PHP. Praktyczne projekty - Helion
ISBN: 978-83-283-0059-0
stron: 552, Format: ebook
Data wydania: 2014-08-14
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,50 zł (poprzednio: 79,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-39,50 zł)
Wykorzystaj w praktyce potęgę możliwości PHP!
- Podstawy języka PHP, pierwsze skrypty, instrukcje i elementy
- Funkcje i ich biblioteki, przetwarzanie tablic i tworzenie plików
- Przykłady praktycznego zastosowania skryptów PHP
Język PHP nie od dziś stanowi jeden z najłatwiejszych w nauce i najelastyczniejszych języków programowania. Jego ogromne możliwości wykorzystywane są na ogół przy tworzeniu interaktywnych stron internetowych, a obiektowy charakter oraz modułowość stanowią atuty dla programistów, wreszcie zwolnionych z konieczności ustawicznego przepisywania tego samego kodu. Jak każdego innego języka, także i PHP najłatwiej nauczyć się na konkretnych, praktycznych przykładach -- wiele z nich zamieszczono właśnie w tej książce.
"PHP. Praktyczne projekty " to naprawdę wyjątkowy podręcznik do nauki PHP. Nie spodziewaj się tu suchych, typowo podręcznikowych teorii! Znajdziesz w nim za to omówienie wszystkich elementów języka PHP, działania skryptów, funkcji i bibliotek wraz z dowcipnymi i przejrzystymi przykładami ich użycia. Pierwsza część książki wprowadzi Cię w świat PHP oraz wyjaśni, jak stosować i łączyć poszczególne polecenia w dobrze działający kod. Z następnych rozdziałów wyniesiesz już umiejętności czysto praktyczne, dotyczące wszystkich obszarów wykorzystania tego języka przy tworzeniu najróżniejszych projektów.
- Instrukcje wyjściowe i sterujące, stałe, zmienne, wyrażenia oraz operatory
- Funkcje w PHP i ich biblioteki
- Programowanie obiektowe i formatowanie kodu PHP
- Podział skryptu na wiele plików i generowanie kodu HTML
- Przetwarzanie napisów litera po literze i podstawy przetwarzania tablic
- Tworzenie i wyszukiwanie plików, krojenie plików tekstowych
- Wyrażenia regularne i przetwarzanie wsadowe
- Wybór podstrony serwisu
- Walidacja zmiennych URL i stosowanie kilku zmiennych URL
- Szablony Smarty i PHP
- Wsadowe tworzenie baz danych i ich wizualne projektowanie w programie MySQL Workbench
- phpMyAdmin, PDO, Propel i inne tajemnicze nazwy
- Funkcje mysql_xxx
- Kontroler jednowymiarowy oraz dwuwymiarowy
- Moduł mod_rewrite
- Wzbogacanie aplikacji o obsługę przyjaznych URL-i oraz routing przyjaznych adresów URL
Przekonaj się, że PHP można nauczyć się nie tylko szybko, ale i przyjemnie!
