reklama - zainteresowany?

Mistrzowska edycja zdjęć. Adobe Photoshop CS3 PL dla fotografów - Helion

Mistrzowska edycja zdjęć. Adobe Photoshop CS3 PL dla fotografów
Autor: Martin Evening
Tytuł oryginału: Adobe Photoshop CS3 for Photographers: A Professional Image Editor's Guide to the Creative use of Photoshop for the Macintosh and PC
Tłumaczenie: Marcin Rogóż, Łukasz Schmidt
ISBN: 978-83-246-1328-1
stron: 688, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2009-01-26
Księgarnia: Helion

Cena książki: 99,00 zł

Dodaj do koszyka Mistrzowska edycja zdjęć. Adobe Photoshop CS3 PL dla fotografów

Tagi: Edycja zdjęć | Photoshop

Zafunduj sobie profesjonalną, cyfrową ciemnię fotograficzną!

  • Jak precyzyjnie korygować i retuszować obrazy?
  • W jaki sposób obrabiać cyfrowe negatywy -- pliki RAW?
  • Jak profesjonalnie zaprezentować swoje prace?

Cyfrowa ciemnia fotograficzna stopniowo odsyła do lamusa tradycyjne metody przetwarzania fotografii. Dziś w krainie obróbki i retuszu zdjęć niepodzielnie króluje niesamowity Photoshop! Nawet najbardziej zagorzali fani celuloidowej kliszy zmieniają narzędzia pracy, sięgają po cyfrowe lustrzanki i zastępują powiększalnik oraz koreks biurkiem z komputerem. Najnowsza edycja tego narzędzia jest niemal doskonałym rozwiązaniem dla cyfrowych fotografów. W nowym interfejsie Photoshopa szybko odnajdziemy ulubione narzędzia z poprzednich wersji i odkryjemy nowe. Za pomocą tej niezwykłej aplikacji zrobimy wszystko, co tylko można i powinno się robić ze zdjęciami -- obrobimy pliki RAW, precyzyjnie skorygujemy kolorystykę i kadr, usuniemy szumy, nadamy fotografii praktycznie dowolny wygląd i przygotujemy ją do prezentacji.

Czytając książkę "Mistrzowska edycja zdjęć. Adobe Photoshop CS3 PL dla fotografów", poznasz legendarne już narzędzie, będące niemal synonimem pojęcia "cyfrowa ciemnia". Znajdziesz w niej szczegółowe omówienie możliwości Photoshopa CS3 w zakresie obróbki cyfrowych fotografii. Dowiesz się, jak korzystać z modułu Camera RAW i obrabiać za jego pomocą cyfrowe negatywy, nauczysz się tworzyć pliki HDR i panoramy oraz efektywnie zarządzać swoją biblioteką fotografii. Poznasz zasady profesjonalnej korekcji tonalnej i barwnej, kadrowania i zmiany wielkości fotografii. Opanujesz zasady pracy z warstwami i kanałami, skorzystasz z niesamowitych filtrów Photoshopa oraz zasymulujesz techniki, jakie dotychczas były możliwe do uzyskania tylko w tradycyjnej ciemni fotograficznej. Znajdziesz tu także omówienie technik przygotowywania zdjęć do druku, publikacji w sieci oraz przesyłania pocztą elektroniczną.

  • Interfejs użytkownika Photoshopa CS3
  • Korzystanie z przeglądarki Bridge
  • Konfiguracja Photoshopa
  • Korekcja koloru
  • Kadrowanie fotografii
  • Przetwarzanie plików RAW
  • Retusz cyfrowych zdjęć
  • Maski i kanały
  • Praca z warstwami
  • Korzystanie z filtrów Photoshopa
  • Zarządzanie zbiorami obrazów na dysku
  • Przygotowanie prac do druku

Poznaj Photoshop CS3. Twoje fotografie już nigdy nie będą takie jak kiedyś.

