Paint Shop Pro. Podstawy - Helion
ISBN: 83-7197-644-5
stron: 164, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-12-18
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,90 zł
Publikacja jest szczegółową prezentacją wszystkich najważniejszych aspektów związanych z wykorzystaniem edytora graficznego Paint Shop Pro do przetwarzania obrazów rastrowych i obiektów wektorowych. Uwzględnia najnowsze tendencje w dziedzinie grafiki komputerowej i przedstawia nowoczesne techniki pracy nad obrazem cyfrowym. Poruszone zagadnienia zostały tak dobrane, aby uwzględnić wymagania największej grupy użytkowników programu, jaką są webmasterzy, przy czym punkt ciężkości stanowi wszechstronne przygotowanie grafiki do szeroko pojętych zastosowań ekranowych.
Informacje zawarte w niniejszej książce odnoszą się do najnowszej (7.04) wersji programu, ale w znacznej części przydadzą się również użytkownikom pracującym we wcześniejszych wersjach aplikacji.
Sposób ujęcia tematu sprawia, że książka pełni jednocześnie funkcję przewodnika po aplikacji dla początkujących operatorów i dostarcza nowych wiadomości zaawansowanym grafikom. Układ rozdziałów zapewnia płynne przejście od podstawowych kwestii nawigowania Paint Shop Pro, poprzez używanie narzędzi, po zagadnienia zaawansowane -- retuszowanie zdjęć i stosowanie procedur filtrujących do uzyskiwania efektów specjalnych. Naukę obsługi programu osobom dopiero rozpoczynającym z nim pracę ułatwia dodatkowo fakt, że każde zadanie zostało przedstawione tu krok po kroku.
Książka dostarcza m.in. informacji na temat:
- elementów okna głównego programu,
- używania barw oraz narzędzi rastrowych, wektorowych i do tekstu,
- tworzenia zaznaczeń,
- korzystania z warstw, kanałów i masek,
- optymalizowania barwnego i tonalnego obrazów,
- retuszu fotografii,
- wykorzystania techniki Picture Tube,
- wprowadzania efektów przy użyciu arytmetyki obrazu i filtrów.
Firma JASC jest czołowym producentem narzędzi do obróbki grafiki i zdjęć używanych obecnie przez ponad 20 milionów użytkowników.
Rodzina produktów JASC
Osoby które kupowały "Paint Shop Pro. Podstawy", wybierały także:
- Corel PaintShop Pro X4. Obróbka zdjęć cyfrowych. Ćwiczenia praktyczne 34,89 zł, (26,17 zł -25%)
- Mastering Game Design with Unity 2021 88,94 zł, (76,49 zł -14%)
- Problems Solving in Data Structures and Algorithms Using C++ 88,94 zł, (76,49 zł -14%)
- Corel PaintShop Pro X4. Obróbka zdjęć cyfrowych. Ćwiczenia praktyczne 34,90 zł
- Corel Paint Shop Pro Photo X2. Pierwsze starcie 24,90 zł
Spis treści
Paint Shop Pro. Podstawy -- spis treści
Spis treści
Wstęp (7)
- Ogólne informacje o książce i opisanej w niej aplikacji (7)
- Przeznaczenie programu (8)
- Pobieranie z Internetu wersji demonstracyjnej (9)
- Instalacja (9)
- Różnice między wersjami (11)
- Uwagi o korzystaniu z publikacji (12)
Rozdział 1. Wiadomości podstawowe (14)
- Główne okno aplikacji (14)
- Menu główne (14)
- Posługiwanie się skrótami klawiaturowymi (15)
- Przybornik (18)
- Pasek narzędzi (19)
- Palety (19)
- Okna (21)
- Pasek stanu (23)
- Operacje na plikach (23)
- Tworzenie nowych obrazów (23)
- Zrzucanie ekranów (25)
- Otwieranie zapisanych plików (26)
- Zapisywanie obrazów (27)
- Eksportowanie grafiki (28)
- Importowanie grafiki (29)
- Wykorzystanie schowka systemowego (30)
- Elementy pomocnicze okna obrazu (34)
- Linijki (34)
- Prowadnice (35)
- Siatka (36)
- Cofanie i ponawianie zmian (37)
- Drukowanie (39)
- Układ strony i parametry drukarki (39)
- Podgląd wydruku (40)
- Drukowanie standardowe (41)
- Drukowanie wieloobrazowe (41)
- Określanie preferencji (43)
- Ogólne preferencje programowe (43)
- Inne preferencje specjalistyczne (43) Korzystanie z pomocy programowej (45)
- Wyświetlanie pomocy kontekstowej (45)
- Wyświetlanie głównego systemu pomocy (46)
- Wyświetlanie porad dnia (47)
Rozdział 2. Operowanie barwami (49)
- Najważniejsze informacje o barwach (49)
- Dostosowanie parametrów pracy CMS (49)
- Korygowanie wyświetlania barw (50)
- Wybieranie modelu barw (51)
- RGB (51)
- HSL (51)
- CMYK (52)
- Ustalanie barw w programie (52)
- Zastępowanie barw narzędziem Colour Replacer (53)
- Wykorzystanie narzędzia Dropper (53)
- Zaawansowane używanie palety kolorów do nadawania wypełnień (54)
- Wypełnianie jednolite (54)
- Wypełnianie gradientowe (56)
- Wypełnianie deseniowe (58)
- Wypełnianie teksturowe (59)
Rozdział 3. Używanie narzędzi (60)
- Uaktywnianie i przewijanie obrazów (60)
