reklama - zainteresowany?

Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk - Helion

Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk
Autor: Tomasz Rudny
ISBN: 978-83-246-2390-7
stron: 240, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2011-07-07
Księgarnia: Helion

Cena książki: 37,95 zł

Dodaj do koszyka Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk

Tagi: Technik informatyk (kwalifikacje E.12, E.13, E.14)

Podręcznik jest zgodny z podstawą programową kształcenia w zawodzie technik informatyk 312[01].

Numer dopuszczenia MEN: 24/2010

Profesjonalny technik informatyk nie może obyć siÄ™ bez znajomoÅ›ci zasad dziaÅ‚ania programów graficznych i multimedialnych. DziÄ™ki temu podrÄ™cznikowi uczeÅ„ bez trudu opanuje rozpoznawanie popularnych formatów zapisu plików, zrozumie podstawowe różnice miÄ™dzy nimi oraz samodzielnie przeprowadzi analizÄ™ i edycjÄ™ plików dźwiÄ™kowych. Dowie siÄ™, na czym polega obróbka plików graficznych, i nauczy siÄ™ tworzyć zaawansowane animacje — także te z wykorzystaniem Å›cieżek oraz jÄ™zyka skryptowego ActionScript. Ponadto książka ta przybliży mu kwestie zwiÄ…zane z pracÄ… nad filmami wideo, szczególnie w zakresie ich edycji oraz montażu, i przygotuje go do umieszczania w Internecie treÅ›ci graficznych czy multimedialnych.

"Technik Informatyk" to doskonaÅ‚y, charakteryzujÄ…cy siÄ™ wysokÄ… jakoÅ›ciÄ… i kompletny zestaw edukacyjny, przygotowany przez dysponujÄ…cego ogromnym doÅ›wiadczeniem lidera na rynku książek informatycznych — wydawnictwo Helion.

W skład zestawu "Technik Informatyk" wchodzą także:

"Systemy "Programowanie "UrzÄ…dzenia "Oprogramowanie

Podręczniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostały opracowane z myślą o wykształceniu kompetentnych techników, którzy bez trudu poradzą sobie z wyzwaniami w świecie współczesnej informatyki.

Dodaj do koszyka Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk

Spis treści

Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk -- spis treści

Wstęp (9)

Część I Obróbka dźwięku

Rozdział 1. Sposoby zapisu dźwięku (13)

  • 1.1. Analogowy zapis dźwiÄ™ku (14)
  • 1.2. Cyfrowy zapis dźwiÄ™ku (15)
    • 1.2.1. CzÄ™stotliwoÅ›ci sÅ‚yszalne (16)
    • 1.2.2. WielkoÅ›ci charakteryzujÄ…ce dźwiÄ™k (16)
  • 1.3. Kompresja audio (17)
  • 1.4. Jakość dźwiÄ™ku cyfrowego (18)

Rozdział 2. Formaty plików audio (21)

  • 2.1. Format WAVE (21)
  • 2.2. Format MP3 (22)
    • 2.2.1. Metadane pliku dźwiÄ™kowego (22)
    • 2.2.2. Zasada dziaÅ‚ania kompresji MP3 (22)
  • 2.3. Inne formaty audio (24)
  • 2.4. Konwersja miÄ™dzy formatami (25)

Rozdział 3. Analiza plików dźwiękowych (28)

  • 3.1. Podstawowa analiza plików dźwiÄ™kowych (28)
    • 3.1.1. Co to jest szum? (29)
  • 3.2. Widmo sygnaÅ‚u (31)
    • 3.2.1. Jak otrzymać widmo sygnaÅ‚u? (31)

Rozdział 4. Edycja plików dźwiękowych (37)

  • 4.1. Podstawowa edycja plików dźwiÄ™kowych (38)
  • 4.2. Dodawanie efektów (40)
    • 4.2.1. Efekt odwrócenia a backmasking (43)
  • 4.3. Montaż plików dźwiÄ™kowych (51)
    • 4.3.1. Tablica próbek, czyli Wavetable (52)

Część II Grafika komputerowa

Rozdział 5. Grafika rastrowa i wektorowa. Modele kolorów (59)

  • 5.1. Różnice miÄ™dzy grafikÄ… rastrowÄ… i wektorowÄ… (59)
  • 5.2. Zastosowania i cechy grafiki rastrowej (61)
    • 5.2.1. Co to jest DPI? (62)
  • 5.3. Zastosowania i cechy grafiki wektorowej (64)
    • 5.3.1. Wektoryzacja obrazów rastrowych (64)
  • 5.4. PojÄ™cie koloru (65)
    • 5.4.1. Trzy współrzÄ™dne koloru (65)
  • 5.5. Model kolorów RGB (66)
  • 5.6. Inne modele kolorów i ich zastosowania (68)
    • 5.6.1. SzeÅ›cian CMY (69)
  • 5.7. Model HSV (70)
    • 5.7.1. WspółrzÄ™dne HSV a parametry fizyczne fali Å›wietlnej (71)
  • 5.8. Model CIE XYZ (72)

