reklama - zainteresowany?

Myśl w języku Java! Nauka programowania - Helion

Myśl w języku Java! Nauka programowania
ebook
Autor: Allen B. Downey, Chris Mayfield
Tytuł oryginału: Think Java: How to Think Like a Computer Scientist
Tłumaczenie: Łukasz Suma
ISBN: 978-83-283-3007-8
stron: 248, Format: ebook
Data wydania: 2017-02-05
Księgarnia: Helion

Cena książki: 24,50 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-24,50 zł)

Dodaj do koszyka Myśl w języku Java! Nauka programowania

Tagi: Java - Programowanie | Techniki programowania

Myśl w języku Java! Nauka programowania

Zacznij myśleć jak programista! Naucz się łączyć umiejętności płynące z różnych dziedzin: matematyki, inżynierii i nauk przyrodniczych. Różnorodna wiedza ułatwi Ci pokonywanie przeszkód w pracy programisty — dzięki niej zdefiniujesz problem i sformułujesz jasne i precyzyjne rozwiązanie. Jak się okazuje, te wszystkie trudne umiejętności można sobie przyswoić, ucząc się programowania. Znajomość języka Java stanie się dodatkową korzyścią — jest to język o ugruntowanej pozycji, lubiany, dojrzały i najzwyczajniej bardzo przydatny.

Trzymasz w ręku zwięzły podręcznik programowania napisany z myślą o osobach mających niewielkie lub zerowe doświadczenie w tej materii. Przedstawiono w nim najbardziej podstawowe zagadnienia, a poszczególne koncepcje zaprezentowano w logicznej kolejności. Sam język Java nie został może wyczerpująco opisany, jednak ważniejsze konstrukcje, strategie i techniki programistyczne zostały pokazane w bardzo zrozumiały i przystępny sposób. Poszczególne koncepcje zilustrowano praktycznymi przykładami kodu. Ten starannie przemyślany układ treści sprawi, że „myślenie jak informatyk” bardzo szybko przestanie być Twoim problemem!

  • Poznawaj po jednym zagadnieniu naraz: opanuj skomplikowane tematy, rozbijając je na szereg drobnych kroków popartych przykładami.
  • Zrozum sposób formułowania problemów, myśl kreatywnie o rozwiązaniach i pisz programy klarownie i precyzyjnie.
  • Wybierz techniki programowania, które najlepiej sprawdzą się w Twojej sytuacji i przećwicz ważną umiejętność debugowania kodu.
  • Odkryj relacje pomiędzy danymi wejściowymi i wyjściowymi oraz poznaj instrukcje decyzyjne i pętle, klasy i metody, łańcuchy znakowe i tablice.
  • Wykonaj ćwiczenia związane z grami słownymi, grafiką komputerową, zagadkami i grami karcianymi.

Java — już wkrótce zaczniesz myśleć jak informatyk!

Dodaj do koszyka Myśl w języku Java! Nauka programowania

 

Osoby które kupowały "Myśl w języku Java! Nauka programowania", wybierały także:

  • Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
  • Spring i Spring Boot. Kurs video. Testowanie aplikacji i bezpiecze
  • Metoda dziel i zwyci
  • JavaFX. Kurs video. Wzorce oraz typy generyczne
  • Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform

Dodaj do koszyka Myśl w języku Java! Nauka programowania

Spis treści

Myśl w języku Java! Nauka programowania eBook -- spis treści

Wstęp (9)

1. Droga programu (13)

  • Czym jest programowanie? (13)
  • Czym jest informatyka? (14)
  • Języki programowania (15)
  • Program "Witaj, świecie!" (16)
  • Wyświetlanie łańcuchów znakowych (17)
  • Sekwencje ucieczki (18)
  • Formatowanie kodu (19)
  • Debugowanie kodu (20)
  • Słownictwo (20)
  • Ćwiczenia (22)

2. Zmienne i operatory (25)

  • Deklarowanie zmiennych (25)
  • Przypisanie (26)
  • Diagramy stanu (27)
  • Wyświetlanie zmiennych (28)
  • Operatory arytmetyczne (28)
  • Liczby zmiennoprzecinkowe (29)
  • Błędy zaokrągleń (31)
  • Operatory działające na łańcuchach znakowych (32)
  • Kompozycja (33)
  • Typy błędów (33)
  • Słownictwo (36)
  • Ćwiczenia (38)

3. Wejście i wyjście (41)

  • Klasa System (41)
  • Klasa Scanner (42)
  • Struktura programu (43)
  • Cale na centymetry (44)
  • Literały i stałe (45)
  • Formatowanie danych wyjściowych (45)
  • Centymetry na cale (46)
  • Operator modulo (47)
  • Łączenie wszystkiego w całość (48)
  • "Bug" w klasie Scanner (49)
  • Słownictwo (50)
  • Ćwiczenia (51)

4. Metody niezwracające wartości (55)

  • Metody matematyczne (55)
  • Kompozycja raz jeszcze (56)
  • Dodawanie nowych metod (57)
  • Przepływ wykonania (59)
  • Parametry i argumenty (60)
  • Wiele parametrów (61)
  • Diagramy stosu (62)
  • Czytanie dokumentacji (62)
  • Pisanie dokumentacji (65)
  • Słownictwo (66)
  • Ćwiczenia (67)

