Paint Shop Pro 9. Zostań mistrzem - Helion
ISBN: 83-7361-205-X
stron: 392, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2005-03-02
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,90 zł
Tworzenie grafiki komputerowej i korekcja zdjeć cyfrowych kojarzą się zwykle z drogim i skomplikowanym oprogramowaniem. Paint Shop Pro jest doskonałym przykładem na to, że może być inaczej -- rozsądna cena, prosta obsługa i zaawansowane możliwości to jego podstawowe zalety. Program ten jest narzędziem pracy wielu grafików i fotografów cyfrowych. Może służyć jako edytor do tworzenia elementów graficznych, np. na strony WWW, a także jako narzędzie będące podstawą cyfrowej ciemni fotograficznej.
Książka "Paint Shop Pro 9. Zostań mistrzem" przedstawia możliwości programu Paint Shop Pro 9 w zakresie obróbki i korekcji zdjęć cyfrowych. Czytając ją, dowiesz się, jak można poprawić lub usunąć niedociągnięcia na zdjęciach, zmienić ich kolorystykę i przygotować je do umieszczenia w internetowej galerii. Poznasz też możliwości palety History, pozwalającej na cofanie operacji dokonanych na obrazie, i nauczysz się korzystać z narzędzi wektorowych.
- Poprawa jakości skanowanych obrazów
- Korekcja kolorystyki i oświetlenia na fotografiach cyfrowych
- Retusz postaci na zdjęciach
- Wykorzystanie formatu RAW
- Naprawa starych zdjęć
- Przygotowanie internetowej galerii fotograficznej
- Paleta History
- Stosowanie narzędzi wektorowych i dodawanie elementów wektorowych do obrazu
Przekonaj się, jak wielkie możliwości oferuje Ci Paint Shop Pro 9
Osoby które kupowały "Paint Shop Pro 9. Zostań mistrzem", wybierały także:
- Corel PaintShop Pro X4. Obróbka zdjęć cyfrowych. Ćwiczenia praktyczne 34,89 zł, (26,17 zł -25%)
- Corel PaintShop Pro X4. Obróbka zdjęć cyfrowych. Ćwiczenia praktyczne 34,90 zł
- Corel Paint Shop Pro Photo X2. Pierwsze starcie 24,90 zł
- Corel Paint Shop Pro Photo X2. Obróbka zdjęć cyfrowych. Ćwiczenia praktyczne 18,99 zł
- Corel Paint Shop Pro X. Podstawy 39,00 zł
Spis treści
Paint Shop Pro 9. Zostań mistrzem -- spis treści
Wstęp (9)
Rozdział 1. Zaawansowane techniki związane z poprawą wyglądu skanowanych obrazów oraz obrazów cyfrowych i obrazów pochodzących z materiałów wideo (13)
- Skanowanie, czyli o czym nie można zapominać podczas wykonywania tej czynności (14)
- Retusz skanów (18)
- Usuwanie mory (33)
- Poprawa wyglądu skanów poprzez przywrócenie równowagi ich kolorystyki i stopnia jasności (38)
- Wyostrzanie zeskanowanych obrazów (41)
- Wyostrzanie obrazów cyfrowych poddawanych kompresji (46)
- Poprawa wyglądu obrazów pochodzących z materiałów wideo (usuwanie m.in. problemów z niewłaściwym wyglądem linii przeplotu) (48)
Rozdział 2. Edycja fotografii (53)
- Usuwanie aberracji chromatycznych (55)
- Usuwanie występujących na obrazach artefaktów (59)
- Tworzenie panoramy (63)
- Techniki usuwania "czerwonych oczu" (67)
- Redukcja szumów (76)
- Dodawanie do obrazu efektu błysku wypełniającego (87)
- Dodawanie do obrazu oświetlenia tylnego (88)
- Korekcja stopnia naświetlenia zdjęcia (90)
- Korekcja wyglądu fotografii pod względem nasycenia kolorów, ich jasności oraz kontrastu w obrazie (93)
- Curves (93)
- Highlight/Midtone/Shadow (100)
- Hue/Saturation/Lightness (101)
- Korekcja wyglądu nieba (109)
- Prostowanie fotografii (117)
- Korekcja perspektywy (121)
- Retusz wyglądu fotografowanych postaci (125)
- Wybielanie zębów (126)
- Zmianę koloru włosów (127)
- Zmiana kolorów ubrania (132)
- Korekcja odcieni skóry (133)
- Zwiększanie wyrazistości spojrzenia (135)
- Wyszczuplanie sylwetki postaci (136)
- Usuwanie zmarszczek (140)
Rozdział 3. RAW - nic dodać, nic ująć (143)
- Informacje na temat formatu RAW (143)