Osoby które kupowały "PHP. Praktyczne projekty", wybierały także:
- Tablice informatyczne. PHP7 19,67 zł, (5,90 zł -70%)
- PHP. Obiekty, wzorce, narzędzia. Wydanie V 115,81 zł, (35,90 zł -69%)
- PHP i jQuery. Techniki zaawansowane. Wydanie II 65,31 zł, (20,90 zł -68%)
- PHP i MySQL. Kurs video. Tw 148,98 zł, (59,59 zł -60%)
- Naucz si 129,00 zł, (51,60 zł -60%)
Spis treści
PHP. Praktyczne projekty eBook -- spis treści
Część I: Składnia języka PHP (11)
Rozdział 1. Pierwszy skrypt (13)
- Jak przebiega wykonanie skryptu PHP? (13)
- Uruchamianie skryptów PHP w konsoli (15)
Rozdział 2. Podstawy języka PHP (17)
- Pliki .php czy .html? (17)
- Znaczniki krótkie i długie (18)
- Problem z białymi znakami (18)
- Wielokrotne otwarcie PHP (19)
- Komentarze w PHP (21)
Rozdział 3. Instrukcje wyjściowe i napisy (23)
- echo i print (23)
- Napisy (24)
- Napisy wielowierszowe (25)
- Umieszczanie białych znaków w wydrukach (26)
- Różnica pomiędzy apostrofami i cudzysłowem (29)
- Cytowanie znaków (30)
- Znaki o zadanych kodach ASCII (30)
- Łączenie napisów (31)
Rozdział 4. Stałe, zmienne, wyrażenia i operatory (33)
- Stałe (33)
- Zmienne (34)
- Wyrażenia (36)
- Operatory (38)
Rozdział 5. Instrukcje sterujące (41)
- if (42)
- while (43)
- do ... while (43)
- for (44)
- foreach (45)
- switch (46)
- break (47)
- continue (48)
- return (48)
- Składnia alternatywna (48)
Rozdział 6. Funkcje (51)
- Definicja i wywołanie funkcji (51)
- Zwracanie wyniku (52)
- Parametry funkcji (53)
- Zasięg zmiennych globalnych (54)
Rozdział 7. Programowanie obiektowe (57)
- Klasy i obiekty (57)
- Definicja klasy (58)
- Obiekty - instancje klasy (60)
- $this - odwołania do własnych składowych (61)
- Składowe statyczne (62)
- Stałe wewnątrz klasy (63)
- Konstruktor i destruktor (64)
- Dziedziczenie (64)
- Polimorfizm (66)
- Wywoływanie metod klas bazowych (67)
- Klasy i metody abstrakcyjne (68)
- Klasy i metody finalne (68)
Rozdział 8. Podział skryptu na wiele plików (71)
- Instrukcje include i require (71)
- Różnice pomiędzy include i require (72)
Rozdział 9. Formatowanie kodu PHP (73)
- Otwarcie kodu PHP (73)
- Wcięcia (73)
- Średnik (74)
- Kilka instrukcji w jednym wierszu (74)
- Komentarze (75)
- Operatory (75)
- Operatory dwuargumentowe (75)
- Operatory jednoargumentowe (77)
- Operatory specjalne (78)
- Nawiasy grupujące (79)
- Instrukcje sterujące (80)
- Wywołanie funkcji (83)
- Definicja funkcji (83)
- Definicja klasy (83)
Część II: HTML, napisy, tablice i pliki tekstowe (85)
Rozdział 10. Generowanie kodu HTML (87)
- Projekt 10.1. Tabliczka mnożenia (87)
- Projekt 10.2. Tabela potęg (89)
- Projekt 10.3. Tablica wartości funkcji trygonometrycznych (90)
- Projekt 10.4. Zestawienie szablonów (92)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (93)
Rozdział 11. Przetwarzanie napisów (95)
- Projekt 11.1. Karuzela (96)
- Projekt 11.2. Abrakadabra (97)
- Projekt 11.3. Polskie znaki iso-8859-2 (98)
- Projekt 11.4. Polskie znaki iso-8859-2 oraz windows-1250 (98)
- Projekt 11.5. Prezentacja zawartości pliku XML (100)
- Projekt 11.6. "Deszcz, jesienny deszcz" (101)
- Projekt 11.7. Przetwarzanie napisów utf-8 znak po znaku (102)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (102)
Rozdział 12. Podstawy przetwarzania tablic (105)
- Projekt 12.1. Auta (106)
- Projekt 12.2. Bezpieczne kolory WWW (106)
- Projekt 12.3. Osoby (107)
- Projekt 12.4. Kolory nazwane HTML (109)
- Projekt 12.5. Owoce (110)
- Projekt 12.6. Warzywa (111)
