reklama - zainteresowany?

Piękny kod. Tajemnice mistrzów programowania - Helion

Piękny kod. Tajemnice mistrzów programowania
ebook
Autor: Andy Oram, Greg Wilson
Tytuł oryginału: Beautiful Code: Leading Programmers Explain How They Think
ISBN: 978-83-283-3478-6
stron: 600, Format: ebook
Data wydania: 2008-06-24
Księgarnia: Helion

Cena książki: 44,50 zł (poprzednio: 89,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-44,50 zł)

Dodaj do koszyka Piękny kod. Tajemnice mistrzów programowania

Tagi: Inne - Programowanie

Poznaj techniki pracy guru programowania!

  • Jak tworzyć czytelny i pozbawiony błędów kod?
  • W jaki sposób projektować architekturę systemów?
  • Jak zbudować uniwersalne interfejsy użytkownika?
Wbrew pozorom programowanie to nie tylko nauka ścisła, to także sztuka! Trudna sztuka! Napisanie kodu poprawnie działającego czy kodu spełniającego oczekiwania użytkowników programu to niewątpliwie wyzwanie! Wymaga bowiem doskonałego zaplanowania architektury, skutecznej optymalizacji kodu źródłowego oraz umiejętności przewidywania potencjalnych problemów i ich odpowiednio wczesnej eliminacji. 

Właśnie w tej książce prawidziwi mistrzowie programowania podzielą się z Tobą swoimi doświadczeniami, przemyśleniami i spostrzeżeniami dotyczącymi tworzenia profesjonalnych rozwiązań. Znajdziesz tu wiele praktycznych porad dotyczących pisania kodu, rozwiązywania problemów programistycznych, projektowania architektury, tworzenia interfejsów użytkownika i pracy w zespole projektowym. Dowiesz się, kiedy należy postępować dokładnie według wskazań metodologii, a kiedy „pójście na skróty” może okazać się najlepszym rozwiązaniem. Poznasz sposób myślenia i zasady pracy najlepszych programistów świata, dzięki czemu użytkownikom Twoich aplikacji zapewnisz maksymalny komfort.
  • Korzystanie z wyrażeń regularnych
  • Dobór odpowiedniego poziomu abstrakcji
  • Ocena jakości kodu źródłowego
  • Testowanie 
  • Techniki analizy składni
  • Zabezpieczanie komunikacji sieciowej
  • Dostosowywanie architektury systemu do architektury komputerów
  • Praca zespołowa
  • Projektowanie systemów w oparciu o komponenty OpenSource
  • Usuwanie błędów 
  • Ułatwianie pracy osobom niepełnosprawnym

Dołącz do grona mistrzów programowania!

Całkowity dochód z oryginalnego wydania tej książki 
zostanie przekazany na rzecz organizacji Amnesty International

Dodaj do koszyka Piękny kod. Tajemnice mistrzów programowania

 

Osoby które kupowały "Piękny kod. Tajemnice mistrzów programowania", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie

Dodaj do koszyka Piękny kod. Tajemnice mistrzów programowania

Spis treści

Piękny kod. Tajemnice mistrzów programowania eBook -- spis treści

Słowo wstępne (13)

Wstęp (15)

1. Wyrażenia regularne (19)

  • Programowanie w praktyce (20)
  • Implementacja (21)
  • Omówienie (22)
  • Alternatywy (24)
  • Rozszerzanie (25)
  • Podsumowanie (27)

2. Edytor delty w Subversion - interfejs jako ontologia (29)

  • Kontrola wersji i transformacja drzewa (30)
  • Prezentacja różnic pomiędzy drzewami (34)
  • Interfejs edytora delty (35)
  • Ale czy to jest sztuka? (40)
  • Abstrakcja jako sport widowiskowy (43)
  • Wnioski (45)

3. Najpiękniejszy kod, którego nigdy nie napisałem (47)

  • Najpiękniejszy kod, jaki kiedykolwiek napisałem (47)
  • Coraz więcej za pomocą coraz mniejszych środków (49)
  • Perspektywa (54)
  • Co to jest pisanie (57)
  • Zakończenie (57)
  • Podziękowania (59)

4. Wyszukiwanie (61)

  • Na czas (61)
  • Problem - dane z pamiętnika sieciowego (62)
  • Problem - kto zażądał, czego i kiedy (70)
  • Wyszukiwanie na dużą skalę (75)
  • Podsumowanie (77)

5. Poprawny, piękny, szybki (w takiej kolejności) - lekcje z projektowania weryfikatorów XML (79)

  • Znaczenie walidacji XML (79)
  • Problem (80)
  • Wersja 1. Naiwna implementacja (82)
  • Wersja 2. Imitacja gramatyki BNF O(N) (83)
  • Wersja 3. Pierwsza optymalizacja O(log N) (84)
  • Wersja 4. Druga optymalizacja - nie sprawdzaj dwa razy (85)
  • Wersja 5. Trzecia optymalizacja O(1) (87)
  • Wersja 6. Czwarta optymalizacja - buforowanie (91)
  • Morał (93)

