reklama - zainteresowany?

Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne - Helion


ebook
Autor: Diana Domańska, Krzysztof Gdawiec
ISBN: 978-8-3226-3130-0
stron: 212, Format: ebook
Data wydania: 2017-10-30
Księgarnia: Helion

Cena książki: 15,55 zł (poprzednio: 20,73 zł)
Oszczędzasz: 25% (-5,18 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Inne | Inne - Programowanie

„Niniejsza książka jest łagodnym wprowadzeniem w świat programowania. Okazuje się, że nie musimy być geniuszami komputerowymi, aby nauczyć się programować. Większość ludzi ma ograniczone pojęcie o budowie i działaniu samochodu czy motocykla, ale nie powstrzymuje ich to przed tym, aby zasiąść za kółkiem i jechać. Nie musimy znać od podstaw budowy i zasad działania komputerów, aby móc ich używać. Podobnie jest z programowaniem. W dzisiejszych czasach mamy do dyspozycji wiele różnych języków programowania. Naukę możemy zacząć od każdego z nich, ale w przypadku jednych języków będzie to proces prostszy, a w przypadku innych – trudniejszy. Jak mówi chińskie przysłowie: „Jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów” – dlatego do nauki programowania wykorzystamy język, który nastawiony jest na tworzenie obrazów. Tym językiem jest Processing. Jest on dialektem języka Java, najpopularniejszego języka programowania (październik 2016) według rankingu TIOBE1. Został zaprojektowany z myślą o artystach, dzięki czemu jest bardzo prosty do nauki. Najlepszym sposobem nauki programowania jest pisanie, pisanie i jeszcze raz pisanie programów. Samo przeczytanie książki nie sprawi, drogi Czytelniku, że posiądziesz umiejętność programowania. Dlatego w trakcie lektury powinieneś przepisywać przykładowe programy, modyfikować je oraz używać ich jako zachęty do pisania własnych programów. Jeśli postąpisz według tych rad, to po przeczytaniu tej książki z pewnością będziesz wiedzieć wiele o procesie programowania. Co prawda po ukończeniu lektury nie będziesz guru programowania, ale nauczysz się podstaw programowania komputerów i posiądziesz wiedzę, która umożliwi Ci pójście różnymi ścieżkami. Może nawet w przyszłości zostaniesz zawodowym programistą, czego Ci życzymy. Książka została przewidziana dla osób, które nigdy wcześniej nie miały styczności z programowaniem. Z tego powodu wiele pojęć jest omawianych w bardzo szczegółowy sposób. Osobom, które już mają doświadczenie w programowaniu, może się to wydać nudne, ale i dla nich znajdzie się coś w tej książce: będą miały okazję zaznajomić się z podstawami języka Processing. Od Czytelnika nie wymagamy znajomości żadnych zaawansowanych narzędzi. Jedynymi wymaganiami są znajomość elementów szkolnej matematyki i chęć nauczenia się programowania. Pomimo że nauka programowania w książce odbywa się w języku Processing, to nabyta wiedza pozwoli na łatwe przejście do nauki programowania w innych językach, takich jak C, C++, C# czy Java”. (– ze Wstępu)

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • MikroTik. Kurs video. Przygotowanie do egzaminu MTCNA

Dodaj do koszyka

Spis treści

Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne eBook -- spis treści

Spis treści

Wstęp / 9

Organizacja książki / 10

Konwencje użyte w książce / 11

Podziękowania / 11

 

1. Informacje o Processingu / 13

1.1. Czym jest Processing? / 13

1.2. Instalacja i uruchomienie środowiska Processing / 15

1.3. Obsługa środowiska / 15

1.4. Pierwszy program / 19

1.5. Komentarze / 21

 

2. Grafika 2D / 23

2.1. Prymitywy graficzne 2D / 23

2.2. Kolory i własności linii / 34

2.3. Zadania / 39

 

3. Typy danych i zmienne / 41

3.1. Motywacja / 41

3.2. Podstawowe typy danych / 43

3.3. Deklarowanie i inicjowanie zmiennych / 46

3.4. Operatory / 50

3.5. Konwersje i rzutowania / 66

3.6. Zadania / 68

 

4. Instrukcja warunkowa / 71

4.1. Motywacja / 71

4.2. Instrukcja if / 72

4.3. Instrukcja if-else / 73

4.4. Operatory porównania i logiczne / 77

4.5. Operator trójargumentowy / 84

4.6. Instrukcja switch / 85

4.7. Zasięg zmiennych / 89

4.8. Zadania / 92

 

5. Pętle / 97

5.1. Motywacja / 97

5.2. Pętla for / 99

5.3. Pętla while / 106

5.4. Pętla do-while / 110

5.5. Zadania / 113

 

6. Tablice 117

6.1. Motywacja / 117

6.2. Tablice jednowymiarowe / 120

6.3. Tablice dwuwymiarowe / 127

6.4. Tablice postrzępione / 134

6.5. Tablice wielowymiarowe / 138

6.6. Zadania / 140

 

7. Funkcje / 143

7.1. Motywacja / 143

7.2. Definiowanie funkcji / 146

7.3. Zasięg zmiennych / 150

7.4. Przekazywanie argumentów do funkcji / 155

7.5. Przeciążanie nazwy funkcji / 161

7.6. Stos wywołań funkcji / 163

7.7. Funkcje rekurencyjne / 166

7.8. Zadania / 170

 

8. Zakończenie / 173

A. Debugger / 175

B. Lista słów kluczowych Processingu / 181

C. Priorytety operatorów / 183

D. Rozwiązania zadań / 185

D.1. Grafika 2D / 185

D.2. Typy danych i zmienne /187

D.3. Instrukcja warunkowa / 189

D.4. Pętle / 191

D.5. Tablice / 193

D.6. Funkcje / 196

 

Bibliografia / 201

Spis rysunków / 203

Spis tabel / 207

Spis listingów / 209

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.