reklama - zainteresowany?

Nauka Javy. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji do rzeczywistych zastosowa艅. Wydanie V - Helion

Nauka Javy. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji do rzeczywistych zastosowa艅. Wydanie V
Autor: Marc Loy, Patrick Niemeyer, Daniel Leuck
Tytu艂 orygina艂u: Learning Java: An Introduction to Real-World Programming with Java, 5th Edition
ISBN: 978-83-283-7128-6
ok艂adka: mi臋kka
Data wydania: 2020-09-01
Ksi臋garnia: Helion

Cena ksi膮偶ki: 62,30 z艂 (poprzednio: 89,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 30% (-26,70 z艂)

Dodaj do koszyka Nauka Javy. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji do rzeczywistych zastosowa艅. Wydanie V

Dodaj do koszyka Nauka Javy. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji do rzeczywistych zastosowa艅. Wydanie V

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Nauka Javy. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji do rzeczywistych zastosowa艅. Wydanie V", wybiera艂y tak偶e:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Ruby on Rails. 膯wiczenia
  • DevOps w praktyce. Kurs video. Jenkins, Ansible, Terraform i Docker
  • Przyw贸dztwo w 艣wiecie VUCA. Jak by膰 skutecznym liderem w niepewnym 艣rodowisku
  • Scrum. O zwinnym zarz膮dzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone

Dodaj do koszyka Nauka Javy. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji do rzeczywistych zastosowa艅. Wydanie V

Spis tre艣ci

Nauka Javy. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji do rzeczywistych zastosowa艅. Wydanie V -- spis tre艣ci


Przedmowa 11

1. Nowoczesny j臋zyk 17

  • Java 17
    • Pochodzenie Javy 18
    • Okres dojrzewania 19
  • Maszyna wirtualna 20
  • Java a inne j臋zyki programowania 23
  • Bezpiecze艅stwo projektowania 26
    • Upraszczaj, upraszczaj i jeszcze raz upraszczaj 26
    • Bezpiecze艅stwo typ贸w i wi膮zanie metod 27
    • Realizacja przyrostowa 28
    • Dynamiczne zarz膮dzanie pami臋ci膮 28
    • Obs艂uga b艂臋d贸w 29
    • W膮tki 30
    • Skalowalno艣膰 30
  • Bezpiecze艅stwo implementacji 31
    • Weryfikator 32
    • 艁adowarka klas 33
    • Zarz膮dca bezpiecze艅stwa 34
  • Bezpiecze艅stwo na poziomie aplikacji i u偶ytkownika 35
  • Harmonogram Javy 35
    • Przesz艂o艣膰: Java 1.0 - Java 11 36
    • Tera藕niejszo艣膰: Java 14 38
    • Przysz艂o艣膰 39
    • Dost臋pno艣膰 40

2. Pierwsza aplikacja 41

  • Narz臋dzia i 艣rodowisko Javy 41
    • Instalowanie JDK 42
    • Instalowanie OpenJDK w systemie Linux 43
    • Instalowanie OpenJDK w systemie macOS 43
    • Instalowanie OpenJDK w systemie Windows 44
    • Konfigurowanie 艣rodowiska IntelliJ IDEA i tworzenie projektu 46
    • Uruchomienie projektu 50
    • Pobieranie przyk艂ad贸w kodu 51
  • HelloJava 51
    • Klasy 54
    • Metoda main() 55
    • Klasy i obiekty 56
    • Zmienne i typy klasowe 56
    • HelloComponent 57
    • Dziedziczenie 58
    • Klasa JComponent 59
    • Relacje i szukanie winnego 59
    • Pakiety i importowanie 60
    • Metoda paintComponent() 62
  • HelloJava2: drugie podej艣cie 63
    • Zmienne instancyjne 64
    • Konstruktory 65
    • Zdarzenia 67
    • Metoda repaint() 69
    • Interfejsy 70
  • 呕egnaj i ponownie witaj 71

3. Narz臋dzia pracy 73

  • 艢rodowisko JDK 73
  • Maszyna wirtualna Javy 74
  • Uruchamianie aplikacji Javy 74
    • W艂a艣ciwo艣ci systemowe 76
  • 艢cie偶ka klas (classpath) 76
    • Narz臋dzie javap 78
    • Modu艂y 78
  • Kompilator Javy 78
  • Natychmiastowe sprawdzanie dzia艂ania kodu Javy 80
  • Pliki JAR 85
    • Kompresja plik贸w 85
    • Narz臋dzie jar 86
    • Narz臋dzie pack200 88
  • Czas przygotowa艅 89

4. J臋zyk Java 91

  • Kodowanie tekstu 92
  • Komentarze 94
    • Komentarze javadoc 94
  • Zmienne i sta艂e 96
  • Typy 98
    • Typy proste 99
    • Typy referencyjne 103
    • Inferencja typ贸w 104
    • Przekazywanie referencji 105
    • Kilka s艂贸w na temat obiekt贸w String 106
  • Instrukcje i wyra偶enia 106
    • Instrukcje 107
    • Wyra偶enia 115
  • Tablice 120
    • Typy tablicowe 121
    • Tworzenie i inicjowanie tablicy 121
    • U偶ywanie tablic 123
    • Tablice anonimowe 125
    • Tablice wielowymiarowe 125
  • Typy, klasy i tablice, o rany! 127

