reklama - zainteresowany?

PHP 8. Obiekty, wzorce, narz - Helion

PHP 8. Obiekty, wzorce, narz
Autor: Matt Zandstra
Tytuł oryginału: PHP 8 Objects, Patterns, and Practice: Mastering OO Enhancements, Design Patterns, and Essential Development Tools, 6th Edition
Tłumaczenie: Piotr Cie
ISBN: 978-83-8322-926-3
stron: 828, Format: 165x235, okładka: mi
Księgarnia: Helion

Książka będzie dostępna od listopada 2023

Tagi: PHP - Programowanie

PHP d

 

Zobacz także:

  • Tablice informatyczne. PHP7
  • PHP i jQuery. Techniki zaawansowane. Wydanie II
  • PHP i MySQL. Kurs video. Tw
  • REST API i Symfony. Kurs video. Nowoczesne aplikacje w PHP
  • Naucz si

Spis treści

PHP 8. Obiekty, wzorce, narzędzia. Poznaj obiektowe usprawnienia języka PHP, wzorce projektowe i niezbędne narzędzia programistyczne. Wydanie VI -- spis treści

O autorze

O recenzencie technicznym

Podziękowania

Wprowadzenie

Część I. Obiekty

  • Rozdział 1. PHP - projektowanie
    • Problem
    • PHP a inne języki programowania
    • O książce
      • Obiekty
      • Wzorce
      • Narzędzia
      • Nowości w szóstym wydaniu
    • Podsumowanie
  • Rozdział 2. PHP i obiekty
    • Nieoczekiwany sukces obiektów w PHP
      • PHP/FI - u zarania języka
      • PHP3 - składniowy lukier
      • Cicha rewolucja - PHP4
      • PHP5 - nieuchronne zmiany
      • PHP7 - doganianie reszty świata
      • PHP8 - dalsza konsolidacja
    • Debata obiektowa - za czy przeciw?
    • Podsumowanie
  • Rozdział 3. Obiektowy elementarz
    • Klasy i obiekty
      • Pierwsza klasa
      • Pierwszy obiekt (lub dwa)
    • Definiowanie składowych klasy
    • Metody
    • Metoda konstrukcji obiektu
      • Promocja składowych konstruktora
    • Argumenty domyślne i nazwane
    • Typy argumentów metod
      • Typy elementarne
      • Niektóre inne funkcje kontroli typów
      • Deklaracje typów - typy obiektowe
      • Deklaracje typów - typy elementarne
      • Typ mixed
      • Unia
      • Typy przyjmujące wartość null
    • Deklaracje typów zwracanych
    • Dziedziczenie
      • Problemy, które można rozwiązać poprzez dziedziczenie
      • Stosowanie dziedziczenia
      • Zarządzanie dostępem do klasy - słowa public, private i protected
    • Podsumowanie
  • Rozdział 4. Zaawansowana obsługa obiektów
    • Metody i składowe statyczne
    • Składowe stałe
    • Klasy abstrakcyjne
    • Interfejsy
    • Cechy typowe
      • Zadanie dla cech typowych
      • Definiowanie i stosowanie cechy typowej
      • Stosowanie wielu cech typowych
      • Łączenie cech z interfejsami
      • Unikanie kolizji nazw metod za pomocą słowa insteadof
      • Aliasy przesłoniętych metod cech typowych
      • Cechy typowe z metodami statycznymi
      • Dostęp do składowych klasy włączającej
      • Definiowanie metody abstrakcyjnej cechy typowej
      • Zmiana dostępności metod cech typowych
    • Późne wiązanie statyczne: słowo static
    • Obsługa błędów
      • Wyjątki
    • Klasy i metody finalne
    • Klasa do obsługi błędów wewnętrznych
    • Przechwytywanie chybionych wywołań
    • Definiowanie destruktorów
    • Wykonywanie kopii obiektów
    • Reprezentacja obiektu w ciągach znaków
    • Wywołania zwrotne, funkcje anonimowe i domknięcia
    • Klasy anonimowe
    • Podsumowanie
  • Rozdział 5. Narzędzia obiektowe
    • PHP a pakiety
      • Pakiety i przestrzenie nazw w PHP
      • Automatyczne wczytywanie kodu
    • Klasy i funkcje pomocnicze
      • Szukanie klasy
      • Badanie obiektów i klas
      • Pozyskiwanie ciągu pełnej nazwy klasy
      • Badanie metod
      • Badanie składowych
      • Badanie relacji dziedziczenia
      • Badanie wywołań metod
    • Reflection API
      • Zaczynamy
      • Pora zakasać rękawy
      • Badanie klasy
      • Badanie metod
      • Badanie argumentów metod
      • Zastosowanie Reflection API
    • Atrybuty
    • Podsumowanie
  • Rozdział 6. Obiekty
    • Czym jest projektowanie?
    • Programowanie obiektowe i proceduralne
      • Odpowiedzialność
      • Spójność
      • Sprzęganie
      • Ortogonalność
    • Zasięg klas
    • Polimorfizm
    • Hermetyzacja
    • Nieważne jak
    • Cztery drogowskazy
      • Zwielokrotnianie kodu
      • Przemądrzałe klasy
      • Złota rączka
      • Za dużo warunków
    • Język UML
      • Diagramy klas
      • Diagramy sekwencji
    • Podsumowanie

