OpenGL. Ćwiczenia - Helion
ISBN: 83-7361-172-X
stron: 144, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-10-30
Księgarnia: Helion
Cena książki: 19,90 zł
Biblioteka OpenGL to zestaw procedur graficznych, których możemy używać w rozmaitych językach programowania dla różnych systemów operacyjnych. Jest to ogólnie uznany standard -- jego znajomość to podstawa do zajmowania się grafiką komputerową.
Książka przedstawia jedynie fragment możliwości OpenGL, wystarczający jednak, by rozpocząć przygodę z programowaniem grafiki trójwymiarowej. W odróżnieniu od innych pozycji poświęconych tej bibliotece, przykłady zostały napisane w języku ObjectPascal (Delphi), co umożliwi także programistom nie posługującym się językami C/C++ rozpoczęcie przygody z grafiką 3D.
W książce omówiono:- Podstawy OpenGL: punkty, linie, trójkąty, wielokąty, kolorowanie
- Rysowanie złożonych obiektów za pomocą kwadryk
- Posługiwanie się perspektywą i kamerą
- Materiały: kolor, połysk, emisję
- Zagadnienia związane ze światłem
- Tworzenie dynamicznych scen
- Składanie przekształceń
- Operacje na macierzach
- Tworzenie brył
- Tekstury i ich właściwości
- Napisy w OpenGL
- Tworzenie prostej gry
Osoby które kupowały "OpenGL. Ćwiczenia", wybierały także:
- OpenGL. Kurs video. Wprowadzenie do programowania grafiki komputerowej 99,00 zł, (44,55 zł -55%)
- OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D 89,00 zł, (44,50 zł -50%)
- OpenGL. Receptury dla programisty 54,90 zł, (27,45 zł -50%)
- OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII 119,00 zł, (89,25 zł -25%)
- Wprowadzenie do potoku renderującego OpenGL 58,71 zł, (46,97 zł -20%)
Spis treści
OpenGL. Ćwiczenia -- spis treści
Wstęp (7)
- Język programowania (7)
- Struktura modułu (8)
- Wymagania (9)
- Przykłady (9)
Rozdział 1. Podstawy (11)
- Na poczÄ…tku (11)
- Punkty (12)
- Rozmiar punktów (16)
- Linie (17)
- Typ linii (17)
- Trójkąty (18)
- Głębia (19)
- Widoczność (19)
- CzworokÄ…ty (20)
- Typ wielokątów (20)
- Paski trójkątów (21)
- Kolorowanie płaskie (22)
- Wierzchołki trójkątów (22)
- Kolorowanie płynne (23)
Rozdział 2. Kwadryki (25)
- Kwadryki z punktów (25)
- Linie (26)
- Cieniowanie kwadryk (27)
Rozdział 3. Perspektywa i kamera (31)
- Perspektywa (31)
- Kamera (32)
Rozdział 4. Materiał (35)
- Kolor materiału (35)
- Połysk (36)
- Emisja (37)
- Przeźroczystość (38)
- Mgła (38)
Rozdział 5. Światło (41)
- Włączenie oświetlenia (41)
- Światło tła (42)
- Światło rozproszone (43)
- Rozbłyski (44)
- Pozycja (45)
- Reflektor (45)
- Rozmycie (47)
Rozdział 6. Dynamika sceny (49)
- Przesuw (49)
- Obrót (50)
- Skalowanie (51)
- Kolor (52)
- Światło (52)
- Reflektor (53)
- Ruch kamery (54)
- Rozmycie (54)
Rozdział 7. Składanie przekształceń (57)
- Pierwszy obiekt (57)
- Obrót wokół własnej osi (59)
- Orbita (59)
- Podorbita (62)
- Ruch po elipsie (64)
Rozdział 8. Macierze (69)
- Pobranie macierzy (69)
- Załadowanie macierzy (70)
- Macierz tożsamościowa (71)
- Mnożenie macierzy (72)
Rozdział 9. Tworzenie brył (77)
- Sześcian (77)
- Czworościan (79)
- Ośmiościan (80)
- Czternastościan (81)
- Dwunastościan (83)
- Dwudziestościan (86)
- CzÄ…steczka metanu (88)
- Maczuga elegancka (91)
- Maczuga profesjonalna (92)
- Maczuga współczesna (93)
Rozdział 10. Tekstury (95)
- Tekstura 1D (95)
- Teksturowanie kwadryk (96)
- Nakładanie tekstury po kawałku (98)
- Lustro - przeźroczystość tekstur (100)
- Zdjęcie - bitmapa z pliku (101)
Rozdział 11. Napisy (105)
- Czcionki bitmapowe (105)
- Kontur (107)
- Czcionka 3D (108)
- Czcionka teksturowana (109)
- Metalowy połysk (110)
Rozdział 12. Prosta gra 3D (113)
- Sześcian (113)
- Oświetlenie (115)
- Figura (117)
- Obrót sceny (118)
- Osiem figur (121)
- Przesuw (122)
- PÅ‚ynny przesuw (123)
- Obrót (124)
- Płynny obrót (126)
- Skrzynka (127)
- Kolizja (129)
- Napisy (131)
Dodatek A WÅ‚asny komponent GlBox (137)