reklama - zainteresowany?

Optymalizacja wydajności aplikacji na Android - Helion


Autor: Hervé Guihot
Tytuł oryginału: Pro Android Apps Performance Optimization (Professional Apress)
Tłumaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-246-5555-7
stron: 256, Format: 158x235 , okładka: miękka
Data wydania: 2013-06-21
Księgarnia: Helion

Cena książki: 14,90 zł (poprzednio: 48,06 zł)
Oszczędzasz: 69% (-33,16 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Android

Twórz stabilne, wydajne i szybkie aplikacje!

Platforma Android wciąż się rozwija, a użytkownicy oczekują coraz bardziej zaawansowanych aplikacji. Istotne jest to, że muszą one działać perfekcyjnie — nie ma tu miejsca na zacięcia, spowolnienia lub brak odpowiedzi. Programiści często muszą dopracowywać, poprawiać i optymalizować wydajność tworzonych programów. Ponieważ aplikacje stają się coraz bardziej złożone, zagadnienia te zyskują na znaczeniu. Wydajniejsze programy pozwalają uzyskać wyższe oceny i ostatecznie odnieść większy sukces programiście aplikacji na Android. Jak to osiągnąć? Jest to zadanie trudne, ale wykonalne!

Z tego podręcznika dowiesz się, jak dopracować aplikacje na Android; zapewnić ich stabilność, wydajność i szybkość działania. Zobaczysz, jak pisać aplikacje w Javie, C i obu tych językach z użyciem pakietów SDK i NDK Androida. W trakcie lektury odkryjesz, jak optymalizować kod oparty o OpenGL, jak zmniejszyć zużycie pamięci oraz zużycie baterii przez Twoją aplikację. Ponadto nauczysz się testować wydajność aplikacji oraz korzystać z nowości, jaką jest RenderScript. Po zapoznaniu się z tą książką staniesz się lepszym programistą i wzrośnie jakość Twoich aplikacji!

Sięgnij po tę książkę i:

  • zoptymalizuj aplikację w Javie za pomocą pakietu SDK
  • świadomie używaj zasobów urządzenia
  • wydajnie korzystaj z wielowątkowości i synchronizacji
  • testuj aplikację pod kątem wydajności
  • zagwarantuj najlepsze wrażenia jej użytkownikom!

Wydajność to jedna z najważniejszych cech aplikacji — zadbaj o nią!

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Optymalizacja wydajności aplikacji na Android", wybierały także:

  • Programowanie aplikacji dla Androida. The Big Nerd Ranch Guide. Wydanie III
  • Android Flash. Zaawansowane programowanie aplikacji mobilnych

Dodaj do koszyka

Spis treści

Optymalizacja wydajności aplikacji na Android -- spis treści

O autorze (9)

Redaktorzy techniczni (11)

Podziękowania (13)

Wprowadzenie (15)

Rozdział 1. Optymalizowanie kodu w Javie (17)

  • W jaki sposób Android wykonuje kod? (18)
  • Optymalizowanie obliczania ciągu Fibonacciego (20)
    • Od rekurencji do iteracji (20)
    • Typ BigInteger (21)
  • Zapisywanie wyników w pamięci podręcznej (25)
    • Klasa android.util.LruCache<K, V> (27)
  • Wersje interfejsu API (28)
    • Fragmentacja rynku (30)
  • Struktury danych (30)
  • Reagowanie (33)
    • Leniwe inicjowanie (35)
    • Klasa StrictMode (35)
  • SQLite (37)
    • Instrukcje bazy SQLite (37)
    • Transakcje (40)
    • Zapytania (41)
  • Podsumowanie (42)

Rozdział 2. Wprowadzenie do pakietu NDK (43)

  • Co znajduje się w pakiecie NDK? (44)
  • Łączenie Javy oraz C i C++ (46)
    • Deklarowanie metody natywnej (47)
    • Implementowanie warstwy łączącej JNI (47)
    • Tworzenie plików makefile (49)
    • Implementowanie funkcji natywnej (50)
    • Kompilowanie biblioteki natywnej (52)
    • Wczytywanie biblioteki natywnej (52)
  • Plik Application.mk (53)
    • Optymalizowanie pod kątem (prawie) wszystkich urządzeń (54)
    • Obsługa wszystkich urządzeń (56)
  • Plik Android.mk (58)
  • Usprawnianie wydajności za pomocą kodu w językach C lub C++ (60)
    • Więcej o JNI (64)
  • Klasa NativeActivity (68)
    • Budowanie brakującej biblioteki (70)
    • Inne podejście (76)
  • Podsumowanie (77)

Rozdział 3. Zaawansowane mechanizmy pakietu NDK (79)