5. Warunki i operacje logiczne (69)

  • Operatory relacyjne (69)
  • Operatory logiczne (70)
  • Instrukcje warunkowe (71)
  • Tworzenie łańcuchów i zagnieżdżanie (72)
  • Zmienne flagi (73)
  • Instrukcja return (74)
  • Sprawdzanie danych wejściowych (74)
  • Metody rekurencyjne (75)
  • Rekurencyjne diagramy stosu (76)
  • Liczby binarne (77)
  • Słownictwo (79)
  • Ćwiczenia (80)

6. Metody zwracające wartość (83)

  • Wartości zwracane (83)
  • Pisanie metod (85)
  • Kompozycja metody (87)
  • Przeciążanie (88)
  • Metody typu boolean (89)
  • Znaczniki Javadoc (90)
  • Więcej rekurencji (90)
  • Akt wiary (92)
  • Jeszcze jeden przykład (93)
  • Słownictwo (94)
  • Ćwiczenia (95)

7. Pętle (99)

  • Instrukcja while (99)
  • Generowanie tablic (100)
  • Hermetyzacja i uogólnianie (102)
  • Więcej uogólniania (104)
  • Instrukcja for (106)
  • Pętla do-while (107)
  • Instrukcje break i continue (108)
  • Słownictwo (109)
  • Ćwiczenia (110)

8. Tablice (113)

  • Tworzenie tablic (113)
  • Dostęp do tablic (114)
  • Wyświetlanie tablic (115)
  • Kopiowanie tablic (116)
  • Długość tablic (117)
  • Przechodzenie przez tablice (117)
  • Liczby losowe (118)
  • Przechodzenie i zliczanie (119)
  • Budowanie histogramu (120)
  • Rozszerzona pętla for (121)
  • Słownictwo (122)
  • Ćwiczenia (123)

9. Łańcuchy znakowe i spółka (127)

  • Znaki (127)
  • Niezmienność łańcuchów znakowych (128)
  • Przechodzenie przez łańcuchy znakowe (129)
  • Podłańcuchy znakowe (130)
  • Metoda indexOf (131)
  • Porównywanie łańcuchów znakowych (132)
  • Formatowanie łańcuchów znakowych (133)
  • Klasy opakowujące (133)
  • Argumenty wiersza poleceń (134)
  • Słownictwo (135)
  • Ćwiczenia (136)

10. Obiekty (141)

  • Obiekty klasy Point (141)
  • Atrybuty (142)
  • Obiekty jako parametry (142)
  • Obiekty jako wartości zwracane (143)
  • Obiekty zmienne (144)
  • Korzystanie z aliasów (145)
  • Słowo kluczowe null (146)
  • Oczyszczanie pamięci (147)
  • Diagramy klas (147)
  • Źródła biblioteki języka Java (148)
  • Słownictwo (149)
  • Ćwiczenia (150)

11. Klasy (155)

  • Klasa Time (155)
  • Konstruktory (156)
  • Więcej konstruktorów (157)
  • Gettery i settery (158)
  • Wyświetlanie obiektów (160)
  • Metoda toString (161)
  • Metoda equals (162)
  • Dodawanie obiektów klasy Time (163)
  • Czyste metody i modyfikatory (164)
  • Słownictwo (165)
  • Ćwiczenia (166)

12. Tablice obiektów (171)

  • Obiekty klasy Card (171)
  • Metoda toString klasy Card (172)
  • Zmienne klasy (174)
  • Metoda compareTo (175)
  • Niezmienność obiektów klasy Card (176)
  • Tablica obiektów klasy Card (177)
  • Wyszukiwanie sekwencyjne (179)
  • Wyszukiwanie binarne (179)
  • Śledzenie wykonania kodu (180)
  • Wersja rekurencyjna (181)
  • Słownictwo (182)
  • Ćwiczenia (182)

13. Obiekty zawierające tablice (185)

  • Klasa Deck (185)
  • Tasowanie talii kart (186)
  • Sortowanie przez wybieranie (187)
  • Sortowanie przez scalanie (188)
  • Podtalie (188)
  • Scalanie talii (190)
  • Dodanie rekurencji (190)
  • Słownictwo (191)
  • Ćwiczenia (192)

14. Obiekty zawierające inne obiekty (195)

  • Talie i układy (195)
  • Klasa CardCollection (196)
  • Dziedziczenie (199)
  • Rozdawanie kart (200)
  • Klasa Player (201)
  • Klasa Eights (203)
  • Relacje pomiędzy klasami (206)
  • Słownictwo (207)
  • Ćwiczenia (208)

A. Narzędzia programistyczne (211)

  • Instalacja programu DrJava (211)
  • Panel Interactions programu DrJava (212)
  • Interfejs wiersza poleceń (213)
  • Testowanie w wierszu poleceń (214)
  • Uruchamianie narzędzia Checkstyle (216)
  • Śledzenie wykonania za pomocą debuggera (217)
  • Testowanie przy użyciu narzędzia JUnit (218)
  • Słownictwo (220)

B. Grafika 2D w Javie (223)

  • Tworzenie grafiki (223)
  • Metody graficzne (224)
  • Przykładowy rysunek (226)
  • Słownictwo (226)
  • Ćwiczenia (227)

C. Debugowanie (231)

  • Błędy czasu kompilacji (231)
  • Błędy czasu wykonania (234)
  • Błędy logiczne (237)

Skorowidz (243)

Dodaj do koszyka Myśl w języku Java! Nauka programowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.