Piękny kod. Tajemnice mistrzów programowania - Helion
Tytuł oryginału: Beautiful Code: Leading Programmers Explain How They Think
ISBN: 978-83-283-3477-9
stron: 600, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2008-06-24
Księgarnia: Helion
Cena książki: 89,00 zł
Poznaj techniki pracy guru programowania!
- Jak tworzyć czytelny i pozbawiony błędów kod?
- W jaki sposób projektować architekturę systemów?
- Jak zbudować uniwersalne interfejsy użytkownika?
Właśnie w tej książce prawidziwi mistrzowie programowania podzielą się z Tobą swoimi doświadczeniami, przemyśleniami i spostrzeżeniami dotyczącymi tworzenia profesjonalnych rozwiązań. Znajdziesz tu wiele praktycznych porad dotyczących pisania kodu, rozwiązywania problemów programistycznych, projektowania architektury, tworzenia interfejsów użytkownika i pracy w zespole projektowym. Dowiesz się, kiedy należy postępować dokładnie według wskazań metodologii, a kiedy „pójście na skróty” może okazać się najlepszym rozwiązaniem. Poznasz sposób myślenia i zasady pracy najlepszych programistów świata, dzięki czemu użytkownikom Twoich aplikacji zapewnisz maksymalny komfort.
- Korzystanie z wyrażeń regularnych
- Dobór odpowiedniego poziomu abstrakcji
- Ocena jakości kodu źródłowego
- Testowanie
- Techniki analizy składni
- Zabezpieczanie komunikacji sieciowej
- Dostosowywanie architektury systemu do architektury komputerów
- Praca zespołowa
- Projektowanie systemów w oparciu o komponenty OpenSource
- Usuwanie błędów
- Ułatwianie pracy osobom niepełnosprawnym
Dołącz do grona mistrzów programowania!
Całkowity dochód z oryginalnego wydania tej książkizostanie przekazany na rzecz organizacji Amnesty International
Osoby które kupowały "Piękny kod. Tajemnice mistrzów programowania", wybierały także:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta 48,28 zł, (14,00 zł -71%)
- Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa 38,39 zł, (11,90 zł -69%)
- F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV 96,45 zł, (29,90 zł -69%)
- Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie 65,31 zł, (20,90 zł -68%)
Spis treści
Piękny kod. Tajemnice mistrzów programowania -- spis treści
Słowo wstępne (13)
Wstęp (15)
1. Wyrażenia regularne (19)
- Programowanie w praktyce (20)
- Implementacja (21)
- Omówienie (22)
- Alternatywy (24)
- Rozszerzanie (25)
- Podsumowanie (27)
2. Edytor delty w Subversion - interfejs jako ontologia (29)
- Kontrola wersji i transformacja drzewa (30)
- Prezentacja różnic pomiędzy drzewami (34)
- Interfejs edytora delty (35)
- Ale czy to jest sztuka? (40)
- Abstrakcja jako sport widowiskowy (43)
- Wnioski (45)
3. Najpiękniejszy kod, którego nigdy nie napisałem (47)
- Najpiękniejszy kod, jaki kiedykolwiek napisałem (47)
- Coraz więcej za pomocą coraz mniejszych środków (49)
- Perspektywa (54)
- Co to jest pisanie (57)
- Zakończenie (57)
- Podziękowania (59)
4. Wyszukiwanie (61)
- Na czas (61)
- Problem - dane z pamiętnika sieciowego (62)
- Problem - kto zażądał, czego i kiedy (70)
- Wyszukiwanie na dużą skalę (75)
- Podsumowanie (77)
5. Poprawny, piękny, szybki (w takiej kolejności) - lekcje z projektowania weryfikatorów XML (79)
- Znaczenie walidacji XML (79)
- Problem (80)
- Wersja 1. Naiwna implementacja (82)
- Wersja 2. Imitacja gramatyki BNF O(N) (83)
- Wersja 3. Pierwsza optymalizacja O(log N) (84)
- Wersja 4. Druga optymalizacja - nie sprawdzaj dwa razy (85)
- Wersja 5. Trzecia optymalizacja O(1) (87)
- Wersja 6. Czwarta optymalizacja - buforowanie (91)
- Morał (93)
6. Framework for Integrated Test - piękno poprzez delikatność (95)