- Zmiana skali podglądu (60)
- Kreślenie podstawowych kształtów (61)
- Rysowanie prostokątów (kwadratów) (61)
- Rysowanie elips (okręgów) (62)
- Rysowanie specjalnych kształtów (63)
- Rysowanie linii i ścieżek (63)
- Przesuwanie obiektów (66)
- Praca z pędzlem (66)
- Ustawianie parametrów pędzla (66)
- Malowanie pędzlem o nietypowym kształcie (69)
- Tworzenie nowych pędzli (70)
- Nakładanie pędzlem deseni (70)
- Malowanie teksturą (71)
- Używanie pędzla klonującego (71)
- Malowanie aerografem (72)
- Deformowanie obrazów rastrowych (73)
- Kadrowanie obrazów (74)
- Wymazywanie za pomocą gumki (75)
- Używanie narzędzia Object Selector (76)
Rozdział 4. Obsługa tekstu (79)
- Różnice między tekstem rastrowym a wektorowym (79)
- Dodawanie tekstu do obrazów (80)
- Formatowanie tekstu (82)
- Wprowadzanie efektów tekstowych (83)
- Modyfikowanie znaków wektorowych (85)
- Dopasowywanie napisu do ścieżki (87)
- Konwersja tekstu wektorowego na rastrowy (87)
- Podkładanie cieni (88)
Rozdział 5. Zaznaczanie (90)
- Idea zaznaczania (90)
- Obsługa narzędzi selekcyjnych (91)
- Selection (91)
- Freehand (92)
- Magic Wand (93)
- Dostosowywanie obszarów zaznaczonych (94)
- Uzupełnianie zaznaczenia o obszary podobne (95)
- Zawężanie i poszerzanie selekcji (95)
- Inne sposoby modyfikowania selekcji (96)
- Konwertowanie selekcji w warstwy (96)
- Zachowywanie zaznaczeń (97)
- Wykorzystanie zapisanych zaznaczeń (97)
Rozdział 6. Korzystanie z warstw (99)
- Tworzenie nowych warstw (99)
- Duplikowanie i usuwanie warstw (100)
- Kopiowanie warstw w obrębie jednego obrazu (100)
- Kopiowanie warstw do nowych obrazów (101)
- Nazywanie warstw (101)
- Przemieszczanie warstw (102)
- Przesuwanie warstw z poziomu okna obrazu (102)
- Zmiana relacji między warstwami w stosie (102)
- Określanie właściwości warstw (103)
- Tryby łączenia (103)
- Widoczność (104)
- Przezroczystość (104)
- Łączenie warstw w grupy (105)
- Ochrona obszarów przezroczystych (106)
- Wykorzystanie warstw dopasowania (106)
Rozdział 7. Praca na kanałach (108)
- Pojęcie kanałów (108)
- Korzyści wynikające z używania kanałów (108)
- Wydzielanie składowych modeli barw (108)
- Kanały RGB (108)
- Kanały HSL (109)
- Kanały CMYK (110)
- Składanie kanałów w jeden obraz (112)
Rozdział 8. Maskowanie (113)
- Wstępnie o działaniu masek (113)
- Różne sposoby tworzenia masek (113)
- Tworzenie maski dla całej warstwy (113)
- Tworzenie maski w oparciu o zaznaczenie (114)
- Tworzenie maski na podstawie obrazu (114)
- Modyfikowanie maski (115)
- Dezaktywowanie i usuwanie maski (116)
- Uzyskiwanie zaznaczenia z maski (117)
- Zachowywanie maski (118)
Rozdział 9. Tonalna i barwna optymalizacja obrazów (120)
- Podstawowe zasady cyfrowej obróbki obrazu (120)
- Kolejność czynności korekcyjnych (121)
- Dostosowanie parametru gamma (121)
- Regulowanie świateł, półtonów i cieni (122)
- Korygowanie barw (123)
- Równoważenie barw (124)
- Podmiana kolorów (125)
- Uwagi końcowe do rozdziału (126)
Rozdział 10. Retusz obrazów (127)
- Przyczyny retuszowania zdjęć (127)
- Wybór techniki retuszerskiej (127)
- Odplamianie z użyciem filtru (128)
- Retuszowanie skaz narzędziem Paint Brush (129)
- Retuszowanie skaz narzędziem Retouch (130)
- Retuszowanie skaz narzędziem Scratch Remover (130)
- Użycie maski wyostrzającej (131)
- Maskowanie zbędnych przedmiotów (132)
- Usuwanie filtrem efektu czerwonych oczu (132)
Rozdział 11. Wykorzystanie narzędzia Picture Tube (134)
- Zasada działania Picture Tube (134)
- Praca z narzędziem Picture Tube (134)
- Otwieranie i poznawanie zestawu Picture Tube (135)
- Otwieranie plików TUB (135)
- Poznawanie plików TUB za pomocą narzędzia Browse (136)
- Opcje Picture Tube (136)
- Rozwiązywanie problemów z kompatybilnością plików TUB (138)
- Konwersja plików TUB do nowszej wersji (138)
- Picture Tube użytkownika (139)
Rozdział 12. Wprowadzanie efektów (141)
- Arytmetyka obrazu (141)
- Dodawanie prostych obramowań do obrazów (142)
- Umieszczanie zdjęć w realistycznych ramkach (143)
Rozdział 13. Używanie filtrów (145)
- Poznawanie filtrów (145)
- Praktyczne stosowanie filtrów (146)
- Grupa Blur (146)
- Grupa Sharpen (147)
- Grupa Edge (148)
- Grupa Noise (149)
- Grupa Enhance Photo (150)
- Grupa 3D Effects (152)
- Grupa Artistic Effects (153)
- Grupa Geometric Effects (153)
- Grupa Illumination Effects (156)
- Grupa Reflection Effects (157)
- Grupa Texture Effects (159)
Skorowidz (161)