Część II. Wzorce

  • Rozdział 7. Czym są wzorce projektowe?
    • Czym są wzorce projektowe?
    • Wzorzec projektowy
      • Nazwa
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Konsekwencje
    • Format wzorca według Bandy Czworga
    • Po co nam wzorce projektowe?
      • Wzorzec projektowy definiuje problem
      • Wzorzec projektowy definiuje rozwiązanie
      • Wzorce projektowe są niezależne od języka programowania
      • Wzorce definiują słownictwo
      • Wzorce są wypróbowane
      • Wzorce mają współpracować
      • Wzorce promują prawidła projektowe
      • Wzorce są stosowane w popularnych frameworkach
    • Wzorce projektowe a PHP
    • Podsumowanie
  • Rozdział 8. Wybrane prawidła wzorców
    • Olśnienie wzorcami
    • Kompozycja i dziedziczenie
      • Problem
      • Zastosowanie kompozycji
    • Rozprzęganie
      • Problem
      • Osłabianie sprzężenia
    • Kod ma używać interfejsów, nie implementacji
    • Zmienne koncepcje
    • Nadmiar wzorców
    • Wzorce
      • Wzorce generowania obiektów
      • Wzorce organizacji obiektów i klas
      • Wzorce zadaniowe
      • Wzorce korporacyjne
      • Wzorce baz danych
    • Podsumowanie
  • Rozdział 9. Generowanie obiektów
    • Generowanie obiektów - problemy i rozwiązania
    • Wzorzec Singleton
      • Problem
      • Implementacja
      • Konsekwencje
    • Wzorzec Factory Method
      • Problem
      • Implementacja
      • Konsekwencje
    • Wzorzec Abstract Factory
      • Problem
      • Implementacja
      • Konsekwencje
    • Prototyp
      • Problem
      • Implementacja
    • Naginanie rzeczywistości - wzorzec Service Locator
    • Doskonała izolacja - wstrzykiwanie zależności
      • Problem
      • Implementacja
      • Konsekwencje
    • Podsumowanie
  • Rozdział 10. Wzorce elastycznego programowania obiektowego
    • Strukturalizacja klas pod kątem elastyczności obiektów
    • Wzorzec Composite
      • Problem
      • Implementacja
      • Konsekwencje
      • Composite - podsumowanie
    • Wzorzec Decorator
      • Problem
      • Implementacja
      • Konsekwencje
    • Wzorzec Facade
      • Problem
      • Implementacja
      • Konsekwencje
    • Podsumowanie
  • Rozdział 11. Reprezentacja i realizacja zadań
    • Wzorzec Interpreter
      • Problem
      • Implementacja
      • Ciemne strony wzorca Interpreter
    • Wzorzec Strategy
      • Problem
      • Implementacja
    • Wzorzec Observer
      • Implementacja
    • Wzorzec Visitor
      • Problem
      • Implementacja
      • Wady wzorca Visitor
    • Wzorzec Command
      • Problem
      • Implementacja
    • Wzorzec Null Object
      • Problem
      • Implementacja
    • Podsumowanie
  • Rozdział 12. Wzorce korporacyjne
    • Przegląd architektury
      • Wzorce
      • Aplikacje i warstwy
    • Małe oszustwo na samym początku
      • Wzorzec Registry
      • Implementacja
    • Warstwa prezentacji
      • Wzorzec Front Controller
      • Wzorzec Application Controller
      • Wzorzec Page Controller
      • Wzorce Template View i View Helper
    • Warstwa logiki biznesowej
      • Wzorzec Transaction Script
      • Wzorzec Domain Model
    • Podsumowanie
  • Rozdział 13. Wzorce bazodanowe
    • Warstwa danych
    • Wzorzec Data Mapper
      • Problem
      • Implementacja
      • Konsekwencje
    • Wzorzec Identity Map
      • Problem
      • Implementacja
      • Konsekwencje
    • Wzorzec Unit of Work
      • Problem
      • Implementacja
      • Konsekwencje
    • Wzorzec Lazy Load
      • Problem
      • Implementacja
      • Konsekwencje
    • Wzorzec Domain Object Factory
      • Problem
      • Implementacja
      • Konsekwencje
    • Wzorzec Identity Object
      • Problem
      • Implementacja
      • Konsekwencje
    • Wzorce Selection Factory i Update Factory
      • Problem
      • Implementacja
      • Konsekwencje
    • Co zostało z wzorca Data Mapper?
    • Podsumowanie

