reklama - zainteresowany?

Po prostu CorelDRAW 10 - Helion

Po prostu CorelDRAW 10
Autor: Phyllis Davis
Tłumaczenie: Mirosława Stryjek, Jarosław Stolarczyk, opracowanie wersji 10.: Bolesław Ogórek
ISBN: 83-7197-636-4
stron: 328, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-12-13
Księgarnia: Helion

Cena książki: 30,00 zł

Dodaj do koszyka Po prostu CorelDRAW 10

Tagi: Corel

Jeden z najpopularniejsych programów graficznych nie będzie już dla Ciebie żadną tajemnicą po przeczytaniu książki autorstwa Phyllis Davis. Ważne zagadnienia związane z wykorzystaniem narzędzi Corela opatrzono licznymi ilustracjami, dzięki którym łatwiej nauczysz się nimi posługiwać. Dowiesz się jak rysować proste linie i krzywe, wypełniać kolorem utworzone figury, zmieniać ich kształt i dostosowywać je do swoich potrzeb; zapoznasz się z problemami związanymi z osadzaniem tesktu oraz drukowaniem. Jeden z rozdziałów poświęcono wykorzystaniu Corela w tworzeniu grafiki dla stron WWW.

Seria "Po prostu" to książki, dzięki którym skutecznie przyswoisz sobie potrzebną wiedzę. Niezwykle istotną zaletą książek jest ich przejrzysty układ -- każda konkretna informacja opisana jest na osobnej stronie, dzięki czemu czytelnik szybko znajduje interesujące go zagadnienie. Seria przeznaczona jest dla początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników komputerów osobistych.

Dodaj do koszyka Po prostu CorelDRAW 10

 

Osoby które kupowały "Po prostu CorelDRAW 10", wybierały także:

  • CorelDRAW X7. Kurs video. Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy
  • CorelDRAW X7. Kurs video. Poziom pierwszy. Techniki i narzędzia pracy grafika komputerowego
  • CorelDRAW X7. Kurs video. Sztuczki i gotowe rozwiązania
  • CorelDRAW Graphics Suite X6 PL
  • ABC CorelDRAW X6 PL

Dodaj do koszyka Po prostu CorelDRAW 10

Spis treści

Po prostu CorelDRAW 10 -- spis treści

Rozdział 1. Podstawy (13)

  • CorelDRAW 10 - co to takiego? (14)
  • Co nowego w CorelDRAW 10? (14)
  • Jak działa CorelDRAW 10? (16)
  • Ekran programu CorelDRAW 10 (17)
  • Elementy ekranu programu CorelDRAW 10 (17)
  • Menu (20)
    • Otwieranie menu i wybieranie poleceń (20)
  • Zbyt duże menu i okna dialogowe (21)
  • Paski narzędzi (22)
    • Włączanie poszczególnych pasków narzędzi (22)
    • Powiększanie za pomocą narzędzia Zoom (powiększenie) (26)
    • Pomniejszanie za pomocą narzędzia Zoom (26)
    • Powiększanie przy użyciu paska narzędzi Standard (standardowego) (26)
  • Narzędzie Hand (dłoń) (27)
    • Używanie narzędzia Hand (dłoń) (27)
    • Zmiana jakości widoku (28)
  • Dokery (29)
    • Otwieranie dokera (29)
    • Zamiana położenia dokera (30)
    • Zamykanie jednego z kilku jednocześnie otwartych dokerów (30)
  • Korzystanie z systemu pomocy (31)
    • Otwieranie pomocy CorelDRAW 10, Technical Support (pomocy technicznej) i CorelTutor (samouczka) (33)
    • Korzystanie z pomocy kontekstowej (33)
    • Jak zobaczyć etykietkę narzędzia (33)
  • Kilka ważnych terminów (34)
    • Obiekt (34)
    • Krawędź (34)
    • Właściwości (34)
    • Uchwyty (34)
    • Węzły (34)
    • Punkty kontrolne (34)
    • Segment krzywej (34)
    • Zaznaczanie (34)
    • Wybór wielu obiektów (35)
    • Zaznaczanie przez przeciąganie (35)
    • Kontur (35)
    • Wypełnienie (35)
    • Wypełnienie fontannowe (35)
    • Prowadnice (35)
    • Warstwa (35)
    • Kolejność ułożenia obiektów (35)
    • Grupa (36)
    • Grupa zagnieżdżona (36)

