reklama - zainteresowany?

Modelowanie systemów informatycznych w języku UML 2.1 - Helion

Modelowanie systemów informatycznych w języku UML 2.1
ebook
Autor: Andrzej Stasiak, Włodzimierz Dąbrowski, Michał Wolski
ISBN: 9788301211080
stron: 308, Format: ebook
Data wydania: 2020-04-08
Księgarnia: Helion

Cena książki: 31,20 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-7,80 zł)

Dodaj do koszyka Modelowanie systemów informatycznych w języku UML 2.1

Tagi: UML - Programowanie

Książka przedstawia sposób modelowania systemów informacyjnych z wykorzystaniem podejścia obiektowego i języka UML 2.1. Czytelnik znajdzie w niej współczesne spojrzenie na modelowanie i projektowanie systemów informatycznych w ujęciu obiektowym zilustrowane praktycznymi przykładami wykorzystania języka UML w różnorodnych obszarach. W książce zgromadzono wiedzę najlepszych praktyk oraz często popełnianych przez projektantów błędów. Pozwoliło to na zbudowanie unikatowego repozytorium obszernej wiedzy z zakresu modelowania za pomocą języka UML. Najważniejszą zaletą książki jest skoncentrowanie się autorów na praktycznych aspektach wykorzystania języka UML. Autorzy prezentują w niej zastosowania tego języka w różnych obszarach, od projektowania systemów czasu rzeczywistego poprzez projektowanie baz danych aż po modelowanie systemów biznesowych. Książka skierowana jest przede wszystkim do studentów kierunków informatycznych oraz kierunków ekonomicznych i zarządzania mających w programie modelowanie biznesowe i projektowanie systemów informacyjnych oraz do praktyków pracujących przy tworzeniu systemów informatycznych. Może być też przydatna jako pomoc przy prowadzeniu kursów i szkoleń z zakresu modelowania biznesowego i projektowania systemów w języku UML.

Dodaj do koszyka Modelowanie systemów informatycznych w języku UML 2.1

 

Osoby które kupowały "Modelowanie systemów informatycznych w języku UML 2.1", wybierały także:

  • Język UML. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie systemów informatycznych
  • Język inżynierii systemów SysML. Architektura i zastosowania. Profile UML 2.x w praktyce
  • UML 2.0 w akcji. Przewodnik oparty na projektach
  • In
  • UML 2.0. Wprowadzenie

