reklama - zainteresowany?

Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych - Helion

Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych
Autor: Camille Fournier
Tytuł oryginału: The Manager's Path: A Guide for Tech Leaders Navigating Growth and Change
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-283-3899-9
stron: 312, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2018-03-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 41,40 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-27,60 zł)

Dodaj do koszyka Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych

Tagi: Kariera | Prezenty dla Niej | ZarzÄ…dzanie projektami IT

ZarzÄ…dzanie grupÄ… ludzi nie jest proste w żadnej branży. Trzeba sporego wysiÅ‚ku, wiedzy i doÅ›wiadczenia, aby z kilku czy kilkunastu osób o różnych charakterach stworzyć prawdziwy zespóÅ‚, który wspólnie bÄ™dzie podążaÅ‚ do celu i rozwiÄ…zywaÅ‚ problemy. ZarzÄ…dzanie pracÄ… inżynierskÄ… jest szczególnym wyzwaniem — lider inżynier musi mieć zarówno kompetencje przywódcze, jak i wiedzÄ™ technicznÄ…. Wiele Å›wietnie rokujÄ…cych projektów poniosÅ‚o spektakularnÄ… porażkÄ™ tylko dlatego, że zabrakÅ‚o menedżera technicznego o odpowiednich umiejÄ™tnoÅ›ciach.

Niezależnie od tego, czy jesteÅ› osobÄ… kierujÄ…cÄ… dużym zespoÅ‚em, poczÄ…tkujÄ…cym menedżerem, czy inżynierem czuwajÄ…cym nad pracÄ… stażysty, znajdziesz w tej książce sporo praktycznych rad, które pomogÄ… Ci w przezwyciężeniu problemów typowych dla zespoÅ‚ów inżynierskich. ZnalazÅ‚y siÄ™ tu informacje dotyczÄ…ce mentoringu, wdrażania nowych pracowników, pracy liderów technicznych, kierowników i menedżerów zarzÄ…dzajÄ…cych wieloma zespoÅ‚ami. Opisano metody radzenia sobie z konfliktami i neutralizowania czynników osÅ‚abiajÄ…cych spójność zespoÅ‚u. Nie zabrakÅ‚o również praktycznych wskazówek dotyczÄ…cych zarzÄ…dzania czasem, delegowania zadaÅ„ i oceny ich realizacji, a także kreowania strategii firmy i budowania jej kultury.

W tej książce:

  • Podstawowe zasady kierowania zespoÅ‚em
  • Ogólne zasady zarzÄ…dzania projektami
  • Ocena kondycji zespoÅ‚u i korekta jego dysfunkcji
  • Tajniki zarzÄ…dzania menedżerami
  • Kreowanie Å›cieżek awansu swoich podwÅ‚adnych

Stworzyć zespóÅ‚ z inżynierów — oto wyzwanie godne lidera!


Camille Fournier jest doÅ›wiadczonÄ… liderkÄ… Å‚Ä…czÄ…cÄ… rozlegÅ‚e kompetencje przywódcze z szerokÄ… wiedzÄ… technicznÄ…. ByÅ‚a wiceprezesem ds. technologii w firmie Goldman Sachs w Nowym Jorku, a obecnie jest opiekunkÄ… projektu open source Apache ZooKeeper i regularnie publikuje dla O’Reilly Media. Jest chÄ™tnie zapraszana do udziaÅ‚u w licznych konferencjach, podczas których czÄ™sto zabiera gÅ‚os na tematy zwiÄ…zane z technologiÄ… IT, przywództwem w zespoÅ‚ach inżynierskich i kierowaniem projektami.

