Po prostu 3ds max 5 - Helion
Tytuł oryginału: 3ds max 5 for Windows: Visual QuickStart Guide
Tłumaczenie: Zenon Zabłocki
ISBN: 83-7361-257-2
stron: 520, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-12-18
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,00 zł
3ds max jest jednym z najbardziej zaawansowanych i najpopularniejszych programów do obróbki i tworzenia grafiki trójwymiarowej dostępnych obecnie na rynku. Znajduje on zastosowanie w najróżniejszych przedsięwzięciach artystycznych i komercyjnych; między innymi w architekturze, grach komputerowych, produkcjach filmowych, publikacjach internetowych, wizualizacjach medycznych i naukowych, projektowaniu rzeczywistości wirtualnej oraz w sztukach pięknych.
Książka napisana została z myślą o artystach, projektantach, uczniach, nauczycielach, zawodowcach i wszystkich tych, którzy pragną urzeczywistniać swoje marzenia. Podobnie jak inne książki z serii "Po prostu", podręcznik ten został napisany tak, by być przejrzystym i łatwym w lekturze. Tekst książki został wzbogacony o ponad 1200 rysunków ilustrujących pojęcia i sposoby radzenia sobie w różnych sytuacjach. Jeżeli stawiasz pierwsze kroki, zacznij od początku i przeczytaj rozdziały po kolei. Osoby bardziej zaawansowane mogą czytać tylko wybrane rozdziały.
Dzięki tej książce:- Zainstalujesz program 3ds max, poznasz jego interfejs i nauczysz się zarządzać plikami
- Nauczysz się tworzyć i zaznaczać obiekty, kontrolować wyświetlanie i poruszać się w przestrzeni 3D
- Dowiesz się, jak manipulować obiektami i tworzyć animacje za pomocą transformacji, modyfikatorów i kontrolerów animacji
- Poznasz zaawansowane techniki modelowania, w tym modelowanie na poziomie struktury obiektu oraz tworzenie obiektów złożonych
- Nauczysz się wykorzystywać światła i kamery do oświetlania scen i generowania obrazów
- Poznasz tajniki doboru materiałów i mapowania
- Dowiesz się, jak tworzyć wysokiej jakości obrazy i filmy.
Aby w pełni wykorzystać wiedzę zawartą w książce, powinieneś umieć poruszać się w środowisku Windows i mieć dostęp do programu 3ds max 5. Ważna jest także gruntowna wiedza na temat programów do obróbki grafiki dwuwymiarowej, takich jak Adobe Photoshop lub Corel Painter. Po przeczytaniu tej książki będziesz umiał tworzyć, modelować, mapować, animować i renderować obiekty w 3ds max 5.
Powodzenia w świecie 3D!
Osoby które kupowały "Po prostu 3ds max 5", wybierały także:
- 3ds Max 2015. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie 3D, oświetlenie i renderowanie 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- 3ds Max 2015. Kurs video. Poziom drugi. Modelowanie zaawansowane, ustawienia renderingu, materiały i tekstury 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- 3ds max 2010. Animacja 3D od podstaw. Szkoła efektu 96,45 zł, (29,90 zł -69%)
- Skuteczne programowanie Lego Mindstorms 57,56 zł, (25,90 zł -55%)
- Autodesk 3ds Max 2014. Oficjalny podręcznik 77,59 zł, (43,45 zł -44%)
Spis treści
Po prostu 3ds max 5 -- spis treści
Wstęp (9)
Rozdział 1. Pierwsze kroki (11)
- Instalowanie 3ds max 5 (12)
- Konfigurowanie 3ds max 5 (14)
- Pomoc techniczna (16)
- Interfejs programu (17)
- Elementy interfejsu (18)
- Zarządzanie plikami (27)
- Tworzenie kopii zapasowych (38)
Rozdział 2. Tworzenie obiektów (41)
- O tworzeniu obiektów (42)
- Tworzenie obiektów siatkowych (47)
- Tworzenie kształtów (63)
- Tworzenie precyzyjne (75)
Rozdział 3. Nawigacja i wyświetlanie (79)
- Układ współrzędnych (80)
- Perspektywa (82)
- Okna widokowe (84)
- Tryby wyświetlania (93)
- Nawigacja (96)
- Renderowanie próbne (109)
Rozdział 4. Zaznaczanie i wyświetlanie obiektów (111)
- Zaznaczanie obiektów (112)
- Zaznaczanie ramką (114)
- Zaznaczanie imienne (119)
- Grupowanie obiektów (121)
- Wyświetlanie obiektów (125)
Rozdział 5. Transformacje (131)
- Narzędzia transformowania (132)
- Gizma transformowania (136)
- Kontrolowanie transformacji (141)
- Transformacje precyzyjne (145)
- Powielanie (151)
- Transformacje zaawansowane (154)
Rozdział 6. Modyfikowanie obiektów (165)
- Wykorzystywanie modyfikatorów (166)
- Modyfikatory geometryczne (171)
- Wykorzystanie wielu modyfikatorów (178)
- Modyfikatory podziału (182)
- Modyfikatory renderowania (185)
- Generowanie geometrii (191)
- Animowanie przy użyciu modyfikatorów (195)
- Wykorzystanie modyfikatorów XForm (199)
Rozdział 7. Animacja (203)
- Przesuwanie czasu (204)
- Konfigurowanie czasu (206)
- Kluczowanie (212)
- Operowanie kluczami (217)
- Kontrolery animacji (221)
- Kontrolery typu Bézier (225)
- Dodawanie dźwięku (231)
- Ograniczniki animacji (234)
- Łączenie hierarchiczne (236)
Rozdział 8. Edycja siatek (241)
- Struktura siatek (242)
- Transformowanie na poziomie struktury (250)
- Modyfikowanie na poziomie struktury (254)
- Edytowanie siatek (255)
- Wielościan edytowalny (269)
Rozdział 9. Edycja kształtów (271)
- Struktura kształtów (272)
- Dostosowywanie krzywizn (280)
- Edytowanie kształtów (284)
Rozdział 10. Obiekty złożone (299)
- Obiekty Boole'a (300)
- Inne obiekty złożone (306)
- Obiekty wytłaczane (311)
- Edytowanie obiektów wytłaczanych (317)
- Obiekty morfowane (321)
Rozdział 11. Światła (325)
- Oświetlanie scen (326)
- Tworzenie świateł (327)
- Rzucanie cieni (337)
- Kontrolowanie oświetlenia (345)
- Nawigowanie źródłem światła (355)
- Animowanie świateł (362)
Rozdział 12. Kamery (365)
- Oglądanie scen (366)
- Tworzenie kamer (367)
- Dostosowywanie kamer (371)
- Nawigowanie kamerą (378)
- Animowanie kamer (386)
Rozdział 13. Tworzenie materiałów (391)
- Praca w edytorze materiałów (392)
- Biblioteki materiałów (402)
- Materiały podstawowe (405)
- Materiały złożone (417)
Rozdział 14. Mapy i mapowanie (423)
- O mapach (424)
- Przeglądanie map (425)
- Tworzenie map (428)
- Mapowanie materiałów (437)
- Przypisywanie współrzędnych mapowania (442)
- Mapy środowiska (447)
- Odbicia i załamania (451)
Rozdział 15. Renderowanie (457)
- Renderowanie scen (458)
- Renderowanie efektów (469)
Dodatek A Ikony (487)
Dodatek B Skróty klawiaturowe (495)
Skorowidz (499)