Dodaj do koszyka Modelowanie systemów informatycznych w języku UML 2.1

Spis treści

Modelowanie systemów informatycznych w języku UML 2.1 eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treści
  • O Autorach
  • 1. Wprowadzenie
  • 2. Modelowanie cele i metody
    • 2.1. Przegląd rozdziału
      • 2.1.1. Czego dotyczy ten rozdział?
      • 2.1.2. Co powinieneś wiedzieć, aby zrozumieć?
      • 2.1.3. Jakie najważniejsze problemy rozwiążemy w tym rozdziale?
      • 2.1.4. Czego dowiesz się po jego przeczytaniu?
      • 2.1.5. Dlaczego warto przeczytać ten rozdział?
    • 2.2. Czym jest, a czym nie jest model systemu?
      • 2.2.1. Czym jest model systemu?
    • 2.3. Po co budować modele?
    • 2.4. Rodzaje modeli
    • 2.5. Odbiorcy i użytkownicy modeli
    • 2.6. Język opisu modeli
      • 2.6.1. Cechy dobrego modelu
      • 2.6.2. Jak popsuć model? Cechy złego modelu
    • 2.7. Podsumowanie
    • 2.8. Czego dotyczył rozdział?
      • 2.8.1. Czego nauczyłeś się w tym rozdziale?
      • 2.8.2. Jakich błędów warto unikać?
    • 2.9. Ćwiczenia sprawdzające
      • 2.9.1. Pytania testowe
      • 2.9.2. Pytania otwarte
    • 2.10 Słowniczek pojęć wprowadzonych w rozdziale
    • 2.11 Przegląd literatury
  • 3. Modelowanie biznesowe
    • 3.1. Przegląd rozdziału
      • 3.1.1. Czego dotyczy ten rozdział?
      • 3.1.2. Co powinieneś wiedzieć, aby zrozumieć?
      • 3.1.3. Jakie najważniejsze problemy rozwiążemy w tym rozdziale?
      • 3.1.4. Czego dowiesz się po jego przeczytaniu?
    • 3.2. Czym jest modelowanie biznesowe
    • 3.3. Notacja i semantyka modeli biznesowych wyrażonych w języku UML
    • 3.4. Model biznesowy firmy zarządzającej nieruchomościami
      • 3.4.1. Wstęp do zarządzania nieruchomościami opis werbalny modelu biznesowego
        • 3.4.1.1. Regulacje prawne
        • 3.4.1.2. Podstawowe pojęcia
        • 3.4.1.3. Mapowanie procesów biznesowych na elementy modelu biznesowego
        • 3.4.1.4. Model analityczny
        • 3.4.1.5. Realizacja biznesowego przypadku użycia Odbierz media i usługę
        • 3.4.1.6. Realizacja biznesowego przypadku użycia Prowadü nadzór techniczny nad nieruchomością
        • 3.4.1.7. Realizacja biznesowego przypadku użycia Rozlicz finanse nieruchomości
        • 3.4.1.8. Realizacja Wykonaj bieżące naprawy i remonty
        • 3.4.1.9. Realizacja Wykonaj uchwałę właścicieli
    • 3.5. Patrząc w przyszłość: Jak z modelu biznesowego zrobić model przypadków użycia
    • 3.6. Czego dotyczył rozdział?
      • 3.6.1. Czego nauczyłeś się w tym rozdziale?
      • 3.6.2. Jakich błędów warto unikać?
    • 3.7. Ćwiczenia sprawdzające
      • 3.7.1. Pytania testowe
      • 3.7.2. Pytania otwarte
    • 3.8. Słowniczek pojęć wprowadzonych w rozdziale
    • 3.9. Przegląd literatury
  • 4. Modelowanie wymagań
    • 4.1. Przegląd rozdziału
      • 4.1.1. Czego dotyczy ten rozdział?
      • 4.1.2. Co powinieneś wiedzieć, aby zrozumieć?
      • 4.1.3. Jakie najważniejsze problemy rozwiążemy w tym rozdziale?
      • 4.1.4. Czego dowiesz się po jego przeczytaniu?
      • 4.1.5. Dlaczego warto przeczytać ten rozdział?
    • 4.2. Czym są wymagania dla systemu informatycznego?
    • 4.3. Rodzaje wymagań
      • 4.3.1. Wymagania funkcjonalne
        • 4.3.1.1. Język naturalny
        • 4.3.1.2. Język naturalny strukturalny
        • 4.3.1.3. Tablice i formularze
        • 4.3.1.4. Diagramy blokowe
        • 4.3.1.5. Diagramy kontekstowe
        • 4.3.1.6. Diagramy przypadków użycia
        • 4.3.1.7. Formalizm matematyczny
        • 4.3.1.8. Formularz wymagań funkcjonalnych
      • 4.3.2. Wymagania niefunkcjonalne
        • 4.3.2.1. Wymagania dotyczące produktu
        • 4.3.2.2. Wymagania dotyczące procesu
        • 4.3.2.3. Wymagania zewnętrzne
        • 4.3.2.4. Weryfikowanie wymagań niefunkcjonalnych
