reklama - zainteresowany?

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce - Helion

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce
ebook
Autor: Michał Bartyzel
ISBN: 978-83-246-5331-7
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2012-10-22
Księgarnia: Helion

Cena książki: 19,95 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,95 zł)

Dodaj do koszyka Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce

Tagi: Inne

Jeśli zapytasz stu ludzi, jak wyobrażają sobie piłkę, każdy powie Ci co innego. Ile osób, tyle różnych spojrzeń na każdy temat. Dlaczego więc zakładasz, że dokładnie wiesz, czego potrzebuje Twój klient? Dlaczego zakładasz, że Twój klient wie, co masz na myśli, gdy proponujesz mu wizję nowego systemu informatycznego???

Między biznesem a IT

W wynikach badań na temat przyczyn porażek projektów IT najczęściej przewijają się trzy najważniejsze czynniki: problemy komunikacyjne, niekompletne wymagania i brak zaangażowania użytkowników. Projekty nie udają się wcale nie dlatego, że temat jest trudny i nie ze względu na kłopoty techniczne czy finanse. Najwięcej problemów powstaje wtedy, gdy klient i usługodawca nie są w stanie się porozumieć.

Punktem wyjścia dla każdego systemu są wymagania klientów i użytkowników. Wiele już napisano o zarządzaniu wymaganiami, klasyfikowaniu wymagań, diagramach i niezliczonej ilości narzędzi informatycznych. Jednak aby wymaganiami zarządzać, trzeba je najpierw zebrać. Ta książka koncentruje się na etapie kompletowania wymagań. Podsuwa sposoby takiego zbierania informacji, aby w trakcie wywiadu z klientem lub użytkownikiem bardzo dokładnie zrozumieć ich problemy i potrzeby. To jedyny sposób, aby stworzyć dla nich oprogramowanie na miarę.

W branży IT jak dogmat powtarza się przekonanie, że "klient nie wie, czego chce". Przyszedł czas, aby się z nim zmierzyć.



Michał Bartyzel - konsultant i trener w firmie szkoleniowo-doradczej BNS IT. Zajmuje się doskonaleniem programistów i zespołów programistycznych, wdrażaniem metodyk pracy oraz rozwijaniem kompetencji pracowników branży IT. Prowadzi szkolenia oraz konsultacje z zakresu inżynierii oprogramowania, zwiększania efektywności zespołów projektowych i zarządzania projektami programistycznymi.

Dodaj do koszyka Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce

 

Osoby które kupowały "Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w Å›wiecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym Å›rodowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Sztuka podst
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II

Dodaj do koszyka Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce

Spis treści

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce eBook -- spis treści

Podziękowania (9)

Rozdział 1. Między biznesem a IT (11)

  • Dla kogo jest przeznaczona ta książka? (12)
  • Ile zarzÄ…dzania jest w zarzÄ…dzaniu wymaganiami? (15)
  • Klient, który wie, czego chce (17)
  • Podsumowanie (20)

Rozdział 2. Co to znaczy "myśleć biznesowo"? (21)

  • Nonszalancja programistów (21)
  • Podsumowanie (25)

Rozdział 3. Wspólna wizja (27)

  • Czym jest wizja? (27)
  • Wizja a zakres systemu (29)
  • FormuÅ‚owanie wizji (31)
  • Nazwa jest ważna (33)
  • Kiedy wizja bywa niebezpieczna? (35)
  • Podsumowanie (36)

Rozdział 4. Rozpoznanie procesu biznesowego (37)

  • Proces biznesowy, czyli co siÄ™ dzieje u klienta? (38)
  • Podsumowanie (43)

Rozdział 5. Sztuka zadawania pytań (45)

  • Kto prowadzi rozmowÄ™? (45)
  • Podstawowa struktura rozmowy (46)
  • Konkretyzowanie (51)
  • Uogólnianie (89)
  • PeÅ‚en cykl konkretyzowania i uogólniania (105)
  • Podsumowanie (108)

Rozdział 6. Techniki rozszerzające podstawowe algorytmy rozmowy (113)

  • WiÄ™cej na temat pytaÅ„ (113)
  • Parafrazowanie (129)
  • Technika pozytywnej intencji (136)
  • Przejmowanie kierunku rozmowy (141)
  • Ramy odniesienia i zmiana ram (144)
  • Podsumowanie (156)

Rozdział 7. Ustalanie priorytetów wymagań (157)

  • Pytanie i eliminowanie (158)
  • Ważność a pilność (163)
  • Excelowe czary-mary (171)
  • Podsumowanie (174)

Rozdział 8. Spotkania (177)

  • Efektywne spotkania i te, podczas których tylko tracisz czas (179)
  • Przygotowanie spotkania (181)
  • Prowadzenie spotkania (191)
  • Podsumowanie koÅ„cowe (197)
  • Zamykanie spotkania (198)
  • FormuÅ‚y spotkaÅ„ na różne okazje (200)
  • Podsumowanie (207)

Rozdział 9. Techniki prowadzenia rozmowy na temat wymagań w pigułce (209)

  • Wizja (210)
  • Konkretyzowanie (210)
  • Technika skrzynki (212)
  • Ekrany użytkownika (213)
  • Uogólnianie (214)
  • PowiÄ™kszanie przestrzeni możliwych rozwiÄ…zaÅ„ (215)
  • Różne rodzaje pytaÅ„ (215)
  • Parafrazowanie (217)
  • Technika pozytywnej intencji (218)
  • Przejmowanie kierunku rozmowy (219)
  • Zmiana ram odniesienia (220)
  • Ustalanie priorytetów za pomocÄ… pytaÅ„ (221)
  • Spotkania (222)

Rozdział 10. Kiedy techniki przedstawione w tej książce NIE zadziałają? (225)

Lektura uzupełniająca (227)

Dodaj do koszyka Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.