6. Framework for Integrated Test - piękno poprzez delikatność (95)

  • Acceptance Testing Framework w trzech klasach (96)
  • Wyzwanie zaprojektowania środowiska (98)
  • Otwarte środowisko (99)
  • Jak prosty może być parser HTML (100)
  • Podsumowanie (103)

7. Piękne testy (105)

  • To niesforne wyszukiwanie binarne (106)
  • Wstęp do JUnit (109)
  • Rozprawić się z wyszukiwaniem binarnym (111)
  • Podsumowanie (122)

8. Generowanie w locie kodu do przetwarzania obrazów (125)

9. Kolejność wykonywania operatorów (147)

  • JavaScript (148)
  • Tablica symboli (149)
  • Tokeny (150)
  • Kolejność (151)
  • Wyrażenia (152)
  • Operatory wrostkowe (152)
  • Operatory przedrostkowe (154)
  • Operatory przypisania (155)
  • Stałe (155)
  • Zakres (156)
  • Instrukcje (157)
  • Funkcje (160)
  • Literały tablicowe i obiektowe (161)
  • Rzeczy do zrobienia i przemyślenia (162)

10. Poszukiwanie szybszych metod zliczania bitów w stanie wysokim (163)

  • Podstawowe metody (164)
  • Dziel i zwyciężaj (165)
  • Inne metody (167)
  • Suma i różnica liczb ustawionych bitów w dwóch słowach (169)
  • Porównywanie liczby ustawionych bitów w dwóch słowach (169)
  • Zliczanie jedynek w tablicy (170)
  • Zastosowania (175)

11. Bezpieczna komunikacja - technologia wolności (177)

  • Początki (178)
  • Rozwikłać tajemnicę bezpiecznego przesyłania wiadomości (180)
  • Klucz to użyteczność (181)
  • Podstawa (184)
  • Zestaw testów (188)
  • Działający prototyp (189)
  • Oczyść, podłącz i używaj (190)
  • Hakowanie w Himalajach (194)
  • Niewidoczne ruchy ręką (199)
  • Prędkość ma znaczenie (201)
  • Prywatność komunikacji dla praw jednostki (202)
  • Hakowanie cywilizacji (203)

12. Hodowanie pięknego kodu w języku BioPerl (205)

  • BioPerl i moduł Bio::Graphics (206)
  • Proces projektowania modułu Bio::Design (210)
  • Rozszerzanie modułu Bio::Graphics (228)
  • Wnioski i lekcje (232)

13. Projekt programu Gene Sorter (235)

  • Interfejs użytkownika programu Gene Sorter (236)
  • Podtrzymywanie dialogu z użytkownikiem przez internet (237)
  • Nieco polimorfizmu (239)
  • Filtrowanie w celu znalezienia odpowiedniego genu (242)
  • Ogólna teoria pięknego kodu (243)
  • Podsumowanie (246)

14. Jak elegancki kod ewoluuje wraz ze sprzętem - przypadek eliminacji Gaussa (247)

  • Wpływ architektury komputerów na algorytmy macierzowe (248)
  • Metoda dekompozycyjna (250)
  • Prosta wersja (251)
  • Podprocedura DGEFA biblioteki LINPACK (252)
  • Procedura LAPACK DGETRF (255)
  • Rekursywna dekompozycja LU (257)
  • Procedura ScaLAPACK PDGETRF (260)
  • Wielowątkowość w systemach wielordzeniowych (265)
  • Słowo na temat analizy błędów i liczby operacji (267)
  • Przyszłe kierunki badań (268)
  • Literatura zalecana (269)

15. Długoterminowe korzyści z pięknego projektu (271)

  • Moje wyobrażenie o pięknym kodzie (271)
  • Wprowadzenie do biblioteki CERN (272)
  • Zewnętrzne piękno (273)
  • Piękno wewnętrzne (278)
  • Podsumowanie (284)

16. Model sterowników jądra systemu Linux - korzyści płynące ze współpracy (285)

  • Skromne początki (286)
  • Redukcja do jeszcze mniejszych rozmiarów (290)
  • Skalowanie do tysięcy urządzeń (293)
  • Małe, luźno połączone obiekty (294)

17. Inny poziom pośredniości (297)

  • Od kodu do wskaźników (297)
  • Od argumentów funkcji do wskaźników argumentów (300)
  • Od systemów plików do warstw systemów plików (303)
  • Od kodu do języka konkretnej domeny (305)
  • Multipleksacja i demultipleksacja (307)
  • Na zawsze warstwy? (308)

18. Implementacja słownika w Pythonie - być wszystkim dla wszystkich (311)

  • Wewnątrz słownika (313)
  • Warunki specjalne (314)
  • Kolizje (316)
  • Zmiana rozmiaru (317)
  • Iteracje i zmiany dynamiczne (318)
  • Podsumowanie (319)
  • Podziękowania (319)

