Maskowanie (123)
- Definiowanie kierunku ścieżki (124)
- Użycie narzędzia Knife (125)
- Użycie narzędzia Freeform (126)
- Polecenia kontrolujące ścieżki (129)
Rozdział 10. Przemieszczanie i transformacja (137)
- Podgląd transformacji (138)
- Przemieszczanie obiektów (139)
- Obracanie obiektów (141)
- Skalowanie obiektów (143)
- Ukosowanie obiektów (145)
- Lustrzane odbicia obiektów (147)
- Stosowanie techniki Power Duplicating (149)
- Użycie uchwytów transformacji (150)
- Oś konstrukcyjna i transformacje (152)
- Wyrównywanie obiektów (153)
Rozdział 11. Obwiednie i perspektywy (155)
- Praca z obwiedniami (156)
- Siatka perspektywy (160)
Rozdział 12. Warstwy i kolejność obiektów (163)
- Polecenia porządkujące grafikę (164)
- Użycie poleceń Paste in Front lub Paste in Back (165)
- Blokowanie i odblokowywanie obiektów (166)
- Praca z warstwami (167)
Rozdział 13. Praca w kolorze (173)
- Definiowanie kolorów (174)
- Użycie panelu Swatches (177)
- Odcienie kolorów (182)
- Praca z bibliotekami kolorów (183)
- Użycie poleceń Xtra Color (185)
- Wprowadzanie nadlewek (188)
Rozdział 14. Wypełnienia obiektów (189)
- Praca z podstawowymi wypełnieniami (190)
- Praca z wypełnieniami gradientowymi (193)
- Praca z wypełnieniami soczewkowymi (198)
- Tworzenie i stosowanie wypełnień kafelkowych (202)
- Używanie wypełnień Custom i Textured (204)
- Praca z wypełnieniami deseniem (205)
Rozdział 15. Kontury obiektów (207)
- Ustawianie koloru konturu (208)
- Modyfikacja szerokości konturu (210)
- Modyfikacja zakończeń i łączeń (211)
- Tworzenie linii przerywanych (213)
- Praca z grotami strzałek (215)
- Kontury specjalne (216)
Rozdział 16. Pędzle (219)
- Tworzenie grafiki dla pędzla (220)
- Praca z pędzlami (224)
Rozdział 17. Metamorfozy (227)
- Czym są metamorfozy? (228)
- Metamorfozy ścieżek (229)
- Metamorfozy ścieżek złożonych (231)
- Modyfikowanie metamorfoz (232)
- Układanie metamorfozy wzdłuż ścieżki (233)
- Drukowanie metamorfoz (234)
Rozdział 18. Wprowadzanie tekstu (235)
- Praca z blokami tekstowymi (236)
- Zaznaczanie tekstu (240)
- Zmiana atrybutów czcionki (241)
- Określanie atrybutów akapitu (244)
- Zmiana parametrów odstępów (246)
- Zmiana wielkości liter (248)
- Tabulacje (249)
- Praca z wierszami i kolumnami (251)
- Dopasowywanie tekstu (252)
- Łączenie tekstu (253)
- Importowanie i eksportowanie tekstu (254)
Rozdział 19. Narzędzia tekstowe (255)
- Użycie edytora tekstu (256)
- Praca ze znakami specjalnymi (257)
- Sprawdzanie pisowni (259)
- Zastępowanie tekstu (261)
- Problemy z brakującymi czcionkami (262)
Rozdział 20. Efekty tekstowe (263)
- Praca z tekstem na ścieżce (264)
- Specjalne efekty tekstowe (266)
- Linie rozdzielające akapity (269)
- Praca z tekstem i grafiką (270)
Rozdział 21. Style (273)
- Definiowanie stylów (274)
- Przypisywanie i edycja stylów (276)
- Użycie stylów Parent i Child (278)
- Importowanie i eksportowanie stylów (279)
- Wyświetlanie stylów (280)
Rozdział 22. Symbole (281)
- Tworzenie symboli (282)
- Praca z klonami (instances) (283)
- Modyfikowanie symboli (284)
- Organizowanie symboli (286)