Dodaj do koszyka Mistrzowska edycja zdjęć. Adobe Photoshop CS3 PL dla fotografów

Spis treści

Mistrzowska edycja zdjęć. Adobe Photoshop CS3 PL dla fotografów -- spis treści

  • Przedmowa (xx)
  • Wprowadzenie (xxii)
    • Zawartość książki i DVD (xxiii)
    • Witryna Photoshop for Photographers (xxiii)
    • Podziękowania (xxiv)

Rozdział 1. Co nowego w Adobe Photoshop CS3? (1)

  • Nowy układ interfejsu (2)
  • Wydajność (4)
  • Camera Raw 4.0 (4)
  • Nowe okno dialogowe Curves (Krzywe) (6)
  • Nowe funkcje narzędzia Brightness/Contrast (Jasność/Kontrast) (7)
  • Nowe narzędzie Black & White (Czarno-biały) (8)
  • Nowe opcje wyrównywania (9)
  • Automatyczna funkcja Photomerge (Łączenie obrazów) (10)
  • Nowa paleta Clone Source (Powiel źródło) i jej opcje (11)
  • Mieszanie wielu obrazów za pomocą Image Stacks (Stosy obrazów) (12)
    • Nowe funkcje obiektów inteligentnych (14)
  • Szybkie zaznaczanie (16)
    • Dopasowywanie krawędzi zaznaczenia (16)
  • Vanishing Point 2.0 (18)
  • Drukowanie (19)
  • Przeglądarka Bridge 2.0 (20)
  • Poprawiona obsługa PDF (22)
  • Device Central (22)
  • Ogólne wrażenia (23)

Rozdział 2. Podstawy Photoshopa (25)

  • Jak korzystać z książki? (26)
  • Instalacja Photoshopa (30)
  • Interfejs programu (30)
    • Okno dokumentu (32)
    • Ikony skrótów na pasku tytułowym (tylko Mac OS) (33)
    • Zarządzanie oknami dokumentów (34)
    • Miarki, linie pomocnicze i siatka (35)
    • Przyciąganie (35)
  • Palety Photoshopa (36)
    • Dokowanie palet (36)
    • Ustawienia przestrzeni roboczej (38)
  • Rozdzielczość obrazów (39)
  • Piksele kontra wektory (42)
    • Terminologia (42)
      • ppi (42)
      • lpi (43)
      • dpi (43)
    • Rozdzielczość drukarek domowych (44)
    • Kilka uwag o reprografii (44)
    • Relacja między ppi a lpi (45)
    • Tworzenie nowego dokumentu (47)
    • Zmiana rozmiaru obrazu (48)
    • Interpolacja obrazów (49)
      • Nearest Neighbor (preserve hard edges) (Najbliższy sąsiad (zachowaj ostre krawędzie)) (49)
      • Bilinear (Dwuliniowa) (49)
      • Bicubic (Dwusześcienna) (49)
    • Metody interpolacji dwusześciennej (50)
      • Bicubic Smoother (Dwusześcienna (wygładzanie)) (50)
      • Bicubic Sharper (Dwusześcienna (wyostrzanie)) (50)
    • Interpolacja stopniowa (50)
  • Konwertowanie surowych danych na piksele (52)
  • Paleta Tools (Narzędzia) Photoshopa CS3 (54)
    • Paleta Options (Opcje) (56)
    • Paleta Tool Presets (Predefiniowane ustawienia narzędzia) (57)
  • Narzędzia zaznaczania (58)
    • Klawisze modyfikujące (60)
  • Narzędzia malarskie (62)
    • Szybkie zmiany właściwości pędzla (63)
    • Paleta Brushes (Pędzle) (64)
      • Opcje palety Brushes (Pędzle) (65)
    • Ustawienia narzędzia Brush (Pędzel) (66)
  • Narzędzia wypełnienia (66)
  • Narzędzia rysunkowe (67)
  • Narzędzia edycji obrazu (68)
    • Praca z warstwami (70)
  • Automatyzowanie Photoshopa (71)
    • Narzędzie Move (Przesunięcie) (72)
    • Zaznaczanie warstw za pomocą narzędzia Move (Przesunięcie) (72)
  • Narzędzia nawigacyjne i informacyjne (74)
  • Historia (75)
    • Paleta History (Historia) (75)
    • Ustawienia historii a zużycie pamięci (76)
    • History Brush (Pędzel historii) (78)
    • Użycie historii a cofanie (78)
    • Zdjęcia (79)
    • Historia nieliniowa (80)
  • Okno Preset Manager (Menedżer ustawień predefiniowanych) (81)
  • Adobe Bridge CS3 (82)
    • Interfejs Bridge (82)
    • Otwieranie i zapisywanie plików z przeglądarki Bridge (84)
    • Gdy nie można otworzyć plików (86)
    • Zapisuj często (87)
      • Zapisywanie jako... i zapisywanie kopii (88)
    • Formaty plików (89)
      • Własny format plików Photoshopa (89)
      • PSB (format dużych dokumentów) (90)
      • TIFF (90)
    • Photoshop PDF (92)
      • Ochrona plików PDF (93)
  • Ukryte przesłanie (96)

