Pascal. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III - Helion

ISBN: 978-83-246-2833-9
stron: 208, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2012-10-15
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,00 zł
- Naucz się myśleć jak programista
- Poznaj podstawy Pascala
- Dowiedz się, jak tworzyć dobre programy
Język Pascal - prostszy, niż przypuszczasz!
Choć popularny Turbo Pascal powstał niemal trzy dekady temu, a historia samego Pascala liczy sobie już ponad czterdzieści lat, nadal jest on jednym z najpopularniejszych języków programowania strukturalnego. Nie tylko dlatego, że wiele napisanych w nim programów działa po dziś dzień i w dalszym ciągu wymaga konserwacji, a bardzo popularne środowisko Delphi wykorzystuje pewną jego odmianę. Głównym powodem jest jego wartość edukacyjna — prosta i czytelna składnia Pascala, niewielki zestaw słów kluczowych i spore możliwości czynią z niego doskonałą platformę nauki dla początkujących programistów. Opanowanie tego języka znakomicie ułatwia poznawanie innych języków oraz skutecznie uczy rozwiązywania problemów algorytmicznych, o czym najlepiej może świadczyć fakt, że język ten nadal wykorzystywany jest w procesie kształcenia przyszłych informatyków na wielu polskich uczelniach.
"Pascal. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III" to kolejne wydanie najpopularniejszej w Polsce książki o Pascalu, sprawdzonej i wykorzystywanej przez wykładowców, studentów, nauczycieli informatyki oraz ich uczniów. Znajdziesz tu zbiór ćwiczeń, dzięki którym poznasz zasady programowania w tym języku i używane w nim struktury danych. Nauczysz się rozwiązywać zadania programistyczne za pomocą algorytmów i dowiesz się, z jakich elementów składa się każdy program w Pascalu. Wykonując kolejne ćwiczenia, poznasz instrukcje tego języka, opracujesz własne procedury i funkcje, utworzysz nowe typy danych oraz dowiesz się, jak kompilować i uruchamiać swoje programy. Przede wszystkim zaś nauczysz się myśleć i działać jak prawdziwy informatyk. A wtedy kariera profesjonalnego programisty stanie przed Tobą otworem!
- Podstawowe pojęcia algorytmiki
- Korzystanie ze schematów blokowych
- Obsługa środowiska programistycznego
- Struktura programów w Pascalu
- Korzystanie z instrukcji języka
- Tworzenie oraz używanie funkcji i procedur
- Używanie wbudowanych typów danych i tworzenie własnych
- Metody dostępu do plików dyskowych
Poznaj najlepsze metody rozwiązywania problemów programistycznych
Osoby które kupowały "Pascal. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III", wybierały także:
- Ruby on Rails. Ćwiczenia 18,75 zł, (3,00 zł -84%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- ASP.NET MVC. Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual Studio 86,77 zł, (26,90 zł -69%)
- TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu 48,54 zł, (19,90 zł -59%)
- Sztuczna Inteligencja 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
Spis treści
Pascal. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III -- spis treści
Wstęp (5)
Rozdział 1. Ćwiczenia z myślenia algorytmicznego (9)
- 1.1. Na dobry początek - jednak prosty program (9)
- 1.2. Wróćmy do metod (11)
- 1.3. Co powinieneś zapamiętać z tego cyklu ćwiczeń (23)
Rozdział 2. Schematy blokowe (27)
- 2.1. Podstawowe informacje i proste ćwiczenia (27)
- 2.2. Co powinieneś zapamiętać z tego cyklu ćwiczeń (34)
- 2.3. Ćwiczenia do samodzielnego rozwiązania (34)
Rozdział 3. Podstawy Pascala (37)
- 3.1. Krótki kurs obsługi środowiska zintegrowanego (38)
- 3.2. Struktura programu w Pascalu (42)
- 3.3. Instrukcje wyjścia (Write i Writeln) (43)
- 3.4. Stałe i zmienne najczęściej stosowane (49)
- 3.5. Predefiniowane funkcje (57)
- 3.6. Instrukcje wejścia (Read i Readln) (60)
- 3.7. Instrukcja warunkowa (63)
- 3.8. Pętla for (69)
- 3.9. Inne rodzaje pętli (80)
- 3.10. Funkcje i procedury (87)
- 3.11. Co powinieneś zapamiętać z tego cyklu ćwiczeń (101)
- 3.12. Ćwiczenia do samodzielnego rozwiązania (102)
Rozdział 4. Zagadnienia trudniejsze (109)
- 4.1. Tablice (109)
- 4.2. Definiowanie własnych typów (117)
- 4.3. Moduły standardowe (126)
- 4.4. Instrukcja wyboru (case) (141)
- 4.5. Zbiory (145)
- 4.6. Typ rekordowy (151)
- 4.7. Obsługa plików (157)
- 4.8. Tablice dynamiczne (168)
- 4.9. Wskaźniki (171)
- 4.10. Tryb graficzny (190)
- 4.11. Co powinieneś zapamiętać z tego cyklu ćwiczeń (198)
- 4.12. Ćwiczenia do samodzielnego rozwiązania (199)