- Projekt 12.7. "Miłosierdzie gminy" (112)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (113)
Rozdział 13. Krojenie plików tekstowych (115)
- Projekt 13.1. 140 kolorów CSS (116)
- Projekt 13.2. Nagrody Nobla (117)
- Projekt 13.3. Dzieła literatury światowej (118)
- Projekt 13.4. Flagi (119)
- Projekt 13.5. Autorytety informatyki (120)
- Projekt 13.6. Polskie wyprawy badawcze (121)
- Projekt 13.7. Z historii techniki (122)
- Projekt 13.8. Odkrycia geograficzne (124)
- Projekt 13.9. Przemówienia (125)
- Projekt 13.10. Filmy i aktorzy (126)
- Projekt 13.11. Język LOGO - ściągawka (127)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (129)
Rozdział 14. Biblioteki funkcji (131)
- Funkcje do krojenia plików (131)
- Funkcja string2HArray() (132)
- Funkcja string2VArray() (134)
- Badanie poprawności pliku tekstowego (135)
- Biblioteka vh-array.inc.php (136)
- Projekt 14.1. Korona Ziemi (137)
- Projekt 14.2. Zestawienie publikacji (138)
- Projekt 14.3. Najdłuższe rzeki świata (139)
- Projekt 14.4. Sprawdzanie struktury pliku (141)
- Łamanie tablicy (141)
- Projekt 14.5. Tabela miniatur (144)
- Projekt 14.6. Imiona (146)
- Projekt 14.7. Alfabet (147)
- Konwersja polskich liter - biblioteka pl.inc.php (148)
- Projekt 14.8. "Rozdziobią nas kruki, wrony" (150)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (151)
Rozdział 15. Tworzenie plików (153)
- Projekt 15.1. Kody polskich liter (154)
- Projekt 15.2. Kolędy (156)
- Projekt 15.3. Generator danych osobowych (157)
- Projekt 15.4. Transponowanie danych (158)
- Projekt 15.5. Modyfikacja kolejności kolumn, porządku i separatora (159)
- Projekt 15.6. Cyrylica (161)
- Projekt 15.7. Pobieranie powieści "Krzyżacy" (163)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (164)
Rozdział 16. Wyrażenia regularne (165)
- PCRE i POSIX (166)
- Dopasowywanie wzorca (166)
- Składnia wyrażeń regularnych PCRE (168)
- Znaki (168)
- Wyłączanie interpretacji znaków specjalnych (170)
- Metaznaki i cytowanie metaznaków (170)
- Kropka - dowolny znak (172)
- Dopasowany napis (173)
- Zbiór znaków (173)
- Dopełnienie zbioru znaków (174)
- Klasy znaków (175)
- POSIX-owe klasy znaków (176)
- Kotwice (177)
- Alternatywa (178)
- Grupowanie (179)
- Kwantyfikatory (180)
- Nawroty (183)
- Wyrażenia zachłanne i leniwe (183)
- Przechwytywanie (184)
- Odwołania wsteczne (186)
- Przechwytywanie nazwane (187)
- Modyfikatory (188)
- Łączenie modyfikatorów (189)
- Komentarze (189)
- Zmiana trybu dopasowania (189)
- Przewidywanie (190)
- Dopasowywanie warunkowe (191)
- Grupowanie atomowe (192)
- Projekt 16.1. Encje HTML (192)
- Projekt 16.2. Podział nazwisk na męskie i żeńskie (194)
- Projekt 16.3. Podział powieści na akapity (196)
- Projekt 16.4. Jack London: "Martin Eden" - format HTML (197)
- Projekt 16.5. Jack London: "Martin Eden" - format LaTeX (198)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (199)
Rozdział 17. Wyszukiwanie plików (201)
- Projekt 17.1. Lista plików (202)
- Projekt 17.2. Tworzenie indeksu wierszy (203)
- Projekt 17.3. Wiersze Tadeusza Różewicza (204)
- Projekt 17.4. Tabela miniaturowych hiperłączy (205)
- Projekt 17.5. Rekurencyjna konwersja kodowania w podfolderach (206)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (208)
Rozdział 18. Przetwarzanie wsadowe (211)
- Projekt 18.1. Adam Mickiewicz: "Pan Tadeusz" (211)
- Projekt 18.2. Adam Mickiewicz: "Pani Twardowska" (213)
- Projekt 18.3. Jane Austen: "Emma" (215)
- Projekt 18.4. Fraszki (216)
- Projekt 18.5. Spis treści h3/h4 (217)