Rozdział 2. Zaczynamy (39)

    • Dodawanie do pulpitu skrótu do programu CorelDRAW 10 (40)
    • Tworzenie nowego pliku (41)
    • Tworzenie nowego pliku przy użyciu szablonu (42)
    • Otwieranie istniejącego pliku (43)
    • Zapisywanie efektów pracy (43)
    • Zapisywanie kopii plików (44)
    • Importowanie pliku (45)
    • Eksportowanie rysunku (46)
    • Zamykanie pliku (49)
    • Opcje tworzenia kopii zapasowych (50)
    • Odzyskiwanie uszkodzonych plików (51)
    • Zamykanie programu CorelDRAW (52)

Rozdział 3. Prostokąty i elipsy (53)

    • Rysowanie prostokąta (54)
    • Zaokrąglanie narożników prostokąta (55)
    • Rysowanie elipsy (56)
    • Tworzenie wycinka lub łuku z elipsy (57)

Rozdział 4. Zaznaczanie, przesuwanie, skalowanie (59)

    • Zaznaczanie obiektu (60)
    • Zaznaczanie kilku obiektów (60)
    • Zaznaczanie obiektów przez przeciąganie (60)
    • Zaznaczanie wszystkich obiektów (61)
    • Deselekcjonowanie obiektów (61)
    • Przesuwanie obiektu (61)
    • Kopiowanie obiektu za pomocą schowka (62)
    • Kopiowanie obiektu przez przeciąganie (63)
    • Powielanie obiektu (63)
    • Tworzenie szyku obiektów za pomocą zaawansowanej duplikacji (64)
    • Klonowanie obiektu (65)
    • Oglądanie jednego rysunku w dwóch oknach (66)
    • Oglądanie dwóch rysunków w dwóch oknach (66)
    • Kopiowanie obiektu z jednego dokumentu do drugiego (67)
    • Przemieszczanie obiektu z jednego dokumentu do drugiego (68)
    • Zmiana szerokości obiektu (70)
    • Zmiana wysokości obiektu (71)
    • Proporcjonalna zmiana wysokości i szerokości obiektu (72)
    • Usuwanie obiektu (73)

Rozdział 5. Wielokąty, gwiazdy i spirale (75)

    • Tworzenie wieloboku (76)
    • Zmiana liczby boków wieloboku (77)
    • Rysowanie gwiazdy (78)
    • Tworzenie gwiazdy-wieloboku (79)
    • Tworzenie spirali symetrycznej (80)
    • Rysowanie spirali logarytmicznej (81)
    • Więcej o spiralach (82)

Rozdział 6. Węzły i krawędzie (83)

    • Konwersja obiektu na krzywe (86)
    • Wybieranie węzła (87)
    • Wybieranie kilku węzłów (87)
    • Dodawanie punktów kontrolnych do węzła lub zamiana odcinka w krzywą (88)
    • Zamiana krzywej w odcinek prostej (89)
    • Zaczynamy rysowanie serca (90)
    • Zmiana węzła gładkiego w ostry (91)
    • Przesuwanie węzła (92)
    • Przesuwanie punktów kontrolnych (92)
    • Górna część serca (93)
    • Odręczne dodawanie węzłów (94)
    • Automatyczne dodawanie węzłów (95)
    • Usuwanie węzła (96)
    • Przerywanie krzywej i rozłączanie węzłów (97)
    • Łączenie węzłów (98)
    • Łączenie dwóch węzłów odcinkiem (98)
    • Zmiana kształtu bez używania węzłów (99)
    • Fala - jak to zrobić? (100)

Rozdział 7. Odcinki i krzywe (103)

