reklama - zainteresowany?

Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk - Helion

Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk
Autor: Tomasz Rudny
ISBN: 978-83-246-2390-7
stron: 240, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2011-07-07
Księgarnia: Helion

Cena książki: 37,95 zł

Dodaj do koszyka Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk

Tagi: Technik informatyk (kwalifikacje E.12, E.13, E.14)

Podręcznik jest zgodny z podstawą programową kształcenia w zawodzie technik informatyk 312[01].

Numer dopuszczenia MEN: 24/2010

Profesjonalny technik informatyk nie może obyć się bez znajomości zasad działania programów graficznych i multimedialnych. Dzięki temu podręcznikowi uczeń bez trudu opanuje rozpoznawanie popularnych formatów zapisu plików, zrozumie podstawowe różnice między nimi oraz samodzielnie przeprowadzi analizę i edycję plików dźwiękowych. Dowie się, na czym polega obróbka plików graficznych, i nauczy się tworzyć zaawansowane animacje — także te z wykorzystaniem ścieżek oraz języka skryptowego ActionScript. Ponadto książka ta przybliży mu kwestie związane z pracą nad filmami wideo, szczególnie w zakresie ich edycji oraz montażu, i przygotuje go do umieszczania w Internecie treści graficznych czy multimedialnych.

"Technik Informatyk" to doskonały, charakteryzujący się wysoką jakością i kompletny zestaw edukacyjny, przygotowany przez dysponującego ogromnym doświadczeniem lidera na rynku książek informatycznych — wydawnictwo Helion.

W skład zestawu "Technik Informatyk" wchodzą także:

"Systemy "Programowanie "Urządzenia "Oprogramowanie

Podręczniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostały opracowane z myślą o wykształceniu kompetentnych techników, którzy bez trudu poradzą sobie z wyzwaniami w świecie współczesnej informatyki.

Dodaj do koszyka Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk

Spis treści

Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk -- spis treści

Wstęp (9)

Część I Obróbka dźwięku

Rozdział 1. Sposoby zapisu dźwięku (13)

  • 1.1. Analogowy zapis dźwięku (14)
  • 1.2. Cyfrowy zapis dźwięku (15)
    • 1.2.1. Częstotliwości słyszalne (16)
    • 1.2.2. Wielkości charakteryzujące dźwięk (16)
  • 1.3. Kompresja audio (17)
  • 1.4. Jakość dźwięku cyfrowego (18)

Rozdział 2. Formaty plików audio (21)

  • 2.1. Format WAVE (21)
  • 2.2. Format MP3 (22)
    • 2.2.1. Metadane pliku dźwiękowego (22)
    • 2.2.2. Zasada działania kompresji MP3 (22)
  • 2.3. Inne formaty audio (24)
  • 2.4. Konwersja między formatami (25)

Rozdział 3. Analiza plików dźwiękowych (28)

  • 3.1. Podstawowa analiza plików dźwiękowych (28)
    • 3.1.1. Co to jest szum? (29)
  • 3.2. Widmo sygnału (31)
    • 3.2.1. Jak otrzymać widmo sygnału? (31)

Rozdział 4. Edycja plików dźwiękowych (37)

  • 4.1. Podstawowa edycja plików dźwiękowych (38)
  • 4.2. Dodawanie efektów (40)
    • 4.2.1. Efekt odwrócenia a backmasking (43)
  • 4.3. Montaż plików dźwiękowych (51)
    • 4.3.1. Tablica próbek, czyli Wavetable (52)

Część II Grafika komputerowa

Rozdział 5. Grafika rastrowa i wektorowa. Modele kolorów (59)

  • 5.1. Różnice między grafiką rastrową i wektorową (59)
  • 5.2. Zastosowania i cechy grafiki rastrowej (61)
    • 5.2.1. Co to jest DPI? (62)
  • 5.3. Zastosowania i cechy grafiki wektorowej (64)
    • 5.3.1. Wektoryzacja obrazów rastrowych (64)
  • 5.4. Pojęcie koloru (65)
    • 5.4.1. Trzy współrzędne koloru (65)
  • 5.5. Model kolorów RGB (66)
  • 5.6. Inne modele kolorów i ich zastosowania (68)
    • 5.6.1. Sześcian CMY (69)
  • 5.7. Model HSV (70)
    • 5.7.1. Współrzędne HSV a parametry fizyczne fali świetlnej (71)
  • 5.8. Model CIE XYZ (72)

Rozdział 6. Oprogramowanie graficzne (74)

