reklama - zainteresowany?

Po prostu 3ds max 4 - Helion

Po prostu 3ds max 4
Autor: Michele Matossian
Tytuł oryginału: 3DS MAX 4 Visual QuickStart Guide
Tłumaczenie: Zenon Zabłocki
ISBN: 83-7197-601-1
stron: 448, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-01-21
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,00 zł

Dodaj do koszyka Po prostu 3ds max 4

Tagi: 3ds max

Niniejsza książka napisana została z myślą o artystach, projektantach, uczniach, nauczycielach, zawodowcach i wszystkich tych, którzy pragną urzeczywistniać swoje marzenia. Aby zręczniej przeprowadzić Cię przez kolejne etapy nauki, tekst książki ubarwiony został ponad 1200 ilustracjami. Na początku każdego rozdziału znajduje się wprowadzenie, które ogólnie naświetla poruszane zagadnienia z praktycznego punktu widzenia. Tytuły rozdziałów i podrozdziałów zwięźle ujmują całą teorię, jakiej potrzebować będziesz do wykonania kolejnego zadania. Zawarte w książce wskazówki dostarczają ważnych informacji o potencjalnych pułapkach, zaawansowanych technikach lub spokrewnionych narzędziach. Poznając zarówno teorię, jak i praktykę, będziesz umiał nie tylko naciskać właściwe przyciski, ale też myśleć twórczo, rozwiązywać problemy i wykazywać się własną inwencją.

Podobnie jak inne książki z serii "Po prostu", ten podręcznik pomyślany został tak, by był przejrzysty i łatwy w czytaniu, bez założenia, że posiadasz doświadczenie w omawianych tematach. Jeżeli stawiasz pierwsze kroki, zacznij od początku i przerabiaj poszczególne rozdziały po kolei. Osoby bardziej zaawansowane mogą dowolnie przemieszczać się pomiędzy interesującymi je rozdziałami. Aby korzystać z tej książki jak z leksykonu, możesz wyszukiwać zadania w spisie treści, odwoływać się do skrótów klawiaturowych zamieszczonych w dodatku na końcu książki lub sprawdzać tematy ujęte w indeksie.

Istnieje tyle sposobów pracy w 3ds max, ilu jest twórców używających tego programu. Podczas pisania książki starałam się wybrać najłatwiejsze i najbardziej bezpośrednie metody realizacji zadań, ukazując jednocześnie nieco szerszy aspekt funkcjonowania programu. Moim celem było wyjaśnienie zawiłych pojęć w możliwie najprostszy sposób i usystematyzowanie informacji w taki sposób, abyś mógł bez problemu znaleźć to, czego w danej chwili potrzebujesz.

Rozdział 1. przygotuje cię do pracy z 3ds max 4, począwszy od instalacji programu, po poruszanie się w interfejsie i zarządzanie plikami.

Rozdziały od 2. do 4. nauczą cię, jak tworzyć i zaznaczać obiekty, kontrolować wyświetlanie i nawigować w przestrzeni 3D.

Rozdziały od 5. do 7. pokażą ci, jak manipulować obiektami i animować za pomocą transformacji, modyfikatorów i kontrolerów animacji.

Rozdziały od 8. do 10. przybliżą bardziej zaawansowane techniki modelowania z uwzględnieniem modelowania na poziomie struktury obiektu oraz tworzenia obiektów złożonych.

Rozdziały od 11. i 12. dotyczyć będą sposobów wykorzystywania świateł i kamer do oświetlania scen i generowania obrazów.

Rozdziały od 13. i 14. poświęcone zostaną materiałom i mapowaniu. Będziesz więc mógł "malować" sceny kolorami i wzorami, a także przypisywać obiektom takie właściwości jak połyskliwość, odbicia i przezroczystość.

Rozdział 15. uzupełni książkę wiedzą na temat renderowania, poszerzając tym samym temat generowania obrazów z uwzględnieniem efektów wykorzystywanych do tworzenia wysokiej jakości obrazów nieruchomych i filmów.

Po przeczytaniu tej książki będziesz umiał tworzyć, modelować, mapować, animować i renderować obiekty w 3ds max 4. Jeżeli jesteś gotowy do pracy, odwiedź stronę wydawnictwa Peachpit Press poświęconą niniejszej książce pod adresem www.peachpit.com/vqs/3dsmax lub też moją stronę www.lightweaver.com, gdzie znajdziesz galerię oraz przykłady z nowego CD-ROM-u, który zawierają samouczki i materiały z wykładów.