- Importowanie i eksportowanie symboli (287)
- Zmiana sposobu wyświetlania zawartości biblioteki (288)
Rozdział 23. Automatyzacja pracy FreeHanda (289)
- Wyszukiwanie i zastępowanie grafiki (290)
- Zaznaczanie grafiki (294)
- Kopiowanie i wklejanie atrybutów (298)
- Nadawanie nazw obiektom (298)
Rozdział 24. Narzędzia Xtra Tools (299)
- Użycie narzędzia 3D Rotation (300)
- Praca z narzędziem Fisheye Lens (302)
- Użycie narzędzia Smudge (303)
- Praca z narzędziem Shadow (304)
- Użycie narzędzia Roughen (305)
- Użycie narzędzia Mirror (306)
- Praca z narzędziem Graphic Hose (308)
- Praca z narzędziem Bend (310)
- Kontrolowanie dodatków (311)
Rozdział 25. Tabele i wykresy (313)
- Tworzenie tabel i wykresów (314)
- Formatowanie wykresów słupkowych (316)
- Praca z wykresami kołowymi (319)
- Praca z piktogramami (320)
Rozdział 26. Obrazy rastrowe (321)
- Importowanie obrazów rastrowych (322)
- Modyfikowanie obrazów rastrowych (323)
- Przekształcanie ilustracji FreeHanda na obrazki rastrowe (326)
- Łączenie i osadzanie obrazków w dokumencie (327)
- Edycja obrazków rastrowych (329)
Rozdział 27. Eksportowanie (331)
- Podstawy eksportowania (332)
- Eksportowanie grafiki jako obrazów rastrowych (334)
- Eksportowanie grafiki jako obrazów wektorowych (336)
- Eksportowanie do innych formatów wektorowych (339)
Rozdział 28. Kierunek: Sieć (341)
- Praca z kolorami bezpiecznymi dla przeglądarki (web-safe colors) (342)
- Eksportowanie do grafiki internetowej (344)
- Dodawanie łącz (348)
- Tworzenie stron WWW w języku HTML (350)
Rozdział 29. Animacje Flash (353)
- Wklejanie do Flasha (354)
- Tworzenie animacji opartych na warstwach (355)
- Tworzenie animacji opartych na stronach (357)
- Animacje oparte na stronach i warstwach (358)
- Dodawanie akcji Flasha (359)
- Testowanie i kontrolowanie odtwarzania filmów (361)
- Eksportowanie pliku Flash (SWF) (364)
Rozdział 30. Podstawy druku (365)
- Ustawianie podstawowych opcji druku (366)
- Drukowanie zaznaczonych obiektów (369)
Rozdział 31. Zaawansowane opcje druku (371)
- Parametry druku (372)
- Ustawianie opcji odwzorowania (373)
- Ustawianie opcji rozbarwień (376)
- Zapisywanie ustawień druku (379)
- Gromadzenie informacji do druku (380)
Rozdział 32. Ustawienia programu FreeHand (383)
- Zmiana pasków narzędzi (384)
- Zmiana skrótów klawiszowych (386)
- Ustawienia w pliku Defaults (388)
- Definiowanie preferencji (389)
Dodatek A Skróty klawiszowe (391)
- Skróty klawiaturowe (392)
Dodatek B Wygląd wypełnień i konturów (395)
- Wypełnienie Custom (396)
- Wypełnienia Textured (397)
- Wypełnienie i kontury Pattern (398)
- Kontury Custom (399)
Dodatek C Preferencje (401)
- Zakładka General okna Preferences (402)
- Zakładka Object okna Preferences (403)
- Zakładka Text okna Preferences (404)
- Zakładka Dokument okna Preferences (405)
- Zakładka Import okna Preferences (406)
- Zakładka Export okna Preferences (407)
- Zakładka Spelling okna Preferences (407)
- Zakładka Colors okna Preferences (408)
- Zakładka Panels okna Preferences (408)
- Zakładka Redraw okna Preferences (409))
Skorowidz (411)