Rozdział 3. Konfigurowanie Photoshopa (97)

  • Czego będziesz potrzebował? (98)
    • Macintosh (98)
    • Windows (98)
  • Idealne miejsce pracy przy komputerze (99)
    • Wybór monitora (100)
    • Kalibracja i profilowanie monitora (102)
      • Sprzęt służący do kalibracji (104)
      • Czy chcesz uzyskać dobre kolory, czy tylko wystarczające? (106)
      • Praktyczne użycie kalibratora (108)
    • Ustawienia zarządzania kolorami (110)
    • Dodatki (111)
    • Tworzenie kopii bezpieczeństwa obrazów (112)
  • Preferencje Photoshopa (113)
    • General (Ogólne) (113)
    • Interface (Interfejs) (115)
    • File Handling (Obsługa plików) (116)
      • File compatibility (Zgodność pliku) (116)
    • Performance (Wydajność) (119)
    • Pamięć RAM i dyski magazynujące (120)
      • Poprawa wykorzystania pamięci i wydajności (121)
      • Dyski magazynujące (121)
    • Wydajność dysków magazynujących (123)
      • Złącza interfejsu (123)
    • RAID jako dyski magazynujące (124)
    • RAID 0 (łączenie) (124)
      • Wewnętrzna macierz RAID (124)
      • Zewnętrzna macierz RAID (125)
    • Image Cache (Bufor obrazów) (126)
      • Struktura piramidy bufora (126)
    • Cursors (Kursory) (127)
    • Transparency & Gamut (Przezroczystość i gamut) (128)
    • Units & Rulers (Jednostki i miarki) (129)
      • Guides, Grid, Slices & Count (Linie pomocnicze, Siatka, Plasterki i Zliczanie obiektów) (130)
    • Plug-ins (Wtyczki) (131)
    • Type (Tekst) (132)

Rozdział 4. Podstawy edycji obrazów rastrowych (133)

