reklama - zainteresowany?

MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch - Helion

MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch
Autor: Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Giganci Programowania
ISBN: 978-83-283-4336-8
stron: 192, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2018-10-30
Księgarnia: Helion

Cena książki: 34,90 zł

Dodaj do koszyka MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch

Tagi: Prezenty dla Dziecka | Scratch | Tworzenie gier

Nauka programowania? Ze Scratchem to nic trudnego!

NudzÄ… CiÄ™ już gry komputerowe i zwykÅ‚e przeglÄ…danie internetu? Uważasz, że stać CiÄ™ na wiÄ™cej? Masz ochotÄ™ zaskoczyć kolegów z klasy? A może po prostu... chcesz nauczyć siÄ™ programować? JeÅ›li tak, to dobrze trafiÅ‚eÅ›!

Scratch to doskonaÅ‚e narzÄ™dzie, dziÄ™ki któremu mÅ‚odzi pasjonaci na caÅ‚ym Å›wiecie bez trudu poznajÄ… tajniki programowania komputerów od podstaw. Scratch uÅ‚atwia rozpoczÄ™cie nauki i umożliwia szybkie tworzenie atrakcyjnych gier, animacji i aplikacji, bÄ™dÄ…c przy tym narzÄ™dziem zupeÅ‚nie bezpÅ‚atnym.

JeÅ›li chcesz doÅ‚Ä…czyć do spoÅ‚ecznoÅ›ci użytkowników Scratcha, jesteÅ› na dobrym tropie! Książka MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch szybko i bezboleÅ›nie wprowadzi CiÄ™ w niezwykÅ‚y Å›wiat. Krok po kroku poznasz sposób tworzenia gier komputerowych i przeżyjesz przy tym wspaniaÅ‚Ä… przygodÄ™!

Ta publikacja sprawdzi siÄ™ zarówno w przypadku mÅ‚odych adeptów sztuki programowania, jak i nauczycieli zainteresowanych prowadzeniem zajęć z informatyki dla najmÅ‚odszych. Pierwsza część zawiera bardzo dokÅ‚adny opis Å›rodowiska, a druga to doskonaÅ‚e pomysÅ‚y na rozbudowane gry komputerowe.

  • Elementy Å›rodowiska Scratch i sposoby ich wykorzystania
  • Używanie i edycja postaci, kostiumów oraz teÅ‚
  • Korzystanie z możliwoÅ›ci ruchu i efektów dźwiÄ™kowych
  • PosÅ‚ugiwanie siÄ™ danymi, blokami i wyrażeniami
  • ObsÅ‚uga zdarzeÅ„ i czujników, korzystanie z możliwoÅ›ci kontroli
  • Praktyczne pomysÅ‚y na prawdziwe gry komputerowe

Zacznij programować już dziś i szybko opracuj swoją pierwszą grę komputerową!

Dodaj do koszyka MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch

 

Osoby które kupowały "Młodzi giganci programowania. Scratch", wybierały także:

  • Åšwiat w skali mikro. Wszystko o modelarstwie
  • Baw siÄ™ kodem! Twoja wÅ‚asna gra. CoderDojo Nano
  • MaÅ‚y szachista. Kurs video. Poziom pierwszy. Nauka gry w szachy dla dzieci
  • Zagraj z nami w Minecraft. Kurs video. Pierwsze kroki
  • MaÅ‚y programista. Kurs video. Programowanie gier w Scratch 2.0

Dodaj do koszyka MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch

Spis treści

Młodzi giganci programowania. Scratch -- spis treści

  • WstÄ™p (10)

CZĘŚĆ I Poznaj środowisko programowania Scratch

  • RozdziaÅ‚ 1. Åšrodowisko programowania Scratch (14)
    • GÅ‚ówne elementy Å›rodowiska (15)
  • RozdziaÅ‚ 2. Edycja duszków (19)
  • RozdziaÅ‚ 3. Dodawanie tÅ‚a (20)
  • RozdziaÅ‚ 4. Skrypty (21)
    • Widok edytora skryptów (21)
  • RozdziaÅ‚ 5. Kostiumy (22)
    • Okno Kostiumy w trybie wektorowym (23)
    • Okno Kostiumy w trybie bitmapa (26)
  • RozdziaÅ‚ 6. DźwiÄ™ki (29)
    • Nowy dźwiÄ™k (29)
    • Edycja dźwiÄ™ku (30)
    • Zadanie (33)

