Perl. Zaawansowane programowanie - Helion
Tytuł oryginału: Advanced Perl Programming
Tłumaczenie: Adam Podstawczyński
ISBN: 83-7197-999-1
stron: 448, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-02-04
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,00 zł
Umiesz programować w Perlu, lecz czujesz pewien niedosyt? Pracujesz nad większym projektem niż zazwyczaj i jesteś zagubiony? A może chciałbyś dodać do swojej aplikacji efektowny interfejs użytkownika, bardziej zaawansowany mechanizm przechwytywania błędów lub obsługę sieci i nie wiesz jak to zrobić?
Ta książka pomoże Ci stać się lepszym programistą bez względu na to, czy Twoja znajomość Perla jest powierzchowna, czy dogłębna. Nauczysz się zaawansowanych technik przygotowywania programów w Perlu o jakości produkcyjnej. Poznasz metody przetwarzania danych i używania obiektów, które wcześniej mogły wydawać Ci się czarną magią. Książka przedstawia szerokie zastosowania Perla: od sieci, baz danych, po interfejsy użytkownika. Znajdziesz w niej także opis wewnętrznych mechanizmów języka umożliwiających tworzenie wydajniejszych aplikacji oraz łączenie Perla z językiem C.
Do najważniejszych tematów poruszanych w książce należą:
- Praktyczne zastosowania pakietów i klas (programowanie obiektowe)
- Złożone struktury danych
- Trwałość danych (np. bazy danych)
- Sieci
- Interfejsy graficzne budowane za pomocą pakietu Tk
- Interakcja z funkcjami języka C
- Osadzanie i rozszerzanie interpretera Perla
- Wybrane aspekty wewnętrznych mechanizmów Perla
"Nieprzeciętny tekst i najbardziej zaawansowana książka o Perlu, jaką napisano. Autor -- specjalista -- objaśnia trudne koncepcje w sposób klarowny i kompletny."
Jon Orwant, redaktor The Perl Journal
Osoby które kupowały "Perl. Zaawansowane programowanie ", wybierały także:
- Perl. Mistrzostwo w programowaniu 44,00 zł, (22,00 zł -50%)
- Wielkie umysły programowania. Jak myślą i pracują twórcy najważniejszych języków 79,00 zł, (47,40 zł -40%)
- Learning Perl. Making Easy Things Easy and Hard Things Possible. 7th Edition 169,00 zł, (118,30 zł -30%)
- 100 sposobów na Perl 39,00 zł, (29,25 zł -25%)
- Mastering Perl. 2nd Edition 167,03 zł, (143,65 zł -14%)
Spis treści
Perl. Zaawansowane programowanie -- spis treści
Podziękowania (9)
Przedmowa (11)
Rozdział 1. Odwołania do danych i anonimowa pamięć (23)
- Odwoływanie się do istniejących zmiennych (25)
- Korzystanie z odwołań (30)
- Zagnieżdżone struktury danych (35)
- Odpytywanie odwołania (37)
- Odwołania symboliczne (38)
- Spojrzenie na wewnętrzną konstrukcję (39)
- Odwołania w innych językach (43)
- Źródła informacji (44)
Rozdział 2. Implementacja złożonych struktur danych (45)
- Struktury definiowane przez użytkownika (46)
- Przykłady: macierze (47)
- Wykładowcy, studenci i przedmioty (50)
- A teraz otwórzmy kopertę z decyzją jury... (54)
- Upiększone drukowanie (56)
- Źródła informacji (59)
Rozdział 3. Typy typeglob i tablice symboli (61)
- Zmienne, tablica symboli oraz zakresy w Perlu (62)
- Typeglob (65)
- Typy typeglob a odwołania (69)
- Uchwyty plików i katalogów oraz formaty (71)
Rozdział 4. Odwołania do podprocedur i domknięcia (75)
- Odwołania do podprocedur (76)
- Korzystanie z odwołań do podprocedur (77)
- Domknięcia (80)
- Używanie domknięć (83)
- Porównanie z innymi językami (88)
- Źródła informacji (89)
Rozdział 5. Eval (91)
- Wywołanie z łańcuchem: ewaluacja wyrażeń (92)
- Wywołanie z blokiem: obsługa wyjątków (94)
- Uwaga na cudzysłów (96)
- Ewaluacja wyrażeń za pomocą eval (97)
- Zwiększanie wydajności za pomocą eval (99)
- Odliczanie czasu za pomocą eval (104)
- Eval w innych językach (105)
- Źródła informacji (107)
Rozdział 6. Moduły (109)
- Podstawowy pakiet (109)
- Pakiety i pliki (111)
- Inicjalizacja i destrukcja pakietów (113)
- Prywatność (114)
- Importowanie symboli (115)
