reklama - zainteresowany?

Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk - Helion

Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk
Autor: Tomasz Rudny
ISBN: 978-83-246-3629-7
stron: 248, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2011-07-07
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk

Tagi: Inne | Książki okołoszkolne | Technik informatyk

Podręcznik jest zgodny z podstawą programową kształcenia w zawodzie technik informatyk 312[01].

Numer dopuszczenia MEN: 24/2010

Profesjonalny technik informatyk nie może obyć siÄ™ bez znajomoÅ›ci zasad dziaÅ‚ania programów graficznych i multimedialnych. DziÄ™ki temu podrÄ™cznikowi uczeÅ„ bez trudu opanuje rozpoznawanie popularnych formatów zapisu plików, zrozumie podstawowe różnice miÄ™dzy nimi oraz samodzielnie przeprowadzi analizÄ™ i edycjÄ™ plików dźwiÄ™kowych. Dowie siÄ™, na czym polega obróbka plików graficznych, i nauczy siÄ™ tworzyć zaawansowane animacje — także te z wykorzystaniem Å›cieżek oraz jÄ™zyka skryptowego ActionScript. Ponadto książka ta przybliży mu kwestie zwiÄ…zane z pracÄ… nad filmami wideo, szczególnie w zakresie ich edycji oraz montażu, i przygotuje go do umieszczania w Internecie treÅ›ci graficznych czy multimedialnych.

"Technik Informatyk" to doskonaÅ‚y, charakteryzujÄ…cy siÄ™ wysokÄ… jakoÅ›ciÄ… i kompletny zestaw edukacyjny, przygotowany przez dysponujÄ…cego ogromnym doÅ›wiadczeniem lidera na rynku książek informatycznych — wydawnictwo Helion.

W skład zestawu "Technik Informatyk" wchodzą także:
 

Systemy i sieci komputerowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk Programowanie strukturalne i obiektowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk Urządzenia techniki komputerowej. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk Oprogramowanie biurowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk

 

PodrÄ™czniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostaÅ‚y opracowane z myÅ›lÄ… o wyksztaÅ‚ceniu kompetentnych techników, którzy bez trudu poradzÄ… sobie z wyzwaniami w Å›wiecie wspóÅ‚czesnej informatyki.

Dodaj do koszyka Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk

 

Osoby które kupowały "Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Przywództwo w Å›wiecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym Å›rodowisku
  • Twoja firma w social mediach. Podr

Dodaj do koszyka Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk

Spis treści

Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk -- spis treści

Wstęp (9)

CZĘŚĆ I Obróbka dźwiÄ™ku

Rozdział 1. Sposoby zapisu dźwięku (13)

  • 1.1. Analogowy zapis dźwiÄ™ku (14)
  • 1.2. Cyfrowy zapis dźwiÄ™ku (15)
    • 1.2.1. WielkoÅ›ci charakteryzujÄ…ce dźwiÄ™k (16)
  • 1.3. Kompresja audio (17)
  • 1.4. Jakość dźwiÄ™ku cyfrowego (18)

RozdziaÅ‚ 2. Formaty plików audio (21)

  • 2.1. Format WAVE (21)
  • 2.2. Format MP3 (22)
    • 2.2.1. Metadane pliku dźwiÄ™kowego (22)
    • 2.2.2. Zasada dziaÅ‚ania kompresji MP3 (22)
  • 2.3. Inne formaty audio (24)
  • 2.4. Konwersja miÄ™dzy formatami (25)

RozdziaÅ‚ 3. Analiza plików dźwiÄ™kowych (28)

  • 3.1. Podstawowa analiza plików dźwiÄ™kowych (28)
  • 3.2. Widmo sygnaÅ‚u (32)
    • 3.2.1. Jak otrzymać widmo sygnaÅ‚u? (32)

RozdziaÅ‚ 4. Edycja plików dźwiÄ™kowych (37)

  • 4.1. Podstawowa edycja plików dźwiÄ™kowych (38)
  • 4.2. Dodawanie efektów (40)
  • 4.3. Montaż plików dźwiÄ™kowych (51)

CZĘŚĆ II Grafika komputerowa

RozdziaÅ‚ 5. Grafika rastrowa i wektorowa. Modele kolorów (59)

  • 5.1. Różnice miÄ™dzy grafikÄ… rastrowÄ… i wektorowÄ… (59)
  • 5.2. Zastosowania i cechy grafiki rastrowej (61)
    • 5.2.1. Co to jest DPI? (62)
    • 5.2.2. GÅ‚Ä™bia bitowa i efekt schodków (63)
  • 5.3. Zastosowania i cechy grafiki wektorowej (64)
  • 5.4. PojÄ™cie koloru (65)
    • 5.4.1. Trzy wspóÅ‚rzÄ™dne koloru (65)
  • 5.5. Model kolorów RGB (66)
  • 5.6. Inne modele kolorów i ich zastosowania (68)
    • 5.6.1. SzeÅ›cian CMY (69)
  • 5.7. Model HSV (70)
    • 5.7.1. WspóÅ‚rzÄ™dne HSV a parametry fizyczne fali Å›wietlnej (71)
  • 5.8. Model CIE XYZ (72)