  • Utrwalanie obrazów a typy plików wyjściowych (134)
    • Oprogramowanie skanerów (135)
    • Histogram obrazu (136)
  • Obsługa 16 bitów na kanał (138)
    • 16 bitów a wybór przestrzeni kolorów (139)
    • Dopasowanie za pomocą okna Levels (Poziomy) (141)
      • Poziomy po konwersji (144)
      • Precyzyjne dopasowanie punktów końcowych (146)
      • Refleksy (148)
      • Zachowanie szczegółów świateł (150)
      • Wycięcia na białym tle (150)
    • Dopasowanie za pomocą okna Curves (Krzywe) (152)
      • Używanie krzywych zamiast poziomów (154)
      • Użycie okna dialogowego Curves (Krzywe) (156)
      • Jasność i nasycenie za pomocą krzywych (156)
      • Zapisywanie i wczytywanie krzywych (158)
      • Ustawienia krzywych (159)
    • Modyfikowanie części krzywej (161)
    • Poprawione okno Brightness/Contrast (Jasność/Kontrast) (162)
  • Korekta koloru (164)
    • Podstawowy balans kolorów za pomocą okna dialogowego Levels (Poziomy) (165)
    • Dopasowania automatyczne (166)
    • Korekta kolorów za pomocą okien Levels (Poziomy) lub Curves (Krzywe) (168)
    • Precyzyjna korekta kolorów za pomocą okna dialogowego Curves (Krzywe) (170)
    • Okno dialogowe Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) (174)
    • Korekta szczegółów cieni i świateł (176)
      • Amount (Wartość) (176)
      • Tonal Width (Szerokość tonalna) (176)
      • Radius (Promień) (177)
      • Color Correction (Korekcja kolorów) (179)
      • Midtone Contrast (Kontrast półcieni) (179)
  • Filtry inteligentne (180)
  • Poprawa kontrastu półcieni (183)
  • Usuwanie szumu z obrazu (186)
    • Redukcja szumu powstałego z ziaren filmu (187)
    • Filtr Reduce Noise (Redukcja szumu) (188)
      • Zaawansowany tryb redukcji szumu (189)
      • Miejscowa redukcja szumu (190)
    • Usuwanie szumu JPEG (193)
      • Zapisywanie ustawień filtra Reduce Noise (Redukcja szumu) (193)
    • Usuwanie efektu mory (194)
    • Wyostrzanie obrazów (195)
    • Sposoby wyostrzania (197)
      • Wyostrzanie wielofazowe (197)
  • Wyostrzanie na etapie pozyskiwania obrazu (wyostrzanie wstępne) (198)
  • Wyostrzanie dla druku (198)
  • Filtr Unsharp Mask (Maska wyostrzająca) (199)
      • Amount (Wartość) (199)
      • Radius (Promień) (200)
      • Threshold (Próg) (200)
    • Wyostrzanie jasności (202)
    • Wyostrzanie zależne od źródła obrazu (203)
    • Których ustawień wyostrzania używać? (205)
    • Wyostrzanie delikatnych i średnich krawędzi (206)
    • Wyostrzanie zawartości miękkich krawędzi (209)
    • Wyostrzanie wstępne - podsumowanie (213)
    • Pluginy służące do wyostrzania (213)
    • Wyostrzanie selektywne (214)
  • Filtr Smart Sharpen (Inteligentne wyostrzenie) (215)
  • Filtr Smart Sharpen (Inteligentne wyostrzenie) w trybie Advanced (Zaawansowane) (216)
    • Usuwanie rozmycia ruchu (217)
    • Kadrowanie (218)
      • Kadrowanie oparte na zaznaczeniach (220)
    • Kadrowanie perspektywy (221)
    • Obracanie obrazów (222)
    • Wielkość obszaru roboczego (223)
    • "Duże" obrazy (224)

Rozdział 5. Przetwarzanie obrazów za pomocą Camera Raw (225)

    • RAW kontra JPEG (226)
    • Od światła do obrazu cyfrowego (226)
    • RAW - cyfrowy negatyw (227)
    • Oprogramowanie do konwersji RAW (227)
    • Format plików DNG (228)
    • Rozwiązanie - format DNG (229)
  • Przenoszenie obrazów RAW do Photoshopa (231)
    • Pobieranie obrazów (231)
      • Importowanie obrazów za pomocą Photo Downloader (232)
      • Importowanie plików z przyłączonego aparatu (237)
      • Importowanie obrazów za pośrednictwem innych programów (241)
      • Importowanie obrazów za pomocą programu Lightroom (242)
  • Podstawowa edycja obrazów za pomocą Camera Raw (245)
    • Praca z Camera Raw i Bridge (246)
    • Otwieranie pojedynczych plików (248)
    • Otwieranie kilku plików (250)
    • Przeglądanie obrazów za pomocą Camera Raw (252)
    • Preferencje Camera Raw (254)
    • Panel Basic (Podstawowe) (255)
    • Podstawowa procedura dopasowania obrazu (258)
    • Ekspozycja cyfrowa (260)
      • Suwaki Vibrance i Saturation (Nasycenie) (262)
    • Panel Tone Curve (Krzywa tonalna) (263)
      • Efekty obrazu za pomocą zakładki Point (Punkt) panelu Tone Curve (Krzywa tonalna) (265)
    • Panel Detail (Szczegół) (266)
    • Usuwanie szumu za pomocą wielu ekspozycji (268)
    • Panel HSL/Grayscale (HSL/Skala szarości) (270)
      • Konwertowanie na obraz czarno-biały za pomocą Camera Raw (271)
    • Panel Split Toning (Rozdziel tonowanie) (272)
    • Panel Lens Corrections (Korekcja obiektywu) (273)
      • Kontrolka Lens Vignetting (Winietowanie obiektywu) (274)
    • Panel Camera Calibration (Kalibracja aparatu) (275)
      • Skrypt AcrCalibrator (276)
      • Zniekształcanie kolorów za pomocą panelu Camera Calibration (Kalibracja aparatu) (278)
    • Narzędzie Retouch (Retusz) (280)
    • Narzędzie Red Eye Removal (Usuwanie efektu czerwonych oczu) (281)
    • Kadrowanie za pomocą Camera Raw (282)
    • Panel Presets (Ustawienia predefiniowane) (283)
    • Zapisywanie i stosowanie predefiniowanych zestawów ustawień (284)
      • Kopiowanie i synchronizowanie ustawień (285)
    • Edycja w trybie 32-bitowym oraz HDR (High Dynamic Range) (286)
    • Merge to HDR (Scal jako HDR) (286)