- Zagnieżdżanie pakietów (118)
- Automatyczne ładowanie (119)
- Dostęp do tablicy symboli (120)
- Porównania z innymi językami (121)
Rozdział 7. Programowanie obiektowe (125)
- OO: wprowadzenie (125)
- Obiekty w Perlu (127)
- UNIVERSAL (140)
- Powtórka z konwencji (141)
- Porównanie z innymi językami obiektowymi (145)
- Źródła informacji (147)
Rozdział 8. Obiektowość: kolejne kroki (149)
- Wydajne zapisywanie atrybutów (149)
- Delegacja (160)
- O dziedziczeniu (161)
- Źródła informacji (163)
Rozdział 9. Tie (165)
- Dowiązywanie skalarów (166)
- Dowiązywanie tablic (169)
- Dowiązywanie tablic asocjacyjnych (171)
- Dowiązywanie uchwytów plików (172)
- Przykład: monitorowanie zmiennych (173)
- Porównania z innymi językami (177)
Rozdział 10. Trwałość (179)
- Aspekty trwałości (179)
- Dane strumieniowe (182)
- Dane ukierunkowane na rekordy (185)
- Relacyjne bazy danych (187)
- Źródła informacji (193)
Rozdział 11. Implementacja trwałości obiektów (195)
- Adaptor: wprowadzenie (197)
- Uwagi na temat architektury (200)
- Implementacja (206)
- Źródła informacji (214)
Rozdział 12. Rozwiązania sieciowe oparte na gniazdach (215)
- Wstęp do sieci (215)
- Interfejs gniazd i IO::Socket (217)
- Obsługa wielu klientów (219)
- Prawdziwe serwery (225)
- Obiekty wejścia-wyjścia i uchwyty plików (226)
- Gotowe moduły klientów (227)
- Źródła informacji (229)
Rozdział 13. Sieci: implementacja wywołań zdalnych procedur (231)
- Msg: zestaw narzędzi do przesyłania komunikatów (231)
- Wywoływanie zdalnych procedur (RPC) (243)
- Źródła informacji (249)
Rozdział 14. Interfejsy użytkownika oparte na Tk (251)
- Wprowadzenie do graficznych interfejsów użytkownika, Tk oraz modułu Perl/Tk (252)
- Pierwszy program w Perl/Tk (253)
- Przegląd widgetów (256)
- Zarządzanie geometrią (273)
- Liczniki czasu (276)
- Dowiązywanie zdarzeń (277)
- Pętle zdarzeń (279)
- Źródła informacji (280)
Rozdział 15. Przykład graficznego interfejsu użytkownika: Tetris (281)
- Wprowadzenie do gry Tetris (282)
- Konstrukcja (282)
- Implementacja (284)
Rozdział 16. Przykład graficznego interfejsu użytkownika: Przeglądarka podręczników man (291)
- man i perlman (292)
- Implementacja (293)
- Źródła informacji (299)
Rozdział 17. Generowanie kodu na podstawie szablonów (301)
- O generowaniu kodu (301)
- Przykład działania struktury Jeeves (304)
- Przegląd architektury Jeeves (308)
- Implementacja Jeeves (311)
- Przykładowy analizator składniowy specyfikacji (318)
- Źródła informacji (319)
Rozdział 18. Rozszerzanie Perla: lekcja 1. (321)
- Pisanie rozszerzenia: omówienie (322)
- Przykład: fraktale w Perlu (325)
- Cechy oprogramowania SWIG (328)
- Cechy oprogramowania XS (331)
- Różne stopnie swobody (335)
- Dygresja: fraktale (335)
- Źródła informacji (339)
Rozdział 19. Osadzanie Perla: sposób prostszy (341)
- Po co osadzać? (341)
- Ogólne informacje o osadzaniu (343)
- Przykłady (344)
- Dodawanie rozszerzeń (348)
- Źródła informacji (349)
Rozdział 20. Wewnętrzna konstrukcja Perla (351)
- Czytanie kodu źródłowego (352)
- Architektura (353)
- Typy wartości Perla (360)
- Stosy i protokół przekazywania komunikatów (382)
- Soczyste rozszerzenia (389)
- Łatwy interfejs do osadzania (399)
- Spojrzenie na przyszłość (401)
- Źródła informacji (402)
Dodatek A Spis widgetów Tk (405)
- Button (przycisk) (405)
- Canvas (pole graficzne) (405)
- Entry (wprowadzanie tekstu) (410)
- Listbox (Lista wyboru) (412)
- Menu (414)
- Paski przewijania i przewijanie (415)
- Scale (skala) (417)
- HList - lista hierarchiczna (417)
Dodatek B Składnia (419)
- Odwołania (419)
- Zagnieżdżone struktury danych (420)
- Domknięcia (421)
- Moduły (421)
- Obiekty (422)
- Operacje dynamiczne (423)
- Obsługa wyjątków (424)
- Metainformacje (424)
- Typy typeglob (424)
- Uchwyty plików, formaty (425)
Skorowidz (427)