Dodaj do koszyka Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych

 

Osoby które kupowały "Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych", wybierały także:

  • Stw
  • Ty też to masz! Odkryj swoje talenty i zacznij robić w życiu to, co lubisz i potrafisz najlepiej
  • Zosta
  • Pe
  • Internet a prawo - jak si

Dodaj do koszyka Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych

Spis treści

Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych -- spis treści

Podziękowania (13)

Wprowadzenie (15)

  • Jak czytać tÄ™ książkÄ™? (17)

1. Podstawy zarzÄ…dzania (19)

  • Czego oczekiwać od menedżera? (19)
    • Spotkania jeden na jeden (20)
    • Informacje zwrotne i wskazówki robocze (22)
    • Szkolenie i rozwój zawodowy (24)
  • ZarzÄ…dzanie od strony pracownika (27)
    • Refleksja nad oczekiwaniami (27)
    • Sam jesteÅ› za siebie odpowiedzialny (28)
    • Menedżer też czÅ‚owiek (29)
    • MÄ…drze wybieraj menedżerów (30)
  • Ocena wÅ‚asnego doÅ›wiadczenia (31)

2. Mentoring (33)

  • Znaczenie mentoringu dla mÅ‚odszych stażem czÅ‚onków zespoÅ‚u (33)
  • W roli mentora (34)
    • Mentor dla stażysty (35)
    • Mentor dla nowego pracownika (40)
    • Mentoring techniczny bÄ…dź zawodowy (43)
  • Dobry menedżer, zÅ‚y menedżer: techniczny samiec alfa (45)
  • Wskazówki dla menedżera nadzorujÄ…cego pracÄ™ mentora (47)
  • Wnioski dla mentora (51)
    • Wykazuj zainteresowanie i zachowaj otwarty umysÅ‚ (51)
    • SÅ‚uchaj podopiecznego i mów jego jÄ™zykiem (52)
    • NawiÄ…zuj kontakty (52)
  • Ocena wÅ‚asnego doÅ›wiadczenia (53)

3. Lider techniczny (55)

  • Dziwna sztuczka znana każdemu Å›wietnemu liderowi technicznemu (60)
  • Podstawowe informacje o pracy lidera technicznego (61)
    • GÅ‚ówne role lidera technicznego (62)
  • ZarzÄ…dzanie projektami (65)
  • ZarzÄ…dzanie projektem (70)
  • Decyzja: kariera techniczna czy menedżerska? (73)
    • Wyobrażenia na temat życia starszego specjalisty (73)
    • Prawdziwe życie starszego specjalisty (74)
    • Wyobrażenia na temat życia menedżera (76)
    • Prawdziwe życie menedżera (77)
  • Dobry menedżer, zÅ‚y menedżer: car procesu (79)
  • Przepis na Å›wietnego lidera technicznego (81)
    • Rozumie architekturÄ™ (81)
    • Potrafi grać zespoÅ‚owo (81)
    • Przewodzi przy podejmowaniu decyzji technicznych (82)
    • Sprawnie siÄ™ komunikuje (82)
  • Ocena wÅ‚asnego doÅ›wiadczenia (83)