Rozdział 6. Precyzyjna korekta obrazów (291)

  • Warstwy dopasowania (292)
    • Przyciemnianie za pomocą warstwy dopasowania (293)
    • Kilka warstw dopasowania (295)
    • Dopasowania z użyciem trybów mieszania (296)
      • Tryby mieszania Luminosity (Jasność) oraz Color (Kolor) (298)
  • Precyzyjne dopasowanie koloru (300)
    • Photo Filter (Filtr fotograficzny) (300)
    • Samodzielne rysowanie krzywej (301)
    • Dopasowywanie kolorów i oświetlenia na obrazach (302)
      • Ustawienia Match Color (Dopasuj kolor) (304)
      • Automatyczne dopasowania za pomocą Match Color (Dopasuj kolor) (304)
      • Efekty specjalne za pomocą Match Color (Dopasuj kolor) (304)
    • Narzędzie Color replacement (Zastępowanie kolorów) (306)
    • Color Range (Zakres kolorów) (308)
    • Replace Color (Zastąp kolor) (309)
    • Selective Color (Kolor selektywny) (310)
    • Dopasowywanie kolorów spoza przestrzeni barw (310)
    • Najważniejsze narzędzia dopasowania (310)

Rozdział 7. Retuszowanie obrazów (312)

  • Podstawowe metody klonowania (313)
    • Alternatywny sposób korekty punktowej za pomocą narzędzia History Brush (Pędzel historii) (316)
    • Healing Brush (Pędzel korygujący) (318)
    • Lepsze krawędzie korygowanego obszaru (320)
    • Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący) (322)
      • Opcje próbkowania dla narzędzi korekcyjnych i klonujących (323)
      • Paleta Clone Source (Powiel źródło) (324)
    • Narzędzie Patch (Łatka) (326)
    • Strategie użycia narzędzia Healing Brush (Pędzel korygujący) (330)
    • Retuszowanie zdjęć portretowych (334)
    • Poprawianie jasności i kontrastu oczu (334)
    • Naprawy za pomocą skopiowanego zaznaczenia (336)
    • Wyrównywanie odstających włosów (337)
    • Kolorowanie odrostów (338)
    • Korekta efektu czerwonych oczu (339)
    • Poprawianie urody (340)
    • Tryby mieszania pędzla (340)
    • Retuszowanie portretów (344)
    • Dodawanie szumu (346)
    • Rozmywanie wzdłuż ścieżki (347)
    • Smużenie pikseli (347)
  • Vanishing Point (Punkt zbiegu) (348)
    • Płaszczyzny i pomiary za pomocą Vanishing Point (Punkt zbiegu) (352)

Rozdział 8. Warstwy, zaznaczenia i maskowanie (354)