- Korekcja fotografii w oknie dialogowym Raw Camera Data (145)
Rozdział 4. Stare fotografie (151)
- Usuwanie skaz i rozdarć oraz odplamianie fotografii (152)
- Korekcja kolorów wyblakłych fotografii (158)
- Kolorowanie czarno-białych obrazów (164)
- Tworzenie starej fotografii z kolorowego zdjęcia (171)
Rozdział 5. Przygotowywanie obrazów i elementów graficznych na potrzeby internetu (181)
- Tworzenie tła strony internetowej (182)
- Formaty, w których należy zapisywać obrazy przeznaczone do wykorzystania w sieci (185)
- Przygotowywanie zdjęć, które chcesz zamieścić na stronie internetowej (187)
- Przygotowywanie grafiki, którą chcesz zamieścić na stronie internetowej (190)
- Podgląd obrazu w przeglądarce internetowej (198)
- Przygotowanie fotografii do przesłania za pomocą poczty elektronicznej (202)
- Tworzenie miniaturek do zamieszczenia na stronie (205)
- Tworzenie przycisków (210)
- Tworzenie i dodawanie do fotografii znaku wodnego (217)
- "Krojenie strony na plasterki" (226)
- Tworzenie efektu obrazu zmieniającego się w inny obraz (229)
Rozdział 6. Możliwości palety History (235)
- Podstawowe informacje na temat palety History (235)
- Cofanie i ponawianie wykonywanych czynności (237)
- Zapisywanie wybranych akcji w postaci skryptów Quickscript i stosowanie ich do innych obrazów (242)
- Zapisywanie wybranych akcji w postaci plików o formacie .PspScript i stosowanie ich do innych obrazów (244)
- Inne metody stosowania wybranych akcji do obrazów (247)
Rozdział 7. Obiekty wektorowe (249)
- Tworzenie prostych obiektów wektorowych i ich edycja (250)
- Tworzenie obiektów (251)
- Edycja obiektów (259)
- Tworzenie i edycja linii wektorowych oraz tryb Knife (269)
- Tworzenie swobodnych krzywych oraz krzywych Béziera (277)
- Kontury obiektów (281)
- Zamykanie konturów (282)
- Dodawanie nowego konturu do obiektu (282)
- Powielanie konturu (283)
- Łączenie ze sobą dwóch konturów (284)
- Przerywanie konturów obiektu (286)
- Odwracanie kierunku, w którym przebiegają ścieżki lub kontury (287)
- Edycja ścieżek, konturów i węzłów (289)
- Usuwanie konturu (290)
- Przesuwanie konturu lub ścieżki (291)
- Zaznaczanie węzłów (291)
- Wpływ węzła na zmianę kształtu obiektu (291)
- Dodawanie węzłów do konturu i ich usuwanie (297)
- Praca z wieloma obiektami wektorowymi znajdującymi się w oknie obrazu (300)
Rozdział 8. Techniki pracy z tekstem (311)
- Praca z tekstem - ogólne zasady (312)
- Edycja tekstu wektorowego i rastrowego (315)
- Przesuwanie tekstu wektorowego i rastrowego (316)
- Tekst pionowy (317)
- Umieszczanie rysunku w tekście (318)
- Tworzenie w obrazie wycięcia o kształcie tekstu i szablonu z "wydrążonymi" w nim znakami literowymi (323)
- Dodawanie cienia do tekstu (326)
- Tekst o olbrzymich rozmiarach (328)
- Tworzenie tekstu wypukłego (331)
- Konwertowanie tekstu na krzywe (333)
- Umieszczanie tekstu wokół kształtu i ścieżki (336)
- Wybór stopnia anti-aliasingu (wygładzania) (340)
Rozdział 9. Malowanie (343)
- Warstwy Art Media (343)
- Paleta mieszania kolorów (345)
- Realistyczne narzędzia malarskie (352)
- Narzędzia służące do malowania (352)
- Opcje przypisane do narzędzi z grupy Art Media służących do malowania i ich charakterystyka (357)
- Art Eraser, Palette Knife oraz Smear - pomocnicze narzędzia malarskie (357)
- Palette Knife (357)
- Smear (360)
- Art Eraser (361)
Rozdział 10. Zwiększanie atrakcyjności obrazu (363)
- Wyodrębnianie elementu za pomocą koloru (364)
- Głębia ostrości (366)
- Nakładanie elementów na siebie (368)
- Dodawanie do obrazu efektu poruszenia (370)
- Tworzenie efektu zastosowania fotograficznego filtra zmiękczającego (372)
- Przenikanie obrazów (376)
Skorowidz (379)