4. Zarządzanie ludźmi (85)

  • Podwaliny pod dobre relacje z nowym podwÅ‚adnym (86)
    • Szacunek i porozumienie (86)
    • Plan na 30/60/90 dni (88)
    • Aktualizacja dokumentacji jako źródÅ‚o motywacji do zaangażowania (88)
    • Informacja o stylu pracy i oczekiwaniach (89)
    • Informacje zwrotne od nowego pracownika (89)
  • Komunikacja z zespoÅ‚em (90)
    • Regularne spotkania 1-1 (90)
    • Planowanie spotkaÅ„ 1-1 (90)
    • Dostosowywanie spotkaÅ„ 1-1 do indywidualnych potrzeb (91)
  • Różne style spotkaÅ„ w formule 1-1 (92)
    • Spotkanie pod znakiem listy zadaÅ„ do wykonania (92)
    • Spotkanie typu "co sÅ‚ychać?" (93)
    • Spotkania sÅ‚użące przekazywaniu informacji zwrotnych (93)
    • Spotkania w sprawie postÄ™pów (94)
    • Spotkania zapoznawcze (95)
    • Mieszanka stylów (95)
  • Dobry menedżer, zÅ‚y menedżer: mikrozarzÄ…dzanie i delegowanie zadaÅ„ (96)
  • Praktyczne rady dotyczÄ…ce skutecznego delegowania zadaÅ„ (98)
    • Cele zespoÅ‚u jako kryterium wyboru szczegóÅ‚owych zagadnieÅ„ wymagajÄ…cych uwagi (98)
    • Najpierw informacje z systemu, potem od ludzi (99)
    • Poziom zainteresowania zależny od stadium projektu (100)
    • Standardy dotyczÄ…ce kodu i systemów (100)
    • Neutralny lub pozytywny stosunek do otwartoÅ›ci w zakresie przekazywania informacji - zarówno dobrych, jak i zÅ‚ych (101)
  • Stwarzanie warunków dla ciÄ…gÅ‚ego przepÅ‚ywu informacji zwrotnych (102)
  • Oceny wyników (105)
    • Opracowywanie i przekazywanie oceny wyników (106)
  • Wspieranie karier (111)
  • Wyzwania: jak zwolnić kogoÅ›, kto sobie nie radzi? (114)
  • Ocena wÅ‚asnego doÅ›wiadczenia (118)

5. Zarządzanie zespołem (121)

  • Zachowanie kompetencji technicznych (123)
  • RozwiÄ…zywanie problemów dysfunkcyjnego zespoÅ‚u ? kwestie podstawowe (126)
    • Brak wyników (126)
    • Ludzkie przywary (127)
    • Niezadowolenie wynikajÄ…ce z przepracowania (128)
    • Problemy ze wspóÅ‚pracÄ… (129)
  • Tarcza ochronna (131)
  • Nakierowanie na dobrÄ… decyzjÄ™ (133)
    • Kultura zespoÅ‚owa oparta na danych (133)
    • WysiÅ‚ek produktowy (134)
    • Spojrzenie w przyszÅ‚ość (134)
    • Analiza skutków decyzji i projektów (135)
    • Analiza retrospektywna procesów i codziennego funkcjonowania (135)
  • Dobry menedżer, zÅ‚y menedżer: unikanie konfliktów a Å‚agodzenie konfliktów (135)
    • Konflikt - co robić, a czego nie robić? (137)
  • Wyzwania: czynniki szkodliwe dla spójnoÅ›ci zespoÅ‚u (140)
    • Genialny palant (141)
    • Tajniak (143)
    • Pracownik okazujÄ…cy brak szacunku (144)
  • Zaawansowane zarzÄ…dzanie projektami (144)
    • Ogólne zasady zarzÄ…dzania projektami (145)
  • Ocena wÅ‚asnego doÅ›wiadczenia (149)

6. Zarządzanie wieloma zespołami (151)

  • ZarzÄ…dzanie czasem: co jest tak naprawdÄ™ ważne? (156)
  • Decydowanie i delegowanie (161)
    • Delegować należy zadania proste i czÄ™ste (163)
    • Samodzielnie należy wykonywać zadania proste i nieczÄ™ste (163)
    • Zadania zÅ‚ożone i nieczÄ™ste należy wykorzystać jako materiaÅ‚ szkoleniowy dla przyszÅ‚ych liderów (163)
    • Zadania zÅ‚ożone i czÄ™ste należy delegować, aby zespóÅ‚ mógÅ‚ siÄ™ rozwijać (164)
  • Wyzwania: jak powiedzieć "nie"? (166)
    • "Tak, z tym że..." (167)
    • Definiuj politykÄ™ (167)
    • "Pomóż mi powiedzieć >>tak<<" (168)
    • Argument budżetowy (168)
    • Praca zespoÅ‚owa (169)
    • Nie wykrÄ™caj siÄ™ (169)
  • Kwestie techniczne niezwiÄ…zane z kodem (171)
  • Ocena kondycji zespoÅ‚u programistycznego (172)
    • CzÄ™stotliwość wersji (172)
    • CzÄ™stotliwość aktualizowania kodu (174)
    • CzÄ™stotliwość zdarzeÅ„ kryzysowych (175)
  • Dobry menedżer, zÅ‚y menedżer: my kontra oni a gracz zespoÅ‚owy (177)
  • Cnoty lenistwa i niecierpliwoÅ›ci (180)
  • Ocena wÅ‚asnego doÅ›wiadczenia (182)