- Projekt 18.6. Zmiana nazw plików: numeracja (221)
- Projekt 18.7. Zmiana nazw plików na podstawie treści (222)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (223)
Część III: Zmienne URL (225)
Rozdział 19. Wybór podstrony serwisu (227)
- Projekt 19.1. Opowiadania Edgara Allana Poe (229)
- Projekt 19.2. Tabela ekstraklasy 2006 - 2007 (232)
- Projekt 19.3. Kalkulator (234)
- Projekt 19.4. Fraszki (237)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (239)
Rozdział 20. Walidacja zmiennych URL (241)
- Projekt 20.1. Piosenki Kapeli Radości Małych (244)
- Projekt 20.2. Treny (246)
- Projekt 20.3. Znaki drogowe (247)
- Projekt 20.4. Ćwiczenia z instalacji i konfiguracji sieci komputerowych (250)
- Projekt 20.5. Stronicowanie tabeli imion (252)
- Projekt 20.6. Państwa rozpoczynające się na wybraną literę (254)
- Projekt 20.7. Test czcionek (257)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (259)
Rozdział 21. Stosowanie kilku zmiennych URL (261)
- Projekt 21.1. Poezja (261)
- Projekt 21.2. Jack London: "The Call of the Wild" (264)
- Projekt 21.3. Drop folder miniatur (268)
- Projekt 21.4. Ligi europejskie (269)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (274)
Część IV: Szablony (277)
Rozdział 22. Szablony Smarty (279)
- Instalacja biblioteki Smarty (279)
- Smarty - składnia szablonu (280)
- Projekt 22.1. Smarty - pierwszy skrypt (281)
- Jak przebiega wykonanie skryptu PHP korzystającego ze Smarty? (283)
- Projekt 22.2. Wymiana zmiennych w szablonie (284)
- Modyfikatory zmiennych (285)
- Projekt 22.3. Lorem ipsum - test kilku modyfikatorów (286)
- Projekt 22.4. Piosenka pt. "Jadą, jadą misie" (288)
- Funkcje Smarty (289)
- Projekt 22.5. Smarty - owoce (289)
- Projekt 22.6. Angielskie czasowniki nieregularne (291)
- Projekt 22.7. Tatry (293)
- Projekt 22.8. Kody polskich znaków (295)
- Projekt 22.9. Mecze ekstraklasy w sezonie 2003 - 2004 (296)
- Projekt 22.10. Henryk Sienkiewicz: "Sachem" (299)
- Projekt 22.11. Maria Konopnicka: "Nasza szkapa" (300)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (301)
Rozdział 23. Pliki tekstowe, zmienne URL i szablony Smarty (303)
- Projekt 23.1. Powieści Agathy Christie (303)
- Projekt 23.2. Ogonki DE, FR, PL, RU (307)
- Projekt 23.3. Fraszki (309)
- Projekt 23.4. Liczba mnoga rzeczowników angielskich (312)
- Projekt 23.5. Sortowanie danych względem kilku kolumn (314)
- Projekt 23.6. Fotogaleria (318)
- Projekt 23.7. Witryna GIMP w zastosowaniach (324)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (330)
Rozdział 24. Szablony PHP (331)
- Zadania szablonów (331)
- Projekt 24.1. Przekazanie zmiennych do szablonu (332)
- Projekt 24.2. Modyfikatory zmiennych (333)
- Projekt 24.3. Iteracyjne przetwarzanie tablic (334)
- Projekt 24.4. Instrukcja if (335)
- Projekt 24.5. Maria Konopnicka: "Nasza szkapa" (336)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (338)
Rozdział 25. Szablony Smarty i szablony PHP - porównanie (339)
- Projekt 25.1. Układy cyfrowe - szablony Smarty (339)
- Projekt 25.2. Układy cyfrowe - szablony PHP (342)
- Projekt 25.3. Zbiór zadań z C++ - szablony Smarty (344)
- Projekt 25.4. Zbiór zadań z C++ - szablony PHP (346)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (348)
Część V: Bazy danych (351)
Rozdział 26. Wsadowe tworzenie baz danych (353)
- Model komunikacji klient-serwer (353)
- Baza danych, tabela, rekord, kolumna (355)
- Konsola mysql (357)
- Skrypty wsadowe .sql oraz .bat (360)
- Projekt 26.1. Baza danych wyrazy (360)
