Płytki umysł. Jak internet wpływa na nasz mózg - Helion
Tytuł oryginału: The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains
TÅ‚umaczenie: Katarzyna Rojek
ISBN: 978-83-246-4138-3
stron: 280, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2012-11-26
Księgarnia: Helion
Cena książki: 23,94 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 40% (-15,96 zł)
Nominacja do nagrody Pulitzera 2011
Nominacja do nagrody literackiej PEN Center USA 2011
Międzynarodowy bestseller przetłumaczony na ponad dwadzieścia języków
To książka o pielęgnowaniu mądrości i zdolności do refleksji w epoce, w której obie wydają się coraz bardziej zagrożone. Nicholas Carr przedstawia dający do myślenia, odważny intelektualnie wywód o tym, jak internet - jako medium - zmienia nasz sposób myślenia oraz wpływa na to, jak będą (lub nie będą) myślały kolejne pokolenia. Niewiele książek można uznać za równie istotne.Maryanne Wolf,
autorka Proust and the Squid. The Story and Science of the Reading Brain
PÅ‚ytki umysÅ‚. Jak Internet wpÅ‚ywa na nasz mózg” autorstwa Nicholasa Carr z pewnoÅ›ciÄ… mogÄ™ polecić wszystkim tym, którzy interesujÄ… siÄ™ zachowaniem użytkownika w Internecie, nowoczesnymi technologiami, a także wszystkim tym, którzy chcÄ… dowiedzieć siÄ™ jak Internet ksztaÅ‚tuje nasz mózg. Ta pozycja powinna także zaciekawić programistów, którzy chcÄ…c odpocząć od wstawiania kodów na stronÄ™, mogÄ… poznać czym jest doskonaÅ‚y algorytm najwiÄ™kszej wyszukiwarki. (…) Jeżeli jesteÅ› sceptykiem wobec Internetu, to także powinieneÅ› siÄ™gnąć po tÄ™ lekturÄ™. Dowiesz siÄ™ jak Internet zmienia nasz proces myÅ›lenia. Po przebyciu caÅ‚ej wÄ™drówki i dodarciu do jej koÅ„ca, jestem pewna, że zdecydowanie warto siÄ™gnąć po tÄ™ publikacjÄ™.SeoPortal.pl
Po co myśleć? Przecież masz internet!
Doświadczamy właśnie odwrócenia intelektualnej ewolucji naszego gatunku. Z czcicieli wiedzy i mądrości jako przymiotu ściśle związanego z osobowością znów stajemy się myśliwymi i zbieraczami, tym razem w elektronicznym lesie pełnym informacji.
Internet wkroczył w nasze życie i bezpowrotnie je przewartościował. Przekształcił sposób, w jaki myślimy i działamy. Nasze problemy z koncentracją, coraz krótsze i uboższe wypowiedzi oraz problemy z przyswajaniem długich tekstów nie są dziełem przypadku. Czyżbyśmy stawali się coraz bardziej płytcy? Czyżby narzędzie, które powstało po to, by nam służyć, przejęło nad nami władzę?
Nicholas Carr pokazuje, jak nowe media zmieniają nas samych i otaczającą nas rzeczywistość. Wyrasta przy tym na współczesnego Marshalla McLuhana. Jego książka wywołała w USA zażartą dyskusję, w którą zaangażowało się wielu publicystów i prestiżowych wydawców. Carr serwuje nam coś więcej niż tylko dogłębną i zaskakującą analizę socjologiczną: jego wywód to przede wszystkim wspaniała intelektualna uczta, pełna nieszablonowych przemyśleń i frapujących anegdot. Bez względu na to, czy jesteś zafascynowany możliwościami globalnej sieci, czy też raczej podejrzewasz, że konsekwencją jej rozwoju będzie zagłada rodzaju ludzkiego, warto dowiedzieć się, jak internet oddziałuje na Twój mózg i jak zmieni to Twoją przyszłość.
Nicholas Carr - absolwent Harvardu, przez wiele lat pracował na stanowisku redaktora prestiżowego magazynu biznesowego "Harvard Business Review". Obecnie jest jednym z najbardziej znanych publicystów i badaczy sieci. Napisał kilka książek, w tym "Does IT matter?", mówiącej o tym, jak internet wpływa na działanie współczesnych przedsiębiorców, czy "The Big Switch", poruszającej temat przyszłości sieci jako wielkiej chmury danych. Współpracuje między innymi z takimi tytułami, jak "New York Times", "Atlantic", "New Republic", "Wired". Prowadzi swój autorski blog: www.roughtype.com.
Osoby które kupowały "Płytki umysł. Jak internet wpływa na nasz mózg", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)