  • Asembler (79)
    • Największy wspólny dzielnik (80)
    • Przekształcanie zapisu kolorów (84)
    • Równoległe obliczanie średniej (88)
    • Instrukcje architektury ARM (91)
    • Rozszerzenie NEON (98)
    • Mechanizmy procesora (98)
  • Rozszerzenia języka C (100)
    • Funkcje wbudowane (100)
    • Instrukcje dla wektorów (101)
  • Wskazówki (105)
    • Rozwijanie funkcji (105)
    • Rozwijanie pętli (105)
    • Wstępne wczytywanie do pamięci (106)
    • Stosowanie instrukcji LDM i STM zamiast LDR i STD (107)
  • Podsumowanie (107)

Rozdział 4. Wydajne korzystanie z pamięci (109)

  • Krótko o pamięci (109)
  • Typy danych (110)
    • Porównywanie wartości (112)
    • Inne algorytmy (114)
    • Sortowanie tablic (115)
    • Tworzenie własnych klas (116)
  • Dostęp do pamięci (117)
    • Długość wiersza w pamięci podręcznej (118)
  • Określanie struktury danych (118)
  • Przywracanie pamięci (123)
    • Wyciekanie pamięci (123)
    • Referencje (124)
  • Interfejsy API (128)
  • Mała ilość pamięci (128)
  • Podsumowanie (129)

Rozdział 5. Wielowątkowość i synchronizacja (131)

  • Wątki (132)
  • Klasa AsyncTask (134)
  • Klasy Handler i Looper (137)
    • Obiekty Handler (137)
    • Obiekty Looper (139)
  • Typy danych (139)
    • Model pamięci a słowa kluczowe synchronized i volatile (140)
  • Współbieżność (143)
  • Architektury wielordzeniowe (144)
    • Modyfikowanie algorytmu pod kątem architektury wielordzeniowej (145)
    • Stosowanie współbieżnej pamięci podręcznej (148)
  • Cykl życia aktywności (150)
    • Przekazywanie informacji (151)
    • Zapamiętywanie stanu (153)
  • Podsumowanie (156)

Rozdział 6. Testy szybkości i profilowanie (157)

  • Pomiar czasu (157)
    • System.nanoTime() (158)
    • Debug.threadCpuTimeNanos() (159)
  • Śledzenie (160)
    • Debug.startMethodTracing() (160)
    • Korzystanie z narzędzia Traceview (161)
    • Narzędzie Traceview w perspektywie DDMS (163)
    • Śledzenie kodu natywnego (164)
  • Rejestrowanie komunikatów (166)
  • Podsumowanie (168)

Rozdział 7. Maksymalizowanie czasu pracy na baterii (169)

  • Baterie (169)
    • Pomiar zużycia baterii (171)
  • Wyłączanie odbiorników rozgłoszeniowych (174)
    • Wyłączanie i włączanie odbiornika rozgłoszeniowego (176)
  • Sieć (178)
    • Pobieranie danych w tle (178)
    • Transfer danych (179)
  • Lokalizacja (181)
    • Wyrejestrowywanie odbiornika (182)
    • Częstotliwość aktualizacji (183)
    • Wielu dostawców (184)
    • Filtrowanie dostawców (185)
    • Ostatnia znana lokalizacja (187)
  • Czujniki (188)
  • Grafika (189)
  • Alarmy (190)
    • Planowanie zgłaszania alarmów (191)
  • Blokady WakeLock (192)
    • Zapobieganie problemom (193)
  • Podsumowanie (194)

Rozdział 8. Grafika (195)

  • Optymalizowanie układów (195)
    • Układ RelativeLayout (197)
    • Scalanie układów (200)
    • Ponowne wykorzystanie układów (201)
    • Namiastki widoków (203)
  • Narzędzia wspomagające tworzenie układów (204)
    • Przeglądarka hierarchii (205)
    • Narzędzie layoutopt (205)
  • Standard OpenGL ES (205)
    • Rozszerzenia (206)
    • Kompresja tekstur (207)
    • Mipmapy (212)
    • Różne pliki APK (213)
    • Programy cieniowania (213)
    • Złożoność sceny (214)
    • Odrzucanie (214)
    • Tryb renderowania (214)
    • Zużycie energii (214)
  • Podsumowanie (215)

Rozdział 9. RenderScript (217)

  • Wprowadzenie (217)
  • Witaj, świecie (219)
  • Witaj, renderingu (222)
    • Tworzenie skryptu renderującego (222)
    • Tworzenie kontekstu (obiektu RenderScriptGL) (223)
    • Rozszerzanie klasy RSSurfaceView (224)
    • Ustawianie widoku zawartości (224)
  • Stosowanie zmiennych w skrypcie (225)
  • Aplikacja HelloCompute (228)
    • Obiekty Allocation (229)
    • Funkcja rsForEach (229)
    • Wydajność (233)
  • Natywne interfejsy API dla RenderScriptu (234)
    • Plik rs_types.rsh (234)
    • Plik rs_core.rsh (237)
    • Plik rs_cl.rsh (238)
    • Plik rs_math.rsh (241)
    • Plik rs_graphics.rsh (242)
    • Plik rs_time.rsh (243)
    • Plik rs_atomic.rsh (244)
  • RenderScript a NDK (244)
  • Podsumowanie (245)

Skorowidz (247)

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.