Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk - Helion
ISBN: 978-83-246-3629-7
stron: 248, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2011-07-07
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,90 zł
Podręcznik jest zgodny z podstawą programową kształcenia w zawodzie technik informatyk 312[01].
Numer dopuszczenia MEN: 24/2010
Profesjonalny technik informatyk nie może obyć siÄ™ bez znajomoÅ›ci zasad dziaÅ‚ania programów graficznych i multimedialnych. DziÄ™ki temu podrÄ™cznikowi uczeÅ„ bez trudu opanuje rozpoznawanie popularnych formatów zapisu plików, zrozumie podstawowe różnice miÄ™dzy nimi oraz samodzielnie przeprowadzi analizÄ™ i edycjÄ™ plików dźwiÄ™kowych. Dowie siÄ™, na czym polega obróbka plików graficznych, i nauczy siÄ™ tworzyć zaawansowane animacje — także te z wykorzystaniem Å›cieżek oraz jÄ™zyka skryptowego ActionScript. Ponadto książka ta przybliży mu kwestie zwiÄ…zane z pracÄ… nad filmami wideo, szczególnie w zakresie ich edycji oraz montażu, i przygotuje go do umieszczania w Internecie treÅ›ci graficznych czy multimedialnych.
"Technik Informatyk" to doskonaÅ‚y, charakteryzujÄ…cy siÄ™ wysokÄ… jakoÅ›ciÄ… i kompletny zestaw edukacyjny, przygotowany przez dysponujÄ…cego ogromnym doÅ›wiadczeniem lidera na rynku książek informatycznych — wydawnictwo Helion.
W skład zestawu "Technik Informatyk" wchodzą także:
PodrÄ™czniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostaÅ‚y opracowane z myÅ›lÄ… o wyksztaÅ‚ceniu kompetentnych techników, którzy bez trudu poradzÄ… sobie z wyzwaniami w Å›wiecie wspóÅ‚czesnej informatyki.
Osoby które kupowały "Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk -- spis treści
Wstęp (9)
CZĘŚĆ I Obróbka dźwiÄ™ku
Rozdział 1. Sposoby zapisu dźwięku (13)
- 1.1. Analogowy zapis dźwięku (14)
- 1.2. Cyfrowy zapis dźwięku (15)
- 1.2.1. Wielkości charakteryzujące dźwięk (16)
- 1.3. Kompresja audio (17)
- 1.4. Jakość dźwięku cyfrowego (18)
RozdziaÅ‚ 2. Formaty plików audio (21)
- 2.1. Format WAVE (21)
- 2.2. Format MP3 (22)
- 2.2.1. Metadane pliku dźwiękowego (22)
- 2.2.2. Zasada działania kompresji MP3 (22)
- 2.3. Inne formaty audio (24)
- 2.4. Konwersja między formatami (25)
RozdziaÅ‚ 3. Analiza plików dźwiÄ™kowych (28)
- 3.1. Podstawowa analiza plików dźwiÄ™kowych (28)
- 3.2. Widmo sygnału (32)
- 3.2.1. Jak otrzymać widmo sygnału? (32)
RozdziaÅ‚ 4. Edycja plików dźwiÄ™kowych (37)
- 4.1. Podstawowa edycja plików dźwiÄ™kowych (38)
- 4.2. Dodawanie efektów (40)
- 4.3. Montaż plików dźwiÄ™kowych (51)
CZĘŚĆ II Grafika komputerowa
RozdziaÅ‚ 5. Grafika rastrowa i wektorowa. Modele kolorów (59)
- 5.1. Różnice miÄ™dzy grafikÄ… rastrowÄ… i wektorowÄ… (59)
- 5.2. Zastosowania i cechy grafiki rastrowej (61)
- 5.2.1. Co to jest DPI? (62)
- 5.2.2. GÅ‚Ä™bia bitowa i efekt schodków (63)
- 5.3. Zastosowania i cechy grafiki wektorowej (64)
- 5.4. Pojęcie koloru (65)
- 5.4.1. Trzy wspóÅ‚rzÄ™dne koloru (65)
- 5.5. Model kolorów RGB (66)
- 5.6. Inne modele kolorów i ich zastosowania (68)
- 5.6.1. Sześcian CMY (69)
- 5.7. Model HSV (70)
- 5.7.1. WspóÅ‚rzÄ™dne HSV a parametry fizyczne fali Å›wietlnej (71)
- 5.8. Model CIE XYZ (72)
Rozdział 6. Oprogramowanie graficzne (74)
