Po prostu CorelDRAW 10 - Helion
Tłumaczenie: Mirosława Stryjek, Jarosław Stolarczyk, opracowanie wersji 10.: Bolesław Ogórek
ISBN: 83-7197-636-4
stron: 328, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-12-13
Księgarnia: Helion
Cena książki: 30,00 zł
Jeden z najpopularniejsych programów graficznych nie będzie już dla Ciebie żadną tajemnicą po przeczytaniu książki autorstwa Phyllis Davis. Ważne zagadnienia związane z wykorzystaniem narzędzi Corela opatrzono licznymi ilustracjami, dzięki którym łatwiej nauczysz się nimi posługiwać. Dowiesz się jak rysować proste linie i krzywe, wypełniać kolorem utworzone figury, zmieniać ich kształt i dostosowywać je do swoich potrzeb; zapoznasz się z problemami związanymi z osadzaniem tesktu oraz drukowaniem. Jeden z rozdziałów poświęcono wykorzystaniu Corela w tworzeniu grafiki dla stron WWW.
Seria "Po prostu" to książki, dzięki którym skutecznie przyswoisz sobie potrzebną wiedzę. Niezwykle istotną zaletą książek jest ich przejrzysty układ -- każda konkretna informacja opisana jest na osobnej stronie, dzięki czemu czytelnik szybko znajduje interesujące go zagadnienie. Seria przeznaczona jest dla początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników komputerów osobistych.
Osoby które kupowały "Po prostu CorelDRAW 10", wybierały także:
- CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania 34,15 zł, (15,71 zł -54%)
- CorelDRAW Graphics Suite X6 PL 67,77 zł, (37,95 zł -44%)
- ABC CorelDRAW X6 PL 39,20 zł, (21,95 zł -44%)
Spis treści
Po prostu CorelDRAW 10 -- spis treści
Rozdział 1. Podstawy (13)
- CorelDRAW 10 - co to takiego? (14)
- Co nowego w CorelDRAW 10? (14)
- Jak działa CorelDRAW 10? (16)
- Ekran programu CorelDRAW 10 (17)
- Elementy ekranu programu CorelDRAW 10 (17)
- Menu (20)
- Otwieranie menu i wybieranie poleceń (20)
- Zbyt duże menu i okna dialogowe (21)
- Paski narzędzi (22)
- Włączanie poszczególnych pasków narzędzi (22)
- Powiększanie za pomocą narzędzia Zoom (powiększenie) (26)
- Pomniejszanie za pomocą narzędzia Zoom (26)
- Powiększanie przy użyciu paska narzędzi Standard (standardowego) (26)
- Narzędzie Hand (dłoń) (27)
- Używanie narzędzia Hand (dłoń) (27)
- Zmiana jakości widoku (28)
- Dokery (29)
- Otwieranie dokera (29)
- Zamiana położenia dokera (30)
- Zamykanie jednego z kilku jednocześnie otwartych dokerów (30)
- Korzystanie z systemu pomocy (31)
- Otwieranie pomocy CorelDRAW 10, Technical Support (pomocy technicznej) i CorelTutor (samouczka) (33)
- Korzystanie z pomocy kontekstowej (33)
- Jak zobaczyć etykietkę narzędzia (33)
- Kilka ważnych terminów (34)
- Obiekt (34)
- Krawędź (34)
- Właściwości (34)
- Uchwyty (34)
- Węzły (34)
- Punkty kontrolne (34)
- Segment krzywej (34)
- Zaznaczanie (34)
- Wybór wielu obiektów (35)
- Zaznaczanie przez przeciąganie (35)
- Kontur (35)
- Wypełnienie (35)
- Wypełnienie fontannowe (35)
- Prowadnice (35)
- Warstwa (35)
- Kolejność ułożenia obiektów (35)
- Grupa (36)
- Grupa zagnieżdżona (36)
Rozdział 2. Zaczynamy (39)
- Dodawanie do pulpitu skrótu do programu CorelDRAW 10 (40)
- Tworzenie nowego pliku (41)