    • 4.4. Metody pozyskiwania i dokumentowania wymagań
      • 4.4.1. Wywiady i przeglądy
      • 4.4.2. Studia nad istniejącym oprogramowaniem
      • 4.4.3. Studia wymagań systemowych
      • 4.4.4. Studia osiągalności
      • 4.4.5. Prototypowanie
        • 4.4.5.1. Jakość dokumentu wymagań
        • 4.4.5.2. Opis wymagań z wykorzystaniem przypadków użycia
      • 4.4.6. Konwencje typograficzne i opis szablonu
    • 4.5. Dokument Specyfikacji Wymagań
      • 4.5.1. Struktura Dokumentu Specyfikacji Wymagań
        • 4.5.1.1. Wprowadzenie
        • 4.5.1.2. Opis ogólny
        • 4.5.1.3. Diagram przypadków użycia wnioski
        • 4.5.1.4. Założenia i zależności
        • 4.5.1.5. Wymagania systemowe
        • 4.5.1.6. Wymagania funkcjonalne
        • 4.5.1.7. Wymagania niefunkcjonalne
        • 4.5.1.8. Informacje pomocnicze
      • 4.5.2. Wzorzec szablonu specyfikacji wymagań funkcjonalnych
    • 4.6. Najczęstsze błędy popełniane przy modelowaniu wymagań
    • 4.7. Ćwiczenia sprawdzające
      • 4.7.1. Pytania testowe
      • 4.7.2. Pytania otwarte
    • 4.8. Słowniczek pojęć wprowadzonych w rozdziale
    • 4.9. Przegląd literatury
  • 5. Modelowanie systemów czasu rzeczywistego w języku UML
    • 5.1. Wprowadzenie
      • 5.1.1. Czego dotyczy ten rozdział?
      • 5.1.2. Co powinieneś wiedzieć, aby zrozumieć?
      • 5.1.3. Jakie najważniejsze problemy rozwiążemy w tym rozdziale?
      • 5.1.4. Czego dowiesz się po jego przeczytaniu?
      • 5.1.5. Dlaczego warto przeczytać ten rozdział?
    • 5.2. UML w modelowaniu systemów czasu rzeczywistego
      • 5.2.1. Mechanizmy rozszerzeń języka UML
        • 5.2.1.1. Stereotypy
        • 5.2.1.2. Metki
        • 5.2.1.3. Ograniczenia
      • 5.2.2. Analiza rozszerzeń języka UML dla SCR
    • 5.3. Modelowanie statyki SCR
      • 5.3.1. Klasy czy kapsuły?
      • 5.3.2. Porty
      • 5.3.3. Łączniki
    • 5.4. Modelowanie dynamiki systemów uwarunkowanych czasowo
      • 5.4.1. Protokoły
      • 5.4.2. Maszyny stanowe
    • 5.5. Warsztat projektanta systemów czasu rzeczywistego
    • 5.6. Cechy dobrego modelu SCR
      • 5.6.1. Pokładowy system sterowania podwieszeniami
        • 5.6.1.1. Wymagania wobec pokładowego systemu sterowania podwieszeniami
        • 5.6.1.2. Modelowanie struktury PSSP
        • 5.6.1.3. Modelowanie dynamiki PSSP
      • 5.6.2. Projekt systemu sterowania automatem do serwowania gorących napojów
        • 5.6.2.1. Wymagania wobec SSA
        • 5.6.2.2. Struktura SSA
        • 5.6.2.3. Model dynamiki SSA
    • 5.7. Sięgając poza UML dla SCR
      • 5.7.1. Dlaczego warto sterować rozwojem systemów poprzez modele?
      • 5.7.2. MDA
      • 5.7.3. MDA a MDSD
      • 5.7.4. Co dalej z językiem UML
    • 5.8. Ćwiczenia sprawdzające
      • 5.8.1. Pytania testowe
      • 5.8.2. Pytania otwarte
    • 5.9. Słownik pojęć wprowadzonych w rozdziale
    • 5.10 Przegląd literatury
  • 6. Modelowanie baz danych
    • 6.1. UML w modelowaniu baz danych
    • 6.2. Modelowanie danych
      • 6.2.0.1. Przypadki użycia
      • 6.2.0.2. Diagram klas
      • 6.2.0.3. Zastosowanie podejścia tabelarycznego do tworzenia architektury aplikacji
      • 6.2.1. Struktura DataSet
      • 6.2.2. Podejście tabelaryczne
      • 6.2.3. Domenowy model organizacji aplikacji
        • 6.2.3.1. Sposób działania
        • 6.2.3.2. Kiedy stosować model obiektowy?
      • 6.2.4. Architektura aplikacji wykorzystująca elementy typu DataSet
        • 6.2.4.1. Architektura aplikacji
        • 6.2.4.2. Implementacja
        • 6.2.4.3. Struktura
        • 6.2.4.4. Przykład z użyciem CodeSmith
    • 6.3. Podsumowanie
    • 6.4. Ćwiczenia sprawdzające
      • 6.4.1. Pytania testowe
      • 6.4.2. Pytania otwarte
    • 6.5. Słowniczek pojęć wprowadzonych w rozdziale
    • 6.6. Przegląd literatury
