Modelowanie wnętrz w 3D z wykorzystaniem bezpłatnych narzędzi - Helion
ISBN: 978-83-246-2789-9
stron: 256, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2010-12-03
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,00 zł
- Skąd pobrać i jak zainstalować potrzebne narzędzia?
- Jak wykonać model w Google SketchUp 8?
- Jak renderować model i animację w Kerkythei?
Nie ma się co oszukiwać, dziś nawet najlepszy projekt aranżacji wnętrza nie ma szans sprzedaży, jeśli nie stoi za nim efektowna, wierna wizualizacja. Naszym klientom naprawdę trudno wyobrazić sobie nasze wzniosłe wizje o tym, jak "chłodny, surowy marmur pięknie skomponuje się z nowym, śliwkowym kolorem wschodniej ściany pokoju…". Oni muszą to przecież zobaczyć! Na szczęście powszechnie wykorzystywane przez architektów, dekoratorów, producentów mebli czy farb kosztowne programy do modelowania wnętrz doczekały się swoich darmowych i równie funkcjonalnych konkurentów. Dzięki temu nawet małe studio projektowe, nie dysponując wielkim budżetem, może wykonywać swoje usługi naprawdę profesjonalnie… a co za tym idzie, skutecznie!
Autorka tej książki jest nie tylko specjalistką od grafiki 3D, jest także doświadczonym architektem, dzięki czemu doskonale wie, jakiej wiedzy potrzebujesz, by najlepiej wykorzystać potencjał darmowych narzędzi do modelowania wnętrz. Swoją naukę zaczniesz od poprawnej instalacji niezbędnych programów, ich konfiguracji i oswojenia środowiska pracy. Nauczysz się budować dokładny model wnętrza na podstawie zwymiarowanego rzutu, tworzyć i teksturować modele nietypowych elementów wyposażenia oraz korzystać z gotowych modeli do przyspieszenia pracy nad elementami typowymi (standardowe okna, drzwi, meble kuchenne, sprzęt AGD). Dowiesz się, jak przygotować model do eksportu, wyrenderować go, pracować ze światłem, wprowadzić realistyczne materiały i tło sceny. Na koniec odkryjesz, jak właściwie eksportować i renderować gotową animację. Po tym etapie zdobędziesz już wszystkie niezbędne umiejętności, by tworzyć naprawdę autentyczne, trójwymiarowe prezentacje wnętrz!
- Instalowanie odpowiednich narzędzi (Google SketchUp, Kerkythea)
- Rysowanie rzutów, tworzenie prostokątów, łuków, kół i obrysów
- Modelowanie ścian, tworzenie i wstawianie okien oraz drzwi
- Praca z materiałami i teksturami
- Wyposażanie wnętrza w oparciu o własne modele oraz gotowe komponenty
- Wprowadzanie cieni oraz dodatkowych źródeł światła na użytek programu renderującego
- Eksportowanie modelu do pliku XML
- Praca z kamerami, światłami i realistycznymi materiałami
- Zmiana tła sceny odpowiednio do typu oświetlenia (dzienne, nocne)
- Renderowanie swojego modelu i animacji
Zobacz, jak wykorzystać darmowe narzędzia
w tworzeniu profesjonalnych wizualizacji!
Osoby które kupowały "Modelowanie wnętrz w 3D z wykorzystaniem bezpłatnych narzędzi ", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Modelowanie wnętrz w 3D z wykorzystaniem bezpłatnych narzędzi -- spis treści
Rozdział 1. Przygotowanie narzędzi (7)
- Pobieranie plików (7)
- Instalacja i konfiguracja (10)
- Pierwszy rzut oka (10)
Rozdział 2. Rysowanie rzutu (15)
- Nawigacja (16)
- Podpowiedzi (20)
- Tworzenie linii o zadanej długości (22)
- Podawanie współrzędnych punktu końcowego linii (23)
- Rysowanie według linii pomocniczych (24)
- Precyzyjne tworzenie prostokątów (26)
- Dodawanie obrysu (29)
- Dokładne przemieszczanie (31)
- Łuki i koła (32)
- Wieloboki (33)
- Warto zapamiętać (34)
Rozdział 3. Ściany (35)
- Wytłaczanie prostoliniowe (35)
- Wytłaczanie otworów (36)
- Wytłaczanie wzdłuż dowolnej ścieżki (40)
- Bryły obrotowe (43)
- Warto zapamiętać (44)
Rozdział 4. Okna i drzwi (45)
- Okno. Tworzenie komponentu (45)
- Okno. Edycja komponentu i przypisywanie materiałów (47)
- Okna Materials i Components (51)
- Wstawianie okien. Precyzyjne obracanie obiektów (54)
- Drzwi. Zagnieżdżanie grup i komponentów (56)
- Drzwi. Kopiowanie i modyfikowanie komponentów (59)
- Skalowanie obiektów (62)
- Komponenty z opcją Cut opening (65)
- Komponenty dynamiczne (67)
- Warto zapamiętać (71)
Rozdział 5. Materiały (73)
- Podział powierzchni podłogi. Narzędzie Protractor (74)
- Własne tekstury (78)
- Zapisywanie i porządkowanie kolekcji materiałów (80)
- Edycja materiałów (82)
- Obracanie tekstury (85)
- Narzędzie Paint Bucket (1) (89)
- Narzędzie Paint Bucket (2). Ukrywanie i wyświetlanie obiektów (91)
- Teksturowanie odnośników do komponentów (93)
- Warto zapamiętać (97)
Rozdział 6. Wyposażenie wnętrza (99)
- Warstwy (100)
- Blokowanie obiektów (103)
- Rzuty (104)
- Przekroje (108)
- Kuchnia. Operacje Boole'a (113)
- Kuchnia. Odbicia lustrzane (119)
- Rysowanie we własnym układzie współrzędnych (Axes) (123)
- Wygładzanie (129)
- Importowanie do pliku i komponenty dynamiczne (133)
- Zasłony (134)
- Warto zapamiętać (137)
Rozdział 7. Oświetlenie i prezentacja (139)
- Źródła światła (139)
- Tworzenie szeregu obiektów (142)
- Mgła (146)
- Gotowe lampy (148)
- Sufit (150)
- Style (153)
- Cienie (158)
- Spacer kamerą (163)
- Wymiary i opisy (169)
- Znak wodny (175)
- Eksportowanie prezentacji (178)
- Warto zapamiętać (181)
Rozdział 8. Materiały i wstępny rendering (183)
- Przygotowanie modelu do eksportu (183)
- Eksport modelu do pliku XML (186)
- Kerkythea. Kamery, światła i obiekty geometryczne (189)
- Pierwszy rendering i dobieranie jasności świateł (195)
- Emitery światła (199)
- Korzystanie z gotowych materiałów (202)
- Poprawianie skali tekstury (205)
- Importowanie wybranych obiektów (208)
- Tworzenie materiału teksturowanego (211)
- Materiały emitujące światło (217)
- Lustra (218)
- Szkło (220)
- Tło sceny i oświetlenie dzienne (222)
- Warto zapamiętać (229)
Rozdział 9. Rendering animacji (231)
- Przygotowanie animacji i oświetlenia (231)
- Tworzenie własnej biblioteki materiałów (233)
- Import materiałów KT (236)
- Eksportowanie animacji (240)
Skorowidz (245)