- Tworzenie nowego pliku przy użyciu szablonu (42)
- Otwieranie istniejącego pliku (43)
- Zapisywanie efektów pracy (43)
- Zapisywanie kopii plików (44)
- Importowanie pliku (45)
- Eksportowanie rysunku (46)
- Zamykanie pliku (49)
- Opcje tworzenia kopii zapasowych (50)
- Odzyskiwanie uszkodzonych plików (51)
- Zamykanie programu CorelDRAW (52)
Rozdział 3. Prostokąty i elipsy (53)
- Rysowanie prostokąta (54)
- Zaokrąglanie narożników prostokąta (55)
- Rysowanie elipsy (56)
- Tworzenie wycinka lub łuku z elipsy (57)
Rozdział 4. Zaznaczanie, przesuwanie, skalowanie (59)
- Zaznaczanie obiektu (60)
- Zaznaczanie kilku obiektów (60)
- Zaznaczanie obiektów przez przeciąganie (60)
- Zaznaczanie wszystkich obiektów (61)
- Deselekcjonowanie obiektów (61)
- Przesuwanie obiektu (61)
- Kopiowanie obiektu za pomocą schowka (62)
- Kopiowanie obiektu przez przeciąganie (63)
- Powielanie obiektu (63)
- Tworzenie szyku obiektów za pomocą zaawansowanej duplikacji (64)
- Klonowanie obiektu (65)
- Oglądanie jednego rysunku w dwóch oknach (66)
- Oglądanie dwóch rysunków w dwóch oknach (66)
- Kopiowanie obiektu z jednego dokumentu do drugiego (67)
- Przemieszczanie obiektu z jednego dokumentu do drugiego (68)
- Zmiana szerokości obiektu (70)
- Zmiana wysokości obiektu (71)
- Proporcjonalna zmiana wysokości i szerokości obiektu (72)
- Usuwanie obiektu (73)
Rozdział 5. Wielokąty, gwiazdy i spirale (75)
- Tworzenie wieloboku (76)
- Zmiana liczby boków wieloboku (77)
- Rysowanie gwiazdy (78)
- Tworzenie gwiazdy-wieloboku (79)
- Tworzenie spirali symetrycznej (80)
- Rysowanie spirali logarytmicznej (81)
- Więcej o spiralach (82)
Rozdział 6. Węzły i krawędzie (83)
- Konwersja obiektu na krzywe (86)
- Wybieranie węzła (87)
- Wybieranie kilku węzłów (87)
- Dodawanie punktów kontrolnych do węzła lub zamiana odcinka w krzywą (88)
- Zamiana krzywej w odcinek prostej (89)
- Zaczynamy rysowanie serca (90)
- Zmiana węzła gładkiego w ostry (91)
- Przesuwanie węzła (92)
- Przesuwanie punktów kontrolnych (92)
- Górna część serca (93)
- Odręczne dodawanie węzłów (94)
- Automatyczne dodawanie węzłów (95)
- Usuwanie węzła (96)
- Przerywanie krzywej i rozłączanie węzłów (97)
- Łączenie węzłów (98)
- Łączenie dwóch węzłów odcinkiem (98)
- Zmiana kształtu bez używania węzłów (99)
- Fala - jak to zrobić? (100)
Rozdział 7. Odcinki i krzywe (103)
- Rysowanie odcinków (104)
- Odcinek nachylony pod określonym kątem (104)
- Rysowanie krzywej (105)
- Usuwanie fragmentu krzywej w trakcie rysowania (105)
- Rysowanie obiektów zamkniętych (105)
- Rysowanie odcinka (106)
- Rysowanie obiektów zamkniętych (106)
- Rysowanie krzywej (107)
- Rysowanie flagi (108)
- Paleta wysuwana narzędzia Outline (kontur) (110)
- Okno dialogowe Outline Pen (pióro konturu) (110)
- Zmiana grubości linii (111)
- Zmiana typu linii (112)
- Dodawanie do linii grotu (112)
- Tworzenie własnych kształtów grotów (113)
- Zmiana rozmiaru i kształtu grotu (114)
- Kaligrafowanie (115)
- Przecinanie obiektu linią prostą (116)
- Przecinanie obiektu linią krzywą (117)
- Usuwanie części obiektu gumką (118)