  • Zaznaczenia i kanały (355)
    • Zaznaczenia (355)
    • Tryb Quick Mask (Szybka maska) (356)
    • Modyfikowanie zaznaczeń (357)
    • Kanały alfa (357)
    • Zaznaczenia, kanały alfa i maski (359)
    • Wygładzanie zaznaczenia (360)
    • Rozszerzanie i zwężanie zaznaczeń (361)
    • Wygładzanie krawędzi (antyaliasing) i wtapianie (362)
    • Wygładzanie krawędzi zaznaczenia (362)
  • Ścieżki w Photoshopie (363)
    • Tworzenie ścieżki (364)
    • Rysowanie ścieżek za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (364)
    • Wskazówki dotyczące rysowania ścieżek pióra (364)
      • Tryb Rubber Band (Stempel) (366)
  • Warstwy (367)
    • Warstwy obrazu (367)
    • Warstwy kształtu (368)
    • Warstwy tekstowe (368)
    • Warstwy dopasowania (368)
    • Kontrolki na palecie Layers (Warstwy) (368)
  • Maskowanie warstw (371)
    • Dodawanie maski warstwy (371)
    • Usuwanie maski warstwy (372)
    • Maski wektorowe (373)
  • Praca z wieloma warstwami (375)
    • Zarządzanie grupami warstw (375)
    • Zaznaczanie i łączenie warstw (378)
    • Łączenie masek warstw (380)
    • Blokowanie warstw (381)
      • Lock transparent pixels (Zablokuj przezroczyste piksele) (381)
      • Lock image pixels (Zablokuj piksele) (381)
      • Lock layer position (Zablokuj położenie) (381)
      • Lock all (Zablokuj wszystkie) (381)
  • Tryby mieszania warstw (382)
    • Zaawansowane opcje mieszania (388)
  • Obiekty inteligentne (390)
    • Wiele konwersji obrazu RAW (394)
    • Skrypt Place-A-Matic (397)
    • Mieszanie warstw w celu usunięcia obiektów (398)
  • Polecenia przekształcające (402)
    • Powtarzanie przekształceń (404)
    • Przekształcenia określane liczbami (405)
    • Przekształcanie zaznaczeń i ścieżek (405)
    • Przekształcenia i wyrównania (406)
    • Automatyczne wyrównywanie (408)
      • Automatyczne mieszanie warstw (410)
    • Tworzenie montażu (412)
    • Usuwanie koloru otoczki (414)
    • Oszukiwanie maski (416)
    • Maskowanie obiektu za pomocą ścieżki wektorowej (416)
  • Maskowanie włosów (422)
    • Wskazówki dotyczące maskowania (431)
    • Polecenie Refine Edge (Popraw krawędź) (431)
    • Praca z narzędziem Quick Selection (Narzędzie Szybkie zaznaczanie) (432)
    • Maski przycinające (434)
  • Filtr Extract (Wydziel) (436)
  • Style warstw (441)
    • Stosowanie stylów warstw do warstw obrazu (441)
    • Dodawanie blasków i cieni (442)
      • Cienie wewnętrzne (444)
  • Kanały kolorów dodatkowych (445)

Rozdział 9. Techniki ciemniowe (447)

  • Czerń i biel z koloru (448)
    • Rozdzielone barwienie (451)
      • Rozdzielone barwienie za pomocą warstwy dopasowania (453)
    • Solaryzacja fotografii czarno-białych (454)
    • Tryb bichromii (456)
    • Symulacja zdjęć w podczerwieni (458)
  • Efekty koloryzujące (461)
    • Cross-processing (461)
    • Efekty kolorystyczne w trybie Lab (461)
    • Mieszanie kanałów (466)
    • Nakładki koloryzujące (468)
    • Samodzielne kolorowanie zdjęcia (470)
    • Odwzorowanie na gradient (472)
    • Dodawanie ramki do obrazu (473)
    • Zmiękczanie ostrości (474)

Rozdział 10. Filtry w Photoshopie (475)

  • Podstawowe informacje o filtrach (476)
  • Filtry rozmywające (476)
    • Rozmycie gaussowskie (476)
    • Rozmycie promieniste (476)
    • Inteligentne rozmycie (Smart Blur) (478)
    • Średnia (478)
    • Poruszenie (478)
    • Rozmycie powierzchniowe (481)
    • Rozmycie polowe (481)
    • Rozmycie kształtu (481)
    • Rozmycie soczewkowe (482)
      • Efekty głębi pola (482)
    • Stosowanie rozmycia soczewkowego do obrazu złożonego (484)
  • Filtry inteligentne (486)
  • Oświetlenie i rendering (487)
    • Filtr Fibers (Włókna) (487)
    • Lighting Effects (Efekty świetlne) (487)
    • Clouds (Chmury) i Difference Clouds (Chmury różnicowe) (490)
    • Lens Flare (Flara obiektywu) (492)
  • Pattern Maker (Tworzenie wzorka) (493)
  • Zniekształcenia i korekcje pikseli (494)
    • Filtr Displace (Przemieszczenie) (494)
    • Lens Correction (Korekcja obiektywu) (496)
    • Liquify (Skraplanie) (498)
    • Kontrolki narzędzia Liquify (Skraplanie) (500)
    • Rekonstrukcje (500)
    • Opcje maski (501)
    • Opcje widoku (502)
    • Zapisywanie siatki (502)
  • Galeria filtrów (505)
  • Przekształcenia wypaczające (506)