CZĘŚĆ II Poznajemy bloczki dostępne w środowisku Scratch

  • RozdziaÅ‚ 7. Ruch (36)
    • Wprowadzenie ukÅ‚adu wspóÅ‚rzÄ™dnych (36)
    • PrzesuÅ„ o... kroków (38)
    • Obróć o... stopni (38)
    • Ustaw kierunek na... (38)
    • Ustaw w stronÄ™... (39)
    • Idź do x:... y:... (39)
    • Idź do... (40)
    • ZmieÅ„ x o... / ZmieÅ„ y o... oraz Ustaw x na... / Ustaw y na... (41)
    • Jeżeli na brzegu, odbij siÄ™ (41)
    • WspóÅ‚rzÄ™dna x/y i kierunek (42)
    • Zadanie (43)
  • RozdziaÅ‚ 8. WyglÄ…d (45)
    • Powiedz... przez... s (45)
    • Powiedz... (45)
    • PomyÅ›l... przez... s (46)
    • PomyÅ›l... (46)
    • Pokaż i Ukryj (47)
    • ZmieÅ„ kostium na... (47)
    • NastÄ™pny kostium (48)
    • ZmieÅ„ tÅ‚o na... (48)
    • ZmieÅ„ efekt... o... (48)
    • Ustaw efekt... na... (50)
    • Wyczyść efekty graficzne (50)
    • ZmieÅ„ rozmiar o... (50)
    • Ustaw rozmiar na...% (51)
    • Na wierzch (51)
    • Wróć o... warstw (51)
    • Kostium # (52)
    • Nazwa tÅ‚a (53)
    • Rozmiar (53)
    • Zadanie (54)
  • RozdziaÅ‚ 9. DźwiÄ™k (56)
    • Zagraj dźwiÄ™k... (56)
    • Zagraj dźwiÄ™k... i czekaj (56)
    • Zatrzymaj wszystkie dźwiÄ™ki (57)
    • Zagraj bÄ™ben... przez... taktów (57)
    • Pauzuj przez... taktów (58)
    • Zagraj nutÄ™... przez... taktów (58)
    • Ustaw instrument na... (60)
    • ZmieÅ„ gÅ‚oÅ›ność o... (61)
    • Ustaw gÅ‚oÅ›ność na...% (61)
    • Zmienna gÅ‚oÅ›ność (62)
    • ZmieÅ„ tempo o... (62)
    • Ustaw tempo... taktów na minutÄ™ (63)
    • Zmienna "tempo" (63)
    • Zadanie (64)
  • RozdziaÅ‚ 10. Pisak (65)
    • Wyczyść (65)
    • Stempluj (65)
    • PrzyÅ‚óż pisak (66)
    • Ustaw kolor pisaka na... (kolor) (67)
    • Ustaw kolor pisaka na... (liczba) (67)
    • ZmieÅ„ kolor pisaka o... (68)
    • Ustaw kolor pisaka na... / ZmieÅ„ kolor pisaka o... (69)
    • Ustaw rozmiar pisaka na... / ZmieÅ„ rozmiar pisaka o... (69)
    • Zadanie (70)
  • RozdziaÅ‚ 11. Dane (72)
    • Utwórz zmiennÄ… (72)
    • Blok "zmienna" (73)
    • Ustaw zmiennÄ… na... (73)
    • ZmieÅ„ zmiennÄ… o... (74)
    • Pokaż zmiennÄ… / Ukryj zmiennÄ… (74)
    • Utwórz listÄ™ (74)
    • Blok "lista" (75)
    • Dodaj... do "lista" (75)
    • UsuÅ„... z "lista" (76)
    • Wstaw... na pozycji... do "lista" (77)
    • ZmieÅ„ element... z "lista" na "element" (77)
    • Element... z "lista" (78)
    • DÅ‚ugość "lista" (79)
    • "Lista" zawiera...? (79)
    • Pokaż listÄ™... / Ukryj listÄ™... (80)
    • Zadanie (80)
  • RozdziaÅ‚ 12. Zdarzenia (82)
    • Kiedy klikniÄ™to flagÄ™ (82)
    • Kiedy klawisz... naciÅ›niÄ™ty (82)
    • Kiedy duszek klikniÄ™ty (83)
    • Kiedy tÅ‚o zmieni siÄ™ na... (84)
    • Kiedy... > niż... (84)
    • Kiedy otrzymam... / Nadaj... (85)
    • Zadanie (86)
  • RozdziaÅ‚ 13. Kontrola (88)
    • Czekaj... s (88)
    • Czekaj aż... (88)
    • Jeżeli... to... (89)
    • Jeżeli... to... w przeciwnym razie... (90)
    • Powtórz... razy (91)
    • Powtarzaj aż... (91)
    • Zawsze (92)
    • Zatrzymaj... (93)
    • Kiedy zaczynam jako klon (93)
    • Sklonuj... (94)
    • UsuÅ„ tego klona (95)
    • Zadanie (95)
  • RozdziaÅ‚ 14. Czujniki (97)
    • Dotyka... (97)
    • Dotyka koloru...? (97)
    • Czy kolor... dotyka...? (98)
    • OdlegÅ‚ość do... (98)
    • Zapytaj... i czekaj (99)
    • Odpowiedź (100)
    • Klawisz... naciÅ›niÄ™ty? (100)
    • WciÅ›niÄ™ty klawisz myszy? (101)
    • x myszy / y myszy (102)
    • GÅ‚oÅ›ność (102)
    • ...kamery na... (103)
    • Kamera... (103)
    • Ustaw przezroczystość kamery na...% (103)
    • Stoper (104)
    • Zeruj stoper (105)
    • ...z... (105)
    • Aktualna... (106)
    • Dni od 2000 (106)
    • Nazwa użytkownika (107)
    • Zadanie (107)
  • RozdziaÅ‚ 15. Wyrażenia (109)
    • Bloki operacji matematycznych (109)
    • Losuj od... do... (109)
    • Bloki operatorów porównania (mniejszy, wiÄ™kszy, równy) (110)
    • Bloki operacji logicznych (i, lub, nie) (110)
    • Bloki operacji na tekÅ›cie (poÅ‚Ä…cz... i..., litera... z..., dÅ‚ugość...) (112)
    • Bloki zaawansowanych dziaÅ‚aÅ„ matematycznych (114)
    • Zadanie (117)
  • RozdziaÅ‚ 16. WiÄ™cej bloków (119)
    • Tworzenie bloków (119)
    • Opcje (122)
    • Zadanie (125)