- Acceptance Testing Framework w trzech klasach (96)
- Wyzwanie zaprojektowania środowiska (98)
- Otwarte środowisko (99)
- Jak prosty może być parser HTML (100)
- Podsumowanie (103)
7. Piękne testy (105)
- To niesforne wyszukiwanie binarne (106)
- Wstęp do JUnit (109)
- Rozprawić się z wyszukiwaniem binarnym (111)
- Podsumowanie (122)
8. Generowanie w locie kodu do przetwarzania obrazów (125)
9. Kolejność wykonywania operatorów (147)
- JavaScript (148)
- Tablica symboli (149)
- Tokeny (150)
- Kolejność (151)
- Wyrażenia (152)
- Operatory wrostkowe (152)
- Operatory przedrostkowe (154)
- Operatory przypisania (155)
- Stałe (155)
- Zakres (156)
- Instrukcje (157)
- Funkcje (160)
- Literały tablicowe i obiektowe (161)
- Rzeczy do zrobienia i przemyślenia (162)
10. Poszukiwanie szybszych metod zliczania bitów w stanie wysokim (163)
- Podstawowe metody (164)
- Dziel i zwyciężaj (165)
- Inne metody (167)
- Suma i różnica liczb ustawionych bitów w dwóch słowach (169)
- Porównywanie liczby ustawionych bitów w dwóch słowach (169)
- Zliczanie jedynek w tablicy (170)
- Zastosowania (175)
11. Bezpieczna komunikacja - technologia wolności (177)
- Początki (178)
- Rozwikłać tajemnicę bezpiecznego przesyłania wiadomości (180)
- Klucz to użyteczność (181)
- Podstawa (184)
- Zestaw testów (188)
- Działający prototyp (189)
- Oczyść, podłącz i używaj (190)
- Hakowanie w Himalajach (194)
- Niewidoczne ruchy ręką (199)
- Prędkość ma znaczenie (201)
- Prywatność komunikacji dla praw jednostki (202)
- Hakowanie cywilizacji (203)
12. Hodowanie pięknego kodu w języku BioPerl (205)
- BioPerl i moduł Bio::Graphics (206)
- Proces projektowania modułu Bio::Design (210)
- Rozszerzanie modułu Bio::Graphics (228)
- Wnioski i lekcje (232)
13. Projekt programu Gene Sorter (235)
- Interfejs użytkownika programu Gene Sorter (236)
- Podtrzymywanie dialogu z użytkownikiem przez internet (237)
- Nieco polimorfizmu (239)
- Filtrowanie w celu znalezienia odpowiedniego genu (242)
- Ogólna teoria pięknego kodu (243)
- Podsumowanie (246)
14. Jak elegancki kod ewoluuje wraz ze sprzętem - przypadek eliminacji Gaussa (247)
- Wpływ architektury komputerów na algorytmy macierzowe (248)
- Metoda dekompozycyjna (250)
- Prosta wersja (251)
- Podprocedura DGEFA biblioteki LINPACK (252)
- Procedura LAPACK DGETRF (255)
- Rekursywna dekompozycja LU (257)
- Procedura ScaLAPACK PDGETRF (260)
- Wielowątkowość w systemach wielordzeniowych (265)
- Słowo na temat analizy błędów i liczby operacji (267)
- Przyszłe kierunki badań (268)
- Literatura zalecana (269)
15. Długoterminowe korzyści z pięknego projektu (271)
- Moje wyobrażenie o pięknym kodzie (271)
- Wprowadzenie do biblioteki CERN (272)
- Zewnętrzne piękno (273)
- Piękno wewnętrzne (278)
- Podsumowanie (284)
16. Model sterowników jądra systemu Linux - korzyści płynące ze współpracy (285)
- Skromne początki (286)
- Redukcja do jeszcze mniejszych rozmiarów (290)
- Skalowanie do tysięcy urządzeń (293)
- Małe, luźno połączone obiekty (294)
17. Inny poziom pośredniości (297)
- Od kodu do wskaźników (297)
- Od argumentów funkcji do wskaźników argumentów (300)
- Od systemów plików do warstw systemów plików (303)
- Od kodu do języka konkretnej domeny (305)
- Multipleksacja i demultipleksacja (307)
- Na zawsze warstwy? (308)
18. Implementacja słownika w Pythonie - być wszystkim dla wszystkich (311)
- Wewnątrz słownika (313)
- Warunki specjalne (314)
- Kolizje (316)
- Zmiana rozmiaru (317)
- Iteracje i zmiany dynamiczne (318)
- Podsumowanie (319)
- Podziękowania (319)
19. Wielowymiarowe iteratory w NumPy (321)