Dodaj do koszyka Po prostu 3ds max 4

Spis treści

Po prostu 3ds max 4 -- spis treści

Wstęp (9)

Rozdział 1. Pierwsze kroki (11)

  • Instalowanie 3ds max 4 (12)
  • Konfigurowanie 3ds max 4 (14)
  • Pomoc techniczna (16)
  • Interfejs programu (17)
  • Elementy interfejsu (18)
  • Zarządzanie plikami (26)
  • Tworzenie kopii zapasowych (39)

Rozdział 2. Tworzenie obiektów (41)

  • O tworzeniu obiektów (42)
  • Tworzenie obiektów siatkowych (47)
  • Tworzenie kształtów (64)
  • Tworzenie precyzyjne (76)

Rozdział 3. Nawigacja i wyświetlanie (81)

  • Układ współrzędnych (82)
  • Okna widokowe (85)
  • Tryby wyświetlania (92)
  • Nawigacja (95)

Rozdział 4. Selekcjonowanie i wyświetlanie obiektów (107)

  • Selekcjonowanie obiektów (108)
  • Zaznaczanie ramką (110)
  • Selekcjonowanie imienne (112)
  • Grupowanie obiektów (114)
  • Wyświetlanie obiektów (117)

Rozdział 5. Transformacje (123)

  • Przepływ informacji o obiekcie (124)
  • Systemy odniesień (126)
  • Transformacje precyzyjne (133)
  • Powielanie (139)
  • Transformacje zaawansowane (142)

Rozdział 6. Modyfikowanie obiektów (153)

  • Wykorzystywanie listy modyfikatorów (154)
  • Modyfikatory geometryczne (159)
  • Deformacje swobodne (169)
  • Modyfikatory podziału (170)
  • Modyfikatory renderowania (173)
  • Generowanie geometrii (179)

Rozdział 7. Animacja (183)

  • Kluczowanie (184)
  • Operowanie kluczami (188)
  • Kontrolery animacji (193)
  • Ograniczniki animacji (202)
  • Dodawanie dźwięku (204)
  • Cykle animacji (205)
  • Łączenie hierarchiczne (206)
  • Konfigurowanie czasu (210)

Rozdział 8. Edycja siatek (217)

  • Selekcjonowanie na poziomie struktury (218)
  • Transformowanie na poziomie struktury (227)
  • Modyfikowanie na poziomie struktury (231)
  • Edytowanie siatek (232)

Rozdział 9. Edycja kształtów (245)

  • Selekcjonowanie na poziomie struktury (246)
  • Dostosowywanie krzywizn (251)
  • Edytowanie kształtów (255)

Rozdział 10. Obiekty złożone (269)

  • Obiekty Boole'a (270)
  • Inne obiekty złożone (276)
  • Obiekty wytłaczane (281)
  • Edytowanie obiektów wytłaczanych (287)
  • Obiekty morfowane (291)

Rozdział 11. Światła (295)

  • Oświetlanie scen (296)
  • Tworzenie świateł (297)
  • Wygaszanie i kolor (307)
  • Rzucanie cieni (317)
  • Nawigowanie źródłem światła (324)
  • Animowanie świateł (331)

Rozdział 12. Kamery (335)

  • Oglądanie scen (336)
  • Tworzenie kamer (337)
  • Dostosowywanie kamer (341)
  • Nawigowanie kamerą (348)
  • Animowanie kamer (356)

Rozdział 13. Tworzenie materiałów (361)

  • Praca w edytorze materiałów (362)
  • Biblioteki materiałów (371)
  • Materiały podstawowe (374)
  • Materiały złożone (385)

Rozdział 14. Mapy i mapowanie (391)

  • O mapach (392)
  • Przeglądanie map (393)
  • Tworzenie map (396)
  • Mapowanie materiałów (405)
  • Przypisywanie współrzędnych mapowania (410)
  • Mapy środowiska (414)
  • Odbicia i załamania (418)

Rozdział 15. Renderowanie (425)

  • Renderowanie scen (426)
  • Renderowanie efektów (437)

Dodatek A Ikony (457)

Dodatek B Skróty klawiaturowe (463)

Skorowidz (467)

Dodaj do koszyka Po prostu 3ds max 4

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.