7. Zarządzanie menedżerami (185)

  • Spotkania z podwÅ‚adnymi podwÅ‚adnych (189)
  • Odpowiedzialność menedżera (192)
  • Dobry menedżer, zÅ‚y menedżer: zadowolić wszystkich (195)
  • ZarzÄ…dzanie poczÄ…tkujÄ…cymi menedżerami (199)
  • ZarzÄ…dzanie doÅ›wiadczonymi menedżerami (203)
  • Zatrudnianie menedżerów (205)
  • Usuwanie bÅ‚Ä™dów w dysfunkcyjnej organizacji (211)
    • Hipotezy (212)
    • Analiza danych (213)
    • Obserwacje dotyczÄ…ce zespoÅ‚u (213)
    • Pytania (214)
    • Ocena dynamiki zespoÅ‚u (215)
    • Aktywna pomoc (215)
    • Ciekawość (216)
  • Konkretne oczekiwania i terminowa realizacja (216)
  • Wyzwania: niepewność dotyczÄ…ca mapy drogowej (219)
    • Strategie postÄ™powania z czynnikiem niepewnoÅ›ci (220)
  • Na bieżąco z kwestiami technicznymi (222)
    • Nadzór nad inwestycjami technicznymi (223)
    • Trafne pytania (223)
    • Analiza i omówienie kompromisów inżynierskich i biznesowych (223)
    • Konkretne oczekiwania (224)
    • DoÅ›wiadczenie jako klucz do instynktownej oceny (225)
  • Ocena wÅ‚asnych doÅ›wiadczeÅ„ (226)

8. Pierwsza liga (229)

  • Modele myÅ›lenia o przywództwie wyższego szczebla (232)
  • Czym siÄ™ zajmuje wiceprezes do spraw projektów technologicznych? (235)
  • Czym siÄ™ zajmuje dyrektor techniczny? (238)
  • ZmieniajÄ…ce siÄ™ priorytety (243)
  • Definiowanie strategii (246)
    • Gromadzenie danych na dużą skalÄ™ (247)
    • Zestawienie odkryć i pomysÅ‚ów (247)
    • Potencjalne kierunki strategiczne (248)
    • Dopasowanie komunikatu do stylu typowego dla zarzÄ…du (248)
  • Wyzwania: jak przekazywać zÅ‚e wieÅ›ci? (250)
  • WspóÅ‚pracownicy odpowiedzialni za inne obszary (254)
  • Echo (257)
  • Strach rzÄ…dzi, zaufanie wskazuje drogÄ™ (260)
    • Korygowanie kultury strachu (261)
  • Gwiazda Polarna (264)
  • Zalecana lektura (266)
  • Ocena wÅ‚asnego doÅ›wiadczenia (267)

9. Tworzenie kultury (269)

  • Ocena wÅ‚asnej roli (275)
  • Tworzenie kultury (279)
  • Podstawowe wartoÅ›ci w praktyce (281)
  • Tworzenie polityki kulturowej (284)
  • Tworzenie opisu Å›cieżki awansu zawodowego (287)
  • ZespóÅ‚ interdyscyplinarny (293)
    • Struktura zespoÅ‚ów interdyscyplinarnych (295)
  • KsztaÅ‚towanie procesów inżynierskich (297)
  • Rada praktyczna: proces decyzyjny bez czynnika osobowego (299)
    • Inspekcja kodu (299)
    • Analizy poawaryjne (300)
    • Ocena architektury (301)
  • Ocena wÅ‚asnego doÅ›wiadczenia (303)

Podsumowanie (305)

Skorowidz (307)

Dodaj do koszyka Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.