Część III. Narzędzia

  • Rozdział 14. Dobre (i złe) praktyki
    • Nie tylko kod
    • Pukanie do otwartych drzwi
    • Jak to zgrać?
    • Uskrzydlanie kodu
    • Standardy
    • Vagrant
    • Testowanie
    • Ciągła integracja
    • Podsumowanie
  • Rozdział 15. Standardy PHP
    • Po co te standardy?
    • Jakie są standardowe rekomendacje PHP?
      • Dlaczego akurat PSR?
      • Rekomendacje PSR - dla kogo?
    • Kodowanie z klasą
      • Podstawowy standard kodowania PSR-1
      • Rozszerzona rekomendacja stylu kodowania PSR-12
      • Sprawdzanie i poprawianie kodu
    • PSR-4 - automatyczne ładowanie
      • Zasady, które są dla nas ważne
    • Podsumowanie
  • Rozdział 16. Używanie i tworzenie
    • Czym jest Composer?
    • Instalowanie Composera
    • Instalowanie (zbioru) pakietów
      • Instalowanie pakietu z poziomu wiersza poleceń
      • Wersje
      • Element require-dev
    • Composer i automatyczne ładowanie kodu
    • Tworzenie własnego pakietu
      • Dodawanie informacji o pakiecie
      • Pakiety systemowe
    • Dystrybucja za pośrednictwem repozytorium Packagist
    • Odrobina prywatności
    • Podsumowanie
  • Rozdział 17. Zarządzanie wersjami projektu
    • Po co mi kontrola wersji?
    • Skąd wziąć klienta Git?
    • Obsługa repozytorium Git online
    • Konfigurowanie serwera Git
      • Tworzenie repozytorium zdalnego
    • Rozpoczynamy projekt
      • Klonowanie repozytorium
    • Wprowadzanie i zatwierdzanie zmian
    • Dodawanie i usuwanie plików i katalogów
      • Dodawanie pliku
      • Usuwanie pliku
      • Dodawanie katalogu
      • Usuwanie katalogów
    • Etykietowanie wersji
    • Rozgałęzianie projektu
    • Podsumowanie
  • Rozdział 18. Testy jednostkowe z PHPUnit
    • Testy funkcjonalne i testy jednostkowe
    • Testowanie ręczne
    • PHPUnit
      • Tworzenie przypadku testowego
      • Metody asercji
      • Testowanie wyjątków
      • Uruchamianie zestawów testów
      • Ograniczenia
      • Atrapy i imitacje
      • Dobry test to oblany test
    • Testy dla aplikacji WWW
      • Refaktoryzacja aplikacji WWW pod kątem testów
      • Proste testy aplikacji WWW
      • Selenium
    • Słowo ostrzeżenia
    • Podsumowanie
  • Rozdział 19. Automatyzacja instalacji z Phingiem
    • Czym jest Phing?
    • Pobieranie i instalacja pakietu Phing
    • Montowanie dokumentu kompilacji
      • Różnicowanie zadań kompilacji
      • Właściwości
      • Typy
      • Operacje
    • Podsumowanie
  • Rozdział 20. Vagrant
    • Problem
    • Odrobina przygotowań
      • Wybór i instalacja środowiska Vagrant
    • Montowanie lokalnych katalogów w maszynie wirtualnej Vagranta
    • Zaopatrywanie maszyny wirtualnej
      • Konfigurowanie serwera WWW
      • Konfigurowanie MariaDB
      • Konfigurowanie nazwy hosta
    • Kilka słów na koniec
    • Podsumowanie
  • Rozdział 21. Ciągła integracja kodu
    • Czym jest ciągła integracja?
      • Przygotowanie projektu do ciągłej integracji
      • Instalowanie rozszerzeń Jenkinsa
      • Konfigurowanie klucza publicznego serwera Git
      • Instalowanie projektu
      • Pierwsza kompilacja
      • Konfigurowanie raportów
      • Automatyzacja kompilacji
    • Podsumowanie
  • Rozdział 22. Obiekty, wzorce, narzędzia
    • Obiekty
      • Wybór
      • Hermetyzacja i delegowanie
      • Osłabianie sprzężenia
      • Zdatność do wielokrotnego stosowania kodu
      • Estetyka
    • Wzorce
      • Co dają nam wzorce?
      • Wzorce a zasady projektowe
    • Narzędzia
      • Testowanie
      • Standardy
      • Zarządzanie wersjami
      • Automatyczna kompilacja (instalacja)
      • System integracji ciągłej
      • Co pominęliśmy?
    • Podsumowanie

Dodatki

  • Dodatek A. Bibliografia
    • Książki
    • Publikacje
    • Witryny WWW
  • Dodatek B. Prosty analizator leksykalny
    • Skaner
    • Analizator leksykalny

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.