Rozdział 6. Oprogramowanie graficzne (74)

  • 6.1. Rynek narzÄ™dzi grafiki komputerowej (74)
  • 6.2. Proste narzÄ™dzia graficzne (75)
  • 6.3. NarzÄ™dzia do zaawansowanej edycji obrazów (78)
  • 6.4. NarzÄ™dzia do tworzenia obrazów (80)
    • 6.4.1. Krzywe Beziera i krzywe Hermite'a (80)

RozdziaÅ‚ 7. Formaty plików graficznych (87)

  • 7.1. Popularne formaty plików graficznych (87)
    • 7.1.1. Mapa bitowa (87)
    • 7.1.2. Format GIF (90)
    • 7.1.3. Format TIFF (91)
    • 7.1.4. Format JPEG (92)
    • 7.1.5. Format PNG (93)
    • 7.1.6. Format PSD (94)
    • 7.1.7. Inne formaty (94)
  • 7.2. Konwersja miÄ™dzy formatami (94)
  • 7.3. Wybór formatu (96)

RozdziaÅ‚ 8. Edycja plików graficznych (100)

  • 8.1. Rysowanie prostych obiektów (100)
  • 8.2. WypeÅ‚nianie kolorem i teksturÄ… (102)
  • 8.3. Tworzenie obiektów graficznych w programach grafiki wektorowej (103)
  • 8.4. Filtrowanie obrazów i tworzenie efektów (105)
    • 8.4.1. Filtry funkcyjne i otoczeniowe (105)
    • 8.4.2. Inne efekty wykorzystywane w edycji obrazów (112)
    • 8.4.3. Montaż obrazów (114)
  • 8.5. Przygotowanie obrazów na potrzeby stron internetowych (115)
    • 8.5.1. Rozmiar obrazów i plików (116)

CZĘŚĆ III Animacja komputerowa

RozdziaÅ‚ 9. Tworzenie obiektów dla animacji (121)

  • 9.1. Podstawy programu Adobe Flash (122)
  • 9.2. Przybornik narzÄ™dzi (126)
  • 9.3. Tworzenie statycznych obiektów graficznych (129)
  • 9.4. Transformacje obiektów (132)
  • 9.5. Definiowanie krzywych i praca z tekstem (135)
    • 9.5.1. Praca z tekstem (136)

Rozdział 10. Tworzenie prostych animacji (139)

  • 10.1. Proste animacje w Adobe Flash (139)
    • 10.1.1. Format SWF (142)
  • 10.2. Åšcieżka ruchu (144)
  • 10.3. Importowanie filmów i rotoskopia (151)

Rozdział 11. Języki skryptowe w tworzeniu animacji (155)

  • 11.1. SkÅ‚adnia jÄ™zyka ActionScript (156)
  • 11.2. Zmienne, wyrażenia i instrukcje jÄ™zyka ActionScript (157)
    • 11.2.1. Zmienne (158)
    • 11.2.2. Komentarze w kodzie (160)
    • 11.2.3. Instrukcje (161)
    • 11.2.4. Wyrażenia (166)
  • 11.3. Funkcje i obiekty (167)
    • 11.3.1. Funkcje (167)
    • 11.3.2. Obiekty (170)
  • 11.4. Procedury obsÅ‚ugi zdarzeÅ„ i ich zastosowanie (171)
  • 11.5. Tworzenie animacji krok po kroku (175)

CZĘŚĆ IV Cyfrowa obróbka wideo

RozdziaÅ‚ 12. Formaty plików wideo (185)

  • 12.1. Metody kompresji wideo (185)
    • 12.1.1. Kompresja wideo - podstawowe pojÄ™cia (187)
  • 12.2. Format AVI (188)
    • 12.2.1. Kodeki wideo (189)
  • 12.3. Format MPEG (190)
  • 12.4. Formaty VCD, SVCD, DVD-Video i Blu-ray (192)
  • 12.5. Format (kodek) DivX (193)
  • 12.6. Inne formaty wideo (193)
  • 12.7. Dobór optymalnego formatu (194)

Rozdział 13. Nagrywanie sekwencji wideo (196)

  • 13.1. Nagrywanie prostych sekwencji wideo - zrzuty z ekranu (197)
  • 13.2. Nagrywanie sekwencji wideo za pomocÄ… kamery (198)
  • 13.3. Transfer danych do komputera (203)
    • 13.3.1. Czy zadanie importu danych wideo jest nadal tak ważne? (206)
  • 13.4. Przygotowanie filmu do eksportu na noÅ›niki CD i DVD (206)

RozdziaÅ‚ 14. Montaż filmów (212)

  • 14.1. Edycja wideo w Adobe Premiere (213)
  • 14.2. NarzÄ™dzia edycyjne (216)
  • 14.3. Dodawanie efektów (220)
  • 14.4. Dodawanie napisów (228)
  • 14.5. Synchronizacja Å›cieżki dźwiÄ™kowej (233)
  • 14.6. Praktyczne wskazówki do montażu filmów (234)

Bibliografia (237)

Skorowidz (238)

Dodaj do koszyka Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.