Rozdział 11. Zarządzanie obrazami (508)

  • Uruchamianie Bridge (511)
    • Obracanie miniatur i podgląd (511)
    • Preferencje Bridge (512)
      • General (Ogólne) (512)
      • Thumbnails (Miniaturki) (513)
      • Metadata (Metadane) (514)
      • Advanced (Zaawansowane) (514)
      • Zarządzanie buforem (515)
  • Pokaz slajdów (517)
  • Układanie zawartości Bridge (518)
    • Dostosowywanie paneli i zakładki Content (Zawartość) (520)
    • Wybieranie przestrzeni roboczej Bridge (522)
    • Praca z wieloma oknami (524)
  • Panele programu Bridge (525)
    • Panel Folders (Foldery) (525)
    • Panel Favorites (Ulubione) (525)
    • Panel Preview (Podgląd) (526)
    • Panel Metadata (Metadane) (527)
      • Metadane obrazu (528)
      • Metadane informacji o pliku (528)
      • Inne typy metadanych (530)
      • Edit History (Historia edycji) (531)
    • Panel Keywords (Słowa kluczowe) (532)
  • Zarządzanie obrazami za pomocą Bridge (533)
    • Ocenianie i etykietowanie obrazów (534)
    • Sortowanie obrazów w Bridge (535)
    • Filtrowanie obrazów (535)
      • Panel Filter (Filtr) (536)
    • Wyszukiwanie obrazów (537)
  • Automatyzacja Bridge (538)
    • Zmienianie nazw obrazów (538)
    • Stosowanie ustawień Camera Raw (539)
  • Dodatki Bridge (540)
  • Tworzenie kopii zapasowej danych (540)
      • Ochrona obrazów (542)

Rozdział 12. Zarządzanie kolorami (543)

  • Konieczność zarządzania kolorami (544)
    • Jak było dotychczas (544)
    • Urządzenia RGB (546)
      • Uniwersalność RGB (547)
    • Zarządzanie kolorem zorientowane na wyjście (548)
  • Profilowane zarządzanie kolorami (549)
    • Moduły zarządzania kolorami (550)
    • Przestrzeń PCS (550)
    • Wybieranie przestrzeni roboczej RGB (552)
      • Apple RGB (552)
      • sRGB IEC61966-2.1 (552)
      • ColorMatch RGB (553)
      • ProPhoto RGB (553)
      • Adobe RGB (1998) (553)
    • Profilowanie monitora (554)
      • Kalibracja i profilowanie (555)
    • Profilowanie wejścia (556)
    • Profilowanie wyjścia (557)
  • Interfejs zarządzania kolorami w Photoshopie (559)
    • Ustawienia kolorów (559)
      • Zasady zarządzania kolorami (560)
      • Niedopasowania profilów i brakujące profile (560)
      • Zachowywanie osadzonego profilu (561)
      • Konwersja na przestrzeń roboczą (562)
      • Wyłącz zarządzanie kolorami (563)
    • Konwersje profilów (564)
      • Konwertuj do profilu (564)
      • Przydziel profil (566)
      • Niezgodność profilów (567)
    • Zapisywanie ustawień kolorów (568)
    • Ograniczanie ryzyka wystąpienia błędu (569)
    • Praca w skali szarości (572)
    • Zaawansowane ustawienia kolorów (573)
      • Opcje konwersji (574)
      • Opcja Use Black Point Compensation (Użyj kompensacji punktu czerni) (574)
      • Opcja Use Dither (8-bit/channel images) (Użyj roztrząsania (obrazy 8-bitów/kanał)) (574)
      • Opcja Intents (Metoda konwersji) (574)
      • Opcja Blend RGB Colors Using Gamma (Mieszaj kolory RGB, używając Gamma) (575)
      • Dopasowywanie współczynnika gamma RGB i przestrzeni roboczej (576)
  • RGB na CMYK (577)
    • Konfiguracja CMYK (577)
    • Tworzenie własnych ustawień CMYK (577)
      • Kolory farb (578)
      • Przyrost punktu rastrowego (579)
      • Zastępowanie składnika szarego (GCR) (580)
      • Usuwanie podkoloru (UCR) (580)
      • Dodawanie podkoloru (UCA) (581)
      • Opcja Black Generation (Generowanie czerni) (581)
  • Wybieranie odpowiedniej przestrzeni roboczej RGB (583)
    • Metody konwersji (584)
      • Perceptual (Percepcyjna) (584)
      • Saturation (Nasycona) (584)
      • Relative Colorimetric (Relatywna kolorymetryczna) (585)
      • Absolute Colorimetric (Absolutna kolorymetryczna) (585)
    • CMYK na CMYK (588)
    • Lab Color (588)
    • Paleta Info (589)
    • Upraszczając (589)

