Mobile Web Development. Smashing Magazine - Helion
Tytuł oryginału: Smashing Mobile Web Development (Smashing Magazine Book Series)
Tłumaczenie: Marek Pętlicki
ISBN: 978-83-246-7098-7
stron: 288, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2013-11-12
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,00 zł
„Smashing Magazine” to jeden z najpopularniejszych serwisów poświęconych zagadnieniom z dziedziny programowania, między innymi tworzenia profesjonalnych stron WWW. Jest to obowiązkowa pozycja wśród ulubionych serwisów każdego projektanta i dewelopera. Na łamach tego portalu najwybitniejsi eksperci dzielą się wiedzą z zakresu projektowania interfejsów użytkownika, aplikacji mobilnych i stron WWW.
Kolejna książka z tej serii poświęcona jest w całości aplikacjom mobilnym. W trakcie lektury poznasz podstawy HTML5, CSS3 i JavaScriptu oraz zaznajomisz się z możliwościami, jakie dają one deweloperom. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się, jak skonfigurować platformę rozwojową i produkcyjną, jak stworzyć prototyp oraz jaką bazę danych warto wykorzystać. Ponadto nauczysz się w praktyce stosować mechanizmy geolokalizacji czy integracji z serwisami społecznościowymi oraz kontrolować wydajność Twojej aplikacji. Na sam koniec przekonasz się, że przygotowanie aplikacji do premiery wcale nie jest takie trudne. Nie martw się, z tą książką odniesiesz sukces!
Sprawdź:
- jakie nowości kryją HTML5 i CSS3
- jak przygotować platformę rozwojową i produkcyjną
- jak przechowywać dane w aplikacji mobilnej
- dlaczego warto tworzyć aplikacje na urządzenia przenośne
- jak odnieść sukces
Fenomenalne źródło informacji o aplikacjach mobilnych!
Osoby które kupowały "Mobile Web Development. Smashing Magazine", wybierały także:
- Zosta 148,98 zł, (59,59 zł -60%)
- LESS. Kurs video. Poziom pierwszy. Jak usprawnić pracę z CSS 89,00 zł, (35,60 zł -60%)
- CSS i SASS. Kurs video. Praktyczny projekt nowoczesnego dashboardu 99,00 zł, (44,55 zł -55%)
- CSS3. Kurs video. Poziom pierwszy. Nowoczesne i stylowe strony WWW 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- Sass od podstaw. Kurs video. Budowa kompleksowej strony w oparciu o metodologię BEM 47,93 zł, (22,05 zł -54%)
Spis treści
Mobile Web Development. Smashing Magazine -- spis treści
CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO HTML5, JS I CSS (15)
Rozdział 1. Wprowadzenie do programowania na platformy mobilne (17)
- Przykłady mobilnych stron WWW (18)
- Platformy natywne kontra WWW (20)
- Wady i zalety platform natywnych oraz WWW (20)
- Rozwiązania umożliwiające przejście z platformy WWW na natywną (22)
- Urządzenia i systemy operacyjne (23)
- Estetyka projektu (25)
- Informacje o postępie operacji (25)
- Wzorce projektowe systemu iOS (25)
- Wzorce projektowe Androida (25)
- Wymiary okna (25)
- Orientacja ekranu (27)
- Czcionki (28)
- Podsumowanie (29)
Rozdział 2. Przegląd technologii mobilnych (31)
- HTML (32)
- Kluczowe cechy HTML5 (32)
- CSS3 (40)
- Kluczowe cechy CSS3 (40)
- JavaScript (46)
- jQuery (46)
- XUI (46)
- Zepto (47)
- jQTouch (47)
- Frameworki i narzędzia do tworzenia interfejsu użytkownika (47)
- Sencha Touch (47)
- jQuery Mobile (48)
- Modernizr (48)
- iScroll (48)
- Mustache i inne mechanizmy szablonów dla JavaScriptu (49)
- Podsumowanie (50)
CZĘŚĆ II. KONFIGURACJA APLIKACJI I INFRASTRUKTURY (51)
Rozdział 3. Konfiguracja platformy rozwojowej i produkcyjnej (53)
- Konfiguracja środowiska rozwojowego (54)
- Lokalny hosting (55)
- Konfiguracja środowiska MAMP (na Mac OS X) (55)
- XAMPP dla systemu Windows (57)
- Środowiska programistyczne (60)
- Testowanie kodu (63)
- Konfiguracja środowiska produkcyjnego (69)
- Hosting (69)
- Konfiguracja infrastruktury (70)
- Zarządzanie pasmem (70)