  • 7. Wspomaganie modelowania przez narzędzia CASE
    • 7.1. Czym są pakiety CASE?
    • 7.2. Przegląd dostępnych narzędzi CASE
      • 7.2.1. Case/4/0
      • 7.2.2. Oracle Designer
      • 7.2.3. IBM Rational Suite Enterprise
      • 7.2.4. IBM Rational Software Architect
      • 7.2.5. Enterprise Architect
      • 7.2.6. StarUML
    • 7.3. Narzędzia CASE w praktyce
      • 7.3.1. Hurtownia narzędzia CASE w projektowaniu systemów biznesowych
        • 7.3.1.1. Model przypadków użycia
        • 7.3.1.2. Model analityczny
        • 7.3.1.3. Model projektu
      • 7.3.2. System Bankomat narzędzia CASE w systemach wbudowanych
        • 7.3.2.1. Perspektywa przypadków użycia
        • 7.3.2.2. Perspektywa projektowa
        • 7.3.2.3. Perspektywa komponentów
        • 7.3.2.4. Perspektywa wdrożenia
    • 7.4. Kierunki rozwoju narzędzi CASE
  • 8. Przegląd diagramów języka UML
    • 8.1. Diagram przypadków użycia
      • 8.1.1. Diagram przypadków użycia definicja i zastosowanie
      • 8.1.2. Diagram przypadków użycia notacja i semantyka
        • 8.1.2.1. Przypadek użycia
        • 8.1.2.2. Aktor
        • 8.1.2.3. Strukturalne związki zawierania i rozszerzenia
        • 8.1.2.4. Generalizacja
      • 8.1.3. Diagram przypadków użycia przykładowe zastosowanie
      • 8.1.4. Od wymagań werbalnych po wymagania wizualne
      • 8.1.5. Pięć najczęściej popełnianych błędów
      • 8.1.6. Wymagania funkcjonalne to nie wszystko
      • 8.1.7. Patrząc w przyszłość
    • 8.2. Diagram pakietów
      • 8.2.1. Diagram pakietów definicja i zastosowanie
      • 8.2.2. Diagram pakietów notacja i semantyka
        • 8.2.2.1. Pakiet
        • 8.2.2.2. Zagnieżdżenie
        • 8.2.2.3. Generalizacja
        • 8.2.2.4. Zależność
        • 8.2.2.5. Zależność ze stereotypem Import
      • 8.2.3. Diagram pakietów przykładowe zastosowanie
      • 8.2.4. Patrząc w przyszłość
    • 8.3. Diagram klas
      • 8.3.1. Diagram klas definicja i zastosowanie
      • 8.3.2. Diagram klas notacja i semantyka
        • 8.3.2.1. Klasa
        • 8.3.2.2. Interfejs
        • 8.3.2.3. Związek asocjacji (powiązania)
        • 8.3.2.4. Związek agregacji
        • 8.3.2.5. Silna agregacja (kompozycja)
        • 8.3.2.6. Związek zależności
        • 8.3.2.7. Związek generalizacji
        • 8.3.2.8. Liczebność
      • 8.3.3. Diagram klas przykładowe zastosowanie
      • 8.3.4. Patrząc w przyszłość
    • 8.4. Diagram obiektów
      • 8.4.1. Diagram obiektów definicja i zastosowanie
      • 8.4.2. Diagram obiektów notacja i semantyka
        • 8.4.2.1. Obiekt
        • 8.4.2.2. Związek asocjacji (powiązania)
        • 8.4.2.3. Związek agregacji
      • 8.4.3. Diagram obiektów przykładowe zastosowanie
      • 8.4.4. Patrząc w przyszłość
    • 8.5. Diagram czynności
      • 8.5.1. Diagram czynności definicja i zastosowanie
      • 8.5.2. Diagram czynności notacja i semantyka
        • 8.5.2.1. Aktywność
        • 8.5.2.2. Czynność
        • 8.5.2.3. Przepływ sterujący
        • 8.5.2.4. Przepływ obiektu
        • 8.5.2.5. Warunek wstępny i warunek końcowy
        • 8.5.2.6. Obiekt
        • 8.5.2.7. Magazyn danych
        • 8.5.2.8. Węzeł końcowy
        • 8.5.2.9. Węzeł początkowy
        • 8.5.2.10 Zakończenie przepływu
        • 8.5.2.11 Węzeł decyzyjny
        • 8.5.2.12 Węzeł połączenia
        • 8.5.2.13 Węzeł rozwidlenia
        • 8.5.2.14 Węzeł scalenia
        • 8.5.2.15 Partycja aktywności
      • 8.5.3. Diagram czynności przykładowe zastosowanie
      • 8.5.4. Patrząc w przyszłość
    • 8.6. Diagram maszyny stanowej
      • 8.6.1. Diagram maszyny stanowej definicja i zastosowanie
      • 8.6.2. Diagram maszyny stanowej notacja i semantyka
        • 8.6.2.1. Stan
        • 8.6.2.2. Przejście
        • 8.6.2.3. Stan początkowy
        • 8.6.2.4. Stan końcowy