    • Rysowanie odcinków (104)
    • Odcinek nachylony pod określonym kątem (104)
    • Rysowanie krzywej (105)
    • Usuwanie fragmentu krzywej w trakcie rysowania (105)
    • Rysowanie obiektów zamkniętych (105)
    • Rysowanie odcinka (106)
    • Rysowanie obiektów zamkniętych (106)
    • Rysowanie krzywej (107)
    • Rysowanie flagi (108)
    • Paleta wysuwana narzędzia Outline (kontur) (110)
    • Okno dialogowe Outline Pen (pióro konturu) (110)
    • Zmiana grubości linii (111)
    • Zmiana typu linii (112)
    • Dodawanie do linii grotu (112)
    • Tworzenie własnych kształtów grotów (113)
    • Zmiana rozmiaru i kształtu grotu (114)
    • Kaligrafowanie (115)
    • Przecinanie obiektu linią prostą (116)
    • Przecinanie obiektu linią krzywą (117)
    • Usuwanie części obiektu gumką (118)
    • Zmiana wielkości powierzchni usuwanej za pomocą gumki (119)
    • Przechodzenie do różnych trybów rysowania narzędziem Artistic Media (środki artystyczne) (120)
    • Rysowanie w trybie Preset (według wzorca) (121)
    • Rysowanie w trybie Brush (pędzel) (122)
    • Rysowanie w trybie Sprayer (rozpylacz) (123)
    • Rysowanie krzywych w trybie Caligraphy (kaligrafowanie) (124)
    • Rysowanie w trybie Pressure (czuły na nacisk) (125)
    • Zastosowanie narzędzia Artistic Media (środki artystyczne) do istniejących krzywych (126)
    • Posługiwanie się narzędziem Perfect Shapes (perfekcyjne kształty) (127)
    • Wstawianie strzałek narzędziem Perfect Shapes (perfekcyjne kształty) (128)

Rozdział 8. Ustawienia strony (129)

    • Wybieranie rozmiaru i orientacji strony (130)
    • Zmiana jednostki miary (132)
    • Dołączanie stron do dokumentu (133)
    • Usuwanie strony z dokumentu (134)
    • Jednoczesne usuwanie kilku kolejnych stron (134)
    • Przechodzenie pomiędzy stronami (135)
    • Przeglądanie informacji o dokumencie (136)

Rozdział 9. Precyzyjne narzędzia (137)

    • Przesuwanie punktu zerowego (139)
    • Zmiana jednostek miary aktualnego dokumentu (140)
    • Zapisywanie zmian jako domyślnych dla nowych dokumentów (141)
    • Wyłączanie linijek (142)
    • Zmiana położenia linijki (142)
    • Dodawanie prowadnic do strony (144)
    • Ustawianie ukośnych prowadnic (144)
    • Przesuwanie prowadnic (145)
    • Usuwanie prowadnicy (145)
    • Usuwanie wszystkich prowadnic (145)
    • Włączanie funkcji przyciągania do prowadnicy (146)
    • Ustawienia siatki (147)
    • Powiększanie paska stanu (148)
    • Zmiana zawartości paska stanu (149)
    • Wyrównywanie położenia obiektów (151)

Rozdział 10. Kolory i wypełnienia (155)

    • Sprawdzanie tego, czy krawędź jest zamknięta (156)
    • Wypełnianie obiektu jednolitym kolorem (156)
    • Zmiana koloru obramowania obiektu (157)
    • Usuwanie koloru z obiektu (157)
    • Pobieranie koloru wypełnienia lub obramowania przy użyciu narzędzia Eyedropper (pipeta) (158)
    • Wypełnianie obiektu przy użyciu narzędzia Paintbucket (puszka z farbą) (159)
    • Dodawanie obramowania przy użyciu narzędzia Paintbucket (puszka z farbą) (159)
    • Zmiana systemu kolorów w palecie kolorów (160)
    • Wypełnianie obiektu przy użyciu okna dialogowego (Fill ) (wypełnienie jednolite) (162)
    • Jeden ze sposobów tworzenia kolorów niestandardowych (163)
    • Dodawanie wypełnienia tonalnego liniowego (164)
    • Zmiana typu wypełnienia tonalnego (165)
    • Zmiana kolorów wypełnienia tonalnego (165)
    • Zmiana położenia początkowego i końcowego koloru wypełnienia (166)
    • Dodawanie do wypełnienia tonalnego kolorów pośrednich (167)
    • Dodawanie do obiektu wypełnienia dwukolorowego (168)
    • Dodawanie do obiektu wypełnienia wielokolorowego i z mapy bitowej (169)
    • Tworzenie niestandardowych wypełnień deseniem (170)
    • Dodawanie do obiektu wypełnienia teksturą (171)
    • Wypełnianie obiektu przy użyciu narzędzia Interactive Mesh (interakcyjne wypełnienie siatkowe) (172)
    • Przesuwanie siatki i przesuwanie jej węzłów (174)

