My - Helion
Tytuł oryginału: Think Python: How to Think Like a Computer Scientist, 3rd Edition
Tłumaczenie: Piotr Pilch
ISBN: 978-83-289-1903-7
stron: 256, Format: ebook
Księgarnia: Helion
Cena książki: 74,90 zł
Książka będzie dostępna od grudnia 2024
Python to wspania
Zobacz także:
- GraphQL. Kurs video. Buduj nowoczesne API w Pythonie 169,00 zł, (50,70 zł -70%)
- Receptura na Python. Kurs Video. 54 praktyczne porady dla programist 199,00 zł, (59,70 zł -70%)
- Podstawy Pythona z Minecraftem. Kurs video. Piszemy pierwsze skrypty 149,00 zł, (44,70 zł -70%)
- Twórz gry w Pythonie. Kurs video. Poznaj bibliotekę PyGame 249,00 zł, (74,70 zł -70%)
- Data Science w Pythonie. Kurs video. Algorytmy uczenia maszynowego 199,00 zł, (59,70 zł -70%)
Spis treści
Myśl w języku Python! Nauka programowania. Wydanie III eBook -- spis treści
Przedmowa
Rozdział 1. Programowanie jako sposób rozumowania
- Operatory arytmetyczne
- Wyrażenia
- Funkcje arytmetyczne
- Łańcuchy
- Wartości i typy
- Języki formalne i naturalne
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 2. Zmienne i instrukcje
- Zmienne
- Diagramy stanów
- Nazwy zmiennych
- Instrukcja import
- Wyrażenia i instrukcje
- Funkcja print
- Argumenty
- Komentarze
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 3. Funkcje
- Definiowanie nowych funkcji
- Parametry
- Wywoływanie funkcji
- Powtórzenie
- Zmienne i parametry są lokalne
- Diagramy stosu
- Śledzenie wsteczne
- Dlaczego funkcje?
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 4. Funkcje i interfejsy
- Moduł jupyturtle
- Tworzenie kwadratu
- Hermetyzacja i uogólnianie
- Aproksymacja okręgu
- Refaktoryzacja
- Diagram stosu
- Plan projektowania
- Notki dokumentacyjne
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 5. Instrukcje warunkowe i rekurencja
- Dzielenie liczb całkowitych i modulo
- Wyrażenia boolowskie
- Operatory logiczne
- Instrukcje if
- Klauzula else
- Łańcuchowe instrukcje warunkowe
- Zagnieżdżone instrukcje warunkowe
- Rekurencja
- Diagramy stosu dla funkcji rekurencyjnych
- Rekurencja nieskończona
- Dane wprowadzane z klawiatury
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 6. Wartości zwracane
- Niektóre funkcje zapewniają wartości zwracane
- Niektóre funkcje zwracają wartość None
- Wartości zwracane i instrukcje warunkowe
- Projektowanie przyrostowe
- Funkcje boolowskie
- Rekurencja z wartościami zwracanymi
- "Skok wiary"
- Ciąg Fibonacciego
- Sprawdzanie typów
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 7. Iteracja i wyszukiwanie
- Pętle i łańcuchy
- Wczytywanie listy słów
- Aktualizowanie zmiennych
- Wykonywanie pętli i ustalanie liczby
- Operator in
- Wyszukiwanie
- Moduł doctest
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 8. Łańcuchy i wyrażenia regularne
- Łańcuch jest ciągiem
- Fragmenty łańcuchów
- Łańcuchy są niezmienne
- Porównywanie łańcuchów
- Metody łańcuchowe
- Zapisywanie plików
- Znajdowanie i zastępowanie
- Wyrażenia regularne
- Zastępowanie łańcuchów
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 9. Listy
- Lista to ciąg
- Listy są zmienne
- Fragmenty listy
- Operacje na listach
- Metody list
- Listy i łańcuchy
- Wykonywanie pętli względem listy
- Sortowanie list
- Obiekty i wartości
- Tworzenie aliasu
- Argumenty listy
- Tworzenie listy słów
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 10. Słowniki
- Słownik to odwzorowanie
- Tworzenie słowników
- Operator in
- Kolekcja liczników
- Zastosowanie pętli i słowników
- Listy i słowniki
- Akumulowanie listy
- Wartości zapamiętywane
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 11. Krotki
- Krotki przypominają listy
- Krotki są jednak niezmienne
- Przypisanie krotki
- Krotki jako wartości zwracane
- "Pakowanie" argumentów
- Funkcja zip
- Porównywanie i sortowanie
- Odwracanie słownika
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 12. Analiza i generowanie tekstu
- Unikalne słowa
- Interpunkcja
- Częstotliwości występowania słów
- Opcjonalne parametry
- Odejmowanie słowników
- Liczby losowe
- Bigramy
- Analiza Markowa
- Generowanie tekstu
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 13. Pliki i bazy danych
- Nazwy plików i ścieżki
- Mechanizm łańcuchów F-String
- Moduł YAML
- Moduł Shelve
- Przechowywanie struktur danych
- Sprawdzanie pod kątem równoważnych plików
- Przeszukiwanie katalogów
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 14. Klasy i funkcje
- Typy definiowane przez programistę
- Atrybuty
- Obiekty jako wartości zwracane
- Obiekty są zmienne
- Kopiowanie
- "Czyste" funkcje
- Prototyp i poprawka
- Rozwój rozpoczynający się od projektu
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 15. Klasy i metody
- Definiowanie metod
- Kolejna metoda
- Metody statyczne
- Porównywanie obiektów Time
- Metoda __str__
- Metoda __init__
- Przeciążanie operatorów
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 16. Klasy i obiekty
- Tworzenie punktu
- Tworzenie linii
- Równoważność i tożsamość
- Tworzenie prostokąta
- Modyfikowanie prostokątów
- Głęboka kopia
- Polimorfizm
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 17. Dziedziczenie
- Reprezentowanie kart
- Atrybuty kart
- Wyświetlanie kart
- Porównywanie kart
- Talie
- Wyświetlanie talii
- Dodawanie, usuwanie, przenoszenie i sortowanie
- Elementy nadrzędne i potomne
- Specjalizacja
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 18. Dodatki języka Python
- Zbiory
- Liczniki
- defaultdict
- Wyrażenia warunkowe
- Listy składane
- Funkcje any i all
- Krotki z nazwą
- "Pakowanie" argumentów słów kluczowych
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
Rozdział 19. Końcowe przemyślenia