- Kluczowe wyzwania w operacjach na N-wymiarowych tablicach (322)
- Modele pamięci dla tablicy N-wymiarowej (323)
- Początki iteratora NumPy (324)
- Interfejs iteratora (331)
- Wykorzystanie iteratora (332)
- Podsumowanie (336)
20. System korporacyjny o wysokim stopniu niezawodności dla misji Mars Rover NASA (337)
- Misja i Collaborative Information Portal (338)
- Wymagania misji (339)
- Architektura systemu (340)
- Studium przypadku - usługa strumieniowa (343)
- Niezawodność (346)
- Solidność (353)
- Podsumowanie (355)
21. ERP5 - projektowanie maksymalnej giętkości (357)
- Ogólne cele ERP (358)
- ERP5 (358)
- Podstawowa platforma Zope (360)
- Założenia ERP5 Project (364)
- Pisanie kodu dla ERP5 Project (365)
- Podsumowanie (368)
22. Łyżka dziegciu (371)
23. Programowanie rozproszone z zastosowaniem MapReduce (389)
- Motywujący przykład (389)
- Model programistyczny MapReduce (392)
- Inne przykłady MapReduce (393)
- Implementacja rozproszonego MapReduce (394)
- Rozszerzenia modelu (398)
- Wnioski (399)
- Literatura zalecana (400)
- Podziękowania (400)
- Dodatek: przykład algorytmu zliczającego słowa (400)
24. Piękna współbieżność (403)
- Prosty przykład: konta bankowe (404)
- Pamięć transakcyjna STM (406)
- Problem Świętego Mikołaja (414)
- Refleksje na temat Haskella (422)
- Wnioski (423)
- Podziękowania (424)
25. Abstrakcja składniowa - rozszerzenie syntax-case (425)
- Krótkie wprowadzenie do syntax-case (429)
- Algorytm rozwijania (431)
- Przykład (443)
- Wnioski (445)
26. Architektura oszczędzająca nakłady - obiektowy framework dla oprogramowania sieciowego (447)
- Przykładowa aplikacja - usługa rejestrowania (449)
- Zorientowany obiektowo projekt frameworku serwera rejestrowania (451)
- Implementacja sekwencyjnych serwerów rejestrowania (457)
- Implementacja współbieżnych serwerów rejestrowania (461)
- Wnioski (467)
27. Integracja partnerów biznesowych z wykorzystaniem architektury REST (469)
- Tło projektu (470)
- Udostępnianie usług klientom zewnętrznym (470)
- Przekazywanie usługi za pomocą wzorca fabryki (473)
- Wymiana danych z użyciem protokołów e-biznesowych (475)
- Wnioski (480)
28. Piękne debugowanie (481)
- Debugowanie debugera (482)
- Systematyczny proces (483)
- Szukany problem (485)
- Automatyczne wyszukiwanie przyczyny awarii (486)
- Debugowanie delta (488)
- Minimalizacja wejścia (490)
- Polowanie na usterkę (490)
- Problem prototypu (493)
- Wnioski (493)
- Podziękowania (494)
- Literatura zalecana (494)
29. Traktując kod jako esej (495)
30. Gdy ze światem łączy cię tylko przycisk (501)
- Podstawowy model projektu (502)
- Interfejs wejściowy (505)
- Wydajność interfejsu użytkownika (518)
- Pobieranie (518)
- Przyszłe kierunki rozwoju (519)
31. Emacspeak - kompletne dźwiękowe środowisko pracy (521)
- Tworzenie wyjścia mówionego (522)
- Włączanie mowy w Emacsie (523)
- Bezbolesny dostęp do informacji online (534)
- Podsumowanie (541)
- Podziękowania (544)
32. Kod w ruchu (545)
- O byciu "podręcznikowym" (546)
- Podobne wygląda podobnie (547)
- Niebezpieczeństwa wcięć (548)
- Poruszanie się po kodzie (549)
- Wykorzystywane przez nas narzędzia (550)
- Burzliwa przeszłość DiffMerge (552)
- Wnioski (554)
- Podziękowania (554)
- Literatura zalecana (554)
33. Pisanie programów dla Księgi (557)
- Niekrólewska droga (558)
- Ostrzeżenie dla nawiasofobów (558)
- Trzy w rzędzie (559)
- Śliskie nachylenie (561)
- Nierówność trójkąta (563)
- Meandrowanie (565)
- "No przecież!", znaczy się "Aha!" (566)
- Wnioski (567)
- Zalecana literatura (568)
Posłowie (571)
Autorzy (573)
Skorowidz (583)