- Zmiana wielkości powierzchni usuwanej za pomocą gumki (119)
- Przechodzenie do różnych trybów rysowania narzędziem Artistic Media (środki artystyczne) (120)
- Rysowanie w trybie Preset (według wzorca) (121)
- Rysowanie w trybie Brush (pędzel) (122)
- Rysowanie w trybie Sprayer (rozpylacz) (123)
- Rysowanie krzywych w trybie Caligraphy (kaligrafowanie) (124)
- Rysowanie w trybie Pressure (czuły na nacisk) (125)
- Zastosowanie narzędzia Artistic Media (środki artystyczne) do istniejących krzywych (126)
- Posługiwanie się narzędziem Perfect Shapes (perfekcyjne kształty) (127)
- Wstawianie strzałek narzędziem Perfect Shapes (perfekcyjne kształty) (128)
Rozdział 8. Ustawienia strony (129)
- Wybieranie rozmiaru i orientacji strony (130)
- Zmiana jednostki miary (132)
- Dołączanie stron do dokumentu (133)
- Usuwanie strony z dokumentu (134)
- Jednoczesne usuwanie kilku kolejnych stron (134)
- Przechodzenie pomiędzy stronami (135)
- Przeglądanie informacji o dokumencie (136)
Rozdział 9. Precyzyjne narzędzia (137)
- Przesuwanie punktu zerowego (139)
- Zmiana jednostek miary aktualnego dokumentu (140)
- Zapisywanie zmian jako domyślnych dla nowych dokumentów (141)
- Wyłączanie linijek (142)
- Zmiana położenia linijki (142)
- Dodawanie prowadnic do strony (144)
- Ustawianie ukośnych prowadnic (144)
- Przesuwanie prowadnic (145)
- Usuwanie prowadnicy (145)
- Usuwanie wszystkich prowadnic (145)
- Włączanie funkcji przyciągania do prowadnicy (146)
- Ustawienia siatki (147)
- Powiększanie paska stanu (148)
- Zmiana zawartości paska stanu (149)
- Wyrównywanie położenia obiektów (151)
Rozdział 10. Kolory i wypełnienia (155)
- Sprawdzanie tego, czy krawędź jest zamknięta (156)
- Wypełnianie obiektu jednolitym kolorem (156)
- Zmiana koloru obramowania obiektu (157)
- Usuwanie koloru z obiektu (157)
- Pobieranie koloru wypełnienia lub obramowania przy użyciu narzędzia Eyedropper (pipeta) (158)
- Wypełnianie obiektu przy użyciu narzędzia Paintbucket (puszka z farbą) (159)
- Dodawanie obramowania przy użyciu narzędzia Paintbucket (puszka z farbą) (159)
- Zmiana systemu kolorów w palecie kolorów (160)
- Wypełnianie obiektu przy użyciu okna dialogowego (Fill ) (wypełnienie jednolite) (162)
- Jeden ze sposobów tworzenia kolorów niestandardowych (163)
- Dodawanie wypełnienia tonalnego liniowego (164)
- Zmiana typu wypełnienia tonalnego (165)
- Zmiana kolorów wypełnienia tonalnego (165)
- Zmiana położenia początkowego i końcowego koloru wypełnienia (166)
- Dodawanie do wypełnienia tonalnego kolorów pośrednich (167)
- Dodawanie do obiektu wypełnienia dwukolorowego (168)
- Dodawanie do obiektu wypełnienia wielokolorowego i z mapy bitowej (169)
- Tworzenie niestandardowych wypełnień deseniem (170)
- Dodawanie do obiektu wypełnienia teksturą (171)
- Wypełnianie obiektu przy użyciu narzędzia Interactive Mesh (interakcyjne wypełnienie siatkowe) (172)
- Przesuwanie siatki i przesuwanie jej węzłów (174)
Rozdział 11. Praca z tekstem (175)
- Dodawanie tekstu ozdobnego (176)
- Dodawanie tekstu akapitowego (177)
- Przekształcanie tekstu ozdobnego w akapitowy (178)