Rozdział 11. Praca z tekstem (175)

    • Dodawanie tekstu ozdobnego (176)
    • Dodawanie tekstu akapitowego (177)
    • Przekształcanie tekstu ozdobnego w akapitowy (178)
    • Przekształcanie tekstu akapitowego w ozdobny (178)
    • Edytowanie tekstu ozdobnego lub akapitowego (179)
    • Zmiana typu czcionki obiektu tekstowego (180)
    • Zmiana rozmiaru znaków tekstu akapitowego i ozdobnego (181)
    • Jeszcze jedna możliwość zmiany rozmiaru znaków tekstu akapitowego i ozdobnego (181)
    • Zmiana formatowania pojedynczych znaków (182)
    • Zmiana wyrównania obiektu tekstowego (183)
    • Odstępy standardowe - jednakowe pomiędzy wszystkimi znakami (184)
    • Zmiana odstępu między pojedynczymi znakami (185)
    • Odstępy standardowe - jednakowe pomiędzy wszystkimi wierszami (186)
    • Zmiana odstępu pomiędzy pojedynczymi wierszami (187)
    • Importowanie tekstu do rysunku (188)
    • Zmiana kształtu obiektu - tekstu akapitowego (189)
    • Automatyczne rozmieszczanie fragmentów tekstu w powiązanych ramkach (190)
    • Rozmieszczanie tekstu na krzywej (191)
    • Rozmieszczanie tekstu w obiekcie (192)
    • Rozmieszczanie tekstu wokół obiektu (193)
    • Rozmieszczanie gotowego tekstu wokół obiektu (194)
    • Dodawanie wypunktowania (195)
    • Dodawanie inicjałów (196)

Rozdział 12. Zabawy z tekstem (197)

    • Ukosowanie tekstu (198)
    • Obracanie tekstu (199)
    • Obracanie tekstu przy użyciu narzędzia Free Rotation (swobodny obrót) (200)
    • Ukosowanie tekstu przy użyciu narzędzia Free Skew (swobodne pochylenie) (201)
    • Dodawanie cienia za pomocą kopiowania (202)
    • Tworzenie cieni za pomocą narzędzia Interactive Drop Shadow (interakcyjny cień) (204)
    • Zmiana koloru cienia (205)
    • Interakcyjne dopasowywanie tekstu ozdobnego (206)
    • Dopasowywanie tekstu do ścieżki (206)
    • Tworzenie głębi wektorowej (209)
    • Dodawanie do głębi wektorowej kolorów przy użyciu narzędzia Interactive Extrude (interakcyjna głębia) (210)
    • Dodawanie do głębi wektorowej desenia wypełnienia tonalnego pochodzącego z mapy bitowej lub tekstury (211)
    • Dodawanie do głębi wektorowej fazy (211)
    • Dodawanie do głębi wektorowej efektów oświetlenia (212)
    • Zmiana kształtu znaków (213)
    • Uzyskanie efektu neonu (215)

Rozdział 13. Warstwy (219)

    • Przesuwanie obiektu na wierzch (220)
    • Umieszczanie obiektu przed określonym obiektem (220)
    • Przesuwanie obiektu o jeden poziom w górę (220)
    • Umieszczanie obiektu pod wszystkimi obiektami (221)
    • Umieszczanie obiektu za określonym obiektem (221)
    • Przesuwanie obiektu o jeden poziom niżej (221)
    • Otwieranie dokera Object Manager (menedżer obiektów) (222)
    • Tworzenie nowej warstwy (223)
    • Zmienianie bieżącej warstwy (223)
    • Zmiana parametrów warstwy (224)
    • Zmienianie kolejności warstw (225)
    • Przemieszczanie lub kopiowanie obiektu do innej warstwy (226)
    • Usuwanie warstwy (226)
    • Tworzenie gazetki (227)

Rozdział 14. Przekształcenia (231)

    • Grupowanie obiektów (232)
    • Rozdzielanie grupy obiektów (232)
    • Rozdzielanie wszystkich grup w zaznaczonych obiektach (232)
    • Blokowanie obiektów (233)
    • Odblokowywanie obiektów (233)
    • Odblokowywanie wszystkich obiektów ze strony (233)
    • Obracanie obiektu (234)
    • Spawanie obiektów (235)
    • Tworzenie czarno-białej grafiki (236)
    • Rozłączanie obiektów (238)
    • Odbicie obiektu w poziomie (239)
    • Odbicie obiektu w pionie (240)
    • Skalowanie obiektu (241)
    • Tworzenie efektu drzeworytu (242)
    • Metamorfoza dwóch trójkatów (244)
    • Wykończenie drzeworytu (245)