- Wsadowe wstawianie rekordów (363)
- Projekt 26.2. Wypełnianie bazy samochody (363)
- Projekt 26.3. Wypełnianie bazy danych z wykorzystaniem Smarty (366)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (367)
Rozdział 27. phpMyAdmin - narzędzie do edycji i analizy zawartości baz danych (369)
- Projekt 27.1. Województwa (371)
- Polskie znaki w bazie danych (375)
- Projekt 27.2. Imiona (376)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (379)
Rozdział 28. Wizualne projektowanie baz danych w programie MySQL Workbench (381)
- Projekt 28.1. Wizualny projekt bazy danych wyrazy (381)
- Projekt 28.2. Państwa-miasta: identyfikująca relacja 1:n (387)
- Projekt 28.3. Książka-kategoria: nieidentyfikująca relacja 1:n (391)
- Projekt 28.4. Filmy-aktorzy: relacja n:m (395)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (397)
Część VI: Interfejsy API dostępu do bazy danych (399)
Rozdział 29. Funkcje mysql_xxx (401)
- Projekt 29.1. Imiona (403)
- Projekt 29.2. Filmy (406)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (412)
Rozdział 30. PDO (415)
- Projekt 30.1. Imiona (416)
- Projekt 30.2. Filmy (418)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (420)
Rozdział 31. Propel (421)
- Projekt 31.1. Imiona (421)
- Projekt 31.2. Filmy (428)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (439)
Część VII: MVC (441)
Rozdział 32. Jednowymiarowy kontroler MVC (443)
- Projekt 32.1. Piosenki (443)
- Projekt 32.2. Poezja (449)
- Projekt 32.3. Filmy (454)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (458)
Rozdział 33. db-frame-tool. Skrypty ułatwiające uruchamianie generatora Propel (461)
- Projekt 33.1. db-frame-tool (462)
- Projekt 33.2. Aplikacja kluby piłkarskie (468)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (470)
Rozdział 34. Obiektowa implementacja kontrolera jednowymiarowego (471)
- Projekt 34.1. Katalog płyt winylowych - implementacja bez wykorzystania programowania obiektowego (471)
- Projekt 34.2. Katalog płyt winylowych - implementacja obiektowa (474)
- Projekt 34.3. Kluby piłkarskie - kontroler obiektowy (478)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (480)
Rozdział 35. Moduł/akcja, czyli kontroler dwuwymiarowy (481)
- Projekt 35.1. Powieści A. Christie (481)
- Projekt 35.2. Katalog płyt winylowych (488)
- Projekt 35.3. Układy cyfrowe (490)
- Projekt 35.4. Kontynenty, państwa i flagi (494)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (496)
Część VIII: Przyjazne adresy URL (499)
Rozdział 36. Moduł mod_rewrite (501)
- Projekt 36.1. Translacja adresu adres.html na index.php (502)
- Projekt 36.2. Wykluczanie adresu index.php (504)
- Projekt 36.3. Ustalanie zmiennych URL na podstawie fragmentu adresu (505)
- Projekt 36.4. Eliminacja adresów o rozszerzeniu .php w projekcie 36.3 (507)
- Projekt 36.5. Kolędy (508)
- Projekt 36.6. Kolędy - wykluczanie adresów .php (510)
- Projekt 36.7. Kolędy - generowanie pliku .htaccess (511)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (514)
Rozdział 37. Wzbogacane aplikacji o obsługę przyjaznych adresów URL (515)
- Projekt 37.1. HTML, XHTML i CSS. Praktyczne projekty (515)
- Projekt 37.2. HTML, XHTML i CSS. Praktyczne projekty - rozwiązanie wzbogacone o obsługę przyjaznych adresów URL (518)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (520)
Rozdział 38. Routing przyjaznych adresów URL (521)
- Projekt 38.1. Ptaki (522)
- Projekt 38.2. Mundial (526)
- Czego powinieneś nauczyć się z tego rozdziału? (534)
Skorowidz (537)