- Podsumowanie (71)
Rozdział 4. Tworzenie prototypu (73)
- Wykorzystanie HTML5 do wspomagania procesu tworzenia struktury i projektowania (74)
- Wykorzystanie szablonów stron HTML5 (74)
- Projekt aplikacji (75)
- Prototypy stron (76)
- Strona ustawień (77)
- Nawigacja wewnętrzna (83)
- Nawigacja typu pushState (86)
- Podsumowanie (86)
Rozdział 5. Struktura mobilnej aplikacji WWW (87)
- Elementy struktury (88)
- Wyśrodkowanie zawartości dzięki mechanizmowi viewport (88)
- Użycie trybu Full App (tylko iOS) (89)
- Dodawanie nagłówka i elementów nawigacyjnych (96)
- Obsługa zdarzeń zmiany adresu lokalnego (98)
- Przejścia (100)
- Przełączanie między stronami aplikacji (102)
- Reagowanie na zmiany orientacji urządzenia (105)
- Podsumowanie (108)
Rozdział 6. Mobilna baza danych (109)
- Elementy aplikacji (110)
- Bazy danych w HTML5 (110)
- Podsumowanie (120)
CZĘŚĆ III. PROGRAMOWANIE (121)
Rozdział 7. Wykorzystanie Web SQL (123)
- Elementy (124)
- Tworzenie bazy i jej tabel (124)
- Dodawanie wartości do tabeli color (126)
- Tworzenie strony Zarządzaj (128)
- Podsumowanie (141)
Rozdział 8. Geolokalizacja i AJAX (143)
- Elementy (144)
- Implementacja strony Znajdź (144)
- Funkcja zwrotna wywołania geolokalizacyjnego (147)
- Użycie lokalizacji z Google Maps (148)
- Wykorzystanie API foursquare do wyszukiwania winiarni (151)
- Okno informacyjne (154)
- Przycisk odświeżania (157)
- Podsumowanie (158)
Rozdział 9. Integracja z mediami społecznościowymi (159)
- Elementy (160)
- Strona Aktywności (160)
- Zapytanie (160)
- Praca z szablonami (162)
- Wykorzystanie szablonów do budowania listy aktywności (164)
- Uruchamianie skryptu i prawidłowe wyświetlanie wyników (166)
- Tworzenie strony z informacjami o winie (168)
- Struktura strony zawierającej informacje o winie (168)
- Logika strony Szczegóły (169)
- Wyświetlanie szczegółów na stronie (171)
- Połączenie z zewnętrznymi serwisami (172)
- Szablon (172)
- Tworzenie widoku listy (174)
- Budowanie szablonu na wpisy z Twittera (177)
- Funkcja generująca opisową formę czasu (178)
- Udoskonalanie znacznika czasu (180)
- Zmiana widoku listy wpisów z Twittera (182)
- Wysyłanie wpisów do Twittera i Facebooka (183)
- Podsumowanie (184)
Rozdział 10. Lokalny magazyn danych i wyszukiwanie (185)
- Elementy (186)
- Funkcja myStorage() (186)
- Lokalna kopia danych geolokalizacyjnych i lokali (188)
- Lokalna kopia danych z Twittera (192)
- Zapisywanie preferencji na stronie Ustawienia (193)
- Przeszukiwanie historii aktywności (195)
- Podsumowanie (199)
CZĘŚĆ IV. WYDAJNOŚĆ I PRODUKCJA (201)
Rozdział 11. Testowanie i organizowanie kodu (203)
- Organizowanie plików JavaScript (204)
- Moduł global.js (205)
- Moduł database.js (206)
- Moduł util.js (206)
- Moduł social.js (207)
- Moduł geo.js (207)
- Moduł helper.js (207)
- Składamy wszystko w całość (207)
- Ładowanie plików JavaScript (208)
- head.js (208)
- Pamięć podręczna (209)
- Zmniejszenie rozmiaru plików JavaScript (210)
- Techniki testowania mobilnych aplikacji WWW (211)
- Testowanie aplikacji Corks (212)
- Podsumowanie (213)
Rozdział 12. Przygotowanie do premiery (215)
- Wskazówki dotyczące debugowania (216)
- Środowiska testowe (216)
- Narzędzia deweloperskie (219)
- Zdarzenia dotyku i myszy (225)
- Wydajność (225)
- Pasmo sieciowe (226)
- Optymalizacje JavaScriptu (228)
- Optymalizacja CSS (233)
- Podsumowanie (237)
Dodatek A. Podstawy HTML5, CSS3 i JavaScriptu (239)
- HTML5 (240)
- Elementy (240)
- Geolokalizacja (243)
- Lokalny magazyn danych (245)
- Manifest pamięci podręcznej (246)
- CSS3 (249)
- Właściwość box-shadow (249)
- Gradienty (253)
- Animacje CSS (260)
- JavaScript (268)
- Podstawowe zdarzenia (268)
- Zdarzenia dotyku (271)
- jQuery (274)
- Podsumowanie (280)
Skorowidz (281)