5. Obiekty w Javie 129

  • Klasy 129
    • Deklarowanie klas i tworzenie ich instancji 131
    • Uzyskiwanie dost臋pu do p贸l i metod 132
    • Sk艂adowe statyczne 137
  • Metody 139
    • Zmienne lokalne 140
    • Przes艂anianie 141
    • Metody statyczne 142
    • Inicjowanie zmiennych lokalnych 144
    • Przekazywanie argument贸w i referencje 145
    • Klasy opakowuj膮ce dla typ贸w prostych 146
    • Przeci膮偶anie metod 148
  • Tworzenie obiekt贸w 149
    • Konstruktory 150
    • Praca z konstruktorami przeci膮偶onymi 151
  • Niszczenie obiekt贸w 152
    • Mechanizm odzyskiwania pami臋ci 153
  • Pakiety 154
    • Importowanie klas 154
    • Pakiety niestandardowe 156
    • Widoczno艣膰 i dost臋pno艣膰 sk艂adowych 157
    • Kompilowanie pakiet贸w 159
  • Zaawansowane projektowanie klas 160
    • Tworzenie podklas i dziedziczenie 160
    • Interfejsy 165
    • Klasy wewn臋trzne 167
    • Anonimowe klasy wewn臋trzne 168
  • Organizowanie zawarto艣ci i uwzgl臋dnianie wyst臋powania b艂臋d贸w 170

6. Obs艂uga b艂臋d贸w i rejestrowanie 173

  • Wyj膮tki 174
    • Klasy b艂臋d贸w i wyj膮tk贸w 174
    • Obs艂uga wyj膮tk贸w 176
    • B膮belkowanie 179
    • 艢lady stosu 180
    • Wyj膮tki sprawdzane i niesprawdzane 181
    • Rzucanie wyj膮tk贸w 182
    • K艂opotliwe try 185
    • Klauzula finally 186
    • try-with-resources 186
    • Kwestie zwi膮zane z wydajno艣ci膮 188
  • Asercje 188
    • W艂膮czanie i wy艂膮czanie asercji 189
    • U偶ywanie asercji 190
  • API rejestrowania 191
    • Przegl膮d 191
    • Poziomy rejestrowania 193
    • Prosty przyk艂ad 194
    • W艂a艣ciwo艣ci konfiguracyjne rejestrowania 195
    • Klasa Logger 197
    • Wydajno艣膰 197
  • Wyj膮tki w praktyce 198

7. Kolekcje oraz typy i metody sparametryzowane 199

  • Kolekcje 199
    • Interfejs Collection 200
    • Typy kolekcji 201
    • Interfejs Map 202
  • Ograniczenia typ贸w 204
    • Kontenery, czyli budowanie lepszej pu艂apki na myszy 205
    • Czy kontenery mo偶na naprawi膰? 206
  • Wprowadzenie do typ贸w i metod sparametryzowanych 206
    • Kilka s艂贸w o typach 209
  • "艁y偶ka nie istnieje" 210
    • Wymazywanie 210
    • Typy surowe 212
  • Relacje typ贸w sparametryzowanych 213
    • Dlaczego Listnie jest typem List? 215
  • Rzutowania 216
    • Konwertowanie mi臋dzy kolekcjami a tablicami 217
    • Iterator 217
  • Dzia艂anie metody sort() 218
  • Aplikacja: drzewa na planszy 219
  • Podsumowanie 220

8. Praca z tekstem i podstawowe narz臋dzia 223

  • 艁a艅cuchy znak贸w - klasa String 223
    • Konstruowanie 艂a艅cuch贸w znak贸w 224
    • Tekstowe reprezentacje z r贸偶nych element贸w 225
    • Por贸wnywanie 艂a艅cuch贸w znak贸w 226
    • Wyszukiwanie 227
    • Podsumowanie metod klasy String 227
  • R贸偶ne elementy z tekstowych reprezentacji 229
    • Parsowanie liczb prostych 229
    • Tokenizacja tekstu 230
  • Wyra偶enia regularne 232
    • Notacja wyra偶e艅 regularnych 232
    • Interfejs API java.util.regex 238
  • Narz臋dzia matematyczne 242
    • Klasa java.lang.Math 243
    • Du偶e i dok艂adne liczby 246
  • Daty i godziny 248
    • Lokalne daty i godziny 248
    • Por贸wnywanie oraz zmiana dat i godzin 249
    • Strefy czasowe 250
    • Parsowanie i formatowanie dat i godzin 251
    • B艂臋dy parsowania 253
    • Znaczniki czasu 254
  • Inne przydatne narz臋dzia 254