CZĘŚĆ III Tworzymy projekty w środowisku Scratch

  • RozdziaÅ‚ 17. Galaktyczny poÅ›cig (128)
    • Koncepcja gry (128)
    • Pierwszy krok (128)
    • Programowanie duszków i sceny (128)
    • Pojazd (128)
    • Ruch na drodze (129)
    • RoÅ›liny i pasy na drodze (130)
    • Pasy drogi (131)
    • Programowanie gÅ‚ównej postaci (133)
    • Przegrana (134)
  • RozdziaÅ‚ 18. Gwiezdna bitwa (137)
    • Koncepcja gry (137)
    • Pierwszy krok (137)
    • Programowanie duszków oraz sceny (137)
    • Poruszanie siÄ™ Giganta (138)
    • Strzelanie pociskami przez Giganta (138)
    • Komety (139)
    • Przeciwnicy (140)
    • Pociski Przeciwników (141)
    • Przegrana (142)
    • Wygrana (143)
    • Zmiana tÅ‚a (144)
  • RozdziaÅ‚ 19. LatajÄ…cy Gigant (145)
    • Koncepcja gry (145)
    • Pierwszy krok (145)
    • Programowanie duszków oraz sceny (145)
    • Punkt startowy (145)
    • PrzyciÄ…ganie (146)
    • Podskok Giganta (147)
    • Przeszkody (147)
    • Przegrana (149)
    • Wygrana (149)
    • Zmiana stroju (150)
    • Koniec gry (151)
  • RozdziaÅ‚ 20. Obrona komputera (152)
    • Koncepcja gry (152)
    • Pierwszy krok (152)
    • Programowanie duszków oraz sceny (152)
    • Kod pÅ‚yty DVD (152)
    • Skrypt duszka Wirusa (154)
    • NadlatujÄ…ce Wirusy (154)
    • Poruszanie siÄ™ Wirusów (154)
    • Skrypt sceny (155)
    • Duszek Komputer (156)
    • Gigant (157)
    • Scena (157)
    • Ukrywanie Wirusa (158)
    • Rozbudowa gry (158)
    • Uruchomienie Antywirusa (159)
    • Ukrycie Antywirusa (159)
    • Zniszczenie Wirusów (159)
    • Koniec gry (160)
  • RozdziaÅ‚ 21. Zestrzel Gigabajta (161)
    • Koncepcja gry (161)
    • Pierwszy krok (161)
    • Programowanie duszków oraz sceny (161)
    • Zaprogramowanie Antywirusa (161)
    • Programowanie ZÅ‚ego Gigabajta (162)
    • Animowanie Gigabajta (163)
    • Duszek Blok (163)
    • Drugi skrypt duszka Bloku (164)
    • Duszek Wirus (164)
    • Przegrana (166)
    • Wygrana (166)
    • Koniec gry (167)
  • RozdziaÅ‚ 22. Zwalcz Wirusa (168)
    • Koncepcja gry (168)
    • Pierwszy krok (168)
    • Programowanie duszków oraz sceny (169)
    • Programowanie sceny (169)
    • Programowanie Wirusów (169)
    • Programowanie Wirusów - krok drugi (170)
    • Sprawdzenie, który Wirus zostaÅ‚ wylosowany (170)
    • Pokazanie siÄ™ duszka Wirusa (170)
    • Chowanie siÄ™ duszka Wirusa (171)
    • Uderzenie duszka Laptopa w duszka Wirusa (172)
    • Program dla Laptopa (175)
    • Sterowanie Laptopem (175)
    • Uderzenie (176)
    • Wygrana (177)

CZĘŚĆ IV Odpowiedzi

  • Dodatek. RozwiÄ…zania do gier (180)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 7., "Ruch" (180)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 8., "WyglÄ…d" (181)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 9., "DźwiÄ™k" (182)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 10., "Pisak" (183)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 11., "Dane" (184)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 12., "Zdarzenia" (185)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 13., "Kontrola" (186)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 14., "Czujniki" (187)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 15., "Wyrażenia" (188)
    • Odpowiedzi do rozdziaÅ‚u 16., "WiÄ™cej bloków" (189)

Dodaj do koszyka MÅ‚odzi giganci programowania. Scratch

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.