- Przekształcanie tekstu akapitowego w ozdobny (178)
- Edytowanie tekstu ozdobnego lub akapitowego (179)
- Zmiana typu czcionki obiektu tekstowego (180)
- Zmiana rozmiaru znaków tekstu akapitowego i ozdobnego (181)
- Jeszcze jedna możliwość zmiany rozmiaru znaków tekstu akapitowego i ozdobnego (181)
- Zmiana formatowania pojedynczych znaków (182)
- Zmiana wyrównania obiektu tekstowego (183)
- Odstępy standardowe - jednakowe pomiędzy wszystkimi znakami (184)
- Zmiana odstępu między pojedynczymi znakami (185)
- Odstępy standardowe - jednakowe pomiędzy wszystkimi wierszami (186)
- Zmiana odstępu pomiędzy pojedynczymi wierszami (187)
- Importowanie tekstu do rysunku (188)
- Zmiana kształtu obiektu - tekstu akapitowego (189)
- Automatyczne rozmieszczanie fragmentów tekstu w powiązanych ramkach (190)
- Rozmieszczanie tekstu na krzywej (191)
- Rozmieszczanie tekstu w obiekcie (192)
- Rozmieszczanie tekstu wokół obiektu (193)
- Rozmieszczanie gotowego tekstu wokół obiektu (194)
- Dodawanie wypunktowania (195)
- Dodawanie inicjałów (196)
Rozdział 12. Zabawy z tekstem (197)
- Ukosowanie tekstu (198)
- Obracanie tekstu (199)
- Obracanie tekstu przy użyciu narzędzia Free Rotation (swobodny obrót) (200)
- Ukosowanie tekstu przy użyciu narzędzia Free Skew (swobodne pochylenie) (201)
- Dodawanie cienia za pomocą kopiowania (202)
- Tworzenie cieni za pomocą narzędzia Interactive Drop Shadow (interakcyjny cień) (204)
- Zmiana koloru cienia (205)
- Interakcyjne dopasowywanie tekstu ozdobnego (206)
- Dopasowywanie tekstu do ścieżki (206)
- Tworzenie głębi wektorowej (209)
- Dodawanie do głębi wektorowej kolorów przy użyciu narzędzia Interactive Extrude (interakcyjna głębia) (210)
- Dodawanie do głębi wektorowej desenia wypełnienia tonalnego pochodzącego z mapy bitowej lub tekstury (211)
- Dodawanie do głębi wektorowej fazy (211)
- Dodawanie do głębi wektorowej efektów oświetlenia (212)
- Zmiana kształtu znaków (213)
- Uzyskanie efektu neonu (215)
Rozdział 13. Warstwy (219)
- Przesuwanie obiektu na wierzch (220)
- Umieszczanie obiektu przed określonym obiektem (220)
- Przesuwanie obiektu o jeden poziom w górę (220)
- Umieszczanie obiektu pod wszystkimi obiektami (221)
- Umieszczanie obiektu za określonym obiektem (221)
- Przesuwanie obiektu o jeden poziom niżej (221)
- Otwieranie dokera Object Manager (menedżer obiektów) (222)
- Tworzenie nowej warstwy (223)
- Zmienianie bieżącej warstwy (223)
- Zmiana parametrów warstwy (224)
- Zmienianie kolejności warstw (225)
- Przemieszczanie lub kopiowanie obiektu do innej warstwy (226)
- Usuwanie warstwy (226)
- Tworzenie gazetki (227)
Rozdział 14. Przekształcenia (231)
- Grupowanie obiektów (232)
- Rozdzielanie grupy obiektów (232)
- Rozdzielanie wszystkich grup w zaznaczonych obiektach (232)
- Blokowanie obiektów (233)
- Odblokowywanie obiektów (233)
- Odblokowywanie wszystkich obiektów ze strony (233)
- Obracanie obiektu (234)
- Spawanie obiektów (235)
- Tworzenie czarno-białej grafiki (236)
- Rozłączanie obiektów (238)
- Odbicie obiektu w poziomie (239)