Rozdział 13. Przygotowanie obrazów do druku (590)

  • Drukarki atramentowe (591)
    • Idealna drukarka atramentowa (592)
    • Fotograficzna jakość druku (592)
    • Trwałość obrazu (593)
    • Atramenty i nośniki (593)
    • Atramenty innych producentów (594)
  • Wyostrzanie wydruku (595)
    • Wyostrzenie krawędzi z użyciem filtra High Pass (Górnoprzepustowy) (595)
  • Drukowanie (597)
    • Ustawienia strony (598)
      • Jak zapewnić wyśrodkowanie wydruku? (599)
    • Okno dialogowe Print (Drukuj) (600)
      • Ustawienia wyjścia (600)
      • Zarządzanie kolorami (602)
    • Ustawienia w systemowym oknie dialogowym Print (Drukuj) (604)
      • Opcje w systemowym oknie dialogowym drukowania (605)
    • Tworzenie własnego profilu drukarki (606)
      • Drukowanie wzornika testującego drukarkę (606)
    • Najlepsze wykorzystanie profilów drukarki (610)
    • Ekranowa próba kolorów (soft proofing) (611)
    • Opcje ekranowej próby kolorów (613)
    • Próba kolorów dla maszyny drukarskiej (614)
    • Drukowanie prób CMYK z użyciem drukarki atramentowej (615)
      • Symulacja i metody konwersji kolorów (616)

Rozdział 14. Przygotowywanie do publikacji w internecie (617)

  • Przesyłanie obrazów w internecie (618)
    • Załączniki do e-maili (618)
    • Przesyłanie na serwer (619)
    • Formaty plików, wykorzystywane w internecie (621)
      • JPEG (621)
      • Wybieranie właściwego rodzaju kompresji (623)
      • JPEG 2000 (625)
      • GIF (626)
    • PNG (Portable Network Graphics) (626)
    • Save for Web & Devices (Zapisz dla Internetu i urządzeń) (627)
      • Zapisywanie w formacie GIF dla internetu (630)
    • Device Central (632)
    • Eksport Zoomify(tm) (633)
    • Dodawanie znaku wodnego ze znakiem praw autorskich (634)
  • Web Photo Gallery (Internetowa galeria zdjęć) (636)
    • Informacje i reakcje (642)

Rozdział 15. Automatyzacja Photoshopa (643)

  • Własne skróty klawiszowe (644)
    • Dopasowywanie menu (646)
  • Praca z operacjami (647)
    • Odtwarzanie operacji (647)
    • Nagrywanie operacji (648)
    • Rozwiązywanie problemów z operacjami (650)
    • Wskazówki dotyczące nagrywania operacji (651)
    • Wstawianie elementów menu (651)
    • Wsadowe przetwarzanie operacji (652)
    • Tworzenie dropletu (654)
  • Pisanie skryptów (655)
    • Script Events Manager (Menedżer skryptów) (655)
    • Image Processor (Procesor obrazów) (656)
  • Zautomatyzowane dodatki (657)
    • Crop and Straighten Photos (Kadrowanie i prostowanie zdjęć) (657)
    • Fit Image (Zmieść obraz) (657)
    • Picture Package (Pakiet obrazów) (658)
    • Łączenie obrazów w trybie układu interaktywnego (660)
    • Contact Sheet II (Stykówka II) (664)

Skorowidz (666)

Dodaj do koszyka Mistrzowska edycja zdjęć. Adobe Photoshop CS3 PL dla fotografów

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.