- 6.1. Rynek narzędzi grafiki komputerowej (74)
- 6.2. Proste narzędzia graficzne (75)
- 6.3. NarzÄ™dzia do zaawansowanej edycji obrazów (78)
- 6.4. NarzÄ™dzia do tworzenia obrazów (80)
- 6.4.1. Krzywe Beziera i krzywe Hermite'a (80)
RozdziaÅ‚ 7. Formaty plików graficznych (87)
- 7.1. Popularne formaty plików graficznych (87)
- 7.1.1. Mapa bitowa (87)
- 7.1.2. Format GIF (90)
- 7.1.3. Format TIFF (91)
- 7.1.4. Format JPEG (92)
- 7.1.5. Format PNG (93)
- 7.1.6. Format PSD (94)
- 7.1.7. Inne formaty (94)
- 7.2. Konwersja między formatami (94)
- 7.3. Wybór formatu (96)
RozdziaÅ‚ 8. Edycja plików graficznych (100)
- 8.1. Rysowanie prostych obiektów (100)
- 8.2. Wypełnianie kolorem i teksturą (102)
- 8.3. Tworzenie obiektów graficznych w programach grafiki wektorowej (103)
- 8.4. Filtrowanie obrazów i tworzenie efektów (105)
- 8.4.1. Filtry funkcyjne i otoczeniowe (105)
- 8.4.2. Inne efekty wykorzystywane w edycji obrazów (112)
- 8.4.3. Montaż obrazów (114)
- 8.5. Przygotowanie obrazów na potrzeby stron internetowych (115)
- 8.5.1. Rozmiar obrazów i plików (116)
CZĘŚĆ III Animacja komputerowa
RozdziaÅ‚ 9. Tworzenie obiektów dla animacji (121)
- 9.1. Podstawy programu Adobe Flash (122)
- 9.2. Przybornik narzędzi (126)
- 9.3. Tworzenie statycznych obiektów graficznych (129)
- 9.4. Transformacje obiektów (132)
- 9.5. Definiowanie krzywych i praca z tekstem (135)
- 9.5.1. Praca z tekstem (136)
Rozdział 10. Tworzenie prostych animacji (139)
- 10.1. Proste animacje w Adobe Flash (139)
- 10.1.1. Format SWF (142)
- 10.2. Ścieżka ruchu (144)
- 10.3. Importowanie filmów i rotoskopia (151)
Rozdział 11. Języki skryptowe w tworzeniu animacji (155)
- 11.1. Składnia języka ActionScript (156)
- 11.2. Zmienne, wyrażenia i instrukcje języka ActionScript (157)
- 11.2.1. Zmienne (158)
- 11.2.2. Komentarze w kodzie (160)
- 11.2.3. Instrukcje (161)
- 11.2.4. Wyrażenia (166)
- 11.3. Funkcje i obiekty (167)
- 11.3.1. Funkcje (167)
- 11.3.2. Obiekty (170)
- 11.4. Procedury obsługi zdarzeń i ich zastosowanie (171)
- 11.5. Tworzenie animacji krok po kroku (175)
CZĘŚĆ IV Cyfrowa obróbka wideo
RozdziaÅ‚ 12. Formaty plików wideo (185)
- 12.1. Metody kompresji wideo (185)
- 12.1.1. Kompresja wideo - podstawowe pojęcia (187)
- 12.2. Format AVI (188)
- 12.2.1. Kodeki wideo (189)
- 12.3. Format MPEG (190)
- 12.4. Formaty VCD, SVCD, DVD-Video i Blu-ray (192)
- 12.5. Format (kodek) DivX (193)
- 12.6. Inne formaty wideo (193)
- 12.7. Dobór optymalnego formatu (194)
Rozdział 13. Nagrywanie sekwencji wideo (196)
- 13.1. Nagrywanie prostych sekwencji wideo - zrzuty z ekranu (197)
- 13.2. Nagrywanie sekwencji wideo za pomocÄ… kamery (198)
- 13.3. Transfer danych do komputera (203)
- 13.3.1. Czy zadanie importu danych wideo jest nadal tak ważne? (206)
- 13.4. Przygotowanie filmu do eksportu na nośniki CD i DVD (206)
RozdziaÅ‚ 14. Montaż filmów (212)
- 14.1. Edycja wideo w Adobe Premiere (213)
- 14.2. Narzędzia edycyjne (216)
- 14.3. Dodawanie efektów (220)
- 14.4. Dodawanie napisów (228)
- 14.5. Synchronizacja ścieżki dźwiękowej (233)
- 14.6. Praktyczne wskazówki do montażu filmów (234)
Bibliografia (237)
Skorowidz (238)