- Odbicie obiektu w pionie (240)
- Skalowanie obiektu (241)
- Tworzenie efektu drzeworytu (242)
- Metamorfoza dwóch trójkatów (244)
- Wykończenie drzeworytu (245)
Rozdział 15. Efekty specjalne (247)
- Korzystanie z narzędzia Interactivce Envelope (interakcyjna obwiednia) w celu zmiany kształtu obiektu (248)
- Korzystanie z wzorców obwiedni (250)
- Nadawanie obwiedni trybu odwzorowania (251)
- Wpisanie w kształt serca słowa LOVE (252)
- Przekształcenie jednego obiektu w drugi przy użyciu narzędzia Interactive Blend (interakcyjna metamorfoza) (254)
- Metamorfoza zwielokrotniona (255)
- Dodawanie efektu perspektywy (257)
- Tworzenie obiektu obrysowanego własnym cieniem (258)
- Szybkie kadrowanie obiektów (261)
- Tworzenie przezroczystości (262)
- Zniekształcenie typu Push and Pull (wepchnij i wypchnij) (264)
- Zniekształcenie typu postrzępienie (265)
- Zniekształcenie typu wir (265)
- Tworzenie konturu obiektu (266)
- Zmiana liczby konturów (267)
- Zmiana grubości linii konturu (267)
- Tworzenie efektu soczewki (268)
- Wprawianie rakiety w ruch (269)
Rozdział 16. Symbole, cliparty i mapy bitowe (273)
- Wstawianie do rysunku symboli (274)
- Tworzenie własnego symbolu (275)
- Importowanie clipartów (276)
- Importowanie map bitowych (277)
- Przekształcanie obiektów wektorowych w mapy bitowe (278)
- Trasowanie (279)
- Przekształcanie mapy bitowej z jednego modelu koloru w inny (280)
- Dodanie do mapy bitowej efektu rysunku impresjonistycznego (281)
- Dodawanie szumu do mapy bitowej (282)
- Tworzenie winiety (283)
- Poprawianie jasności i kontrastu zdjęcia (285)
- Poprawianie barwy i nasycenia zdjęcia (286)
Rozdział 17. CorelDRAW i Internet (287)
- Zmiana jednostki miary linijki na piksele i ustawienie rozdzielczości (288)
- Umieszczanie kolorów przeglądarki w palecie kolorów (289)
- Tworzenie tła lub kafelkowanej grafiki (290)
- Dodawanie tytułu do strony (293)
- Oznaczanie tekstu jako tekst HTML (294)
- Udostępnianie paska narzędzi obiektów internetowych (296)
- Otwieranie okna dialogowego Właściwości obiektów (296)
- Przypisywanie zakładki (298)
- Tworzenie połączenia z obiektem z przypisaną zakładką (299)
- Tworzenie hiperpołączeń (300)
- Sprawdzanie konfliktów obiektów HTML (301)
- Eksportowanie stron WWW stworzonych w CorelDRAW 10 (302)
Rozdział 18. Drukowanie (305)
- Drukowanie dokumentu (306)
- Drukowanie dwóch i więcej kopii (306)
- Drukowanie określonych stron (307)
- Skalowanie wydruku (308)
- Kafelkowanie wydruku (309)
- Wybieranie drukarki (310)
- Ustawianie rozmiaru i położenia stron wydruku dla innej drukarki (311)
- Dodawanie informacji o pliku i paserów (312)
- Tworzenie wyciągów barwnych (314)
- Tworzenie plików w formacie PostScript (.ps) (316)
- Tworzenie plików w formacie Encapsulated PostScript (.eps) (316)
- Otwieranie zakładki Preflihgt (analiza wstępna) (318)
- Otwieranie okna Print Preview (podgląd wydruku) (319)
- Skalowanie rysunku w oknie Print Preview (podgląd wydruku) (320)
- Rozmieszczanie rysunku na stronie wydruku (321)
- Powiększanie i zmniejszanie (321)
- Otwieranie minipodglądu (322)
Skorowidz (323)