reklama - zainteresowany?

OpenGL. Ćwiczenia - Helion

OpenGL. Ćwiczenia
Autor: Waldemar Pokuta
ISBN: 83-7361-172-X
stron: 144, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-10-30
Księgarnia: Helion

Cena książki: 19,90 zł

Dodaj do koszyka OpenGL. Ćwiczenia

Tagi: OpenGL - Programowanie

Biblioteka OpenGL to zestaw procedur graficznych, których możemy używać w rozmaitych językach programowania dla różnych systemów operacyjnych. Jest to ogólnie uznany standard -- jego znajomość to podstawa do zajmowania się grafiką komputerową.

Książka przedstawia jedynie fragment możliwości OpenGL, wystarczający jednak, by rozpocząć przygodę z programowaniem grafiki trójwymiarowej. W odróżnieniu od innych pozycji poświęconych tej bibliotece, przykłady zostały napisane w języku ObjectPascal (Delphi), co umożliwi także programistom nie posługującym się językami C/C++ rozpoczęcie przygody z grafiką 3D.

W książce omówiono:
  • Podstawy OpenGL: punkty, linie, trójkÄ…ty, wielokÄ…ty, kolorowanie
  • Rysowanie zÅ‚ożonych obiektów za pomocÄ… kwadryk
  • PosÅ‚ugiwanie siÄ™ perspektywÄ… i kamerÄ…
  • MateriaÅ‚y: kolor, poÅ‚ysk, emisjÄ™
  • Zagadnienia zwiÄ…zane ze Å›wiatÅ‚em
  • Tworzenie dynamicznych scen
  • SkÅ‚adanie przeksztaÅ‚ceÅ„
  • Operacje na macierzach
  • Tworzenie bryÅ‚
  • Tekstury i ich wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci
  • Napisy w OpenGL
  • Tworzenie prostej gry

Dodaj do koszyka OpenGL. Ćwiczenia

 

Osoby które kupowały "OpenGL. Ćwiczenia", wybierały także:

  • OpenGL. Kurs video. Wprowadzenie do programowania grafiki komputerowej
  • OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D
  • OpenGL. Receptury dla programisty
  • Wprowadzenie do potoku renderujÄ…cego OpenGL
  • OpenGL. KsiÄ™ga eksperta. Wydanie VII

Dodaj do koszyka OpenGL. Ćwiczenia

Spis treści

OpenGL. Ćwiczenia -- spis treści

Wstęp (7)

  • JÄ™zyk programowania (7)
    • Struktura moduÅ‚u (8)
  • Wymagania (9)
  • PrzykÅ‚ady (9)

Rozdział 1. Podstawy (11)

  • Na poczÄ…tku (11)
  • Punkty (12)
  • Rozmiar punktów (16)
  • Linie (17)
  • Typ linii (17)
  • TrójkÄ…ty (18)
  • GÅ‚Ä™bia (19)
  • Widoczność (19)
  • CzworokÄ…ty (20)
  • Typ wielokÄ…tów (20)
  • Paski trójkÄ…tów (21)
  • Kolorowanie pÅ‚askie (22)
  • WierzchoÅ‚ki trójkÄ…tów (22)
  • Kolorowanie pÅ‚ynne (23)

Rozdział 2. Kwadryki (25)

  • Kwadryki z punktów (25)
  • Linie (26)
  • Cieniowanie kwadryk (27)

Rozdział 3. Perspektywa i kamera (31)

  • Perspektywa (31)
  • Kamera (32)

Rozdział 4. Materiał (35)

  • Kolor materiaÅ‚u (35)
  • PoÅ‚ysk (36)
  • Emisja (37)
  • Przeźroczystość (38)
  • MgÅ‚a (38)

Rozdział 5. Światło (41)

  • WÅ‚Ä…czenie oÅ›wietlenia (41)
  • ÅšwiatÅ‚o tÅ‚a (42)
  • ÅšwiatÅ‚o rozproszone (43)
  • RozbÅ‚yski (44)
  • Pozycja (45)
  • Reflektor (45)
  • Rozmycie (47)

Rozdział 6. Dynamika sceny (49)

  • Przesuw (49)
  • Obrót (50)
  • Skalowanie (51)
  • Kolor (52)
  • ÅšwiatÅ‚o (52)
  • Reflektor (53)
  • Ruch kamery (54)
  • Rozmycie (54)

Rozdział 7. Składanie przekształceń (57)

  • Pierwszy obiekt (57)
  • Obrót wokół wÅ‚asnej osi (59)
  • Orbita (59)
  • Podorbita (62)
  • Ruch po elipsie (64)

Rozdział 8. Macierze (69)

  • Pobranie macierzy (69)
  • ZaÅ‚adowanie macierzy (70)
  • Macierz tożsamoÅ›ciowa (71)
  • Mnożenie macierzy (72)

Rozdział 9. Tworzenie brył (77)

  • SzeÅ›cian (77)
  • CzworoÅ›cian (79)
  • OÅ›mioÅ›cian (80)
  • CzternastoÅ›cian (81)
  • DwunastoÅ›cian (83)
  • DwudziestoÅ›cian (86)
  • CzÄ…steczka metanu (88)
  • Maczuga elegancka (91)
  • Maczuga profesjonalna (92)
  • Maczuga współczesna (93)

Rozdział 10. Tekstury (95)

  • Tekstura 1D (95)
  • Teksturowanie kwadryk (96)
  • NakÅ‚adanie tekstury po kawaÅ‚ku (98)
  • Lustro - przeźroczystość tekstur (100)
  • ZdjÄ™cie - bitmapa z pliku (101)

Rozdział 11. Napisy (105)

  • Czcionki bitmapowe (105)
  • Kontur (107)
  • Czcionka 3D (108)
  • Czcionka teksturowana (109)
  • Metalowy poÅ‚ysk (110)

Rozdział 12. Prosta gra 3D (113)

  • SzeÅ›cian (113)
  • OÅ›wietlenie (115)
  • Figura (117)
  • Obrót sceny (118)
  • Osiem figur (121)
  • Przesuw (122)
  • PÅ‚ynny przesuw (123)
  • Obrót (124)
  • PÅ‚ynny obrót (126)
  • Skrzynka (127)
  • Kolizja (129)
  • Napisy (131)

Dodatek A WÅ‚asny komponent GlBox (137)

Dodaj do koszyka OpenGL. Ćwiczenia

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.