        • 8.6.2.5. Maszyna stanowa
        • 8.6.2.6. Punkt wejścia
        • 8.6.2.7. Punkt wyjścia
        • 8.6.2.8. Stan wznowienia
        • 8.6.2.9. Węzeł wyboru
        • 8.6.2.10 Węzeł rozwidlenia
      • 8.6.3. Diagram maszyny stanowej przykładowe zastosowanie
      • 8.6.4. Patrząc w przyszłość
    • 8.7. Diagramy sekwencji
      • 8.7.1. Diagram sekwencji definicja i zastosowanie
      • 8.7.2. Diagram sekwencji notacja i semantyka
        • 8.7.2.1. Linia życia
        • 8.7.2.2. Komunikat
        • 8.7.2.3. Fragment
        • 8.7.2.4. Wystąpienie interakcji
        • 8.7.2.5. Punkt końcowy i startowy
        • 8.7.2.6. Brama
      • 8.7.3. Diagram sekwencji przykładowe zastosowanie
      • 8.7.4. Najczęściej popełniane błędy
      • 8.7.5. Scenariusze na różnym poziomie abstrakcji
      • 8.7.6. Patrząc w przyszłość
    • 8.8. Diagramy komunikacji
      • 8.8.1. Diagram komunikacji definicja i zastosowanie
      • 8.8.2. Diagram komunikacji notacja i semantyka
        • 8.8.2.1. Obiekt
        • 8.8.2.2. Komunikat
      • 8.8.3. Diagram komunikacji przykładowe zastosowanie
      • 8.8.4. Patrząc w przyszłość
    • 8.9. Diagramy przebiegów czasowych
      • 8.9.1. Diagramy przebiegów czasowych definicja i zastosowanie
      • 8.9.2. Diagramy przebiegów czasowych notacja i semantyka
        • 8.9.2.1. Linia stanów
        • 8.9.2.2. Linia wartości
        • 8.9.2.3. Etykieta wiadomości
        • 8.9.2.4. Wiadomość końcowa
        • 8.9.2.5. Brama diagramu
        • 8.9.2.6. Wiadomość
      • 8.9.3. Diagram przebiegów czasowych przykładowe zastosowanie
      • 8.9.4. Patrząc w przyszłość
    • 8.10 Diagramy widoku interakcji
      • 8.10.1 Diagram widoku interakcji definicja i zastosowanie
      • 8.10.2 Diagram widoku interakcji notacja i semantyka
        • 8.10.2.1 Interakcja
        • 8.10.2.2 Egzemplarz interakcji
        • 8.10.2.3 Węzeł końcowy
        • 8.10.2.4 Węzeł początkowy
        • 8.10.2.5 Zakończenie przepływu
        • 8.10.2.6 Węzeł decyzyjny
        • 8.10.2.7 Węzeł połączenia
        • 8.10.2.8 Węzeł rozwidlenia
        • 8.10.2.9 Węzeł scalenia
        • 8.10.2.10 Przepływ sterujący
      • 8.10.3 Diagram widoku interakcji przykładowe zastosowanie
      • 8.10.4 Patrząc w przyszłość
    • 8.11 Diagram komponentów
      • 8.11.1 Diagram komponentów definicja i zastosowanie
      • 8.11.2 Diagram komponentów notacja i semantyka
        • 8.11.2.1 Komponent
        • 8.11.2.2 Interfejs
        • 8.11.2.3 Połączenie zespolone
        • 8.11.2.4 Port
        • 8.11.2.5 Artefakt
      • 8.11.3 Diagram komponentów przykładowe zastosowanie
      • 8.11.4 Patrząc w przyszłość
    • 8.12 Diagram struktury
      • 8.12.1 Diagram struktury definicja i zastosowanie
      • 8.12.2 Diagram struktury notacja i semantyka
        • 8.12.2.1 Część
        • 8.12.2.2 Port
        • 8.12.2.3 Element współpracy
        • 8.12.2.4 Użycie elementu współpracy
        • 8.12.2.5 Połączenie
        • 8.12.2.6 Zależność reprezentacji
        • 8.12.2.7 Zależność wystąpienia
        • 8.12.2.8 Związek roli
      • 8.12.3 Diagram struktury przykładowe zastosowanie
      • 8.12.4 Patrząc w przyszłość
    • 8.13 Diagram wdrożenia
      • 8.13.1 Diagram wdrożenia definicja i zastosowanie
      • 8.13.2 Diagram wdrożenia notacja i semantyka
        • 8.13.2.1 Węzeł
        • 8.13.2.2 Komponent
        • 8.13.2.3 Artefakt
        • 8.13.2.4 Specyfikacja wdrożenia
        • 8.13.2.5 rodowisko wykonania
        • 8.13.2.6 Urządzenie
        • 8.13.2.7 Asocjacja (powiązanie)
        • 8.13.2.8 Manifest
        • 8.13.2.9 Zależność
      • 8.13.3 Diagram wdrożenia przykładowe zastosowanie
    • 8.14 Przegląd literatury

Dodaj do koszyka Modelowanie systemów informatycznych w języku UML 2.1

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.