Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne - Helion
ISBN: 978-8-3226-3130-0
stron: 212, Format: ebook
Data wydania: 2017-10-30
Księgarnia: Helion
Cena książki: 16,80 zł (poprzednio: 20,74 zł)
Oszczędzasz: 19% (-3,94 zł)
„Niniejsza książka jest Å‚agodnym wprowadzeniem w Å›wiat programowania. Okazuje siÄ™, że nie musimy być geniuszami komputerowymi, aby nauczyć siÄ™ programować. WiÄ™kszość ludzi ma ograniczone pojÄ™cie o budowie i dziaÅ‚aniu samochodu czy motocykla, ale nie powstrzymuje ich to przed tym, aby zasiąść za kóÅ‚kiem i jechać. Nie musimy znać od podstaw budowy i zasad dziaÅ‚ania komputerów, aby móc ich używać. Podobnie jest z programowaniem. W dzisiejszych czasach mamy do dyspozycji wiele różnych jÄ™zyków programowania. NaukÄ™ możemy zacząć od każdego z nich, ale w przypadku jednych jÄ™zyków bÄ™dzie to proces prostszy, a w przypadku innych – trudniejszy. Jak mówi chiÅ„skie przysÅ‚owie: „Jeden obraz wart wiÄ™cej niż tysiÄ…c sÅ‚ów” – dlatego do nauki programowania wykorzystamy jÄ™zyk, który nastawiony jest na tworzenie obrazów. Tym jÄ™zykiem jest Processing. Jest on dialektem jÄ™zyka Java, najpopularniejszego jÄ™zyka programowania (październik 2016) wedÅ‚ug rankingu TIOBE1. ZostaÅ‚ zaprojektowany z myÅ›lÄ… o artystach, dziÄ™ki czemu jest bardzo prosty do nauki. Najlepszym sposobem nauki programowania jest pisanie, pisanie i jeszcze raz pisanie programów. Samo przeczytanie książki nie sprawi, drogi Czytelniku, że posiÄ…dziesz umiejÄ™tność programowania. Dlatego w trakcie lektury powinieneÅ› przepisywać przykÅ‚adowe programy, modyfikować je oraz używać ich jako zachÄ™ty do pisania wÅ‚asnych programów. JeÅ›li postÄ…pisz wedÅ‚ug tych rad, to po przeczytaniu tej książki z pewnoÅ›ciÄ… bÄ™dziesz wiedzieć wiele o procesie programowania. Co prawda po ukoÅ„czeniu lektury nie bÄ™dziesz guru programowania, ale nauczysz siÄ™ podstaw programowania komputerów i posiÄ…dziesz wiedzÄ™, która umożliwi Ci pójÅ›cie różnymi Å›cieżkami. Może nawet w przyszÅ‚oÅ›ci zostaniesz zawodowym programistÄ…, czego Ci życzymy. Książka zostaÅ‚a przewidziana dla osób, które nigdy wczeÅ›niej nie miaÅ‚y stycznoÅ›ci z programowaniem. Z tego powodu wiele pojęć jest omawianych w bardzo szczegóÅ‚owy sposób. Osobom, które już majÄ… doÅ›wiadczenie w programowaniu, może siÄ™ to wydać nudne, ale i dla nich znajdzie siÄ™ coÅ› w tej książce: bÄ™dÄ… miaÅ‚y okazjÄ™ zaznajomić siÄ™ z podstawami jÄ™zyka Processing. Od Czytelnika nie wymagamy znajomoÅ›ci żadnych zaawansowanych narzÄ™dzi. Jedynymi wymaganiami sÄ… znajomość elementów szkolnej matematyki i chęć nauczenia siÄ™ programowania. Pomimo że nauka programowania w książce odbywa siÄ™ w jÄ™zyku Processing, to nabyta wiedza pozwoli na Å‚atwe przejÅ›cie do nauki programowania w innych jÄ™zykach, takich jak C, C++, C# czy Java”. (– ze WstÄ™pu)
Osoby które kupowały "Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne eBook -- spis treści
Spis treści
Wstęp / 9
Organizacja książki / 10
Konwencje użyte w książce / 11
Podziękowania / 11
1. Informacje o Processingu / 13
1.1. Czym jest Processing? / 13
1.2. Instalacja i uruchomienie środowiska Processing / 15
1.3. Obsługa środowiska / 15
1.4. Pierwszy program / 19
1.5. Komentarze / 21
2. Grafika 2D / 23
2.1. Prymitywy graficzne 2D / 23
2.2. Kolory i własności linii / 34
2.3. Zadania / 39
3. Typy danych i zmienne / 41
3.1. Motywacja / 41
3.2. Podstawowe typy danych / 43
3.3. Deklarowanie i inicjowanie zmiennych / 46
3.4. Operatory / 50
3.5. Konwersje i rzutowania / 66
3.6. Zadania / 68
4. Instrukcja warunkowa / 71
4.1. Motywacja / 71
4.2. Instrukcja if / 72
4.3. Instrukcja if-else / 73
4.4. Operatory porównania i logiczne / 77
4.5. Operator trójargumentowy / 84
4.6. Instrukcja switch / 85
4.7. Zasięg zmiennych / 89
4.8. Zadania / 92
5. Pętle / 97
5.1. Motywacja / 97
5.2. Pętla for / 99
5.3. Pętla while / 106
5.4. Pętla do-while / 110
5.5. Zadania / 113
6. Tablice 117
6.1. Motywacja / 117
6.2. Tablice jednowymiarowe / 120
6.3. Tablice dwuwymiarowe / 127
6.4. Tablice postrzępione / 134
6.5. Tablice wielowymiarowe / 138
6.6. Zadania / 140
7. Funkcje / 143
7.1. Motywacja / 143
7.2. Definiowanie funkcji / 146
7.3. Zasięg zmiennych / 150
7.4. Przekazywanie argumentów do funkcji / 155
7.5. Przeciążanie nazwy funkcji / 161
7.6. Stos wywołań funkcji / 163
7.7. Funkcje rekurencyjne / 166
7.8. Zadania / 170
8. Zakończenie / 173
A. Debugger / 175
B. Lista sÅ‚ów kluczowych Processingu / 181
C. Priorytety operatorów / 183
D. Rozwiązania zadań / 185
D.1. Grafika 2D / 185
D.2. Typy danych i zmienne /187
D.3. Instrukcja warunkowa / 189
D.4. Pętle / 191
D.5. Tablice / 193
D.6. Funkcje / 196
Bibliografia / 201
Spis rysunków / 203
Spis tabel / 207
Spis listingów / 209