Rozdział 6. Oprogramowanie graficzne (74)

  • 6.1. Rynek narzÄ™dzi grafiki komputerowej (74)
  • 6.2. Proste narzÄ™dzia graficzne (75)
  • 6.3. NarzÄ™dzia do zaawansowanej edycji obrazów (78)
    • 6.3.1. Adobe Photoshop - narzÄ™dzie grafiki rastrowej czy wektorowej? (78)
  • 6.4. NarzÄ™dzia do tworzenia obrazów (80)
    • 6.4.1. Krzywe Beziera i krzywe Hermite'a (80)

Rozdział 7. Formaty plików graficznych (85)

  • 7.1. Popularne formaty plików graficznych (85)
    • 7.1.1. Mapa bitowa (85)
    • 7.1.2. Format GIF (88)
    • 7.1.3. Format JPEG (89)
    • 7.1.4. Format PNG (90)
    • 7.1.5. Format PSD (90)
  • 7.2. Konwersja miÄ™dzy formatami (91)
  • 7.3. Wybór formatu (92)

Rozdział 8. Edycja plików graficznych (97)

  • 8.1. Rysowanie prostych obiektów (97)
  • 8.2. WypeÅ‚nianie kolorem i teksturÄ… (99)
  • 8.3. Filtrowanie obrazów i tworzenie efektów (100)
    • 8.3.1. Filtry funkcyjne i otoczeniowe (101)
  • 8.4. Przygotowanie obrazów na potrzeby stron internetowych (108)
    • 8.4.1. Rozmiar obrazów i plików (108)

Część III Animacja komputerowa

Rozdział 9. Tworzenie obiektów dla animacji (113)

  • 9.1. Podstawy programu Adobe Flash (114)
    • 9.1.1. Klatki a czas wykonania animacji (117)
  • 9.2. Przybornik narzÄ™dzi (118)
  • 9.3. Tworzenie statycznych obiektów graficznych (121)
  • 9.4. Transformacje obiektów (124)
  • 9.5. Definiowanie krzywych i praca z tekstem (127)
    • 9.5.1. Praca z tekstem (128)

Rozdział 10. Tworzenie prostych animacji (131)

  • 10.1. Proste animacje w Adobe Flash (131)
    • 10.1.1. Format SWF (134)
  • 10.2. Åšcieżka ruchu (136)
  • 10.3. Importowanie filmów i rotoskopia (143)

Rozdział 11. Języki skryptowe w tworzeniu animacji (147)

  • 11.1. SkÅ‚adnia jÄ™zyka ActionScript (148)
    • 11.1.1. ActionScript a inne jÄ™zyki skryptowe (148)
  • 11.2. Zmienne, wyrażenia i instrukcje jÄ™zyka ActionScript (149)
    • 11.2.1. Zmienne (150)
    • 11.2.2. Instrukcje (152)
    • 11.2.3. Komentarze w kodzie (153)
    • 11.2.4. Wyrażenia (156)
  • 11.3. Funkcje i obiekty (158)
    • 11.3.1. Funkcje (158)
    • 11.3.2. Obiekty (159)
  • 11.4. Procedury obsÅ‚ugi zdarzeÅ„ i ich zastosowanie (160)
  • 11.5. Tworzenie animacji krok po kroku (164)

Część IV Cyfrowa obróbka wideo

Rozdział 12. Formaty plików wideo (173)

  • 12.1. Metody kompresji wideo (173)
    • 12.1.1. Jak oceniać jakość kompresji wideo? (174)
    • 12.1.2. Kompresja wideo - podstawowe pojÄ™cia (175)
  • 12.2. Format AVI (175)
    • 12.2.1. Kodeki wideo (177)
  • 12.3. Format MPEG (178)
  • 12.4. Formaty VCD, SVCD i DVD-Video (180)
  • 12.5. Format (kodek) DivX (180)
  • 12.6. Inne formaty wideo (181)
  • 12.7. Dobór optymalnego formatu (182)

Rozdział 13. Nagrywanie sekwencji wideo (184)

  • 13.1. Nagrywanie prostych sekwencji wideo - zrzuty z ekranu (185)
  • 13.2. Nagrywanie sekwencji wideo za pomocÄ… kamery (186)
  • 13.3. Transfer danych do komputera (191)
    • 13.3.1. Czy zadanie importu danych wideo jest nadal tak ważne? (194)
  • 13.4. Przygotowanie filmu do eksportu na noÅ›niki CD i DVD (194)

Rozdział 14. Montaż filmów (200)

  • 14.1. Edycja wideo w Adobe Premiere (200)
  • 14.2. NarzÄ™dzia edycyjne (204)
  • 14.3. Dodawanie efektów (208)
  • 14.4. Dodawanie napisów (216)
  • 14.5. Synchronizacja Å›cieżki dźwiÄ™kowej (221)
  • 14.6. Praktyczne wskazówki do montażu filmów (222)

Bibliografia (225)

Skorowidz (226)

Dodaj do koszyka Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.