9. W膮tki 257

  • Wprowadzenie do w膮tk贸w 258
    • Klasa Thread i interfejs Runnable 258
    • Sterowanie w膮tkami 261
    • "艢mier膰" w膮tku 266
  • Synchronizacja 268
    • Szeregowanie dost臋pu do metod 268
    • Uzyskiwanie dost臋pu do zmiennych klasowych i instancyjnych z wielu w膮tk贸w 273
  • Planowanie i priorytety 274
    • Stany w膮tku 275
    • Podzia艂 czasu 276
    • Priorytety 277
    • Oddawanie sterowania 278
  • Wydajno艣膰 w膮tk贸w 279
    • Koszt synchronizacji 279
    • Wykorzystywanie zasob贸w w膮tku 279
  • Narz臋dzia do obs艂ugi wsp贸艂bie偶no艣ci 280

10. Aplikacje desktopowe 283

  • Przyciski, suwaki oraz pola tekstowe, o rety! 284
    • Hierarchie komponent贸w 284
    • Architektura Model-Widok-Kontroler 284
    • Etykiety i przyciski 286
    • Komponenty tekstowe 292
    • Inne komponenty 299
  • Kontenery i uk艂ady 303
    • Ramki i okna 303
    • Klasa JPanel 305
    • Mened偶ery uk艂adu 306
  • Zdarzenia 314
    • Zdarzenia myszy 315
    • Zdarzenia dzia艂a艅 318
    • Zdarzenia zmian 320
    • Inne zdarzenia 321
  • Okna modalne i wyskakuj膮ce okienka 322
    • Okna dialogowe z komunikatami 322
    • Okna dialogowe z potwierdzeniem 325
    • Okna dialogowe z danymi wej艣ciowymi 326
  • Rozwa偶ania na temat obs艂ugi w膮tk贸w 326
    • Klasa SwingUtilities i aktualizacje komponent贸w 327
    • Minutniki 330
  • Kolejne kroki 332
    • Menu 333
    • Preferencje 335
    • Komponenty niestandardowe oraz Java2D 335
    • JavaFX 335
  • Interfejs u偶ytkownika i do艣wiadczenie u偶ytkownika 336

11. Obs艂uga sieci i operacje we-wy 337

  • Strumienie 337
    • Podstawowe operacje we-wy 339
    • Strumienie znak贸w 341
    • Klasy opakowuj膮ce dla strumieni 342
    • Klasa java.io.File 346
    • Strumienie plik贸w 351
    • Klasa RandomAccessFile 353
  • Interfejs API plik贸w NIO 354
    • Klasy FileSystem i Path 355
    • Operacje interfejsu plik贸w NIO 356
  • Pakiet NIO 360
    • Asynchroniczne operacje we-wy 360
    • Wydajno艣膰 361
    • Pliki zmapowane i zablokowane 361
    • Kana艂y 361
    • Bufory 362
    • Kodery i dekodery znak贸w 365
    • FileChannel 367
  • Programowanie sieciowe 370
  • Gniazda 372
    • Klienty i serwery 373
    • Klient DateAtHost 376
    • Gra rozproszona 378
  • Wi臋cej do odkrycia 387

12. Programowanie aplikacji internetowych 389

  • Adresy URL 389
  • Klasa URL 390
    • Strumie艅 danych 391
    • Pobieranie zawarto艣ci jako obiektu 392
    • Zarz膮dzanie po艂膮czeniami 393
    • Procedury obs艂ugi w praktyce 394
    • Przydatne frameworki procedur obs艂ugi 394
  • Komunikacja z aplikacjami internetowymi 395
    • Korzystanie z metody GET 395
    • Korzystanie z metody POST 396
    • Obiekt HttpURLConnection 399
    • SSL i bezpieczna komunikacja internetowa 400
  • Aplikacje internetowe Javy 400
    • Cykl 偶ycia serwletu 402
    • Serwlety 402
    • Serwlet HelloClient 404
    • Odpowied藕 serwletu 405
    • Parametry serwletu 406
    • Serwlet ShowParameters 408
    • Zarz膮dzanie sesjami u偶ytkownik贸w 409
    • Serwlet ShowSession 410
  • Kontenery serwlet贸w 412
    • Konfigurowanie za pomoc膮 pliku web.xml oraz adnotacji 413
    • Mapowania wzorc贸w adres贸w URL 416
    • Wdra偶anie serwletu HelloClient 416
  • WWW - sie膰 na ca艂y 艣wiat rozleg艂a 417

13. Rozszerzanie Javy 419

  • Wydania Javy 419
    • JCP i JSR 420
  • Wyra偶enia lambda 420
    • Modernizacja kodu 421
  • Rozszerzanie Javy poza podstawowe funkcjonalno艣ci 426
  • Ko艅cowe podsumowanie i kolejne kroki 427

A. Przyk艂ady kodu i program IntelliJ IDEA 429

S艂owniczek 443

Dodaj do koszyka Nauka Javy. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji do rzeczywistych zastosowa艅. Wydanie V

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.