  • 6.1. Rynek narzędzi grafiki komputerowej (74)
  • 6.2. Proste narzędzia graficzne (75)
  • 6.3. Narzędzia do zaawansowanej edycji obrazów (78)
    • 6.3.1. Adobe Photoshop - narzędzie grafiki rastrowej czy wektorowej? (78)
  • 6.4. Narzędzia do tworzenia obrazów (80)
    • 6.4.1. Krzywe Beziera i krzywe Hermite'a (80)

Rozdział 7. Formaty plików graficznych (85)

  • 7.1. Popularne formaty plików graficznych (85)
    • 7.1.1. Mapa bitowa (85)
    • 7.1.2. Format GIF (88)
    • 7.1.3. Format JPEG (89)
    • 7.1.4. Format PNG (90)
    • 7.1.5. Format PSD (90)
  • 7.2. Konwersja między formatami (91)
  • 7.3. Wybór formatu (92)

Rozdział 8. Edycja plików graficznych (97)

  • 8.1. Rysowanie prostych obiektów (97)
  • 8.2. Wypełnianie kolorem i teksturą (99)
  • 8.3. Filtrowanie obrazów i tworzenie efektów (100)
    • 8.3.1. Filtry funkcyjne i otoczeniowe (101)
  • 8.4. Przygotowanie obrazów na potrzeby stron internetowych (108)
    • 8.4.1. Rozmiar obrazów i plików (108)

Część III Animacja komputerowa

Rozdział 9. Tworzenie obiektów dla animacji (113)

  • 9.1. Podstawy programu Adobe Flash (114)
    • 9.1.1. Klatki a czas wykonania animacji (117)
  • 9.2. Przybornik narzędzi (118)
  • 9.3. Tworzenie statycznych obiektów graficznych (121)
  • 9.4. Transformacje obiektów (124)
  • 9.5. Definiowanie krzywych i praca z tekstem (127)
    • 9.5.1. Praca z tekstem (128)

Rozdział 10. Tworzenie prostych animacji (131)

  • 10.1. Proste animacje w Adobe Flash (131)
    • 10.1.1. Format SWF (134)
  • 10.2. Ścieżka ruchu (136)
  • 10.3. Importowanie filmów i rotoskopia (143)

Rozdział 11. Języki skryptowe w tworzeniu animacji (147)

  • 11.1. Składnia języka ActionScript (148)
    • 11.1.1. ActionScript a inne języki skryptowe (148)
  • 11.2. Zmienne, wyrażenia i instrukcje języka ActionScript (149)
    • 11.2.1. Zmienne (150)
    • 11.2.2. Instrukcje (152)
    • 11.2.3. Komentarze w kodzie (153)
    • 11.2.4. Wyrażenia (156)
  • 11.3. Funkcje i obiekty (158)
    • 11.3.1. Funkcje (158)
    • 11.3.2. Obiekty (159)
  • 11.4. Procedury obsługi zdarzeń i ich zastosowanie (160)
  • 11.5. Tworzenie animacji krok po kroku (164)

Część IV Cyfrowa obróbka wideo

Rozdział 12. Formaty plików wideo (173)

  • 12.1. Metody kompresji wideo (173)
    • 12.1.1. Jak oceniać jakość kompresji wideo? (174)
    • 12.1.2. Kompresja wideo - podstawowe pojęcia (175)
  • 12.2. Format AVI (175)
    • 12.2.1. Kodeki wideo (177)
  • 12.3. Format MPEG (178)
  • 12.4. Formaty VCD, SVCD i DVD-Video (180)
  • 12.5. Format (kodek) DivX (180)
  • 12.6. Inne formaty wideo (181)
  • 12.7. Dobór optymalnego formatu (182)

Rozdział 13. Nagrywanie sekwencji wideo (184)

  • 13.1. Nagrywanie prostych sekwencji wideo - zrzuty z ekranu (185)
  • 13.2. Nagrywanie sekwencji wideo za pomocą kamery (186)
  • 13.3. Transfer danych do komputera (191)
    • 13.3.1. Czy zadanie importu danych wideo jest nadal tak ważne? (194)
  • 13.4. Przygotowanie filmu do eksportu na nośniki CD i DVD (194)

Rozdział 14. Montaż filmów (200)

  • 14.1. Edycja wideo w Adobe Premiere (200)
  • 14.2. Narzędzia edycyjne (204)
  • 14.3. Dodawanie efektów (208)
  • 14.4. Dodawanie napisów (216)
  • 14.5. Synchronizacja ścieżki dźwiękowej (221)
  • 14.6. Praktyczne wskazówki do montażu filmów (222)

Bibliografia (225)

Skorowidz (226)

Dodaj do koszyka Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.