Rozdział 15. Efekty specjalne (247)

    • Korzystanie z narzędzia Interactivce Envelope (interakcyjna obwiednia) w celu zmiany kształtu obiektu (248)
    • Korzystanie z wzorców obwiedni (250)
    • Nadawanie obwiedni trybu odwzorowania (251)
    • Wpisanie w kształt serca słowa LOVE (252)
    • Przekształcenie jednego obiektu w drugi przy użyciu narzędzia Interactive Blend (interakcyjna metamorfoza) (254)
    • Metamorfoza zwielokrotniona (255)
    • Dodawanie efektu perspektywy (257)
    • Tworzenie obiektu obrysowanego własnym cieniem (258)
    • Szybkie kadrowanie obiektów (261)
    • Tworzenie przezroczystości (262)
    • Zniekształcenie typu Push and Pull (wepchnij i wypchnij) (264)
    • Zniekształcenie typu postrzępienie (265)
    • Zniekształcenie typu wir (265)
    • Tworzenie konturu obiektu (266)
    • Zmiana liczby konturów (267)
    • Zmiana grubości linii konturu (267)
    • Tworzenie efektu soczewki (268)
    • Wprawianie rakiety w ruch (269)

Rozdział 16. Symbole, cliparty i mapy bitowe (273)

    • Wstawianie do rysunku symboli (274)
    • Tworzenie własnego symbolu (275)
    • Importowanie clipartów (276)
    • Importowanie map bitowych (277)
    • Przekształcanie obiektów wektorowych w mapy bitowe (278)
    • Trasowanie (279)
    • Przekształcanie mapy bitowej z jednego modelu koloru w inny (280)
    • Dodanie do mapy bitowej efektu rysunku impresjonistycznego (281)
    • Dodawanie szumu do mapy bitowej (282)
    • Tworzenie winiety (283)
    • Poprawianie jasności i kontrastu zdjęcia (285)
    • Poprawianie barwy i nasycenia zdjęcia (286)

Rozdział 17. CorelDRAW i Internet (287)

    • Zmiana jednostki miary linijki na piksele i ustawienie rozdzielczości (288)
    • Umieszczanie kolorów przeglądarki w palecie kolorów (289)
    • Tworzenie tła lub kafelkowanej grafiki (290)
    • Dodawanie tytułu do strony (293)
    • Oznaczanie tekstu jako tekst HTML (294)
    • Udostępnianie paska narzędzi obiektów internetowych (296)
    • Otwieranie okna dialogowego Właściwości obiektów (296)
    • Przypisywanie zakładki (298)
    • Tworzenie połączenia z obiektem z przypisaną zakładką (299)
    • Tworzenie hiperpołączeń (300)
    • Sprawdzanie konfliktów obiektów HTML (301)
    • Eksportowanie stron WWW stworzonych w CorelDRAW 10 (302)

Rozdział 18. Drukowanie (305)

    • Drukowanie dokumentu (306)
    • Drukowanie dwóch i więcej kopii (306)
    • Drukowanie określonych stron (307)
    • Skalowanie wydruku (308)
    • Kafelkowanie wydruku (309)
    • Wybieranie drukarki (310)
    • Ustawianie rozmiaru i położenia stron wydruku dla innej drukarki (311)
    • Dodawanie informacji o pliku i paserów (312)
    • Tworzenie wyciągów barwnych (314)
    • Tworzenie plików w formacie PostScript (.ps) (316)
    • Tworzenie plików w formacie Encapsulated PostScript (.eps) (316)
    • Otwieranie zakładki Preflihgt (analiza wstępna) (318)
    • Otwieranie okna Print Preview (podgląd wydruku) (319)
    • Skalowanie rysunku w oknie Print Preview (podgląd wydruku) (320)
    • Rozmieszczanie rysunku na stronie wydruku (321)
    • Powiększanie i zmniejszanie (321)
    • Otwieranie minipodglądu (322)

Skorowidz (323)

Dodaj do koszyka Po prostu CorelDRAW 10

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.