reklama - zainteresowany?

Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne - Helion

Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne
ebook
Autor: Diana Domańska, Krzysztof Gdawiec
ISBN: 978-8-3226-3130-0
stron: 212, Format: ebook
Data wydania: 2017-10-30
Księgarnia: Helion

Cena książki: 16,80 zł (poprzednio: 20,74 zł)
Oszczędzasz: 19% (-3,94 zł)

Dodaj do koszyka Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne

Tagi: Inne | Inne - Programowanie

„Niniejsza książka jest Å‚agodnym wprowadzeniem w Å›wiat programowania. Okazuje siÄ™, że nie musimy być geniuszami komputerowymi, aby nauczyć siÄ™ programować. WiÄ™kszość ludzi ma ograniczone pojÄ™cie o budowie i dziaÅ‚aniu samochodu czy motocykla, ale nie powstrzymuje ich to przed tym, aby zasiąść za kóÅ‚kiem i jechać. Nie musimy znać od podstaw budowy i zasad dziaÅ‚ania komputerów, aby móc ich używać. Podobnie jest z programowaniem. W dzisiejszych czasach mamy do dyspozycji wiele różnych jÄ™zyków programowania. NaukÄ™ możemy zacząć od każdego z nich, ale w przypadku jednych jÄ™zyków bÄ™dzie to proces prostszy, a w przypadku innych – trudniejszy. Jak mówi chiÅ„skie przysÅ‚owie: „Jeden obraz wart wiÄ™cej niż tysiÄ…c sÅ‚ów” – dlatego do nauki programowania wykorzystamy jÄ™zyk, który nastawiony jest na tworzenie obrazów. Tym jÄ™zykiem jest Processing. Jest on dialektem jÄ™zyka Java, najpopularniejszego jÄ™zyka programowania (październik 2016) wedÅ‚ug rankingu TIOBE1. ZostaÅ‚ zaprojektowany z myÅ›lÄ… o artystach, dziÄ™ki czemu jest bardzo prosty do nauki. Najlepszym sposobem nauki programowania jest pisanie, pisanie i jeszcze raz pisanie programów. Samo przeczytanie książki nie sprawi, drogi Czytelniku, że posiÄ…dziesz umiejÄ™tność programowania. Dlatego w trakcie lektury powinieneÅ› przepisywać przykÅ‚adowe programy, modyfikować je oraz używać ich jako zachÄ™ty do pisania wÅ‚asnych programów. JeÅ›li postÄ…pisz wedÅ‚ug tych rad, to po przeczytaniu tej książki z pewnoÅ›ciÄ… bÄ™dziesz wiedzieć wiele o procesie programowania. Co prawda po ukoÅ„czeniu lektury nie bÄ™dziesz guru programowania, ale nauczysz siÄ™ podstaw programowania komputerów i posiÄ…dziesz wiedzÄ™, która umożliwi Ci pójÅ›cie różnymi Å›cieżkami. Może nawet w przyszÅ‚oÅ›ci zostaniesz zawodowym programistÄ…, czego Ci życzymy. Książka zostaÅ‚a przewidziana dla osób, które nigdy wczeÅ›niej nie miaÅ‚y stycznoÅ›ci z programowaniem. Z tego powodu wiele pojęć jest omawianych w bardzo szczegóÅ‚owy sposób. Osobom, które już majÄ… doÅ›wiadczenie w programowaniu, może siÄ™ to wydać nudne, ale i dla nich znajdzie siÄ™ coÅ› w tej książce: bÄ™dÄ… miaÅ‚y okazjÄ™ zaznajomić siÄ™ z podstawami jÄ™zyka Processing. Od Czytelnika nie wymagamy znajomoÅ›ci żadnych zaawansowanych narzÄ™dzi. Jedynymi wymaganiami sÄ… znajomość elementów szkolnej matematyki i chęć nauczenia siÄ™ programowania. Pomimo że nauka programowania w książce odbywa siÄ™ w jÄ™zyku Processing, to nabyta wiedza pozwoli na Å‚atwe przejÅ›cie do nauki programowania w innych jÄ™zykach, takich jak C, C++, C# czy Java”. (– ze WstÄ™pu)

Dodaj do koszyka Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne

 

Osoby które kupowały "Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w Å›wiecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym Å›rodowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Sztuka podst
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II

Dodaj do koszyka Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne

Spis treści

Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne eBook -- spis treści

Spis treści

Wstęp / 9

Organizacja książki / 10

Konwencje użyte w książce / 11

Podziękowania / 11

 

1. Informacje o Processingu / 13

1.1. Czym jest Processing? / 13

1.2. Instalacja i uruchomienie środowiska Processing / 15

1.3. Obsługa środowiska / 15

1.4. Pierwszy program / 19

1.5. Komentarze / 21

 

2. Grafika 2D / 23

2.1. Prymitywy graficzne 2D / 23

2.2. Kolory i własności linii / 34

2.3. Zadania / 39

 

3. Typy danych i zmienne / 41

3.1. Motywacja / 41

3.2. Podstawowe typy danych / 43

3.3. Deklarowanie i inicjowanie zmiennych / 46

3.4. Operatory / 50

3.5. Konwersje i rzutowania / 66

3.6. Zadania / 68

 

4. Instrukcja warunkowa / 71

4.1. Motywacja / 71

4.2. Instrukcja if / 72

4.3. Instrukcja if-else / 73

4.4. Operatory porównania i logiczne / 77

4.5. Operator trójargumentowy / 84

4.6. Instrukcja switch / 85

4.7. Zasięg zmiennych / 89

4.8. Zadania / 92

 

5. Pętle / 97

5.1. Motywacja / 97

5.2. Pętla for / 99

5.3. Pętla while / 106

5.4. Pętla do-while / 110

5.5. Zadania / 113

 

6. Tablice 117

6.1. Motywacja / 117

6.2. Tablice jednowymiarowe / 120

6.3. Tablice dwuwymiarowe / 127

6.4. Tablice postrzępione / 134

6.5. Tablice wielowymiarowe / 138

6.6. Zadania / 140

 

7. Funkcje / 143

7.1. Motywacja / 143

7.2. Definiowanie funkcji / 146

7.3. Zasięg zmiennych / 150

7.4. Przekazywanie argumentów do funkcji / 155

7.5. Przeciążanie nazwy funkcji / 161

7.6. Stos wywołań funkcji / 163

7.7. Funkcje rekurencyjne / 166

7.8. Zadania / 170

 

8. Zakończenie / 173

A. Debugger / 175

B. Lista sÅ‚ów kluczowych Processingu / 181

C. Priorytety operatorów / 183

D. Rozwiązania zadań / 185

D.1. Grafika 2D / 185

D.2. Typy danych i zmienne /187

D.3. Instrukcja warunkowa / 189

D.4. Pętle / 191

D.5. Tablice / 193

D.6. Funkcje / 196

 

Bibliografia / 201

Spis rysunków / 203

Spis tabel / 207

Spis listingów / 209

Dodaj do koszyka Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.