reklama - zainteresowany?

OpenGL. Ćwiczenia - Helion

OpenGL. Ćwiczenia
Autor: Waldemar Pokuta
ISBN: 83-7361-172-X
stron: 144, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-10-30
Księgarnia: Helion

Cena książki: 19,90 zł

Dodaj do koszyka OpenGL. Ćwiczenia

Tagi: OpenGL - Programowanie

Biblioteka OpenGL to zestaw procedur graficznych, których możemy używać w rozmaitych językach programowania dla różnych systemów operacyjnych. Jest to ogólnie uznany standard -- jego znajomość to podstawa do zajmowania się grafiką komputerową.

Książka przedstawia jedynie fragment możliwości OpenGL, wystarczający jednak, by rozpocząć przygodę z programowaniem grafiki trójwymiarowej. W odróżnieniu od innych pozycji poświęconych tej bibliotece, przykłady zostały napisane w języku ObjectPascal (Delphi), co umożliwi także programistom nie posługującym się językami C/C++ rozpoczęcie przygody z grafiką 3D.

W książce omówiono:
  • Podstawy OpenGL: punkty, linie, trójkąty, wielokąty, kolorowanie
  • Rysowanie złożonych obiektów za pomocą kwadryk
  • Posługiwanie się perspektywą i kamerą
  • Materiały: kolor, połysk, emisję
  • Zagadnienia związane ze światłem
  • Tworzenie dynamicznych scen
  • Składanie przekształceń
  • Operacje na macierzach
  • Tworzenie brył
  • Tekstury i ich właściwości
  • Napisy w OpenGL
  • Tworzenie prostej gry

Dodaj do koszyka OpenGL. Ćwiczenia

 

Osoby które kupowały "OpenGL. Ćwiczenia", wybierały także:

  • OpenGL. Kurs video. Wprowadzenie do programowania grafiki komputerowej
  • OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D
  • OpenGL. Receptury dla programisty
  • OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII
  • OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część I

Dodaj do koszyka OpenGL. Ćwiczenia

Spis treści

OpenGL. Ćwiczenia -- spis treści

Wstęp (7)

  • Język programowania (7)
    • Struktura modułu (8)
  • Wymagania (9)
  • Przykłady (9)

Rozdział 1. Podstawy (11)

  • Na początku (11)
  • Punkty (12)
  • Rozmiar punktów (16)
  • Linie (17)
  • Typ linii (17)
  • Trójkąty (18)
  • Głębia (19)
  • Widoczność (19)
  • Czworokąty (20)
  • Typ wielokątów (20)
  • Paski trójkątów (21)
  • Kolorowanie płaskie (22)
  • Wierzchołki trójkątów (22)
  • Kolorowanie płynne (23)

Rozdział 2. Kwadryki (25)

  • Kwadryki z punktów (25)
  • Linie (26)
  • Cieniowanie kwadryk (27)

Rozdział 3. Perspektywa i kamera (31)

  • Perspektywa (31)
  • Kamera (32)

Rozdział 4. Materiał (35)

  • Kolor materiału (35)
  • Połysk (36)
  • Emisja (37)
  • Przeźroczystość (38)
  • Mgła (38)

Rozdział 5. Światło (41)

  • Włączenie oświetlenia (41)
  • Światło tła (42)
  • Światło rozproszone (43)
  • Rozbłyski (44)
  • Pozycja (45)
  • Reflektor (45)
  • Rozmycie (47)

Rozdział 6. Dynamika sceny (49)

  • Przesuw (49)
  • Obrót (50)
  • Skalowanie (51)
  • Kolor (52)
  • Światło (52)
  • Reflektor (53)
  • Ruch kamery (54)
  • Rozmycie (54)

Rozdział 7. Składanie przekształceń (57)

  • Pierwszy obiekt (57)
  • Obrót wokół własnej osi (59)
  • Orbita (59)
  • Podorbita (62)
  • Ruch po elipsie (64)

Rozdział 8. Macierze (69)

  • Pobranie macierzy (69)
  • Załadowanie macierzy (70)
  • Macierz tożsamościowa (71)
  • Mnożenie macierzy (72)

Rozdział 9. Tworzenie brył (77)

  • Sześcian (77)
  • Czworościan (79)
  • Ośmiościan (80)
  • Czternastościan (81)
  • Dwunastościan (83)
  • Dwudziestościan (86)
  • Cząsteczka metanu (88)
  • Maczuga elegancka (91)
  • Maczuga profesjonalna (92)
  • Maczuga współczesna (93)

Rozdział 10. Tekstury (95)

  • Tekstura 1D (95)
  • Teksturowanie kwadryk (96)
  • Nakładanie tekstury po kawałku (98)
  • Lustro - przeźroczystość tekstur (100)
  • Zdjęcie - bitmapa z pliku (101)

Rozdział 11. Napisy (105)

  • Czcionki bitmapowe (105)
  • Kontur (107)
  • Czcionka 3D (108)
  • Czcionka teksturowana (109)
  • Metalowy połysk (110)

Rozdział 12. Prosta gra 3D (113)

  • Sześcian (113)
  • Oświetlenie (115)
  • Figura (117)
  • Obrót sceny (118)
  • Osiem figur (121)
  • Przesuw (122)
  • Płynny przesuw (123)
  • Obrót (124)
  • Płynny obrót (126)
  • Skrzynka (127)
  • Kolizja (129)
  • Napisy (131)

Dodatek A Własny komponent GlBox (137)

Dodaj do koszyka OpenGL. Ćwiczenia

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.