19. Wielowymiarowe iteratory w NumPy (321)

  • Kluczowe wyzwania w operacjach na N-wymiarowych tablicach (322)
  • Modele pamięci dla tablicy N-wymiarowej (323)
  • Początki iteratora NumPy (324)
  • Interfejs iteratora (331)
  • Wykorzystanie iteratora (332)
  • Podsumowanie (336)

20. System korporacyjny o wysokim stopniu niezawodności dla misji Mars Rover NASA (337)

  • Misja i Collaborative Information Portal (338)
  • Wymagania misji (339)
  • Architektura systemu (340)
  • Studium przypadku - usługa strumieniowa (343)
  • Niezawodność (346)
  • Solidność (353)
  • Podsumowanie (355)

21. ERP5 - projektowanie maksymalnej giętkości (357)

  • Ogólne cele ERP (358)
  • ERP5 (358)
  • Podstawowa platforma Zope (360)
  • Założenia ERP5 Project (364)
  • Pisanie kodu dla ERP5 Project (365)
  • Podsumowanie (368)

22. Łyżka dziegciu (371)

23. Programowanie rozproszone z zastosowaniem MapReduce (389)

  • Motywujący przykład (389)
  • Model programistyczny MapReduce (392)
  • Inne przykłady MapReduce (393)
  • Implementacja rozproszonego MapReduce (394)
  • Rozszerzenia modelu (398)
  • Wnioski (399)
  • Literatura zalecana (400)
  • Podziękowania (400)
  • Dodatek: przykład algorytmu zliczającego słowa (400)

24. Piękna współbieżność (403)

  • Prosty przykład: konta bankowe (404)
  • Pamięć transakcyjna STM (406)
  • Problem Świętego Mikołaja (414)
  • Refleksje na temat Haskella (422)
  • Wnioski (423)
  • Podziękowania (424)

25. Abstrakcja składniowa - rozszerzenie syntax-case (425)

  • Krótkie wprowadzenie do syntax-case (429)
  • Algorytm rozwijania (431)
  • Przykład (443)
  • Wnioski (445)

26. Architektura oszczędzająca nakłady - obiektowy framework dla oprogramowania sieciowego (447)

  • Przykładowa aplikacja - usługa rejestrowania (449)
  • Zorientowany obiektowo projekt frameworku serwera rejestrowania (451)
  • Implementacja sekwencyjnych serwerów rejestrowania (457)
  • Implementacja współbieżnych serwerów rejestrowania (461)
  • Wnioski (467)

27. Integracja partnerów biznesowych z wykorzystaniem architektury REST (469)

  • Tło projektu (470)
  • Udostępnianie usług klientom zewnętrznym (470)
  • Przekazywanie usługi za pomocą wzorca fabryki (473)
  • Wymiana danych z użyciem protokołów e-biznesowych (475)
  • Wnioski (480)

28. Piękne debugowanie (481)

  • Debugowanie debugera (482)
  • Systematyczny proces (483)
  • Szukany problem (485)
  • Automatyczne wyszukiwanie przyczyny awarii (486)
  • Debugowanie delta (488)
  • Minimalizacja wejścia (490)
  • Polowanie na usterkę (490)
  • Problem prototypu (493)
  • Wnioski (493)
  • Podziękowania (494)
  • Literatura zalecana (494)

29. Traktując kod jako esej (495)

30. Gdy ze światem łączy cię tylko przycisk (501)

  • Podstawowy model projektu (502)
  • Interfejs wejściowy (505)
  • Wydajność interfejsu użytkownika (518)
  • Pobieranie (518)
  • Przyszłe kierunki rozwoju (519)

31. Emacspeak - kompletne dźwiękowe środowisko pracy (521)

  • Tworzenie wyjścia mówionego (522)
  • Włączanie mowy w Emacsie (523)
  • Bezbolesny dostęp do informacji online (534)
  • Podsumowanie (541)
  • Podziękowania (544)

32. Kod w ruchu (545)

  • O byciu "podręcznikowym" (546)
  • Podobne wygląda podobnie (547)
  • Niebezpieczeństwa wcięć (548)
  • Poruszanie się po kodzie (549)
  • Wykorzystywane przez nas narzędzia (550)
  • Burzliwa przeszłość DiffMerge (552)
  • Wnioski (554)
  • Podziękowania (554)
  • Literatura zalecana (554)

33. Pisanie programów dla Księgi (557)

  • Niekrólewska droga (558)
  • Ostrzeżenie dla nawiasofobów (558)
  • Trzy w rzędzie (559)
  • Śliskie nachylenie (561)
  • Nierówność trójkąta (563)
  • Meandrowanie (565)
  • "No przecież!", znaczy się "Aha!" (566)
  • Wnioski (567)
  • Zalecana literatura (568)

Posłowie (571)

Autorzy (573)

Skorowidz (583)

Dodaj do koszyka Piękny kod. Tajemnice mistrzów programowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.